KvK - Indtag og frisæt..

DeletedUser571

Guest
Jeg ved ikke om det kun er mig, men jeg synes det er rigtig træls med de klaner der har den praksis, at de indtager nogle sektorer for derefter straks at frisætte dem igen - kun med det formål at få point i pvp-tårnet og på den personlige rangliste.

For at begrænse dette kunne man hæve prisen på de første sektorer, til for eksempel 100 af hver vare. Så de første ni sektorer koster det samme. Måske det så ikke vil være helt så attraktivt at have denne praksis kørende...

Alternativt kunne man lave det sådan, at en sektor ikke kunne frisættes den første uge efter den var indtaget.
 

DeletedUser1380

Guest
Hej

Jeg er enig i problemet med spillere, der bruger kvk som gymnastiksal for tårnene...
Men jeg er ikke enig i dit forslag til ændringer...det det uhørt hårdt vil ramme, nye, små, fattige og uskyldige klaner...og de som ofte slås ud af kortet.
Jeg foreslår at ændringerne skal ske i tårnene.
Jeg har aldrig rigtig forstået det morsomme ved tårnene og holder ikke selv øje med dem...alligevel er jeg med? Da mine kampe tæller.
Kunne det ikke være sjovere at man tilmeldte sig en turnering? Og kun kunne kæmpe med de som var med? - Ligesom i Robin Hood tiden :)....hertil han jo sagtens tælle kontinentkampene, hvis man har tilmeldt sig et tårn...med navn banner og det hele :)
 

Orca

Medlem
Med så høj en pris, så rammer det de klaner der ikke har valgt at lade det være frivilligt at deltage i KvK. Hvilket reelt betyder at vi så ikke kan deltage. Sidst der blev lavet om for at stoppe nogle enkeltes fremfærd endte vi små klaner med at hænge fast, hvis vi ikke kunne få andre til at tage vores HQ, når vi ikke var stærke nok til at tage vores naboer...

Kvk ender som en aktivitet for de 4 store, og så er det jo en helt ligegyldig del af FoE lige pludselig. Men så skal vi vel diskutere om klanerne ikke kan øges til 120, får at de klaner kan optage dem der vil deltage. Det blive da en trist omgang...
 

DeletedUser1100

Guest
Jeg syntes KvK kører godt som det er, og priserne er som de skal være alle skal jo have en chance for komme ind og være med :)
 

DeletedUser1303

Guest
Hej

Ved godt det er svært at stille alle tilfredse, og flere regler ødelægger det for mange, især nye spillere og små klaner. Når det er sagt, så synes jeg, at når man tager en sektor, må det være med et formål, nemlig at beholde det. Derfor synes jeg, at man først burde kunne frisætte, når man er under angreb. Altså en måde at kapitulere på.
 

DeletedUser

Guest
Mit besyv.

Tidligere, I tårnet var der en naturlig begrænsning på, hvor mange point man kunne opnå: 79 naboers sum af point x 7 dage.
Tid blev på mange måder den begrænsende faktor (for spillerne i toppen af nabolaget); hvis man skulle nå 7 kampe pr nabo, så skulle man angribe mandag på et tidspunkt som lå inden tårnet lukkede søndag - og holde den "tidsplan" ugen ud. Man kunne endda forudse torsdag, hvem der ville vinde søndag, hvis man fx ikke havde tid. Eller kunne se at man var for langt bagud i forhold til 1. pladsens antal point. Jeg ved ikke om jeg syntes den situation var meget bedre end nu.

Nu, som jeg ser det, er begrænsningen diamanter.

Problemet er, at det gør KvK meget "ego" fokuseret. De klaner som frisætter, gør det på bekostning af klanens rangstigning. Altså man får ikke flere point end dagen før, trods man har indtaget 10 "nye" sektorer.
- Hvorfor gør man det så alligevel? Simpelt: Fordi det betaler sig bedre end klan præmier.

Jeg anser det som "farligt" at pille for meget ved kvk, fx hvis man ændrede det, således at KvK kampe kun gav 10 % af kamppoint til PvP tårn, så mister folk måske interessen helt.

Jeg foreslår Mere Gulerod Mindre Pisk metoden.
Hvordan mener jeg det? Bedre KvK præmier. Gør det mere favorabelt at bedre sig som Klan og ikke som individer.

Konkrete forslag:
1. Daglige Medaljer i præmie. FP præmier er gode, men for spillere fx i Nutiden rykker 2-3 FP om dagen altså ikke just bjerge.
2. Diamanter i præmie. Noget så simpelt som rabat på diamantbygninger. Eller fx fra lvl 50 klan kunne man få 5 dia om dagen.
3. Specifikke præmier: Fx præmie for flest ejede sektorer i en tidsalder som slutter søndag ligesom tårne.
4. Glæde i præmie. Fx kunne rådhus give 500 glæde, når ens klan havde nået et vist niveau. Igen meget mere anvendeligt end at få 1 % rabat på byggeomkostninger. Mange af os ligger med +20 mio mønter/forsyninger. Og der rykker 10k i pris på bygning ingenting.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser1303

Guest
Jeg foreslår Mere Gulerod Mindre Pisk metoden.
Hvordan mener jeg det? Bedre KvK præmier. Gør det mere favorabelt at bedre sig som Klan og ikke som individer.

Godt forslag
 

DeletedUser1380

Guest
Hej alle

Lyder altsammen meget smukt....men jeg frygter at sådanne regler kan gøre afstanden mellem gammel og nye klaner endnu størrer...og derfor styrke det faktum at ulige børn ikke leger godt sammen....hmm
Ja der skal tages hensyn til "små" og nye.....- de er jo fremtiden...
Men de "store" og gamle må ikke glemmes...de er jo historien....
- Derfor tænker jeg nye udfordringer...hvis man er nået så langt...ja enig
- men en sammenligning på en rangliste for nybegyndere... er da skørt?
Måske ranglisterne skulle deles?...og udregnes på en anden måde?
Jeg kan stadig godt lide turnerings-ideen....for netop at give folk noget at slås om...og da gerne federe gevinster som man ¨når der op ad :)..............men hvorn kan man da kæmpe mod en der har spillet i 2 år? Ej, vel?
Lad giganter slås mod hverandre....i den tid de tilhører.....eller tilmelder sig?

Kvk er en slagmark...endelig.....og sån bør den forblive at være!
Men måske der også her bør tages hensyn...........? For det er altså ikke cool at komme til jernkortet og se, at alt er optaget med 80 kampe af folk der har spillet længe...........det er altså et træls problem, ikke?

men jeg er enig i at de sidste ændringer i kvk gjorde mere skader end gavn...sagde det dengang, siger det nu!:
Det bør være enhver klans ret at kunne stikker af....come on!?
 

DeletedUser1100

Guest
Jamen små klaner giver det samme som de store gjorde da de startet, så fordi nogen store klaner gaber over for meget, og ikke har til holde på det, så skal man straffe små klaner, fordi de gøre hvad andre selv gjorde da KvK kom nemlig sloges, nej drop de IAP også kæmp istedet sidde solidt på kortet med Jeres små IAP venner rundt om for beskytte Jer selv, og score god bonus :) det spillet og prisen er akkurat lige som den var for jer da I startet, så hold nu med pive og spil, man tager en sektor & man taber sektor det spillet, og ens for alle, og håber det bliver ved med det, for det da vildt som nogen kan pive over de mister lidt, så nøjes med lidt mindre så de små også kan få, ellers er de jo nødtil tag fra jer :)
Og joule har ret & fat i noget, men hun spiller jo også spillet måske alle skulle begynde med det,
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser1522

Guest
Jeg er enig i flere af de synspunkter der er kommet frem i den her sag og jeg vil da også lige give mit lille bidrag til hvordan jeg kunne tænke mig at KvK delen kom til at se ud i fremtiden.
KvK skal være den særskilte del af spillet som navnet nu én gang siger nemlig, Klan mod Klan og jeg synes det er meget forkert at den del i det hele taget tæller i PvP delen, men sådan har de jo lavet spillet og derfor sker der jo ikke nogen ændringer fra InnoGames side med mindre vi kommer frem med et bud på hvordan det så kan eller gerne må komme til at se ud - så mit forslag lige her og nu, kun i meget store træk - vil godt lave det mere detaljeret hvis der er behov for det.

Jeg kunne tænke mig at Kvk i fremtiden blev afviklet som vi kender det fra PvP-tårnene, fra mandag morgen til søndag aften.
Klanerne har "gratis" adgang til de kort som deres medlemmers tidsaldre afspejler, vil man ind på kort hvor man ikke har medlemmer "koster" det, både i form af varer, men også med minus på ens angrebs/forsvars bonus f.eks. -10 pr. tidsalder man går tilbage i, de som tilhører tidsalderen kører med de bonus point som de har optjent. (Skal også gælde hvis man har medlemmer i f.eks. TM, men selv er DPÆ - så skal man have -50 på sin bonus - Bonussen kan ikke blive negativ - så vil så bare være 0)
Hver klan kan belejre/indtage 5 sektorer pr. kort de deltager på, pr. dag til en pris af xx antal varer pr. sektor - disse belejringer kan ikke angribes af naboer, men man har 24 timer til at indtage de sektorer og så fremdeles indtil alle sektorer på kortet er indtaget.

Når alle sektorer er indtaget starter de egentlige KvK-kampe - lige som vi kender det i dag - sætte belejring og indtage, men her under disse kampe, kan belejringerne selvfølgelig angribes nøjagtig som i dag, og de kampe kan så kæmpes frem til søndag aften kl. XX
Så tæller der point sammen klan for klan hvor sektorernes nuværende værdi bliver anvendt og klanerne får så det antal point til klanplaceringen.
De point som "klankrigerne samler sammen " gøres op og fordeles ligeligt til alle klanens medlemmer i deres personlige pointstilling, idet der som nu gives point både til forsvarer og angribere. De 5 øverste klaner får en eller anden bonus til deres Klans niveau.
Så er der en rangliste med de bedste angribere (flest scorede angrebs point) og der skal der så være nogle GODE ting - ikke det vanlige Inno drys - som er total ubrugeligt. Det kunne være diamanter, diamant bygninger eller nogen af de bygninger der kan bruges til noget -
Der skal så selvfølgelig være en rangliste for de krigere som har været bedst til at forsvare sig og de skal selvfølgelig have lige så meget i belønning som angriberne.
Som sagt så er det i store træk - men det er min overbevisning at det helt sikkert vil blive meget sjovere for det vil også sætte den enkelte klan ud i at få afpasset vareproduktionen, antallet af enheder og øvrige ting som måtte være nødvendig at tage højde for.
 

DeletedUser1526

Guest
Et problem kong arthur

En klan kan omringe en tom sektor, som så derfor ikke vil kunne blive taget, og så vil der blive ved med at være låst for at angribe hinanden.

Det der med at man får minus på sin bonus for at kæmpe i lavere alder er heller ikke fair.

Den bedste løsning jeg ser er, at kvk point ikke længere skal tælle i pvp tårne, og man skal ikke længere have varer tilbage når man frisætter.
 

DeletedUser1522

Guest
Som jeg skrev i mit indlæg er det i meget grove træk og det med at en sektor ikke vil blive taget tror jeg nu næppe vil opstå.
Med hensyn til til nedsættelse af bonus ved at kæmpe i en lavere alder mener du det ikke er fair, det forstår jeg så ikke helt. Hvis i hos jer har 3 medlemmer der er i jernalderen og har arbejdet så hårdt på at komme frem i spillet, at de har Zeus med plus 6 i bonus, vil du så synes at det over for dem vil være fair, hvis jeg fra NT med over 70+ kommer og løber dem over ende? nej vel. Hvis jeg skal kæmpe mod dem så skulle det være på "kamperfaring", ikke på bonus at kampen skulle stå.
Alternativt kunne man jo sige - du kan kun deltage i den tidsalder du er kommet til.
 

DeletedUser1523

Guest
Hvorfor ikke bare gøre det meget simpelt, hvis man fjernede muligheden for at frisætte sektorer, var problemet, der blev gjort opmærksomt på i starten af tråden, jo løst.
 

DeletedUser1526

Guest
Arthur, Spillere i lave tidsaldre kan let have høj bonus, og spillere i høje tidaldre kan ligeså let have lave bonusser. Det er et spørgsmål om hvor gode naboer/klan man har eller hvad man selv bruger sine fp til. Fx Da jeg var i dpæ havde jeg en bonus på 48. Jeg kæmpede rent faktisk i TM der. Hvis der var blevet trukket 50 fra min bonus, så havde jeg haft -2. Så ville jeg aldrig have kunnet klare at kæmpe imod sektorer med +40 i bonus. Faktisk ville det i det hele taget have været ret svært at kæmpe imod noget som helst.

Menelaos, Det har været oppe før. Fordi klaner skal have mulighed for at komme væk fra landgangsområdet og for at smide svage sektorer væk.

Jeg synes i det hele taget ikke der skal lave noget om, men hvis der skulle, så holder jeg på at mit forslag vil være bedst.
 

DeletedUser1380

Guest
Jeg tror fnidderet bliver løst af sig selv, hvis kvk bliver skildt fra pvp
- altså ingen tårnpoint fra kvk.
Ser ingen grund til at ændre spillet...............altså lige udover, at det bør være enhver klans mulighed at slippe væk...altså frigivelse på den sidste sektor.
Det kører jo fint som det gør, hvis man ser bort fra de spillere som bare bruger kvk til point i tårnene.
Der bør være opmærksomhed på, at disse spillere har spillet længe og søger nye udfordringer. Jeg tror de keder sig.
Og i deres kedsomhed ødelægger de spillet for andre, der ikke er nået så langt.....sikkert ikke tilsigtet, da deres spilunivers er anderledes
- men alligevel.
De bør have...hmmm måske en verden for den selv? (bare et tankestrøg)....en VIP-verden at bekrige hinande i :) ?
 

DeletedUser

Guest
Man kan lige så godt betale lidt flere varer og både få mange point i pvp-tårnet og point til klanen så man kan vokse sig stor. Min erfaring er ikke så stor men efter hvad jeg ved får klanen endu mere bonus hvis man har en stor klan. Jo højre lvl klanen er i jo flere FP og bonus på andre ting får man. :hmm:
 

DeletedUser571

Guest
Jeg håber stadig Inno vil gøre et eller andet....

Joule har et rigtig godt forslag, og det har King Arthur II også, efter min mening.

Men et eller andet må der ske, ellers vil en del spillere stoppe, fordi de bliver trætte af hele tiden at skulle producere varer til en uendelig kamp, hvis klanen får raget uklar med en af en-mandsklanerne - det bliver simpelthen for surt. Det er en kamp der bare ikke kan vindes - jo mere de kæmper, jo gladere bliver den enlige ulv... Han behøver jo ikke andet end nogle gode SB'er, lidt varebygninger og nogle gode venner at handle lidt med og så en masse tropper selvfølgelig. Bruger han diamanter, kører han bare derudaf.

Hvis Inno mener det er for uoverkommeligt at lave store ændringer (Det indtryk kan man jo somme tider godt få), kunne man jo bare gøre det umuligt at frisætte i en uge efter indtagelse.

Ja - Vi skal også tage hensyn til de små/nye klaner - De har helt klart deres berettigelse, men fordi man er lille behøver man jo ikke frisætte sine sektorer samme dag som de indtages. Men jeg kan stadig ikke se, hvorfor en lidt højere startbetaling skader en lille/ny klan - som det er nu, er det jo nærmest gratis...

// Biel
 

DeletedUser341

Guest
Jeg tror fnidderet bliver løst af sig selv, hvis kvk bliver skildt fra pvp
- altså ingen tårnpoint fra kvk.
Ser ingen grund til at ændre spillet...............altså lige udover, at det bør være enhver klans mulighed at slippe væk...altså frigivelse på den sidste sektor.
Det kører jo fint som det gør, hvis man ser bort fra de spillere som bare bruger kvk til point i tårnene.
Der bør være opmærksomhed på, at disse spillere har spillet længe og søger nye udfordringer. Jeg tror de keder sig.
Og i deres kedsomhed ødelægger de spillet for andre, der ikke er nået så langt.....sikkert ikke tilsigtet, da deres spilunivers er anderledes
- men alligevel.
De bør have...hmmm måske en verden for den selv? (bare et tankestrøg)....en VIP-verden at bekrige hinande i :) ?

god ide, feks. har wisti81 på c serveren over 76 mil. points igen i denne uge i tårnet. så kvk skal ikke gælde i pvp tårnet.
 

DeletedUser

Guest
Hmmmm...

Jeg kommer i tanke om en episode i de gode gamle dage.. En klan ved navn bullseye, nedkæmpede memento ved brug af frisættelse af sektors.. Det startede en voldsom debat, rigtig mange synes dette var så grimt og burde stoppes.. Ja, selv store spiller der bruger mange penge ville forlade spillet hvis dette ikke blev ændret.. Hvad er der sket, vi kan ikke slette forsvar, vi kan ikke frisætte alt. Men lave en skyggeklan, smadre en klan på no time med denne, det kan man stadig.. Man kan tilmed opløse denne skyggeklan med det samme, så frisættelse kan ske alligevel. Oprette denne klan igen og starte forfra med ødelæggelse.. det er jo helt til grin!!

Nu kommer det som jeg synes er sjovt.. De samme personer/klaner som kæftede op om hvor dårlig stil det var, de bruger denne skyggeklan taktik i dag.. Om det er for at lave point eller bare ødelægge de små klaner, beskytte deres moderklan er for mig fuldstændigt ligegyldigt.. Er det virkelig sådan at en kæmpe klan ikke kan tåle at tabe sektors uden de skal sende folk ud af deres klan for at klare dette..

Jeg har ikke løsningen på problemet.. men jeg mener bare de folk som laver det her skulle tage sig sammen.. Hvis man ikke ønsker at kæmpe en fair kamp, så bør alle andre bare stå sammen om at få det stoppet.. Det kan gøres meget enkelt, nedkæmp deres moderklan, uanset størrelse..

Hvad pointjægerne angår, er der kommet masser af gode forslag.. så det vil jeg ikke begynde på.. men skyggeklanerne er mindst lige så stort et problem..
 
Top