Halloween Begivenhed 2013 - diskussionstråd

DeletedUser

Guest
Denne tråd er til at diskutere Halloween begivenheden.


Halloween_logo.png


Det er den uhyggeligste tid på året
Og vi har noget der kan rejse håret:
Der er en figur med en maske og fare
Med opgaver og gåder for dig at klare

Løs opgaverne for at opnå ære
Og vind belønninger - nogle gode, andre sære
Tag din tid: bliv ikke snydt
Og nå enden for at opnå noget nyt



Kære konger og dronninger.


Jack er tilbage! Den berygtede græskar-ansigts djævel Jack O'Lantern laver et tilbagevendende besøg til din by denne Halloween. Med mønstring af hele sin sædvanlige charme, har han en række opgaver - som endnu engang er i form af gåder - for dig at løse.

Hvis du er klog nok til at overliste vores uhyggelige græskar og nå enden af opgavelinjen, er der en særlig belønning der venter på dig.

Hvis du gik glip af sidste års Halloween begivenhed, er der en chance for at få fingrene i kirkegården. For dem af jer, der allerede har det, har du en mulighed for at opgradere din til noget større og bedre!

Vores uhyggelige begivenhed vil starte på onsdag d. 23 oktober og varer i to uger, indtil tirsdag d. 5 november. Vi håber at se dig der.

Vi ønsker jer alle en Glædelig Halloween, og takker jer for at støtte Forge of Empires.



Med venlig hilsen
Forge of Empires teamet
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
hvad så hvis man har flere kirkegårde? Der har jo lige været et event hvor man kunne få xtra kirkegårde, så vil godt vide om man kan bytte flere end en?

Ellers lyder det meget øhhh uhyggeligt..
 

DeletedUser

Guest
hvad så hvis man har flere kirkegårde? Der har jo lige været et event hvor man kunne få xtra kirkegårde, så vil godt vide om man kan bytte flere end en?

Ellers lyder det meget øhhh uhyggeligt..

Man skal bytte en af de gamle kirkegårde med den nye. :)
 

DeletedUser

Guest
hvordan løser man opgaverne der står ikke noget om hvad man skal gøre eller hvordan man gør
 

DeletedUser

Guest
Det er gåder, så du skal selv finde ud af, hvad du skal gøre. ;)
 

DeletedUser

Guest
Jeg elsker de nye gåder!

Jeg må alligevel tilstå at det her er dejligt! :D
Det får gang i de små grå. <3
 

DeletedUser952

Guest
hvad skal den der tips dims inde ved opgaven hjælpe når tips på alle opgavene er :
Fuldfør alle opgavene tilhørene halloween senest d. 5 November
 

DeletedUser

Guest
Igen, så er det gåder der skal regnes ud, så det nytter ikke noget at kigge på Tips.
 

DeletedUser936

Guest
Hej Storm

De opgaver hvor man skal indtage en sektor, kan det virkelig passe at man skal indtage sektoren ved at angribe? Jeg har lige overtaget 3 sektorer (1 hel provins) ved at forhandle, men modtager ikke "kredit" for det i forhold til opgaven (Opgave: "Et stort dyr ved navn krig" - Påkrævet: "Krig eller velfærd")

Min indgang til spillet er rent handelsmæssigt dvs. at jeg forhandler mig til alle sektorer/provinser. Jeg har godt nok en hær, men den består udelukkende af enheder fra løste opgaver (TMA) samt BA/JA enheder, hvilket desværre gør at den er flere tidsaldre bagefter de sektorers enheder (SMA) som jeg ikke har forhandlet mig til endnu.

/Aldwyn
 

DeletedUser

Guest
Ja det er korrekt, at du skal overtage sektoren ved angreb. Opgaven indeholder ordet "Krig", så den er ikke til at komme udenom. ;)
 

DeletedUser936

Guest
Ja det er korrekt, at du skal overtage sektoren ved angreb. Opgaven indeholder ordet "Krig", så den er ikke til at komme udenom. ;)

Den indeholder også ordet "velfærd" og det kræver vel en hvis form for velfærd at besidde de varer det kræver at forhandle ;) Men ret træls at jeg nu er "tvunget" til at opbygge en hær hvis jeg vil gennemføre opgaverne.. :(

Ps. tak for hurtigt svar.

/Aldwyn
 

DeletedUser

Guest
Den indeholder også ordet "velfærd" og det kræver vel en hvis form for velfærd at besidde de varer det kræver at forhandle ;) Men ret træls at jeg nu er "tvunget" til at opbygge en hær hvis jeg vil gennemføre opgaverne.. :(

Ps. tak for hurtigt svar.

/Aldwyn

Velfærd i opgaven betyder noget andet i denne forbindelse. ;) Så der er stadig en anden måde at løse opgaven på, og skal du have et hint, så er det noget militært der skal klares. Så har jeg vist heller ikke sagt for meget. :)
 

DeletedUser936

Guest
Velfærd i opgaven betyder noget andet i denne forbindelse. ;) Så der er stadig en anden måde at løse opgaven på, og skal du have et hint, så er det noget militært der skal klares. Så har jeg vist heller ikke sagt for meget. :)

:p så skal jeg igang med at gætte.. tak for det "lille" hint

/Aldwyn
 

DeletedUser

Guest
ovenstående dit svar tidligere til lucifeereldiablo, men jeg kan altså ikke se at jeg har en kirkegård på C, og jeg hænger nu fast i opgaven, og kan ikke komme videre

Det er lidt svært at vide, hvad du mener med at sidde fast? Kan du ikke skrive til os i support i stedet, så kan vi undersøge problemet.
 

DeletedUser655

Guest
Må sige jeg, igen, er skuffet over belønningen.
Jo det er fedt nok den skifter udseende, men glæden er ikke noget at råbe hurra for.

1150 glæde fra kirkegården i opgaven inden, 640 glæde fra Fugleskræmsel i industri tid? Fesent.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
Synes godt nok det er en lidt tam omgang der er strikket sammen til halloweeneventet i år ... ikke ret mange opgaver, lidt tamme belønninger undervejs ... bevares, det har der jo tit været for så at slutte af med en god belønning til slut. I år er slutbelønningen så bare til at grine af ... et fugleskræmsel på 3x3 felter der kun giver 720 i glæde i den progressive æra (80 pr. felt) - en "gammel" kirkegård (den på 3x3 felter) fra den æra giver 1300 i glæde (144 pr. felt)! Godt nok så får man en opgraderet kirkegård (4x3 felter) som belønning for den gamle kirkegård man sælger i den næstsidste opgave. Den nye kirkegård på 4x3 felter giver så 1800 i glæde (150 pr. felt), så det vil jo give en mindre opgradering. Men overordnet så vil jeg sige at dette event er det tammeste af de events jeg har været med til i den tid jeg har spillet!
 
Top