Kulturel Bosættelse: Aztekerne

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Aztecs%20logo.png

Kære Konger og Dronninger,

Vi er stolte over at kunne præsentere jer for vores helt nye kulturelle bosættelse: Aztekerne! Dette vil være vores fjerde kulturelle bosættelse og det vil være jeres job at hjælpe Moctezuma II med at samle ressourcer og bygge en ny landsby.

I kan starte jeres rejse til Azteker bosættelsen den 9. november, 2020.
outpost_selection_aztecs_character.png
"Opdagelsesrejsende! Du har rejst langt for at studere vores kultur. Jeg er generøs og giver dig adgang til dette stykke jord. Byg en ny landsby til mig, så deler jeg min viden med dig."

For at nå jeres mål og opbygge en ny landsby har I brug for kakaobønner. Denne ressource bruges til at producere kultur varer (svarende til ressourcer fra tidligere bosættelser: Kobber, Koban og Deben). Sørg for at bygge beboelses- og diplomatibygninger i jeres bosættelse så I producerer nok kakaobønner. Gennemfør de 20 opgaver og få en belønning! Før I begynder, skal I sørge for at forske teknologien "kolonier" i kolonitiden for at låse op for den kulturelle bosættelser om Aztekerne .

Den kulturelle bosættelse om Aztekerne giver jer:

  • Jeres Bosættelse:
    • En Bygning ved siden af bygen
    • En ambassade
    • 4 varebygninger
    • 3 Beboelsesbygninger
    • 7 Diplomatibygninger
    • 11 Byggepladser
    • 30 udvidelser
    • 10 hakker til fjernelse af forhindringer
  • Jeres by
    • To belønningsbygninger
      • Soltemplet (9 niveauer - størrelse: 4x3)
      • Jade Statue (5 niveauer - størrelse: 2x2)
    • Fire udsendinge
      • Chimalli
      • Ichtaca
      • Amoxtli
      • Acamapichtli

Ny funktion - Mini-spil!

I udkanten af jeres landsby står en imponerende markedsplads. Efter afslutningen af de første 6 opgaver låses der op for markedspladsen, og den fungerer som jeres indgang til mini-spillet. En gang om dagen kan I spille op til tre mini-spil og få chancen for at tjene ekstra varer til jeres forskning. I kan altid afvise minispil for potentielt at få noget bedre dagen efter.

Courtyard.png


Så snart I åbner markedspladsen, kan I vælge et af de tre tilgængelige minispil, og hver spil vil vise jer, hvor mange varer I har mulighed for at få fat i. Minispillet er et kort med en fast størrelse på 77 fliser (7 høj og 11 bred), og jeres mål er at finde alle de skjulte belønninger.

I starter med et antal gratis flisevendinger, som I kan bruge ved at klikke på en overdækket flise for vende og afsløre hvad der er under den. Den vil enten afsløre en belønning, en tom flise eller et tal, der angiver, hvor mange belønninger der er placeret inden for feltets tilstødende fliser (Både evt. skjulte men også allerede indsamlede belønninger tæller med her).

Når I løber tør for gratis flisevendinger har I tre muligheder
  1. Indsamle de fundne varer
  2. Fordoble antallet ved at betale et par diamanter og booste resultatet
  3. Eller købe flere flisevendinger for Diamanter og fortsætte jagten på de resterende belønninger

MO.png
  • turns.png
    5 flisevendinger tilbage
  • collected.png
    8 af 12 varer indsamlet
  • question.png
    Minispil info-skærm
  • close.png
    Luk minispil
  • Rewards.png
    En belønning blev fundet her
  • 1.png
    2.png
    Antallet af belønninger ved siden af
  • tile.png
    Overdækkede fliser som kan vendes
  • uncovered.png
    Afdækkede tomme fliser

Når I begynder mini-spillet vil de første 3 minispil i gennemføre have en ekstra visning. Når I afslutter og indsamler jeres belønninger, vil mini-spillet afslører alle sine fliser så I kan få en bedre forståelse af funktionen.

Det er ikke krævet at deltage i mini-spillet for at kunne gennemfører den kulturelle bosættelse, men det kan hjælpe jer med at gennemfører hurtigere da det giver jer flere ressourcer som kan hjælpe jeres fremgang. Vær opmærksom på af "held bonussen(x 4) ikke gælder i mini-spillet.

Forhindringer:

Forhindringer findes også hos Aztekerne, og de vil begrænse jeres bygningsareal og dermed gøre hver bosættelse til et puslespil! Hver gang I starter en ny gennemspilning, dannes der et nyt kort med nye placeringer af forhindringerne, og dette tilføjer en ekstra udfordring når I skal organisere bosættelsen. Ligesom i Egyptens bosættelse kan forhindringer imidlertid også fjernes med hakker hos aztekerne. Hakker kan skaffes når I løser visse opgaver eller I kan købe op til fem af dem for diamanter. Når I har en hakke, skal i gå i byggetilstanden og klikke på den forhindring som I ønsker at fjerne og vælge om I vil bruge diamanter eller en af jeres hakker fra lageret til at fjerne den. Vær opmærksom på at der er begrænsede hakker til rådighed, både i opgaver og for diamanter.

Impediments.png

Belønninger:

Moctezuma II vil give jer nogle fantastiske præmier i taknemmelighed over at I har hjulpet ham med at bygge en Aztekisk landsby:

R_SS_MultiAge_CulturalBuilding7i.png
Soltemplet
Soltemplet er en fantastisk 4x3 opgraderbar bygning med 9 niveauer! Når I når til niveau 9, vil bygningen give jer mønter, forsvarsbonus for angribende hære og forge points.

På niveau 9 vil bygningen give jer:
  • Mønter
  • 30% forsvar for den angribende hær
  • 10 Forge Points
  • Når den er motiveret:
    • 40 tilfældige varer
    • Forsyninger
R_SS_MultiAge_CulturalBuilding8e.png
Jade Statuen
Det er ikke alt, I kan få fragmenter til et Jade Statue valgsæt som belønning ved at afslutte bosættelsen hurtigt nok. Jade-statuen er en 2x2 opgraderbar bygning med 5 niveauer, og den giver dig mønter, varer, forge points og klanvarer.

På niveau 5 vil bygningen give jer:
  • Mønter
  • Klanproduktion: +10 varer
  • Når den er motiveret:
    • 5 tilfældige varer
    • 3 Forge Points

Nye udsendinge:
Sidst men ikke mindst har vores Azteker bosættelse deres egne udsendinge som vil besøge jeres by og bo i jeres rådhus hvor de vil give jer særlige fordele. Der er fire nye udsendinge i alt, og de kan fås som belønning når i afslutter gennemførslen af 2, 6, 9, og 12 Azteker bosættelserne.

ChimalliIchtacaAmoxtliAcamapichtli
Chimalli.png
Ichtaca.png
Amoxtli.png
Acamapichtli.png
1 Forge Point​
Forsyninger afhængig af tidsalder​
1 enhed fra jeres tidsalder​
2 tilfældige varer fra jeres tidsalder​

Vi ser frem til at høre jeres feedback, så fortæl os endelig hvad I synes om den nye kulturelle bosættelse om Aztekerne :)

Tak fordi at I spiller Forge of Empires!

Jeres,
Forge of Empires Beta Team
 
Senest redigeret:

IHOP

Medlem
Syntes det er ødelæggende for dette spil at alt efterhånden kun drejer sig om diamant forbrug, intet nyt uden der er en diamant mulighed - Det ødelægger spillet, lige som i har ødelagt Grepolis totalt
 

nittenisback

Nyt medlem
Syntes det er ødelæggende for dette spil at alt efterhånden kun drejer sig om diamant forbrug, intet nyt uden der er en diamant mulighed - Det ødelægger spillet, lige som i har ødelagt Grepolis totalt

hvad snakker du om i-hop2?
Det er på ingen måde nødvendigt at bruge diamanter i de bosættelser.
eller i spillet.
Jeg har spillet i 3 år, uden brug af penge.
Ligger nr. 48 på ranglisten på a.

Tænker du skal tænke over hvordan du spiller spillet istedet for.

Hvorfor drejer det sig om at bruge diamanter? det er en mulighed at man kan, ikke noget man skal.
 

jmfab

Moderator
Team medlemmer
Brugen af diamanter er kun for at hjælpe dig med noget sker hurtigere. Som Nitten87 skriver så er det muligt at gennemfører spillet, events, og bosætelser uden brug af diamanter.

Kunne godt tænke mig at vide IHOP-2, hvad du tænker på, når du skriver som du gør.

mvh

jmfab
 

IHOP

Medlem
Nu er jeg startet med Grepolis for over 10 år siden, og den gang var alt mere eller mindre lige for alle, idag er spillet fuldstændigt skævt, er man født med en guldske i munden, så kan man købe sig til Alt som vil tage andre spilller måneder om at opnå - og samme tendens er på vej her og ja jeg er helt klar over det er et frit valg, men det ødelægger - med den titel du har undre det mig ikke at du forsvarer. Og ja, jeg er udemærket klar over at spillet skal betales, men det begynder bare at blive usmageligt.
 

nittenisback

Nyt medlem
IHOP-2... jeg kan da sagtens følge med, selv uden køb af diamanter.
Så det er vist noget vås..

Ja der er dem som går fuldstændig amok med at købe diamanter.
Men dem kan man sagtens indhente på sigt ;).
Det handler jo ikke om at det skal gå hurtigt, det handler om at hygge sig med det.
Men derfor stiger jeg stadig i ranglisten ligeså stille.
 

jmfab

Moderator
Team medlemmer
@IHOP-2. Jeg har spillet FOE siden 2013, så har være med næste fra starten. De forskellige som jeg ser i spillet, er som nitten87 også skrive at der er nogle spiller som går amok med diamanter. Dette gør at man ved event ikke havner i de bedste ligaer.
Men mindre spiller har fået det så meget nemmere. Dels fordi mange store spiller har så mange ressouser så de kan hjælpe med varer. Men især event byginger giver dem så mange ressourcer at gå igennem i TA ikke tager den tid som da jeg startede.
Jeg er startet i en ny verden for ganske kort tid siden, og er overrasket over så hurtig at jeg kommer igennem TA, men også hvor lang man kan komme i f.eks KE. Dette fordi store spiler hjalp med varer til SB, men også event bygninger med ressoucer
Men vi er alle forskellige, og det skal være sjov at spille, og derfor skal man finde det niveau og den tid som passer en for at få det bedste ud af spillet.
Så mangler du hjælp til noget, så er jeg sikker på at vi er rigtig mange, både her på forum men også i den verden du spiller, så kan hjælpe dig bedst måde.
Men vil du hurtig frem koster det tid og penge ? Sådan er det også i den virkelig verden :)
 

Gnavpotten

Medlem
For dælen da. Det er godt nok svært at nå til tiden. nåede det runde 1. Ikke i runde 2. Og synes ellers jeg er på konstant. Ærgerligt i gør det så svært. Så gider man ikke prøve
 

nittenisback

Nyt medlem
For dælen da. Det er godt nok svært at nå til tiden. nåede det runde 1. Ikke i runde 2. Og synes ellers jeg er på konstant. Ærgerligt i gør det så svært. Så gider man ikke prøve

ahhhh martinel... det er nu ret easy... den første jeg gennemførte, havde jeg 2 - næsten 3 dage tilbage, og nr 2, havde jeg mere tid tilbage.
Jeg er nu igang med nr 3, og det skal nok også gå.
Skriv til mig på a serveren, jeg har en tråd til hvordan du løser den.
 
Top