Klan Ekspeditioner

DeletedUser1775

Guest
Der er lidt variation i de præmier der bliver givet i klan ekspeditionen, så man ikke får det samme uge efter uge.
 

DeletedUser2074

Guest
Generelt er jeg ret glad for klanekspeditionen og synes det har været en god tilføjelse til spillet.

Jeg forstår dog ikke hvorfor KX niveauerne skal låses op samlet for hele klanen. Det er så spild af varer, især når halvdelen eller mere af klanen ikke deltager alligevel, og det ender altid med at nogen må betale for alle de andre (*host host* nasserøve;)

Hvorfor ikke gøre bare gøre det muligt at låse op individuelt uafhængigt af hinanden? Så kan dem der ikke ønsker at deltage i KX være fri, og dem der gerne vil selv styre om der skal låses op for flere niveauer.

I min klan er det en tilbagevendende diskussion næsten hver uge om hvem der skal smide varerne for at få låst op, og om det kan betale sig at låse niveau II og III op, til stor frustration for alle.
 

DeletedUser2065

Guest
Hos os smider jeg jævnligt varer i skattekammeret og håber på at nogen af de andre spæder til hvis der mangler. Vi har sat grænsen til niveau 2 for der er alt for få af os der når til niveau 3. Der er mange flere der nu hjælper med at øge klanens niveau, men det er ikke nemt at lokke alle til at spille med. Tror vi ligger på omkring 60% deltagelse, det er vel under 50% af dem som når til niveau 2.
Det kunne være interessant at se hvor langt hvert medlem er kommet. Det kunne man godt tilføje ved siden af det antal point man har samlet sammen.

1 løsning på problemet kunne være at man kan udvælge ekspeditionsmedlemmer. Hver mandag i tidsrummet 0800-2359 har man mulighed for at tilmelde klanmedlemmer til ugens ekspedition.
Enten ved at 1 klanleder udvælger de medlemmer der skal være med, eller man kan lave 1 liste hvor man selv skal tilmelde sig.
Hvis der ikke er nogen tilmeldinger, eller man kan sige mindre end 10, så bliver hele klanen automatisk tilmeldt.
 

DeletedUser1849

Guest
Jeg synes ideen om at man indenfor klanen melder ind til at deltage er super, men ideelt da at der kan differentieres for niveau II og III, samt betaling af varer betales for den deltagende andel. Måske kunne en måde være at klan ledere kan åbne for et valgt antal spillere, og deltagere kan åbne åbne ekspeditioner, sålænge der er ledige pladser hertil. Vi har nok kun en fjerdedel af klanens medlemmer der er aktive under klan ekspeditioner og det koster os uforholdsmæssigt meget i varer at låse op til samtlige medlemmer.

Dertil vil jeg sige det igen. Kan vi ikke ændre sådan at det bliver varer fra en spillers nuværende tidsalder der betales og ikke den tidligere, sådan at der bliver sammenhang imellem hvad SB'er leverer til skattekassen og forbrug derfra?

Mvh
DV
 

DeletedUser2065

Guest
Lige nu kunne jeggodt tænke mig 1 log for hvem der åbner niveauerne, vi har åbenbart 1 der synes det er helt i orden at vi åbner for niveau 3 for 1 spillers skyld. Desværre kan jeg ikke lige se hvem i alverden det er og give vedkomne 1 røffel.
Der kan vi også vende tilbage til at vi, hvertfald de fleste af os, ønsker 1 log så vi kan se hvem der indbetaler til skattekammeret.
Den form misbrug er ikke noget vi er særlig interesserede i bliver ved.
Skrevet i frustration og let vrede over manglende muligheder.
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Det er kun medlemmer med leder eller grundlægger rettigheder som kan åbne for niveauer i KE

Med hensyn til log på Skatkammeret så er det ønske videresendt for lang tid siden :)
 
en ting som stadig undrer mig, er, at man ikke har mulighed for at sætte sine SB til at give varer fra en selvvalgt alder (selvfølgelig max den alder man er i), da det er møj hamrende irriterende, at stå i en af de nyere tidsaldre og så opdage, at man mangler varer fra en alder væsentligt længere tilbage enten til en forhandling på kort, KvK, KE, forskning eller en ny SB.
Især når vi ser på KvK, er det irriterende, hvis man gerne vil køre lidt på en tidligere tidsalder så kan man jo ikke ændre på Atomium og OBS, så de giver varer til den tidsalder.
Det kunne også være en meget stor hjælp bl.a. til KE, når forskningen er færdig.
 

Hyne68

Aktivt medlem
en ting som stadig undrer mig, er, at man ikke har mulighed for at sætte sine SB til at give varer fra en selvvalgt alder (selvfølgelig max den alder man er i), da det er møj hamrende irriterende, at stå i en af de nyere tidsaldre og så opdage, at man mangler varer fra en alder væsentligt længere tilbage enten til en forhandling på kort, KvK, KE, forskning eller en ny SB.
Især når vi ser på KvK, er det irriterende, hvis man gerne vil køre lidt på en tidligere tidsalder så kan man jo ikke ændre på Atomium og OBS, så de giver varer til den tidsalder.
Det kunne også være en meget stor hjælp bl.a. til KE, når forskningen er færdig.

Det undrer ikke mig det mindste. Jeg har nævnt det i anden tråd, men gentager gerne, at en mulighed for selv at bestemme fra hvilken tidsalder Ark, OBS og Atom skal spytte varer ud fra, ALDRIG vil få min støtte. Skal en stor og dominerende klan bare kunne sidde på sin flade og se varene vælte ind, så de kan tromle over mindre klaner på kort langt under deres formåen? Never.
Hvis sådan en klan vil lege på de mindre kort, så skal de have lov at arbejde for det - altså selv producere varene, eller som minimum handle sig til dem.
I forhold til problematikken omkring vareforbrug til KE, så er løsningen mere enkelt, at betaling for oplåsning af SG II og SG III, bliver med varer fra spillernes nuværende alder.
Skulle man ind og kigge på at man kan tidsalder-regulere outputtet fra Ark, BS og Atom, så skal varene gå i et separat og særskilt KE-SK.

Iøvrigt, så kan der ikke bruges varer fra SK til forhandling på kort, til forskning eller til opførelse af SB.
 

hoyohoyo

Nyt medlem
Man bør ganske alvorligt overveje at udskifte hovedpræmien i ke, når spillet er gennemført.. det er ganske uhørt at "præmien" for at gennemføre 48 kampe med stigende sværhedsgrad skal være en ja, risiko ikke chance, for at få 2 bp til RT... og risikoen er gudhjælpemig 65%.... det duer ganske enkelt ikke. der er jo rig mulighed for at skaffe bp til rt undervejs i ke i øvrigt...

Det er nok ikke lige den fremgangsmåde, der fremmer interessen for KE.. Bp til rt kunne jo nedgraderes til 5% og så i stedet sætte en attraktiv præmie som en reel mulighed... det er en ommer foe... dutter ikke... ;):p:eek:
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Man bør ganske alvorligt overveje at udskifte hovedpræmien i ke, når spillet er gennemført.. det er ganske uhørt at "præmien" for at gennemføre 48 kampe med stigende sværhedsgrad skal være en ja, risiko ikke chance, for at få 2 bp til RT... og risikoen er gudhjælpemig 65%.... det duer ganske enkelt ikke. der er jo rig mulighed for at skaffe bp til rt undervejs i ke i øvrigt...

Det er nok ikke lige den fremgangsmåde, der fremmer interessen for KE.. Bp til rt kunne jo nedgraderes til 5% og så i stedet sætte en attraktiv præmie som en reel mulighed... det er en ommer foe... dutter ikke... ;):p:eek:

Dit feedback er videresendt i systemet
 

DeletedUser1517

Guest
Man bør ganske alvorligt overveje at udskifte hovedpræmien i ke, når spillet er gennemført.. det er ganske uhørt at "præmien" for at gennemføre 48 kampe med stigende sværhedsgrad skal være en ja, risiko ikke chance, for at få 2 bp til RT... og risikoen er gudhjælpemig 65%.... det duer ganske enkelt ikke. der er jo rig mulighed for at skaffe bp til rt undervejs i ke i øvrigt...

Det er nok ikke lige den fremgangsmåde, der fremmer interessen for KE.. Bp til rt kunne jo nedgraderes til 5% og så i stedet sætte en attraktiv præmie som en reel mulighed... det er en ommer foe... dutter ikke... ;):p:eek:
Synes nu det er ok at præmien ikke er større end som så. Faktisk synes jeg at det er de andre semihovedpræmier der er for store...
Ifølge min overbevisning bør klan mesterskaberne være nok til at motivere folk til at gå efter den.
 

sigenstroem

Medlem
Er der nogen planen om at lave det om, så man betaler ud fra hvilken tidsalder man er i og ikke som det er nu den forrige..?
Som det er nu med vores klan har vi 4 i FT, men til gengæld har vi mere end 25 AA hvilket giver et tilbagevendende problem hver uge.

Der kan simpelthen ikke tid nok til at folks, obs, arken osv., kan skabe nok i skattekammeret til at det kan klares uden donationer..
Jeg kan dårligt forstille mig at vi er de eneste som har dette problem, måske med andre tidsaldre.....
 

DeletedUser2122

Guest
Er der nogen planen om at lave det om, så man betaler ud fra hvilken tidsalder man er i og ikke som det er nu den forrige..?
Som det er nu med vores klan har vi 4 i FT, men til gengæld har vi mere end 25 AA hvilket giver et tilbagevendende problem hver uge.

Der kan simpelthen ikke tid nok til at folks, obs, arken osv., kan skabe nok i skattekammeret til at det kan klares uden donationer..
Jeg kan dårligt forstille mig at vi er de eneste som har dette problem, måske med andre tidsaldre.....


Der er for tiden ikke planlagt at ændre i afkast fra de nævnte bygninger. En omlægning af vareproduktion i klanmedlemmers byer bør kunne løse problemet. og naturligvis fortsat donation til skatkammeret.
 

Jytte H W

Medlem
Ke har været en god ting, men nu er den vist ved at blive til et STORT FLOP. både gevinstmæsigt og det man får ved Særlige præmier, jeg fik 3 denne gang, det er jo dalet regelmæssigt side jeg satte det Tempel op :-((
 

DeletedUser2065

Guest
Det jeg er mest trist over, nu da jeg endelig har set jade dimsen hos mig, er at der ikke lader til at være noget af interesse for mig.
Sølv, nå ja. Det er småting og bonus det meste af det. Guld, ja tak. 100FP er lækkert, slyngler er okay og i det hele taget er de fleste muligheder værd at vinde. Jade... Nej tak, det har ikke noget af interesse her.
 

DeletedUser737

Guest
Jeg har lige forsket det meste af fremtiden i et ruf, og er i gang med at bygge de nye bygninger.
De knap 50 mio forsyninger jeg havde er allerede brugt, men så har jeg solgt "skod gevinster" for lidt over 3 mio forsyninger.....
Så noget kan man da bruge 3D printerer og huse mv. til
 

DeletedUser1254

Guest
Ang KE. Jeg har smidt et forslag i "Feedback og idëer", prøv at læs det og kommenter endelig
 

DeletedUser2065

Guest
Jeg er utilfreds med at være blevet grupperet med TopSecret på D igen. Endda anden uge i træk denne gang. Når man så samtidig trækker 1 anden klan som går efter guldet så må vi nøjes med den kedelige bronze igen. Det er lidt sjovere når vi er mere jævnbyrdige og kan kæmpe om alle 3 pladser af gangen.
Det vil forhåbentligt på sigt blive afbalanceret bedre. Noget i retning af den gennemsnitlige gennemførelsesprocent.
 
Top