Klan slagmarker

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Jeg kan forestille mig, at spillere i de høje tidsaldre (AF / OF / VF) vil være noget tøvende med at deltage i forhandlings-delen, hvis der skal bruges promethium og oricalkum.....

Jeg har spurgt spildesignerne og Promethum og Oricalcum skal IKKE bruges i forhandlingsdelen af Slagmarkerne
 

DeletedUser2010

Guest
KvK er bestemt ikke fejlfri og med store knaster, men det er unik og gør FOE er meget anderlades end andre spil på market med kombinationen af have en by, rejse gennem tidsaldre og en del hvor man kæmper mod andre spillere.

Nye tiltag er spændende og der er bestemt elementer og ideer i Klan Slagmarker som ser rigtig godt ud, men også områder hvor der skulle overvejes en ekstra omgang. Men Ja tak til udvikling af elementer der fremmer/udvider klan mod klan, spiller mod spiller i spillet.

Positive ting:

- Provins bygninger (nyt concept med udbyggelse af erobet områder og man kan miste det igen).
- Provins låst/beskyttet i et par timer (Det der overhoved ikke virker i KvK nu er 24 timer skjold med 20.00 reset tid, så en løsning med en flydende reset tid for en provins udfra hvornår den er erobet. Velkommen og ja tak i KvK også.
- Belejringer hmm (anderledes og tvinger klaner til at angribe for at forsvarer sig mod belejeringer lyder spændende. Mange kan kæmpe om en provins samtidig og er derved et kapløb.
- Provins har mange "kampe" for at vinde den og det lyder til der er forskel fra provins til provins. En ide jeg synes om som også kan give klanen et taktisk valg hvad man vil gøre angribe en provins med mange kampe eller flere provinser med mindre kampe.
- Alle klanmedlemmer uanset tidsaldre kan være værdifulde bidragsydere for deres klan.
- Funktionen er til rådighed på alle platforme. Browser, pad og mobil
- Tidsbegrænsning er en rigtig god ide, det vil gøre tingene mere dynamiske og ikke stille stående som KvK kan være i nogle tidsaldre kort.
- Prestige Points til ranglisten, Klan styrke, nye bygninger (fragmenter) og dejligt der bliver kigger på klan styrke da der er flere gode ting som kan laves her :).
- sejrspoints pr time udfra provinser (jeg synes faktisk det er rigtig god koncept at styre en kamp på .



Så går vi til den anden side med ting jeg ikke er fan af:

- 5-8 klaner og en fordefineret placering. Hvis man får en uheldig placering kan man tabe 1 Klan Slagmarker runde. (så kommer held ind i det på nogle måder. Nope ikke fan af man tvinges et bestemt sted.
- Liga system (jeg kan godt forstå tankegangen, men da der kun er en håndfuld super aktive store klaner i FOE indenfor spiller vs spiller konceptet og det kun er ens egen verden man kæmper imod vil det hurtigt blive at man møder de samme klaner hvergang og det vil virkelig dræbe lysten til at spille dette).
- Præmier (Mange vil gerne have Præmier/gevinster for alting). Jeg synes overhoved ikke det er nødvendigt at smide rundt med dette altid for at få folk med på vognen). Det tvinger også klaner der normalt ikke vil ud i det for ellers "taber" de ift. alle andre der bruger denne funktion. For nogle betynder det at ligge nr. 1 på klan ranklisten noget og er præmien i sig selv.
At optjene klan styrke points for at bygge niveau opad og derved give alle medlemmer i klanen en bonus er vejen frem. Det giver alle et bedre fællesskab og et mål at stræbe efter.

Mulige forslag:
- Det ville være bedre hvis man kunne vælge start provins eks. alle klaner står en tegning den med højst vælger først og så jo mindre man har slår så senere vælger man, for at give et forslag :).
- Flere klaner er med i hver runde (10-20) klaner
- Klan Slagmarker i hver verden kunne laves på sådan måde at man frivilligt kunne tilmelde sig den Klan Slagmarker man ville kæmpe den runde. (Hver verden har X antal åben Klan Slagmarker hvergang ) Så kunne man selv vælge hvilke klaner man kæmpede imod, som også vil give den form for taktisk der er i KvK. (der kunne kæmpes hold mod hold og hvad man kunne finde på :) Klan Slagmarker kan jo variere fra at være alle klaner mod alle i nogle kamp og eks. 5 klaner mod 5 klaner i andre.


- Til sidste da det ikke er glemt er forhandlinger, Jeg er både for og imod dette. For da der er flere spillere som kan deltage, da der er flere måder at bygge ens by op, men der bliver nød til at være nogle begrænsninger. eks. 2 nye stammer bliver optaget i en stor klan. Et par store spillere laver rigtig mange varer fra jern/bronze alderen da man kan have en tons af de varer bygninger kørende og forsyne de spillere i den tidsalder med dem. , Derved kan de spillere i en tidlig alder tage 1 mio handler på ingen tid og på den måde vil en kamp på ingen måde være fair mellem klanerne. Jeg ser det er noget som vil blive flittigt udnyttet denne fejl i det nye system, da der ingen begrænsninger er på handler som det ser ud lige nu.


Udmattelse er en parameter for at begrænse af kampe ligesom i KvK hver belejer koster varer og jo flere sektorer som dyre er ens belejringer, samt man kun kan angribe sektorer man rører uden skjold og 1 gang pr døgn man kan flytte HQ.
Jeg vil foreslå der arbejds videre på at gøre systemet så robust og tænkte et par begrænsninger ind så et runde mellem stor og lille klaner kan være lidt mere på lige fod men ikke begrænse det mere så der kun kan forgå noget i en kort periode af døgnet som nu hvor størstedelen af alt KvK aktivitet er omkrin reset tidspunktet.

mvh. Shannaar
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
KvK er bestemt ikke fejlfri og med store knaster, men det er unik og gør FOE er meget anderlades end andre spil på market med kombinationen af have en by, rejse gennem tidsaldre og en del hvor man kæmper mod andre spillere.

Nye tiltag er spændende og der er bestemt elementer og ideer i Klan Slagmarker som ser rigtig godt ud, men også områder hvor der skulle overvejes en ekstra omgang. Men Ja tak til udvikling af elementer der fremmer/udvider klan mod klan, spiller mod spiller i spillet.

Positive ting:

- Provins bygninger (nyt concept med udbyggelse af erobet områder og man kan miste det igen).
- Provins låst/beskyttet i et par timer (Det der overhoved ikke virker i KvK nu er 24 timer skjold med 20.00 reset tid, så en løsning med en flydende reset tid for en provins udfra hvornår den er erobet. Velkommen og ja tak i KvK også.
- Belejringer hmm (anderledes og tvinger klaner til at angribe for at forsvarer sig mod belejeringer lyder spændende. Mange kan kæmpe om en provins samtidig og er derved et kapløb.
- Provins har mange "kampe" for at vinde den og det lyder til der er forskel fra provins til provins. En ide jeg synes om som også kan give klanen et taktisk valg hvad man vil gøre angribe en provins med mange kampe eller flere provinser med mindre kampe.
- Alle klanmedlemmer uanset tidsaldre kan være værdifulde bidragsydere for deres klan.
- Funktionen er til rådighed på alle platforme. Browser, pad og mobil
- Tidsbegrænsning er en rigtig god ide, det vil gøre tingene mere dynamiske og ikke stille stående som KvK kan være i nogle tidsaldre kort.
- Prestige Points til ranglisten, Klan styrke, nye bygninger (fragmenter) og dejligt der bliver kigger på klan styrke da der er flere gode ting som kan laves her :).
- sejrspoints pr time udfra provinser (jeg synes faktisk det er rigtig god koncept at styre en kamp på .



Så går vi til den anden side med ting jeg ikke er fan af:

- 5-8 klaner og en fordefineret placering. Hvis man får en uheldig placering kan man tabe 1 Klan Slagmarker runde. (så kommer held ind i det på nogle måder. Nope ikke fan af man tvinges et bestemt sted.
- Liga system (jeg kan godt forstå tankegangen, men da der kun er en håndfuld super aktive store klaner i FOE indenfor spiller vs spiller konceptet og det kun er ens egen verden man kæmper imod vil det hurtigt blive at man møder de samme klaner hvergang og det vil virkelig dræbe lysten til at spille dette).
- Præmier (Mange vil gerne have Præmier/gevinster for alting). Jeg synes overhoved ikke det er nødvendigt at smide rundt med dette altid for at få folk med på vognen). Det tvinger også klaner der normalt ikke vil ud i det for ellers "taber" de ift. alle andre der bruger denne funktion. For nogle betynder det at ligge nr. 1 på klan ranklisten noget og er præmien i sig selv.
At optjene klan styrke points for at bygge niveau opad og derved give alle medlemmer i klanen en bonus er vejen frem. Det giver alle et bedre fællesskab og et mål at stræbe efter.

Mulige forslag:
- Det ville være bedre hvis man kunne vælge start provins eks. alle klaner står en tegning den med højst vælger først og så jo mindre man har slår så senere vælger man, for at give et forslag :).
- Flere klaner er med i hver runde (10-20) klaner
- Klan Slagmarker i hver verden kunne laves på sådan måde at man frivilligt kunne tilmelde sig den Klan Slagmarker man ville kæmpe den runde. (Hver verden har X antal åben Klan Slagmarker hvergang ) Så kunne man selv vælge hvilke klaner man kæmpede imod, som også vil give den form for taktisk der er i KvK. (der kunne kæmpes hold mod hold og hvad man kunne finde på :) Klan Slagmarker kan jo variere fra at være alle klaner mod alle i nogle kamp og eks. 5 klaner mod 5 klaner i andre.


- Til sidste da det ikke er glemt er forhandlinger, Jeg er både for og imod dette. For da der er flere spillere som kan deltage, da der er flere måder at bygge ens by op, men der bliver nød til at være nogle begrænsninger. eks. 2 nye stammer bliver optaget i en stor klan. Et par store spillere laver rigtig mange varer fra jern/bronze alderen da man kan have en tons af de varer bygninger kørende og forsyne de spillere i den tidsalder med dem. , Derved kan de spillere i en tidlig alder tage 1 mio handler på ingen tid og på den måde vil en kamp på ingen måde være fair mellem klanerne. Jeg ser det er noget som vil blive flittigt udnyttet denne fejl i det nye system, da der ingen begrænsninger er på handler som det ser ud lige nu.


Udmattelse er en parameter for at begrænse af kampe ligesom i KvK hver belejer koster varer og jo flere sektorer som dyre er ens belejringer, samt man kun kan angribe sektorer man rører uden skjold og 1 gang pr døgn man kan flytte HQ.
Jeg vil foreslå der arbejds videre på at gøre systemet så robust og tænkte et par begrænsninger ind så et runde mellem stor og lille klaner kan være lidt mere på lige fod men ikke begrænse det mere så der kun kan forgå noget i en kort periode af døgnet som nu hvor størstedelen af alt KvK aktivitet er omkrin reset tidspunktet.

mvh. Shannaar


Mange tak for en god og velgennemtænkt feedback som jeg vil sende videre til spildesignerne
 

Kurtie11

Nyt medlem
Jeg er også enig med indslag før, at de 5 % kommer fra netop på grund af, spillet virker ikke 100 % i KVK og speciel efter AA kortet er kommet til.
Men glæder mig til slagmarker, lyder spændende.
 

ditto6000

Aktivt medlem
Ser ikke et nyt tiltag som en fordel for spillerne og slet ikke at det skulle få flere til at være med. Som i mange andre onlinespil så er der en nyhedsinteresse i starten som efter ganske kort tid fader ud hvor det så er tordenskjolds soldater som er tilbage.. Den enkelte får ikke mere spilletid i døgnet fordi der tilføjes endnu mere hvor det nok hellere vil udfase noget andet..

Er mere tilhænger af forbedringer af eksisterende kvk og KE.. .:) :)
 
Senest redigeret:

skoven.

Medlem
Ser ikke et nyt tiltag som en fordel for spillerne og slet ikke at det skulle få flere til at være med. Som i mange andre onlinespil så er der en nyhedsinteresse i starten som efter ganske kort tid fader ud hvor det så er tordenskjolds soldater som er tilbage.. Den enkelte får ikke mere spilletid i døgnet fordi der tilføjes endnu mere hvor det nok hellere vil udfase noget andet..

Er mere tilhænger af forbedringer af eksisterende kvk og KE.. .:) :)

Har det på samme måde FIX vores KvK har smidt mange penge efter det her spil
fordi jeg er vild med KvK delen
Nyt er også fint bare det giver mening i spillet :)
Her er en masse folk som gerne ville spille KvK hvis de kunne
 

Lizif

Aktivt medlem
KvK kunne måske laves lidt om så det er lidt i stil med det nye.

Hvis argumentet for at ikke lave KvK på mobil fordi "svartiden" ikke er den samme som på PC/browser så kan samme argument vel bruges i det nye, der vil en PC vel også have fordel i svartid ved indtagelse af en sektor, forskellen er vel bare at man ikke som spiller lige kan se det i den nye del.
Der må jo være en eller anden form for tidsfaktor på nogle sekunder for at programmet kan være sikker på at mobil spillere kan være med på lige fod her, eller noget andet der gør at InnoGames mener at det vil virke her.

Kunne man evt lave KvK delen om så den kørte med 20 sekunders intavaller?
Ulempen vil være den samme for alle, og ulempen vil så bestå i at man kun kan påbegynde en kamp hvert 20 sekund.

Nej det er noget skidt vil de fleste KvK spillere nok sige, men hvis det er det der skal til for at alle kan spille KvK og at vi kan få flere kort der passer til de nye tider så er det vel til at leve med eller?

Hvis der så på kortene var et ur af en eller anden slags med en viser der tog en omgang pr interval, så man kan se hvornår man kan påbegynde næste kamp, så kan man altid se hvornår man kan påbegynde næste kamp uanset hvor længe den forrige kamp tog, det vil også give lidt tid til at skifte tropper for dem der er hurtigt færdige.

Forklaring på de 20 sekunders intervaller:
Alle kampe der er færdige når de 20 sekunder er gået vil så blive regnet med i hvad der sker i den givne sektor, de kampe der ikke er færdige i det tyvende sekund bliver overført til næste interval af 20 sekunder. Når så en belejring er slået eller en sektor indtaget i den sidste interval så vil de kampe der er påbegyndt bare få samme info om at kampen er taget/færdig som normalt.

ps. 20 sekunder er bare et eksempel, det kan være det er nok med 10 sekunder eller noget andet, det skal vel bare testes og så lave intervallerne så korte som de nu kan blive.

Edit: De 20 sekunder vil faktisk også have en fordel, man kan jo så nemt nå at starte sin kamp på den "rigtige" måde og selv lige styre de første par træk inden man trykker på autobattle :)

Edit2: Man vil også kunne kæmpe på 2 eller måske endda 3 kort inden for de samme 20 sekunder, eller på 2-3 belejringer på samme kort, udregningen efter de 20 sekunder er jo for hver sektor.

Edit3: Der kan også være taktik i at sætte en belejring 5 sekunder før et inteval slutter, og så måske nå kampe i det interval uden at fjenden når det.
 
Senest redigeret:

DeletedUser2420

Guest
Hmm ved snart ikke

Det syntes helt klart at favorisere de klaner med mange medlemmer og hvis ledere har mulighed for at være online 24/7 :(

Nuværende vs fremtidige
1. Nuværende skifter på samme tidspunkt = kl 20.00, det betyder samme spiller kun kan være klar i en verden ud af de verdener hun/han spiller i. Så vidt jeg kan se kommer, der lignende udfordringer i forhold til tidspunkter i den nye version.
2. I nuværende kræves relativt mange varer (det syntes bare at blive værre), hvilket betyder de talstærke klaner favoriseres, så mange spillere er vi jo så heller ikke i DK, så mon ikke ændringen vil reducere deltager antallet?
3. I det nuværende kan der være flere "sejrherre" i en tidsalder... Her er der kun en, mon ikke det hurtigt bliver rigtig træls at bruge tid og ressourcer for resten af klanerne, hvis de alligevel ikke vinder noget ? Så hvis et mønster hurtigt tegner sig i forhold til vindere (mit gæt er de vanlige klaner) mon så ikke resten holder op med at gide bruge tid på det.

Alt i alt, ville der løses mange udfordringer i "den gamle version" hvis...
Tidspunktet for ophørt angrebsforsvar ikke var det samme, men afhængigt af hvornår sektoren var erobret
Andelen af varer for besættelse/forsvar af sektorer ikke var så dyrt
Udviklerne fik fingeren ud og begyndte at indse at mobile versioner, hvad enten de vil det eller ej, er vejen frem ;)
 

DeletedUser2010

Guest
Efter at have hørt Q&A har jeg et par småting

- Positiv at sætte en "belejring" ikke koster varer, dvs. den her nye tilføjelse er gratis. Det er godt udfra både KvK og GE koster varer allerede.
- Alle medlemmer i klanen kan faktisk sætte en belejring og folk kan angribe når de har lyst. dvs. kamp kan blive fordelt meget bedre rundt i et døgn og derved kan flere være med når de har tid, og ikke tvunget til et bestemt tidspunkt.

- Hvis balance bliver 500% i angreb = 30 angreb om dagen og nogenlunde det samme i forhandler nok, så vil det betyde alt for meget med antal af klanmedlemmer. Lille og mellem klaner vil aldrig kunne vinde over 1 talstærk klan det vil være umuligt. (hvem ønsker at kæmpe en kamp der er umuligt at vinde og endda bruge 10 dage på forsøget !!!!
Der bliver nød til at blive kigget ind i en balance så en aktiv klan på eks. 20-30 medlemmer vil have en mulighed mod talstærke klan hvis de altså kan komme på samme klan slagmark.


KvK på mobil i Danmark vil ikke være et problem pga. god dækning men desværre har jeg boet flere steder i udlandet og ja der kan man ikke ligefrem kalde for mobil internet for godt. Hvis man laver KvK på mobil og forventer at alle spillere af FOE skal have mindst 3G hastighed for at kunne KvK i primetime (omkring reset tidspunkt) kan jeg godt se et kæmpe problem her for spillere i visse lande.
 

Hyne68

Aktivt medlem
- Hvis balance bliver 500% i angreb = 30 angreb om dagen og nogenlunde det samme i forhandler nok, så vil det betyde alt for meget med antal af klanmedlemmer. Lille og mellem klaner vil aldrig kunne vinde over 1 talstærk klan det vil være umuligt. (hvem ønsker at kæmpe en kamp der er umuligt at vinde og endda bruge 10 dage på forsøget !!!!
Der bliver nød til at blive kigget ind i en balance så en aktiv klan på eks. 20-30 medlemmer vil have en mulighed mod talstærke klan hvis de altså kan komme på samme klan slagmark.

Det er jo netop det Liga-systemet er beregnet til. At man (efter en indledning, hvor alle skal finde deres niveau) bliver parret med klaner som performer nogenlunde på samme niveau som éns egen klan.
 

DeletedUser1071

Guest
Jeg får den opfattelse at det bliver ligesom KE, at man er alene om at kæmpe. Jeg bryder mig af den grund ikke om KE, og vil heller ikke deltage i det nye klan-slagmarker, men vil gerne KvK, da vi der er flere om det, og kan "snakke" sammen om kampene.
Og kommer klanforum og chatten snart på de mobile platforme? Som det er nu, kan man kun kommunikere via beskedcenteret, så vigtige permanente beskeder er blevet en saga blot, plus at det er besværligt at skrive til hinanden.
 

ditto6000

Aktivt medlem
Da Kvk også tæller meget for om jeg overhovedet spiller FOE finder jeg det egentlig tankevækkende at I erkender at alt for mange ikke spiller kvk/KE og procenterne er dalende men ikke indrager spillerne i hvad der kan gøres anderledes før en ny platform er på bedding.
...........................
Om kvk skriver I at det er kompleksiteten i den nuværende funktionalitet som især for nye spillere er vanskelig at forstå som medfører at I ikke kan øge deltagerantallet, som jeg forstår det I skriver..

Spiller man som ny for sig selv eller med andre nye så kan det bestemt være lidt svært at komme ind i hvordan kvk spilles både i den enkelte kamp men også alt det praktiske vedr kvk med HQ og flyt af denne, frisættelser, belejringer, vareforbrug, landgang og sådan. Er man derimod i en klan som ellers deltager i kvk så har man "betroede" og ledere til at hjælpe en med at hitte rundt i det hvor det efter min bedste overbevisning er hvad kvk og FOE i øvrigt handler om - nemlig "at spille sammen".

Rom blev ikke bygget på en dag og har ikke selv i tidernes morgen set manglende hjælp til kvk som en forhindring for at deltage i og prøve at forstå kvk som helhed men det læres hen ad vejen som man deltager som så meget andet i spillet....:) . Nogen får senere forståelse for spillet og kvk end andre alt afhængig af om man har gode hjælpere omkring sig og ellers deltager så meget som muligt.. :)

Så tror ikke at kompleksiteten i forståelsen for kvk er grunden til den lavere deltagelse.
................................................
KVK.
Som de nævner i livestream vil der komme opdateringer og tekniske forbedringer af kvk inden for ca det næste år hvor det velkendte problem med opdateringen ved udregning forhåbentlig snart løses om det så bl.a er det der menes. Et problem vi har klaget over i et par år efterhånden og jeg ser som en stor del af svaret på hvorfor kvk deltagelsen er faldet til 5% .

..........................................
Vedr Klan.slagmarken
Jeg forstår i livestream at der bl. a lægges op til at danne alliancer og er i tvivl om om det kan blive en gentagelse af nuværende kvk.. Den klan som har flest store spillere og samtidig via alliancers hjælp får magtovertaget eller truer sig til magt og derfor styrer ikke bare egen klan men også andre klaners valg.

Kan ikke lige helt gennemskue Battleground endnu så skal vi regne med at dette alliancespil blot bliver en forsættelse i battleground eller er man nødt til at gå andre veje eller er det skruet sådan samme at man kan klare sig godt uden alliancer ?

...................................

Forslag til KE
I KE kan de spillere som deltager ugentligt berette om at lagrene svømmer over med de samme præmier hvor en fornyelse sikkert kunne gøre det mere attraktivt at deltage igen og heri ligger også svaret på hvorfor jeg tror færre deltager..

Kan foreslå at man i slutpræmien i niveau 3 og 4 kan vælge imellem 2 forskellige præmier ud af mulige i stedet for at det dropper tilfældigt.

Der er efterspørgsel på større variation i præmierne:
. kunne fx være i form af: fragmenter til udvidelser, bp til sb tilføjes præmiepakken på niv 3 især attraktivt for mindre spillere og ved eget valg af slutpræmie kan spillere som ikke mangler bp vælge den anden præmie.
. Når der kører events og man skal samle noget sammen fx energidrikke i fodboldsspillet, kirsebærtræer i forårseventen o.lign.. så lav et drop af dem i KE også da jeg tror at disse drop kan opmuntrer flere til at deltagelse KE.

Mvh Ditto
 
Senest redigeret:

Lizif

Aktivt medlem
Citat: Vi indsamler feedback i de næste to uger (indtil 3. juni 2019), og vil indarbejde jeres feedback i konceptet og give jer et opdateret koncept inden for 3 uger (senest den 10. juni 2019)

Regner med at InnoGames holder deres løfte og ser frem til nyt indlæg idag. (det burde ikke være et problem at levere noget til en dato man selv har sat og bestemt))
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Ja der vil komme en officielt indlæg i morgen efter hvad jeg er blevet orienteret om
 
Top