Halloween Begivenhed 2013 - diskussionstråd

DeletedUser

Guest
Synes godt nok det er en lidt tam omgang der er strikket sammen til halloweeneventet i år ... ikke ret mange opgaver, lidt tamme belønninger undervejs ... bevares, det har der jo tit været for så at slutte af med en god belønning til slut. I år er slutbelønningen så bare til at grine af ... et fugleskræmsel på 3x3 felter der kun giver 720 i glæde i den progressive æra (80 pr. felt) - en "gammel" kirkegård (den på 3x3 felter) fra den æra giver 1300 i glæde (144 pr. felt)! Godt nok så får man en opgraderet kirkegård (4x3 felter) som belønning for den gamle kirkegård man sælger i den næstsidste opgave. Den nye kirkegård på 4x3 felter giver så 1800 i glæde (150 pr. felt), så det vil jo give en mindre opgradering. Men overordnet så vil jeg sige at dette event er det tammeste af de events jeg har været med til i den tid jeg har spillet!

- og "den mindste" glædesbygning, forlaget, fra samme tidsalder (Progressive Æra) giver 85 per felt. Det er altså ikke lønsomt at bruge plads på fugleskræmslet. (Nedgangen til undergrundsbanen er ikke medregnet her, da der jo lige skal medregnes andel af nødvendig vej for lønsomhed).

Lidt taknemmelighed ville klæde jer i stedet for blot at kritisere :hmm:
Har I bemærket, at Fugleskræmsel ikke står noteret til at have en vej påkrævet, hvilket må betyde, at det er en dekoration, og ikke en kulturel bygning..!! :eek:
Den bedste dekoration (Aviskiosk i PÆ) giver 65,5 glæde pr. felt, hvilket jo gør Fugleskræmsel til en temmelig attraktiv dekoration for dem, som designer deres by med et 3x3 område uden forbindelse til vej...
Mvh.
Banditten :cool:
 

DeletedUser

Guest
Hmm... Nu har jeg brug for hjælp igen! Efter at have prøvet lidt af hvert, er jeg løbet tør for ideer for hvad det kan være for 5 "ting" jeg skal samle fra den samme alder.

Opgaven lyder:
"Lyt nøje til og vær lidt snu: Fem af dem skal du samle nu: Ikke let, og ikke tung, ikke på afstand eller hurtig. Der en opgave til: De skal dele alderen, om du vil!"
 

DeletedUser655

Guest
Jeg tror du skal prøve at spørge din general om han har noget der passer :)
 

DeletedUser330

Guest
Lidt taknemmelighed ville klæde jer i stedet for blot at kritisere :hmm:
Har I bemærket, at Fugleskræmsel ikke står noteret til at have en vej påkrævet, hvilket må betyde, at det er en dekoration, og ikke en kulturel bygning..!! :eek:
Den bedste dekoration (Aviskiosk i PÆ) giver 65,5 glæde pr. felt, hvilket jo gør Fugleskræmsel til en temmelig attraktiv dekoration for dem, som designer deres by med et 3x3 område uden forbindelse til vej...
Mvh.
Banditten :cool:

Nix - det havde jeg ikke set … og det ændrer naturligvis på nytteværdien - det har du ganske ret i. Tak for den "øjenåbner" Bandit ;-)
 

DeletedUser316

Guest
Den er jeg også gået kold på. havde gættet man skulle have 5 artilleri enheder og at det var lige meget hvilken alder.. men det sker der intet ved.. Er der nogen der kan give et hint ??.

Ang. Miss Perry spørgsmål ;)
 

DeletedUser

Guest
Den er jeg også gået kold på. havde gættet man skulle have 5 artilleri enheder og at det var lige meget hvilken alder.. men det sker der intet ved.. Er der nogen der kan give et hint ??.

Ang. Miss Perry spørgsmål ;)

Det dur ikke hvis de er fra forskelllige aldre. ;)
 

DeletedUser316

Guest
aahhh ok.. jamen så skal der lige bygges en bygning til ;) Tak for det
 

DeletedUser

Guest
Lidt taknemmelighed ville klæde jer i stedet for blot at kritisere :hmm:
Har I bemærket, at Fugleskræmsel ikke står noteret til at have en vej påkrævet, hvilket må betyde, at det er en dekoration, og ikke en kulturel bygning..!! :eek:
Den bedste dekoration (Aviskiosk i PÆ) giver 65,5 glæde pr. felt, hvilket jo gør Fugleskræmsel til en temmelig attraktiv dekoration for dem, som designer deres by med et 3x3 område uden forbindelse til vej...
Mvh.
Banditten :cool:

Er sådan set ret lige glad hvad der klæder mig, men siger min mening ... når man på et spil gerne vil have spillernes tilbagemelding så gælder det jo både ris og ros. Man får jo ikke noget ud af at folk kun kommer med positiv kritik, det kan man jo ikke forbedre sig på. Der vil man blot stå tilbage og undre sig over hvorfor nu spillerne stille og roligt forlader spillet når nu at alle er ih og åh så tilfredse med det hele. Giver man negativ kritik (ja, kritik kan være både positivt og negativt) så ved man hvad man skal ændre på og kan så vælge om man vil gøre det eller ej. Mange gange så vil dem der giver kritik jo ikke smutte, men afvente og se om der bliver rettet op på de ting der er kritiseret, men smutter folk så ved man i det mindste hvorfor. Så sagt på en anden måde så er negativ kritik mindst lige så vigtig om ikke vigtigere end positiv kritik - men klart at det er rarere at modtage positiv kritik ...

Nu er mine byer så ikke anlagt så jeg har den slags "huller" der ikke er forbundet til mine veje og for mig er fugleskræmslet absolut ikke attraktiv på nogen måde.
 

DeletedUser

Guest
Slut tidspunkt?

Jeg har ikke kunne finde et slut tidspunkt kun en slut dag (5. nov) men hvad tid slutter det? det er jo rart at vide om man kan nå en given opgave eller ej.
 
Top