Halloween Begivenhed 2013 - diskussionstråd

DeletedUser983

Guest
Hvad gør man når den næste gåde/opgave ikke kan lade sig gøre rent tidsmæssigt?
Kan ikke nå at opbygge et militær der er stærkt nok til at 'indtage en sektor' og heller ikke til at 'oplåse en ny militær enhed'

Mvh
tomtriks
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser355

Guest
Tja, så taber du vel..
Sidste år nåede jeg heller ikke målet og har først fået en kirkegård nu!! Det er jo ikke bestemt at alle skal klare opgaven.
Men bare rolig, der kommer andre konkurrencer hen ad vejen.
 

DeletedUser993

Guest
Jeg må indrømme jeg er ved at være træt af opgaven sælg eller sørg, hvor man som belønning får en kirkegård. Jeg har snart solgt hele min by uden Jack er tilfreds. Er der noget jeg har misforstået her?
 

DeletedUser66

Guest
Jeg må indrømme jeg er ved at være træt af opgaven sælg eller sørg, hvor man som belønning får en kirkegård. Jeg har snart solgt hele min by uden Jack er tilfreds. Er der noget jeg har misforstået her?

Måske du har en gammel kirkegård der skal skiftes ud, eller bliver de begravet under 3 træer fra samme årgang, som skal fældes?
 

DeletedUser1087

Guest
nogen der kan hjælpe med quest 15?
Jeg kan ikke nå at oplåse for feltkanoner inden eventet slutter.
Er der andre måder at gennemføre den på?
 

DeletedUser

Guest
nogen der kan hjælpe med quest 15?
Jeg kan ikke nå at oplåse for feltkanoner inden eventet slutter.
Er der andre måder at gennemføre den på?

Det behøver jo ikke være feltkanoner.. opgaven siger at de bare skal være fra samme alder, hvis du altså har luret gåden. ;)
 

DeletedUser330

Guest
Synes godt nok det er en lidt tam omgang der er strikket sammen til halloweeneventet i år ... ikke ret mange opgaver, lidt tamme belønninger undervejs ... bevares, det har der jo tit været for så at slutte af med en god belønning til slut. I år er slutbelønningen så bare til at grine af ... et fugleskræmsel på 3x3 felter der kun giver 720 i glæde i den progressive æra (80 pr. felt) - en "gammel" kirkegård (den på 3x3 felter) fra den æra giver 1300 i glæde (144 pr. felt)!

- og "den mindste" glædesbygning, forlaget, fra samme tidsalder (Progressive Æra) giver 85 per felt. Det er altså ikke lønsomt at bruge plads på fugleskræmslet. (Nedgangen til undergrundsbanen er ikke medregnet her, da der jo lige skal medregnes andel af nødvendig vej for lønsomhed).
 

Dragonlady

Nyt medlem
- og "den mindste" glædesbygning, forlaget, fra samme tidsalder (Progressive Æra) giver 85 per felt. Det er altså ikke lønsomt at bruge plads på fugleskræmslet. (Nedgangen til undergrundsbanen er ikke medregnet her, da der jo lige skal medregnes andel af nødvendig vej for lønsomhed).

Bortset fra at du altså får fugleskræmslet FORÆRENDE i stedet for at skulle bruge 124K guld og 116k ressourcer. Hvis du allerede har nok glæde kan du jo bare efterlade det på lageret til en regnvejrsdag :)
 

DeletedUser

Guest
Hmm... Kan man få et hint fra en anden spiller?

Jeg kan ikke gennemskue gåden omkring håndklæderne?
 

DeletedUser330

Guest
Bortset fra at du altså får fugleskræmslet FORÆRENDE i stedet for at skulle bruge 124K guld og 116k ressourcer. Hvis du allerede har nok glæde kan du jo bare efterlade det på lageret til en regnvejrsdag :)

Jo ... men med 60 mio. i mønter og 40 mio. i ressourcer, vil det næppe være den jeg bygger eftersom den ikke er lønsom - selv på en regnvejrsdag ;-)
 

DeletedUser

Guest
Damn. Det tror jeg aldrig jeg ville have gættet. Ville da næsten være tilfædigt så.
I forhold til de andre gåder, så syntes jeg da den her har været den mest misvisende.

Så tak Monty
 

DeletedUser

Guest
Nogen der kan give svar på den med "bidrag eller ti stille"
Hvis nogen er kommet dertil ?

Kan ikke lige selv finde ud af hvad det kan være
 

DeletedUser1091

Guest
Er der nogen der vil hjælpe med et lille tip til hvordan "Sondering eller udryddelse" skal løses?
Og hvordan ser man, hvor langt man er kommet i gåderne?
 

DeletedUser

Guest
Er der nogen der vil hjælpe med et lille tip til hvordan "Sondering eller udryddelse" skal løses?
Og hvordan ser man, hvor langt man er kommet i gåderne?
Kender du udtrykket "at sondere terrænet" ?
Måske du skulle åbne kortet over dit kontinent ;)
Mvh.
Banditten :cool:
 

DeletedUser

Guest
Nogen der kan give svar på den med "bidrag eller ti stille"
Hvis nogen er kommet dertil ?

Kan ikke lige selv finde ud af hvad det kan være

Kan ikke huske alle gåderne fra hinanden - kunne du ikke skrive/kopiere hele teksten fra opgaven/gåden :)
Mvh.
Banditten :cool:
 

DeletedUser1091

Guest
Kender du udtrykket "at sondere terrænet" ?
Måske du skulle åbne kortet over dit kontinent ;)
Der har jeg været inde adskillige gange og kigget stort set alle regioner igennem, har endda erobret en region, for at se om det skulle havde noget at gøre med udryddelse, men der er bare ikke noget der tyder på, hvordan opgaven skal løses! :(
 

DeletedUser

Guest
Jeg løste opgaven ved at sende spejdere til omkringliggende regioner....?!?...
 
Top