Klan Ekspeditioner

DeletedUser2065

Guest
Det er jo fedt når man kan være med i kampen. Bytteklanen og TopSecret har jo lidt af 1 kamp hvor de har overhalet hinanden det meste af vejen indtil nu. Det er jo bare ærgeligt at resten af puljen ikke er med. Dem i toppen med over 60%, os med tæt på 30% og den næste har lagt afstand til bunden og er kommet over 10%. De 2 andre ligger omkring 4%. Det er noget af 1 spænd og vel meget godt til at illustrere at der bør gøres lidt ved algoritmen der sætter klanerne sammen.
 

DeletedUser2122

Guest
Det er jo fedt når man kan være med i kampen. Bytteklanen og TopSecret har jo lidt af 1 kamp hvor de har overhalet hinanden det meste af vejen indtil nu. Det er jo bare ærgeligt at resten af puljen ikke er med. Dem i toppen med over 60%, os med tæt på 30% og den næste har lagt afstand til bunden og er kommet over 10%. De 2 andre ligger omkring 4%. Det er noget af 1 spænd og vel meget godt til at illustrere at der bør gøres lidt ved algoritmen der sætter klanerne sammen.

KE top 3 placeringerne, bestemmes ikke ud fra algoritmer, men ud fra hvor mange af klanens medlemmer der gennemfører de forskelige step . Gennemfører alle klanens medlemmer alle 3 level, vil man ende på 100 %.
Så en hvilken som helst klan kan med aktive deltagere i KE nå toppen .
 

DeletedUser2065

Guest
Det ved jeg jo godt Fuga. Men det matchup... Jeg har da ikke lyst til at havne i gruppe med andre klaner som ligger med gennemsnit 80% i gennemførelse når vi selv kun ligger omkring 30%. Så vil jeg da hellere have nogle klaner som har 20 - 40 % gennemførelse i gennemsnit.
Det er jo måske lidt tidligt endnu, men senest til nytår burde der være nok datagrundlag til at gøre det.
 

DeletedUser2065

Guest
Det åbner jo også op for at de klaner med lav gennemførelse har noget at kæmpe for.
Det kan så blive 1 problem hvis der sker 1 stor udskiftning af medlemmer.
 

DeletedUser2122

Guest
Det åbner jo også op for at de klaner med lav gennemførelse har noget at kæmpe for.
Det kan så blive 1 problem hvis der sker 1 stor udskiftning af medlemmer.

Klan Expedition går i udgangspunktet ud på at samle klanen om et fælles projekt . . på tværs af verdener, men med klaner af nogenlunde samme sammensætning . For at nå til tops vil det kræve en fælles indsats.. evt kunne man i klanen samles om en debattråd, hvor man eterlyser ideer til at opnå bedre deltagelse.

Når dette er sagt . så lader jeg dit oplæg gå videre om anden sammensætning. Uden garanti for at der vil ske en ændring på kort eller længere sigt.
 

DeletedUser2065

Guest
Samme sammensætning vil jeg forstå som antal af medlemmer som deltager og hvor mange af disse som gennemfører niveau 1, 2 og 3. Der er vi lidt udfordret, der er 1 del som ikke deltager så meget. Hvor meget jeg end har lokket og banket dem.
 

DeletedUser2065

Guest
I denne uge har vi så 1 genganger fra sidste uge, Bytteklanen (B). De er i kamp med Elverne (B) om at tage guldet hjem. De har på skrivende stund over 60% hver. Det er ikke noget som fremmer lysten til at kæmpe med når vores rekord ligger på omkring 34%. Så har vi fået Nuet (D)
med og her bliver det sjovere. De ligger omkring vores gennemførelses% og kan give lidt udfordring. De sidste klaner, Kongeborgen (C) og, specielt, Societa-Furs of Fury (C) har langt op til os % mæssigt.
Der er for stor spredning af klanernes evner til at gennemføre.
 

Hyne68

Aktivt medlem
I denne uge har vi så 1 genganger fra sidste uge, Bytteklanen (B). De er i kamp med Elverne (B) om at tage guldet hjem. De har på skrivende stund over 60% hver. Det er ikke noget som fremmer lysten til at kæmpe med når vores rekord ligger på omkring 34%. Så har vi fået Nuet (D)
med og her bliver det sjovere. De ligger omkring vores gennemførelses% og kan give lidt udfordring. De sidste klaner, Kongeborgen (C) og, specielt, Societa-Furs of Fury (C) har langt op til os % mæssigt.
Der er for stor spredning af klanernes evner til at gennemføre.

Som udgangspunkt har alle lige vilkår. At nogle klaner med omtrent samme størrelse, har en større andel af KE-aktive spillere er jo ikke spil-opsætningens skyld. Kan man ikke trække sig længere op end 34%, så beror det i mine øjne ikke på evne, men vilje. Og så bør man adressere dét internt.
 

DeletedUser2065

Guest
Det er jo 1 måde at se på det.
Det vil bestemt også være billigere at låse op for niveau 2 og 3 hvis vi smider alle dem ud som ikke klarer at kommeigennem niveau 1.
Jeg så hellere at man lavede 1 anden sammensætning så man ikke absolut skal være spækket med aktive elitære spillere for at være med i kampen. Os der har mere lyst til at logge ind 2 - 4 gange om dagen og lige se til byen, måske tage 1 kamp eller 2 om ugen, så der er plads til også at lave andre ting i hverdagen.
Jeg synes godt at man kan lave plads til os ikke så aktive klaner der har det fint med lidt hygge og mindre seriøst spil.
 

Hyne68

Aktivt medlem
Det er jo 1 måde at se på det.
Det vil bestemt også være billigere at låse op for niveau 2 og 3 hvis vi smider alle dem ud som ikke klarer at kommeigennem niveau 1.
Jeg så hellere at man lavede 1 anden sammensætning så man ikke absolut skal være spækket med aktive elitære spillere for at være med i kampen. Os der har mere lyst til at logge ind 2 - 4 gange om dagen og lige se til byen, måske tage 1 kamp eller 2 om ugen, så der er plads til også at lave andre ting i hverdagen.
Jeg synes godt at man kan lave plads til os ikke så aktive klaner der har det fint med lidt hygge og mindre seriøst spil.

Der er jo netop også plads. Pladsen er så måske bare ikke top 3 i KE. Og det er jo ikke sådan, at jeres indsats ikke giver lidt klan-styrke frem mod højere klan-niveau. Men personligt synes jeg det er helt rimeligt, at de ekstra gratis 25, 15 og 10% gives til klaner som arbejder for det i form af aktivitet. Man har ovenikøbet skruet KE sammen på en måde, så det ikke kun henvender sig til krigerne. Så en klan med et broget mix af krigere og købmænd kan alle bidrage.
Har man ambition om at kæmpe med om pokalerne, kan man jo forsøge at motivere klanens medlemmer til at "oppe sit game". 1-2 kampe om ugen? Prøv i første omgang at få hevet 3-4 kampe ud af dem. Det skulle slet ikke være urealistisk med en 2-4 in-log´ninger på en dag. Motivér eller instruér jeres non-krigere til forhandlinger af samme antal mødesteder på en uge, så kan det være basis for en ny personlig rekord. Hvem ved. En dag rammer i på dén baggrund måske en af de øverste pladser.
 

DeletedUser2065

Guest
Kom du bare forbi os på D, så bliver du teltturspromoter.
Jeg nøjes med at smide dem ud som ikke deltager aktivt, det har vist sig at være den letteste løsning indtil videre. Så sker der forhåbentlig 1 løft i %erne efterhånden som flere af os får relikvietemplet og plaprer løs om alle de dejlige 100FPer vi vinder. Vi har da sat ny rekord med 40% gennemførelse, så det er steget med med 12%point siden KE kom til.
 

DeletedUser2065

Guest
Jeg synes stadig at det vil være mere interessant at tage på telttur når man ved at det er til at kæmpe med om pladserne. I denne uge ligger vi så ikke til at være blandt de 3 første. Følelsen jeg sidder med er at det bare er 1 uge som man egentlig ikke gider spille for. Jeg kan lige så godt sove i stedet.
Synes også at det tit er de samme store klaner vi kommer op imod. Sidste uge var god, der fik vi høvl af nogle andre vi ikke har set før. På det punkt er denne uge heller ikke helt ved siden af, jeg kan kun genkende 2 navne. Desværre så kom der 2 nye med fine statistikker.
 

DeletedUser737

Guest
Et spørgsmål
Hvis to klaner begge får 100% gennemførelse eller på anden vis rammer samme procentsats, hvad afgør så placeringen ?
Aktuelt får den klan jeg er i en anden plads trods 100% gennemførelse - der burde vel være tale om en delt 1, plads

mvh, macmac
 

DeletedUser2122

Guest
Et spørgsmål
Hvis to klaner begge får 100% gennemførelse eller på anden vis rammer samme procentsats, hvad afgør så placeringen ?
Aktuelt får den klan jeg er i en anden plads trods 100% gennemførelse - der burde vel være tale om en delt 1, plads

mvh, macmac

Hej MacMac

Det er altid den klan der når de 100% først der får 1 pladsen, ingen delte pladser.
Så der er jo noget at kæmpe for ;)

Mvh.
Fugazi.
 

Lizif

Aktivt medlem
Et spørgsmål
Hvis to klaner begge får 100% gennemførelse eller på anden vis rammer samme procentsats, hvad afgør så placeringen ?
Aktuelt får den klan jeg er i en anden plads trods 100% gennemførelse - der burde vel være tale om en delt 1, plads

mvh, macmac

Der er jo et kapløb... hvis der er to der løber et 100 meter løb, så får den der kommer sidst i mål ikke del af førstepladsen for at have løbet lige så langt som den anden :)
 

DeletedUser1402

Guest
Der er jo et kapløb... hvis der er to der løber et 100 meter løb, så får den der kommer sidst i mål ikke del af førstepladsen for at have løbet lige så langt som den anden :)

Så vi kan konstatere, at rangeringen på den interne klanliste er ved gennemførelsen forskellig i forhold til den globale klanliste rangering.

Hvis flere spillere internt gennemfører KE, så er det de samlede point, der er indsamlet, der afgør den endelige interne rangering.

Hvis 2 eller flere klaner gennemfører KE globalt, så har de indsamlede point ingen afgørende indflydelse. Kun størrelsen af pct.satsen (antallet af ekspeditioner) afgør rangeringen. Det betyder f.eks., at en lille klan hvor hovedparten af medlemmerne er i SEM slår klaner, hvor hovedparten af medlemmerne er længere fremme i tidsaldre, hvis bare SEM - klanen gennemfører KE hurtigere end de andre klaner ;)

(håber det her er til at forstå :))
 

DeletedUser2122

Guest
Så vi kan konstatere, at rangeringen på den interne klanliste er ved gennemførelsen forskellig i forhold til den globale klanliste rangering.

Hvis flere spillere internt gennemfører KE, så er det de samlede point, der er indsamlet, der afgør den endelige interne rangering.

Hvis 2 eller flere klaner gennemfører KE globalt, så har de indsamlede point ingen afgørende indflydelse. Kun størrelsen af pct.satsen (antallet af ekspeditioner) afgør rangeringen. Det betyder f.eks., at en lille klan hvor hovedparten af medlemmerne er i SEM slår klaner, hvor hovedparten af medlemmerne er længere fremme i tidsaldre, hvis bare SEM - klanen gennemfører KE hurtigere end de andre klaner ;)

(håber det her er til at forstå :))

Top tre placering i KE, er alene et spørgsmål om antal gennemførte møder. Så alle klaner har en chance for at nappe 1 pladsen mod de klaner de er sat op mod den pågældende uge. Det gælder blot om at have aktive spillere der bakker op om KE, og evt. hjælpe hinanden med handler i fald enkelte klanmedlemmer bruger forhandling istedet for kamp.
Point i KE er alene, efter omregning, et spørgsmål om hvor mange støttepoint klanen får tilskrevet deres klanniveau når ugens KE er afsluttet. Her får top tre så lidt ekstra point. ;)


Mvh.
Fugazi.
 

DeletedUser3239

Guest
Hej Alle,

Jeg er lidt i tvivl om hvor jeg skal skrive følgende, så prøver her. Jeg spiller ugentligt KE, da jeg ikke helt har fundet ud af hvordan KVK virker. Jeg gennemføre hver gang niveau 1 og skal så donere for at komme en sværhedsgrad op. Mit spørgsmål er så hvor meget der skal doneres? Man har jo voldsomt meget brug for varer til, at bygge nye SB'er.

Håber I kan hjælpe?
 

Hyne68

Aktivt medlem
Hej Alle,

Jeg er lidt i tvivl om hvor jeg skal skrive følgende, så prøver her. Jeg spiller ugentligt KE, da jeg ikke helt har fundet ud af hvordan KVK virker. Jeg gennemføre hver gang niveau 1 og skal så donere for at komme en sværhedsgrad op. Mit spørgsmål er så hvor meget der skal doneres? Man har jo voldsomt meget brug for varer til, at bygge nye SB'er.

Håber I kan hjælpe?

Varene til at låse op for sværhedsgrad 2, 3 og 4 i KE bliver taget fra klanens Skattekammer (SK). Så som udgangspunkt skal du ikke donere noget. Kun i det øjeblik SK ikke indeholder de nødvendige varer er man nødsaget til at donere. Hvad prisen er for at låse op for højere sværhedsgrader afhænger udelukkende af de TidsAldre (TA) som en klan medlemmer befinder sig i. For at låse op for sværhedsgrad 2, betales der et antal varer fra TA´en under den man befinder sig i - mellem 2 og 14 af hver type fra en given TA. Dvs. er du f.eks i Kolo, så vil din andel for at låse op for sværhedsgrad 2 være 4 af hver SM-vare. Men det er ikke nok at du dækker din egen omkostning. Der skal være dækning for samtlige i klanen for at der kan låses op. Dvs. hvis du er i klan med 1 i NT, og der ikke er de 5 af hver DPT-vare som dét medlems andel koster, så kan der ikke låses op, før disse er doneret til SK. Håber det gav mening.
Du kan se omostningerne ved at klikke link´et her:

https://dk.wiki.forgeofempires.com/index.php?title=Omkostningerne_ved_at_låse_sværhedsgrader_op
 

DeletedUser2395

Guest
@vortigern den slemme 34 : Det kan også være, at du ikke er en klan-leder. Kun klan-ledere kan lukke op for de øvrige sværhedsgrader. Alle almindelige klan-medlemmer får kun knappen med "donation".
 
Top