Klanslagmarker - diskussion af tilbagemelding fra spildesignerne

hr. nyborg

Aktivt medlem
Hej BitteGaunby

Det skulle gerne være sådan at kun dem som har fået markeringen "Slagmarksofficer" inde i jeres klan oversigt og så medlems fanen, har disse muligheder.

Så hvis det er, kontroller derinde, om der er andre end jer i ledelsen som har den rettighed, for så kan de ændre og gøre alt hvad de har lyst til.
 

Vedhæftede filer

  • Ikke-navngivet.png
    Ikke-navngivet.png
    210,6 KB · Set af: 12

Hyrde

Aktivt medlem
Man skal have tilladelse til at sætte fjerne markering og den kan jo inddrages for alle andre end ledelsen. Belejringer kan enhver sætte uden mulighed for kontrol.
 

Bitte.

Medlem
så vender jeg lige tilbage, med den skævhed som jeg stadig syntes er i KSM, ved det bliver aldrig ændre men for søren, den måde der bliver sat klaner sammen kan det ikke gøres anderledes, hvorfor skal der være klaner med 1 eller 4 medlemmer oppe imod klaner med 20-60 medlemmer der holder jo ikke en skid, det kan ikke passe det ikke kan deles bedre op, de små køre træt opgiver ks når de bliver løbet over ende på den måde gang på gang, kan det virkelig ikke gøre så det er mere jævnbyrdigt så alle syntes det er sjovt, eller er det bare de store klaner der skal have lov til at vise deres magt gang på gang...
Har fundet ud af man skal have beføjelser til at sætte markering og bygge, men som hyrdinden skriver kan alle sætte belejring og loggen fortæller jo ikke hvem der gør det.
Så få nu ændret den log, så man kan se hvem der sætter belejring og indtager en sektor,
 

Henrik Hansen

Nyt medlem
Kan I ikke lave det sådan så man kan se hvem fra klanen der lukker en sektion. Eller en log på hvem der kæmper hvor samt hvornår
 
Senest redigeret:

Hyrde

Aktivt medlem
Jeg var ikke klar nok i mælet.
Belejringer i det her tilfælde = flag = angreb på en sektor - og ikke bygningen.
 

Bitte.

Medlem
I vores diamant liga er vi nu 3 Klaner der kæmper om midten og de resterende Klaner kæmper i yderområderne. Men fordi at de kun kæmper i yderområderne så gir antal taget kampe da det samme i drop som de store får i deres kampe og alle klaner får desuden slutpræmien så det er ikke kun de 2 store der får en præmie, det eneste de får anderledes er lige ekstra niveau point og fragmenter og med tiden så vil de mindre Klaner også få samlet en god del da Diamant ligaen gir godt på alle pladser i slut præmien.
Selvom man ligger i yderbanen så er der altså også gode point og billige kampe at hente i ring 3 også så det er ikke umuligt at samle en god del ind stadig. Sektorerne skifter jo fra runde til runde med antal bygninger der kan bygges så der er jo rotation hvor dem med 3 byggepladser og 2 ligger så de kan sagtens komme i yderområderne også og kun 1 byggeplads i hele midten. Jeg husker en runde hvor hele midten kun havde en byggeplads i hver sektor og ring 2 havde 1-2 hver kun så der kan det ikke køres hjem på ren BL altid, så der er jo en slag balance i hvor der kan bygges meget og lidt
Jeg giver dig ikke ret Pilgrim, endnu har jeg ikke oplevet at dem som ligger og kæmper med bare at beholde en sektor på noget tidspunkt, når at få hjælp fra mere end en belejringsbygning til næste sektor og er det en klan med meget få medlemmer mod de store med mange aktive så får de ikke ret mange kampe og der med ikke ret mange gevinster, har se klaner med mange aktive kan nå op på vildt mange kampe og det kan man kun ved hjælp af 3-4 belejringsbygninger og det er umuligt at opnå når man ligger i yderkanten og kæmper med bare at have en sektor, så den fordeling der er med at blande små og store magtfulde klaner syntes jeg ikke er fair
De store har jo også den fordel at når der skal købet bygninger har de flere medlemmer der sørger for at lægge vare i skattekammeret end den med få medlemmer og prisen er jo den samme for alle, om der er 4 eller 50 medlemmer i klanen, ikke at jeg klager over at små skal give samme pris det er ok for mig, men alligevel bliver store klaner belønnet igen...KS er ikke til små klaner sig det dog som det er, jo hvis de bliver nede i guldliga, hvor der er dårligere præmier også dårligere slutpræmier.. som f.eks er der ingen "vej til sej" i slutpræmie som jo igen er en fordel at have når man vil tage mange kampe, når man bliver holdt væk fra fra midten og bliver forvist til yderområdet. og ikke når at få mere end en sektor selv om de er aktive og tager alle de kampe de kan hver dag uden at få hjælp fra belejringsbygninger... så nej KS er ikke sjovt for alle, det er kun lavet til at belønne de store klaner ikke de små,
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Der vil jo altid være forskel på aktiviteten hvis du har 10 spillere mod 80 hvor alle kæmper. KS omhandler jo NETOP det med styrken på Klanerne så det er vel ikke uforståeligt at der kan være forskel.

Du skriver mange ting, men hvis du lige tænker over hvad det hedder " KLAN SLAGMARK " så omhandler det jo netop om styrke og på hvilken som helst kampscene hvor det handler om styrke vil den stærke altid ligge foran den svage så hvad underligt er der i udformningen?? Vi kan sagtens blive enige om at der blandes skævt i ligaerne, men det er en anden problemstilling.
Du kan da heller ikke sige at præmierne nede i guld ligaen er decideret dårlige, det gir da langt mere end hvis man slet ikke kæmpede og hvis vi ser på de store Klaner der ligger i toppen af KS så er det altså Klaner der lægger en masse arbejde i at få det hele til at spille, det er ikke bare lige at tjatte til en bold, der skal samles varer ind og bygges styrke op, der skal afsættes en del tid og bruges diamanter så hvis vi ser på hvad der investeres i det så..
Det jeg siger er at små Klaner godt kan finde sektorer med 2-3 byggepladser helt ude i ring 3 hvor små Klaner godt kan komme til nogle gange og små Klaner har også samme drop rate som store Klaner hvis du f.eks. siger de begge får hver 100 kampe så vil de i snit få samme antal drops.
Ja der er ikke vejen til sejr i de lavere ligaer, men de er langt fra så gode som du går og tror, de er ikke produktive for deres størrelse og du finder sagtens andet der kan dække på samme plads. Du kan bare få support til at overføre alle mine vej til sejr over til dig løbende så kan du bruge dem da de bare ligger på mit lager ubrugt. Vi skal også lige huske at vej til sejr er en ekstra præmie for de øverste ligaer som belønning for ekstra arbejde de lægger i det, så det er ikke unaturlig fordeling.
Igen så vil jeg sige at alle Klaner godt kan få noget ud af det små som store, der kan altid kæmpes lidt og der vil altid være en præmie til slut så ingen bliver snydt, men ja der er lidt blandingsproblemer i samme liga ofte.
 

Bitte.

Medlem
nå du mener så ikke de små klaner har et arbejde med at få det hele til at hænge sammen, de skal da pr hver person lægge flere vare i skattekammeret for at købe en belejrings bygning, 3000 vare delt på 10 mand bliver en del mere end hvis de vare deles ud på 80, en lille klan skal nøjagtig det samme som en stor, for at få det til at fungere.
Det er netop den skævhed dr er i blandingen af klaner jeg syntes er det største problem, men vi bliver aldrig enige, som du skriver så er det jo rigtig hvad jeg har været inde på at KS er for de store klaner... jeg har ikke set på nogen af de kort hvor vi har været forvist i den yderste ring set der kan sættet 2 bygninger ind i den yderste, men det gavner jo heller ikke noget når de store tager den sektor vi har kæmpet os frem til 4 timer efter
jeg syntes bare det skulle være mere fair,
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Jeg nægter at gi dig ret i at KS kun er for store Klaner. Vi kan blive enige om at Diamant ligaen er for store hovedsageligt, men der er altså Platin, Guld, sølv og bronze der stadig gir præmier og drops og selvom du mener at små Klaner ikke kan klare sig så kan de fleste altså det i Platin og nedefter, så der er altså plads til alle i en af ligaerne. Hvis det du snakker om at der ikke er plads til små Klaner omhandler diamant ligaen så er det rigtigt, men du skal også huske at det er top ligaen hvor de stærkeste kæmper og hvis man vil ha del i de højeste drops og præmier så kræver det arbejde, men er det ikke sådan alle steder da, hvis du f.eks. vil vinde i LeMan skal du så ikke ha en hvis størrelse og styrke for at være i højeste liga fremfor en af de lavere??
Hvad foreslår du så at løsningen skal være hvis du er uenig? Det er klart at 80 mand kan bidrage med mere end 10, men derfor gør det jo ikke prisen mindre i sin helhed. Desuden så er det ikke manden der betaler belejringsprisen det er Klan kassen så hvis små Klaner arbejder på deres setup med Arken, æresstatuer og andet der samler varer og måden der forbruges på så kan de altså også arbejde med en vis mængde, så jeg snakker ikke noget om at nogen ikke har et arbejde med at få det til at hænge sammen..
Der er ingen der tvinge små klaner til at forblive små, men jeg ved så også at man godt kan overleve i platin eller guld ligaen med en mindre klan og der er trods alt en del gode præmier stadig så det er jo ligesom ikke fordi i bliver snydt vel. Der vil altid være forskel på gevinsten i ligaerne og jo højere du kan komme op jo bedre udbytte, men der vil altid være en liga der at matchet din aktivitet.

Er det diamant ligaen du snakker om hele tiden eller hvor er vi henne?
 
Senest redigeret:

FrejaSP

Aktivt medlem
Der er et problem med KS. Det er svært for KS pro klaner at tage helt unge spillere ind da det giver huller i skattekamret i de små tidsaldre.
Tænker at det kunne afbalanceres så demand af vare fra de små tidsaldre bliver mindre da spillere i de tidsaldre yder mindre til skattekamret da kun meget få af dem har Arken og OBS i høj level.
Jeg savner at have lidt helt nye spillere i klanen. Før KS, skulle de kun kunne klare KE, nu er det vare til SK der gør det umuligt at tage dem ind og stadig være en stærk KS klan.
 

Bitte.

Medlem
Pilgrim jeg forstår godt hvad du siger ..men der hvor jeg vil hen det er klaner skulle sættes sammen så en 3 mands klan ikke kommer sammen med klaner med 80 mand, 3 mand klanen får max 80 kampe hver om dagen så er deres kræfter brugt, i kraft af de ikke kan nå at få glæde af en belejrings bygning. netop efter du sagde der ofte var nogle sektore i yderkanter man kunne bygge to bygninger i tjekkede jeg de ca. de halve sektore kunne der bygges 1 bygning i de andre sektore kunne der ikke bygges i... og hermed er det slut for mig.. i vil alligevel ikke forstå hvor jeg vil hen..
Freja ja de små nye spiller har det svært jeg har set flere klaner der skiver der kun tages nye med medlemmer hvis man er nået til en bestemt tidsalder, og der er ikke plads til små nye.. og når så de gamle spillere køre træt i at lave det samme igen og igen så kan det hurtigt blive et problem
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Jeg forstår godt hvad du mener, men systemet er allerede sat op efter aktivitet. Hvis den Klan med 3 mand spiller mod en Klan med 80 mand der kun har 3 aktive eller kun laver samme mængde kampe som den lille Klan så er de jo matchet efter hvor meget de laver også selv oppe i Platin og Diamant, kan små super aktive Klaner kan godt matche store semi aktive Klaner. Men er enig med dig i at der skal arbejdes på hvordan man sættes sammen på et eller andet plan, men kan ikke sige dig præcist hvordan.
Ang. byggepladser så bliver de blandet til hver runde så de har forskellige antal løbende, selvom ring 4 har 0-1 så har jeg altså set 2-3 byggepladser i ring 3 før så det er hvordan blandingen bliver der ud om man er heldig eller ej med antal byggepladser. Har også set en runde hvor hele midten kun havde 1 byggeplads hver og det meste af ring 2 havde max 2 hver undtagen 1 der havde 3 pladser så det svinger
 

FrejaSP

Aktivt medlem
BitteGaunby, Diamand ligaen er ikke for klaner med 3 medlemmer, guldligaen passer meget bedre til dem. Nogen af dem kan måske hoppe mellem Guld og Platin men der vil også være nogen af dem der vipper mellem Sølv og Guld.
Du kan ikke sætte klanerne sammen efter antal, da der er klaner med 80 medlemmer der ligger helt nede i Sølv/Guld og klaner på 10-20 der ligger og vipper mellem Platin og Diamand.
Vi er heller ikke nok klaner til det på de danske serverer. Jeg tror faktisk det fungerer meget godt bortset fra problemet med de unge spillere.
 

Bitte.

Medlem
jep Pilgrim i ring 2 og 3 der kan man få glæde af bygninger, men har du overhoved selv lagt mærke til hvor meget de små klaner overhoved får lov til at snuse til ring 2 og 3, jo den sektor foran ens hq kan man få kampe i men jo ikke altid man får lov til at indtage den, jeg ved det af erfaring det sker gang på gang..

Freja... skal jeg kun spille i guld fordi jeg vælger en lille klan frem for en stor så deltager jeg ikke, for ks er kedeligt man laver jo det samme hele tiden, samme modstander man er oppe imod igen og igen i min tidsalder er det 2-3 søm og slynger også skal man bare klikke der udad mega kedeligt og tror selv de store køre træt af det på et tidspunkt. føler faktisk ikke man er velkommen til at deltage når der ikke er en fair chance for alle store som små

i skal sørge for der også bliver noget for de mindre spillere som de store magtfulde klaner først vil have når de er udlært... det er som med arbejdsmarkedet man vil gerne have en udlært ansat men gider ikke have problemerne med lærlingen
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Bitte. Måske er det navnet på din klan der gør at i ikke får et ben til jorden. Det er en provokation og mange vil reagere negativt og prøve at holde jer nede.
I kan ikke forvente en masse kærlighed når i betragter os andre som ukrudt.
 

Bitte.

Medlem
tjaa det har jeg kun et svar til, ukrudt har det med at brede sig.. så det passer måske meget godt, nej tror nu ikke det er navnet på klanen, for det burde være under ordnet, men jeg har forstået det kan ikke ændres, det bliver som det har været hele tiden og sådan er det.. I kan gøre som i vil, jeg kan bare lade være med at deltage i KS...
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Jeg kender godt arbejdet med KS fra mindre Klaner og det er ikke umuligt, men dog svært i diamant. Dog hvis man ryger op og ned så får du stadig enkelte runder med høje drops og slut præmie hver anden eller tredje runde, men når KS har alle de ligaer så er der plads til alle Klaner uanset størrelse og aktivitet så længe man tager kampe, så der er altid en eller anden form for gevinst, størrelsen på det afgøres så hvor stærk man er, men alle kan få noget med sig
 
Top