Klanslagmarker - diskussion af tilbagemelding fra spildesignerne

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Diskuter det nye oplæg her

newlogo1.png

Kære Konger og Dronninger,

Først og fremmest en dybfølt undskyldning for den mindre forsinkelse, men det er af en god grund.

Mængden af feedback og forslag vi har modtaget fra jer alle, har være fænomenal. Niveauet af engagement og passion som I alle har vist til Forge of Empires har altid fået imponeret os og niveauet og detaljerne I som I har lagt i jeres feedback, har taget os meget længere at gennemgå end vi havde forventet. Fra alle os her i Forge of Empires, Tusind tak!

Før vi starter med at give jer alle en mere detaljeret opdageringe, så vil vi lige besvare en af de ting som har bekymret jer alle mest: Vi fjerner IKKE KvK - vær endelig ikke bekymrede for det!.

Okay, nu tilbage til jeres feedback og ”ting vi overvejede"

Klanslagmarker skal tillade store og små klaner at konkurrere på lige fod med hinanden.
Der har været forskellige forslag fremme omkring dette emne og vi har overvejet hvad den mest korrekte vej frem er: At styre og få en stor klan til at arbejde sammen med succes kræver stor erfaring og meget arbejde og klanslagmarkerne skal belønne denne ekstra indsats.

Det betyder at jo flere medlemmer en klan har, jo mere sandsynligt er det at den vil være i en højere liga. Også takket være ligasystemet vil klaner kun kæmpe mod andre klaner med samme styrke, så mindre klaner vil kæmpe mod andre små klaner​



Tillad individuelle klanmedlemmer at beslutte om de vil deltage i Klanslagmarkene eller ej.

Vi føler at dette vil begrænse adgangen til denne funktion, hvis et medlem overser tidsgrænsen for tilmelding, vil vi blokere dem for deltagelse i Klanslagmarker i op til 14 dage, hvilket ikke er ønskværdigt. Modsat hvis en klan har mange medlemmer, som kan tilmelde klanen, så kan alle klanmedlemmer deltage når de har lyst. Alle klaner vil være i stand til at slås mod hinanden uanset klanens størrelse.​

Nedslidninge skal også gælde forhandlinger

Mange tak for den pointe. Vi er helt enige og vil sørge for at nedslidning kommer til at gælde både for kamp og forhandlinger.

Nedslidning skal ikke nulstilles på et fast tidspunkt men mindskes over tid, så problemet fra KvK omkring den daglige beregning ikke bliver gentaget med Klanslagmarkerne.

Lige nu forudser vi ikke tilsvarende problemer. Vi har designet funktionen fra grunden af og baseret på den på de seneste teknologier. Det betyder at vi er meget sikrer på at vi kan levere den tekniske infrastruktur som funktionaliteten kræver.

Hvis bekymringen går på om al aktiviteten finder sted omkring nulstillingstidspunktet, så er det strategisk ... I vil måske ønske at andre klaner handler først, så I kan svare igen senere. Men vi vil observere hvad der sker på Beta og lave ændringer på dette område om nødvendigt.​


Tilfældige varer for bygninger kunne være et problem for mange klaner.

Vi tror på at da priserne vil blive valgt med tilfældige varer, vil der altid være noget en klan kan bygge og når vi kigger på klanernes skatkamre, har vi set at de fleste klaner har mange varer i de fleste tidsaldre så vi forventer ikke at dette bliver et problem. Det skulle også give større relevans til varer fra de tidligere tidsaldre for spiller på de højere niveauer.​



Mængden af fremgang/kampe for at overtage en provins skal være forskellig for de forskellige ligaer.

Endnu engang tak for tilbagemeldingen, vi havde en funktionalitet som denne i tankerne, og jeres feedback har hjulpet os med at tage beslutningen. Den forskellige mængde fremskridt, der kræves pr. Liga, vil sikre, at omsætningen af sektorer (hvor ofte provinser ændrer ejere) vil føles omtrent det samme i alle ligaer.​



Støtte puljebonus skal have en funktion i klanslagmarkerne også.

Vi foretrækker at holde det adskilt, da KvK og Klanslagmarker er 2 meget forskellige elementer i spillet og derfor vil vi ikke blande bonusser fra/til dem sammen. Vi vil dog se hvordan vi fremadrettet kan tilføje visse bonusser til Klanslagmarks elementet.​



Ting vi vil kigge på senere

Tilføj et alliance System

En fantastisk ide, men for den indledende versions vedkommende, kan vi ikke tilføje dette, men det ville være en interessant tilføjelse senere.​

Bidragstabeller for klanmedlemmer

Dette er også en god ide og vi ønsker at tilføje dette, men det bliver måske først i en senere version.​

Ting vi har afvist

Kun at kunne indtage sektorer, der støder op til klanens ubeskyttede sektorer, vil blive kedeligt. I bør inkludere noget, der ligner flytning af HQKvK så klaner kan gå lidt videre med det samme. Det kan også føre til muligheden for at udvikle mange forskellige strategier end blot at sprede sig fra et punkt så meget som muligt.

Vi designer kortet på en sådan måde, at det ikke bliver et problem, da alle klaner vil starte i sektorer med lav værdi i den ydre ring og skal forsøge at bevæge sig indad. Der vil derfor altid være mange tilgængelige muligheder for at sprede sig (både lette og hårde).​


Tillad klaner at vælge deres egen startposition.

Det skulle ikke være nødvendigt da vi har designet hovedkortet på en sådan måde at vi er sikrer på at vi kan give en fair base for hver klan i hver runde. Alle klaner vil have en fair og ensartet distribueret start position.​

Tilføj ligeer på tværs af verdener

Absolut en interessant ting at overveje til fremtiden ... Desværre vil det også være en enorm teknisk udfordring; Når Klanekspeditionsligaer kommunikerer på tværs af servere, er det normalt med begrænset datamængder. At lave real-time kampdata sendt mellem flere servere og forsøge at holde alt synkroniseret vil øge kompleksiteten af funktionen utroligt meget.
Tilføj krigsskyer og spejdere

Der er allerede en del strategisk usikkerhed i elementet. Vi har diskuteret dette punkt internt, men gik væk fra det når det gælder den første version som vi ønsker at levere.​


Der er bekymringer om at klaner skal være online 24/7 for at beskytte provinser, etc

Spilleres handlinger er begrænsede af nedslidning, når grænsen er nået så kan man ikke lave flere handlinger den dag, uden store omkostninger i varer eller enheder, og derfor er der ingen grund til at "overvåge" kamppladsen længere. Det er også alle handlinger over hele slagmarken som tæller, ikke handlingerne på en enkelt dag.​




Hvad er det næste som skal ske?

Kort og godt, vi udvikler klanslagmarkerne nu.

Vi starter udviklingen af klanslagmarkene meget snart, med en målsætning om at have det på vores Beta server i løbet af årets sidste måneder. Det vil kræve en længere testperiode end normalt for at sikrer at alt er helt rigtigt før det kommer på de nationale serverer. I mellemtiden vil vi dog hele tiden holde jer opdateret med udviklingen og give jer nogle små smugkig ind i dette nye element i spillet. Når vi kommer tættere på at frigive den vil vi sende flere informationer ud om hvorledes I kan prøve elementet på vores beta server.

Selvfølgelig er I velkommen til at diskutere de nævnte emner i denne tråd!

Med venlig hilsen

jeres Forge of Empires Team
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Klanslagmarker skal tillade store og små klaner at konkurrere på lige fod med hinanden.
Der har været forskellige forslag fremme omkring dette emne og vi har overvejet hvad den mest korrekte vej frem er: At styre og få en stor klan til at arbejde sammen med succes kræver stor erfaring og meget arbejde og klanslagmarkerne skal belønne denne ekstra indsats.

Det betyder at jo flere medlemmer en klan har, jo mere sandsynligt er det at den vil være i en højere liga. Også takket være ligasystemet vil klaner kun kæmpe mod andre klaner med samme styrke, så mindre klaner vil kæmpe mod andre små klaner
Jeg håber at vi ikke som i KE kun vil se andre små klaner. Det er en af de ting jeg hader mest ved KE, der er ingen chance for at møde klaner i alle størrelser og lære dem at kende.
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Jeg håber at vi ikke som i KE kun vil se andre små klaner. Det er en af de ting jeg hader mest ved KE, der er ingen chance for at møde klaner i alle størrelser og lære dem at kende.


Der er ingen "størrelsesbegrænsning" i KS - den eneste begrænsning ligger i klanens evne til at slås og klare sig på slagmarken En stor passiv klan med få krigere vil derfor naturligt klare sig dårligere end en lille aktiv hvor alle aktivt deltager i kampen
 

Gnavpotten

Medlem
Er det ikke snart på tide at KS er på tværs af serverne ligesom KE?

Det er ved at være trivielt at de samme klaner slår sig sammen runde efter runde. Der er jo ingen kamp. Kun ren indtjening af fp og fragmenter.

KS er mildest talt død som kamp arena og nu kun et sted hvor man snildt tjener 200-300 fp og 50-100 diamanter hver dag. Hvis man altså er i den eller de klaner som dominerer kortet. Resten får ikke en disse.
 

DeletedUser3325

Guest
Jeg syndes nu at der til tider at meget kamp i den KS jeg spiller. Men jeg ved at dette allerede er sendt til udviklerne, så må kun håbe at det kommer.
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Ved ikke hvad server du har problemer med at Klanerne slår sig sammen hver runde for vi ser det ikke hos os. Der er livlig kamp runde efter runde og de direkte kampe om en sektor er ren fornøjelse at kæmpe på.
 

Nicolo

Medlem
At klanerne slår sig sammen er i hvertfald set i lang tid på D hvor der bliver arrangeret hvilke klaner som skal være i Diamant ligaen ved målrettet at kæmpe imod den/de klaner som ikke skal være der.
På E kører de to klaner som har magten der meget for sig selv. Og kan så bekæmpe hinanden uden modstand.
På D og E er der kun 1 diamant liga, hvor der på A, B og C er to diamant ligaen og dermed lidt mere frispil. Jeg tror det er mere i platinligaen på de 3 servere at man ser alliancer.
Men at skabe alliancer er vel også en del af en strategi. Som spillet handler om.
 

Mr. Creme

Nyt medlem
Der er helt klart et problem som det Martinel nævner det. Både på flere af de danske servere samt nogle af de udenlandske jeg kender til, og KS har bestemt brug for en opdatering, for at balancere ligaerne. Læs eventuelt gerne mine forslag i forslags-tråden til nogle af de områder der kunne kigges på for at åbne lidt op.
Kampe på tværs af serverne kunne også være sjovt (og egentligt ingen grund til at holde det inden for landets grænser). Men hvis det har for store tekniske konsekvenser for udviklerne kunne man starte med, at justere på de håndtag man trods alt må kunne dreje på.

KS er i sig selv det bedste tiltag der er lavet i dette spil. Der er dog brug for, at man snart går til næste fase, og får videreudviklet ud fra den viden man må have samlet.
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Hvordan vil du egentlig balancere ligaerne da de allerede er balanceret efter aktivitet?
Og selv hvis 2 Klaner arbejder sammen kan man med nok BL og koordinering godt bryde en sektor de har gang i hvis man er hurtig nok eller arbejder udenfor primetime. Natte timerne er ofte nemme at kæmpe i hvis Klanerne har et par natteravne og ellers så er det jo kun præmierne de kan samarbejde om at vinde da bare det at være i de høje ligaer stadig gir tonsvis af drops i form af `FP, fragmenter, diamanter og andet så ligaerne er meget andet end kun slutpræmierne. Får i måske ikke en masse drops ved at ta en masse kampe i yderområderne stadig?
Jeg tror nu heller ikke at 2 diamant ligaer vil give mere frispil da der som regel er nok Klaner til mere eller mindre at fylde det ud, men det er bare et bud ud fra hvad jeg ser.
 

Mr. Creme

Nyt medlem
Balancere er ikke det samme som at jævne helt ud. Men når der på flere diamantkort er 1-3 klaner der i samråd kan holde resten af klanerne mere eller mindre fra at kunne slås, er der noget galt med strukturen. For at undgå dette, bør der laves tiltag, der kan gøre det sværere at dominere et helt kort, og her kunne nogle de forslag jeg nævner i den anden tråd være nyttige værktøjer.
Problemet ved de kamp-præmier du nævner er jo netop at det kun er den/de klaner der dominerer kortet helt, der reelt set får disse præmier. De kan let skifte sektorer inde i midten igen og igen næsten uden nedslidning, mens de klaner der bare kæmper for at komme ud af deres startbase, kun kan få meget få kampe. Konsekvensen af dette vil jo desværre nok være at en del spillere langsomt mister lysten til spillet og derved stopper, da enhver kamp kan virke nyttesløs.
 

Nicolo

Medlem
Hvordan vil du egentlig balancere ligaerne da de allerede er balanceret efter aktivitet?
Og selv hvis 2 Klaner arbejder sammen kan man med nok BL og koordinering godt bryde en sektor de har gang i hvis man er hurtig nok eller arbejder udenfor primetime. Natte timerne er ofte nemme at kæmpe i hvis Klanerne har et par natteravne og ellers så er det jo kun præmierne de kan samarbejde om at vinde da bare det at være i de høje ligaer stadig gir tonsvis af drops i form af `FP, fragmenter, diamanter og andet så ligaerne er meget andet end kun slutpræmierne. Får i måske ikke en masse drops ved at ta en masse kampe i yderområderne stadig?
Jeg tror nu heller ikke at 2 diamant ligaer vil give mere frispil da der som regel er nok Klaner til mere eller mindre at fylde det ud, men det er bare et bud ud fra hvad jeg ser.
Der er to diamant ligaer i dag, på A, B og C. Og nej du har ret, alle serverne er domineret af 1 eller 2 klaner, hvornår resterende 3 så kæmper i yderområderne.
De 10 klaner ville da synes det var noget sjovere at spille imod hinanden. End bare at vinde den sikkert.
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
I vores diamant liga er vi nu 3 Klaner der kæmper om midten og de resterende Klaner kæmper i yderområderne. Men fordi at de kun kæmper i yderområderne så gir antal taget kampe da det samme i drop som de store får i deres kampe og alle klaner får desuden slutpræmien så det er ikke kun de 2 store der får en præmie, det eneste de får anderledes er lige ekstra niveau point og fragmenter og med tiden så vil de mindre Klaner også få samlet en god del da Diamant ligaen gir godt på alle pladser i slut præmien.
Selvom man ligger i yderbanen så er der altså også gode point og billige kampe at hente i ring 3 også så det er ikke umuligt at samle en god del ind stadig. Sektorerne skifter jo fra runde til runde med antal bygninger der kan bygges så der er jo rotation hvor dem med 3 byggepladser og 2 ligger så de kan sagtens komme i yderområderne også og kun 1 byggeplads i hele midten. Jeg husker en runde hvor hele midten kun havde en byggeplads i hver sektor og ring 2 havde 1-2 hver kun så der kan det ikke køres hjem på ren BL altid, så der er jo en slag balance i hvor der kan bygges meget og lidt
 
Senest redigeret:

Mr. Creme

Nyt medlem
Blot til info Pilgrim, så er der altid flere byggepladser jo tættere du kommer på midten, og derved flere kampe at hente, hvis man ligger derinde.
Så vidt jeg husker er fordelingen således
Midt: 2-3 byggepladser
Ring 2: 1-3 byggepladser
Ring 3: 1-2 byggepladser
Ring 4: 0-1 byggepladser

Derfor vil det altid være muligt at få flest kampe, og derved flest præmier i midten. Og specielt hvis man dominerer kortet så meget, at man kan lukke de andre klaner helt ned. Så vil de klaner der er lukket ned kun få meget få kampe i løbet af en runde, mens de klaner der cirkulerer i centrum kan hive ekstra mange kampe
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Så er det bare med at komme ind til midten og prøve at sørge for hele tiden at have en låst sektor at arbejde fra. Vi er ikke en af de 3 store klaner, men lige nu sidder vi da på en stor del af midten. Måske i har brug for bedre KS lederer :D
 

Mr. Creme

Nyt medlem
Så er det bare med at komme ind til midten og prøve at sørge for hele tiden at have en låst sektor at arbejde fra. Vi er ikke en af de 3 store klaner, men lige nu sidder vi da på en stor del af midten. Måske i har brug for bedre KS lederer :D
Eller også er styrkeforskellen bare for stor ;)
På A fik I jo kun lov til at komme ind til midten, fordi de styrende klaner havde brug for, at I kom derind og lavede point, så de dermed kunne sende andre ned i Platinligaen ;)
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Det er meget forskelligt fra runde til runde Erd hvor byggepladserne ligger, vi har f.eks. haft en runde hvor hele midten kun havde 1 byggefelt hver mens ring 2 havde 1-2 hver og der så lå enkelte 3ere længere ude, så det er meget forskelligt hvordan det fordeles, jeg kan ikke svare på hvordan det foregår
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Eller også er styrkeforskellen bare for stor ;)
På A fik I jo kun lov til at komme ind til midten, fordi de styrende klaner havde brug for, at I kom derind og lavede point, så de dermed kunne sende andre ned i Platinligaen ;)
Det er det der er det sjove ved KS, der er mange faktore der spiller ind, både styrke, strategi og diplomati. Det er ikke som i KE, hvor det bare gælder om at fpå klanen først i mål.
Klaner der har styrke, mange aktive og stærke medlemmer samt et skattekammer uden huller har mindre brug for strategi og diplomati.
Andre klaner kommer langt med diplomati.
Det er klart at de stærke klaner blander sig i hvem de vil beholde i Diamant ligaen og hvem de ønsker at sende retur til Platin. Det samme sker i de andre ligaer og det er også en del af KS.
Respekt skal man gøre sig fortjent til. Jeg oplevede på C, mens jeg havde min en mands ferie klan, at den klan der styrede i Guld ligaen (de er nu i Diamant ligaen) så at jeg klarede mig meget bedre end de andre guld klaner på kortet, så hvor de holdt de andre klaner nede, så jeg kunne få 2. pladsen. Jeg havde ikke bedt om den 2. plads, men det var da dejligt.
Der er også klaner der af en eller anden grund har en masse disrespekt, de har det ikke nemt men nogen gange ligger de som de selv har reds.
Diamant ligaen er balanceret så der er klaner der ryger ned i platin i hver sæson, det tror jeg er en god ting.
 

Bitte.

Medlem
Blot til info Pilgrim, så er der altid flere byggepladser jo tættere du kommer på midten, og derved flere kampe at hente, hvis man ligger derinde.
Så vidt jeg husker er fordelingen således
Midt: 2-3 byggepladser
Ring 2: 1-3 byggepladser
Ring 3: 1-2 byggepladser
Ring 4: 0-1 byggepladser

Derfor vil det altid være muligt at få flest kampe, og derved flest præmier i midten. Og specielt hvis man dominerer kortet så meget, at man kan lukke de andre klaner helt ned. Så vil de klaner der er lukket ned kun få meget få kampe i løbet af en runde, mens de klaner der cirkulerer i centrum kan hive ekstra mange kampe

Og hvor sjovt er det så at være en af de klaner der lukkes ned, det i betegner som sjovt det kalder jeg grådighed, forstår godt mange mindre klaner med få medlemmer køre træt i KS og evt opløses, nogle personer stopper eller går solo, jeg har på alle dk servere set mange der er stoppet på grund af KS, og det pres klanerne forlanger af deres medlemmer
 

Bitte.

Medlem
Hej alle her i forum
Kan man på nogen måde forhindre et medlem i klanen, i at sætte belejring, og fjerne markeringer??
Da loggen jo stadig er meget mangelfuld, og man stadig ikke kan se hvilke medlemmer af klanen der sætter belejring og fjerner evt markeringer, efterlyser jeg en metode i forhindre alle undtagen ledelsen, i at kan disse ting, det er sørgeligt man skal straffe alle i en klan bare fordi man ikke kan se/finde den person der hele tiden går mod ledelsens beslutninger...
 
Senest redigeret:
Top