Klan Ekspeditioner

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Diskuter Klan Ekspeditioner her

dk_ge_logo.png

Kære Konger og Dronninger!


Det er tid til en Klan Ekspedition! Begiv jer ind i det ukendte og opdag onde angribere der plyndrer en gammel civilisation. Hjælp de lokale med at bryde deres lænker og vind derved deres taknemmelighed og øg din klans styrke!

Jeres Klaner vil kunne opdage skjulte skatte i junglen fra d. 11 maj og frem, således at I kan stige i klan niveau og opnå bonus og ære til alle klan medlemmer!


Hvad er Klan Ekspeditioner?
Klan Ekspeditionen er en platforms uafhængigt kooperativ element hvor I og jeres klan kammerater kæmper jer igennem et antal slagmarker for at få belønninger og klan styrke.


expedition7.png


Hvordan virker det?
Ekspeditionerne starter automatisk hver tirsdag og varer 6 dage (hvorefter de starter igen med 1 dags pauser næsten lige som tårn turneringerne). Hver spiller som er medlem af en klan og som er nået til jernalderen når Ekspeditionen begynder, kan bidrage til deres klans success i løbet af den igangværende Ekspedition. (Dette betyder at hvis du går med i eller danner en ny klan,vil I skulle vente til den næste Ekspedition begynder - hvilket sker hver tirsdag).

Når I starter spillet og der er en igangværende ekspedition, vil der være et pop op vindue der fortæller jer om det. Når I så er kommet ind på Ekspeditions kortet ( fra pop op vinduet eller fra hovedmenuen), vil I se et helt nyt skærmbillede. Selv om dets design har meget til fælles med de andre kort i spillet, vil dette nye kort bestemt føles lidt som en 'jungle':

expedition21.png


Ekspeditions kortet er for det meste dækket af tåge: den vil lette efterhånden som I gør fremskridt på "opdagelsens vej". Kortet I kan se er, i modsætning til KvK kortet, kun synlig for jer - hvert medlem af jeres klan har deres egen udgave af Ekspeditions kortet. I har indtil udgangen af den igangværende Ekspedition, at fuldføre det.

Hvad er fælles for alle Klan medlemmer, er den Klan Ekspeditions status bjælke, du kan se øverst på skærmen (eller i bunden, hvis du spiller via vores mobile app) hvor klanens aktuelle mål vises. Du kan bidrage til fremskridt på bjælken ved at gennemfører møder, der er tilgængelige på mødesteder. Det aktuelle mødested er angivet med en gul pil. Når du klikker på den, vil du udløse en kamp med angriberne, der bor på stedet (en fredelig måde at gennemfører møder vil også blive muligt i den nærmeste fremtid). Enhederne alder og den samlede sværhedsgrad af møder afhænger af din egen fremgang i teknologi træet. Nogle møder vil være sværere at gennemføre end andre (især dem, der er repræsenteret af større mødesteder) og nogle gange de kan endda indeholde to-trins kampe.Hvis I vil se jeres eget bidrag og bidrag fra andre klan medlemmer, skal I klikke på statuslinjen:

expedition22.png


Uanset resultatet af hver kamp, vil I altid bidrage med nogle points til klanen mål (hvis du taber, vil det naturligvisikke være så meget). Klanens mål afhænger af antallet af klanmedlemmer og deres tidsalder (husk: Klanens mål bliver beregnet ved ekspeditionens start og ændrer sig ikke uanset om klanen vinder eller taber klan medlemmer i løbet af ugen) og deles mellem alle klan medlemmer.

Max. antallet af fortløbende forsøg på at gennemfører møder er sat til 8 og hver gang I starter en kamp, mister I et forsøgs point. I kan se antallet af forsøg I har til rådighed i forsøgs bjælken:

expedition23.png


Når I løber tør for forsøg kan I enten vente på at få nye (I får et nyt hver time ) eller købe dem. Modsat Forge Points, kan forsøg ikke købes for mønter, men skal købes for medaljer (eller Diamanter hvis I ikke har nogen medaljer). Det første forsøg er meget billigt og derefter vil prisen stige for hvert forsøg I køber. Når en Ekspedition afsluttes vil prisen blive nulstillet så I får en frisk begyndelse hver uge.

Klan styrken vil blive tilskrevet hver dag i forbindelses med den daglige beregning.


expedition7.png

Jeg har fuldført kortet men kan se at der er andre sværhedsgrader som venter på at blive låst op.
Det er sandt! Kortet kan blive låst op ikke bare en gang men tre gange hver uge! For at erobre kortet igen, skal I låse de højere niveauer op (niveau II og III). Klik på stjernen for at åbne oversigten over de forskellige niveauer:

expedtion24.png


Som I kan se er det første niveau I og det er gratis. Hvis de højere niveauer skal låses op, skal en af klan lederne betale med varer fra klanens skatkammer. (så alle kan donere varer men brug af dem er begrænset). Omkostningerne ved at låse niveau II op afhænger af tidsalder og antallet af klanmedlemmer:

Hvert klanmedlem som er i Jernalderen vil koste 2 varer fra Jernalderen (eller 4, når sværhedsgrad III låses op).
Hvert klanmedlem som er i den Tidlige Middelalder vil koste 2 varer fra Jernalderen (eller 4, når sværhedsgrad III låses op).
Hvert klanmedlem som er i Højmiddelalderen vil koste 3 varer fra den Tidlige Middelalder (eller 6, når sværhedsgrad III låses op).
Hvert klanmedlem som er i Senmiddelalderen vil koste 4 varer fra Højmiddelalderen (eller 8, når sværhedsgrad III låses op).
Hvert klanmedlem som er i Koloni tiden vil koste 4 varer fra Senmiddelalderen (eller 8, når sværhedsgrad III låses op).
Hvert klanmedlem som er i Koloni tiden vil koste 4 varer fra Senmiddelalderen (eller 8, når sværhedsgrad III låses op).
Hvert klanmedlem som er i Industri tiden vil koste 5 varer fra Koloni tiden (eller 10, når sværhedsgrad III låses op).
Hvert klanmedlem som er i den Progressive Æra vil koste 5 varer fra Industri tiden (eller 10, når sværhedsgrad III låses op).
Hvert klanmedlem som er i den Moderne Tidsalder vil koste 5 varer fra den Progressive Æra (eller 10, når sværhedsgrad III låses op).
Hvert klanmedlem som er i den Postmoderne Tidsalder vil koste 5 varer fra den Moderne Tidsalder (eller 10, når sværhedsgrad III låses op).
Hvert klanmedlem som er i Nutiden vil koste 5 varer fra den Postmoderne Tidsalder (eller 10, når sværhedsgrad III låses op).
Hvert klanmedlem som er i Morgendagen vil koste 6 varer fra Nutiden (eller 12, når sværhedsgrad III låses op).
Hvert klanmedlem som er i Fremtiden vil koste 6 varer fra Morgendagen (eller 12, når sværhedsgrad III låses op).

Når en sværhedsgrad bliver låst op, bliver den til rådighed for alle klanens medlemmer som deltager i den aktuelle Ekspedition.

expedition7.png


Hvad er formålet med dette nye element i spillet og hvordan påvirker det andre dele af spillet?

Den primære årsag til denne nye funktionalitet er det faktum at der ikke er en klan aktivitet i vores mobile apps, så medlemmer som kun spiller på mobilen ikke havde mulighed for at nyde følelsen af at kæmpe for et fælles mål. Vi besluttede derfor at dette skulle ændres :).
Da formålet med ekspeditionen ikke kun er at opnå personlige belønninger (men kampe er selvfølgelig kampe, og vil derfor tælle med på ranglisten som normalt) men primært at skaffe styrke til klanen og vi er ganske klar over at der er klaner med meget høje niveauer rundt omkring vil vi også hæve det maksimale klanniveau som lige nu er 50. Det nye maksimale niveau vil herefter være 60 og det vil træde i kraft samtidig med Klan Ekspeditioner bliver aktiveret.
I vil ikke miste den styrke som der er opsamlet i mellemtiden. Når det højere niveau bliver aktiveret , vil al den styrke I har opsamlet blive reflekteret i jeres nye klan niveau (Så en klan som lige nu er på niveau 50 vil muligvis øjeblikkelig gå til niveau 54 og så videre.)

expedition7.png


Hvad er de fremtidige planer for Klan Ekspeditioner?
Som I kan se er der allerede masser af sjov i Klan Ekspeditioner for de spillere som kan lide at slås, men ikke nødvendigvis for vores mere fredelige spillere.
Så hvad vi kan love er en måde at forhandle ig igennem de ukendte territorier istedet for at slagte forsvarsenheder. Pt. er denne mulighed repræsenteret af en aflåst knap:

expedition25.png


Det vil ikke blive noget simpelt som bare at betale varer for at gennemføre mødet som I allerede kender fra kontinent kortene. Vi har noget meget bedre i tankerne som også vil være sjovt for de af vores spillere som foretrækker fredelige løsninger fremfor rå kraft. I vil høre mere om dette meget snart.

Det skal også nævnes at balanceringen er stadig noget som der kan ændres. Vi ændrer ikke noget midt i en ekspedition, men det er muligt at balanceringen vil ændrer sig fra uge til uge.

expedition7.png

Vi vil elske at høre hvad I synes om dette nye element i spillet og vil selvfølgelig tage jeres meninger til efterretning, så når Ekspeditionen er aktiv, hop endelig ind og prøv den! Vi afventer jeres tilbagemeldinger med stor utålmodighed! :)

Jeres Forge of Empires Team

 

DeletedUser423

Guest
Hvem kan åbne for niveau 2 og 3? Er det ud fra samme rettigheder som KvK?
 

sigenstroem

Medlem
Fedt initiativ, men nok lidt for svært..
2*8 units alle med +55 i angreb og op, afskærer rigtig mange fra at kunne gennemfører det..!
 

DeletedUser355

Guest
Der må vel også gerne være lidt udfordringer for dem der nu kan klare det.
 

hoyohoyo

Nyt medlem
Jeg mener at en af de afsluttende præmier, alm. kulturbygning i R3, er alt for dårlig som afsluttende præmie, og så med så stor risiko for at blive udtrukket... :cool:

det vil ikke animere spillere til at gå hele vejen, så hellere f.x. 2 Kundskabens Altre med 5% chance.. :D

Har hørt flere ærgre sig over præmien efter at have brugt diamanter for at komme hele vejen i mål. :(
 

DeletedUser1038

Guest
Jeg vil som klanleder gerne have muligheden for at se hvor langt medlemmerne er nået, dvs. se om de har gennemført R1, R2 og R3. Dette vil hjælpe på selve vurderingen for om næste runde skal oplåses eller ej.
 

DeletedUser1918

Guest
Enig med HotNancke

Samtidigt ville det være smart hvis Skattekammeret til KVK og KE ikke var det samme. (med mulighed for ledere at smide fra den ene kasse til den anden)
Sekundært kunne man gøre det sådan at vi kan se hvem og hvad der rent faktisk bliver smidt i skattekammeret. Lige nu er det jo bare ord mod ord.

Ellers super godt tiltag som der bliver hygget med. :) (Dog også med et lille "men" om at præmierne i R3 er en anelse for små, men hellere lidt end ingenting)
 

DeletedUser2033

Guest
Jeg her helt enig med HotNancke og Calinora

Dertil det med en log, hvortil man kunne se hvad der blev doneret til Skattekammeret, ville helt klart vare en fordel :)
 

DeletedUser689

Guest
Virkelig et sjovt tiltag til spillet. Brugbart for langt de fleste.
I min verden behøver alle ikke kunne gennemføre 1-3 med det samme. Fint med udfordring.

Jeg er dog ikke fan af at det koster varer fra tidsalderen før.
I min klan diskuterer vi pt. om det er værd at samle varer for at åbne eller bare spille niveau 1.
Flere andre klaner snakker om det samme. I bør kunne se I jeres logs at der ikke bliver låst op fra flere store klaner som ellers sagtens kunne gennemføre.
 

DeletedUser2033

Guest
Men der er dog en ting jeg godt kunne tænke mig at vide Dragon :)

Den klanstyrke som klanen får i KE, påvirker det ikke klanens niveau?
 

DeletedUser1849

Guest
Jeg vil gerne supplere det indlæg som infestor har gjort.

Betaling af varer fra tidsalderen før der en spiller er nået til er problematisk. Det betyder der ikke er nogen som helst modregning af storslåede bygninger, og alle varer til klan ekspeditioner skal rejses igennem donationer. Det bliver til et stort antal varer i store klaner som vores med omkring 80 klanmedlemmer hvor hovedparten er nået til fremtiden.

Jeg forstår at klan ekspeditioner var tænkt som et alternativ til KvK men hvorfor da ikke lade vare betaling for at åbne niveau følge den tidalder som en spiller er nået til? Som der er lige nu så kræver det at spillere omlægger deres byer radikalt da der skal produceres både uraffinerede og rafiinerede varer for at sikre donation der kan åbne op for klan ekspeditioner.

Det er yderst besværligt og ville være meget bedre hvis vi kunne betale fra spiller aktuel tidsalder.

Jeg forstår motivationen at det måske er for ikke at lave konkurrence med KvK, men lad nu klanerne selv træffe det valg. På denne måde er spillere der benytter tablets fortsat tilsidesat i forhold til PC brugere der kan køre KvK.

Jeg er meget interesseret i at høre hvad andre mener om dette forslag?

Mvh DV
 

DeletedUser2065

Guest
Der er mange af vores klanmedlemmer som deltager i Ekspeditionen, som ikke vil røre ved KvK (mest pga. de sidder på mobil / tablet). Så det er rigtig positivt at de kan være med til at løfte klanen til 1 nyt (aktivitets)niveau.

Jeg er rigtig træt af den kultubygning, R1 - diamant kulturbygning i min tidsalder - som jeg nu har vundet 2 gange. Jeg finder den komplet værdigløs i forhold til mange af de andre ting jeg har haft muligheden for at vinde.
Det kunne være muligt at ligge nogle flere ting i puljen for at udjævne chancen, for jeg synes ikke rigtig om at man bare ændrer på de nuværende procentsatser.
 

DeletedUser737

Guest
Jeg synes som de fleste at det er et godt initiativ. Nu er jeg for første gang kommet hele vejen igennem efter mange forsøg og nederlag i den sidste runde - og det er jo den udfordring der er det sjove.
Man vinder tilstrækkeligt mange vare, også fra foregående alder til at kunne betale for sig selv (ellers kan man nok få dem handlet) og resten af præmierne er jo blot en ekstra bonus + at alle nu kan være med til at sikre fremdrift for klanen.
De præmier der er gode for nogle er ligegyldige for andre. Jeg har 3 produktionsbygninger lidt huse, bper mv som jeg ikke kan bruge, men er glad for de uhæftede enheder, vare og diamant kuturbygninger.
Men det ville være sjovt at kunne se hvor langt andre var nået, eks. point/antal kampe
 

DeletedUser2065

Guest
Der findes da 1 bidragsliste med antal point for alle dem der har deltaget fra klanen. Jeg indtager 1 skuffende 3. plads for tiden.
 

DeletedUser737

Guest
Ja når ekspeditionen er slut, men det kunne være sjovt og måske også lidt animerende løbende at kunne sammenligne sig med resten af klanen.
På samme måde som man kan i PvP-tårnene.
 

DeletedUser2065

Guest
Nej da. Du klikker bare på point linjen så kommer listen frem.
 

Jytte H W

Medlem
Utrolig dårlig præmier på denne uges KE.
Sidste uge vandt jeg en trode jeg god præmie, men så fik jeg bare en ældre bygning "til at fylde på mit lager"
 
Top