Meningsløs matching af spiller

DeletedUser2186

Guest
Hej

Jeg ved ikke bare om det kun er mig men jeg er i den grad træt af at blive udplyndret af spiller som udelukket spiller dette spil for at chikanere andre.
Det ville give mening hvis man blev matchet med spiller (Fik naboer) som man havde en reel mulighed for at kunne forsvare sig mod.
Men gang på gang skal man møde spiller der har brugt de sidste 3 år på at skrabe storslået bygninger sammen så de har tillæg i styrke og forsvar på langt over 100%.
Det er sikkert helt fint at der er mulighed for at spiller kan købe SB (På det sorte marked) som er 10 tidsladre foran den tidsalder operere i. Men det resultere også i at latterlige spiller der udelukket bruger denne platform til at pleje deres lille ego bruger alt deres tid på at udplyndre og chikanere andre spiller.

Et eksempel på en spiller .
Som han selv skriver så er hans mission at plyndre alt og alle. Han har 29 storslået bygninger men er stadig kun i Kolonitiden. Ingen har en chance mod hans hærgen da han netop bruger alt sin tid på at opnå (kunstig) styrke gennem tillæg og bonus forsvars/angrebs styrke.

Derfor sidder han også på førstepladsen i alle tunerings tårnene fra bronzealderen til kolonitiden.
Han har plyndret og chikaneret stort set alle og da de fleste andre spiller er tilpasset det niveau de er på så er alle bare slagtekvæg for sådan en spiller.

Der findes a´masser af andre spiller der også har købt sig til en masse SB som også er deres ansvar bevidst og ikke chikanere eller udnytter deres unikke position.

Mit spørgsmål er så:

Hvordan undgår man ynkelige spiller som ham så man derved kan skabe en god atmosfære og oplevelse for langt hovedparten af spillerne??

Svar som Byskjold eller at det kun er kortvarig da naboerne rokere kan jeg ikke bruge til noget.
Jeg har oplevet at møde fjolset i hver anden rotations periode. det vil sige 14 dages ro og 14 dages chikane.

Er jeg en hylder der bare skal havde en tudekiks. Måske. Men når der er så stor forskel på stærkeste spiller og svageste uden de svage kan gøre noget som helst inden for rimelig tid for at opnå bare nogenlunde samme styrke. Ja så mener jeg at det er ødelæggende for spillet.

Det har i under alle omstændigheder motiveret mig til at lede efter andre strategispil og jeg ved at jeg ikke er den eneste.

Konstruktiv løsningsforslag. (Ikke gældende for klankamp)

En spiller der opnår mere end 50% tillæg i forsvars og angrebs styrke bør ikke kunne angribe andre end dem der findes i tuneringstårnet for den tid spillerene er i.
En spiller der opfylder ovenstående og som har SB som er højrerangeret end 3 tidsladre for den spilleren er i nu bør ikke kunne angribe naboer der er i samme tidsaldre eller tidsaldre under.

Alternativet kunne være at man kunne købe en byskjold mod denne spiller til f. eks 5000 sølv pr. uge. Byskjoldet skulle så beskytte mod spiller der i kraft af SB har en unormal styrke fordel for den tidsalder den forsvarende spiller er i.

Kort sagt. Spiller som Ham er i mine øjne ynkelige og ødelæggende for spillet og jeg er ret sikker på at det ikke er den ånd spillet er bygget op om. Så ville der nok være mere fokus på kamp og hærenheder.

MVH
Wiile. En spiller der overvejer om FOE bare ikke er for ham ;0)
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser2231

Guest
Jeg synes ikke at det er fair med dette åbenlyse direkte hit mod en spiller. Det er bare et spil og som spillere udtrykker vi os forskelligt! Jeg forstår din frustration, men til en anden gang så pas på at det ikke bare bliver til brok - Kærlig ment :)

Personligt er jeg selv handelsmand og har bare ikke rigtig tid til kamp. Så her går det mest på at sætte en hær op der holder og bygge så mange bavne og ritual flammer så muligt. Husk at rotere hæren hver gang den bliver nedkæmpet, for så har du en fjende der kender dit forsvar.

Ligesom det er en kamp at plyndre andre spillere er det også en kamp at forsvare sig selv i FoE og der vil være Premium* spillere som lige slår lidt hårdere, men hvorfor være fjender når man kan være venner? En god taktik er også at holde sig under de 80 venner og så tilføje kampglade naboer i den periode man er i nabolag sammen og så udskifte. Ingen får ondt bagud fordi de bliver unfriended o_O

Håber din spil oplevelse bliver bedre i fremtiden og jeg er ked af den oplevelse du har haft.


*Folk der køber sig til forspring i spillet for rigtige penge
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser2186

Guest
Hej

Normalt ville jeg give dig ret men lige med denne spiller har jeg ingen dårlig samvittighed.
Selvfølgelig vil der være forskel og selvfølgelig vil nogen spiller havde en fordel.
Men bliver forskelle så stor at du bare er med for at agere slagtekvæg og skal du trækkes med spiller af denne slags 50% af tiden. Ja så forsvinder alt det sjove i spillet.

Jeg har da selv bekriget naboer i tunerings tårnet men da jeg også i kraft af SB og andet har opnået en større styrke end mange af mine naboer. Ja så stopper jeg automatisk også med at plyndre dem.
Det vil sige at jeg godt kan bekæmpe dem i tunering eller hvis en historieopgave byder dette, men jeg afholder mig fra at plyndre.

Det kaldes fairplay.

I mit indlæg brokker jeg mig over 2 ting.
1. En spiller som kun spiller for at genere andre. Hvilket jeg syntes skulle forhindres. I længden bliver folk så trætte af disse spiller at FOE bliver nød til at fjerne muligheden for at besidde SB over ens tidsaldre, hvilket igen vil ramme mange uskyldige spiller.

2. Et system hvor spiller kan tilkøbe sig fordele der ligger langt ud over tidsaldre og de fordele en evt. Premium giver. Og hvor man efterfølgende kan bruge disse fordele til at være en P... in a..

Bare min mening.
MVH
Wiile
 

DeletedUser2122

Guest
En del spillere, specielt dem der er i klan, kan skaffe sig varer til Storslåede bygninger gennem klanhandler. Disse handler kan så være til den mindste spillers fordel. på den måde kan man skaffe sig varer til en SB over sin egen alder.
Ligeledes hjælper klanmedlemmer ofte hinanden med at skaffe bp til de klanmedlemmer der ikke har pågældende bygning, ved at invitere dem med på BP-givende pladser. Dette bare for at fastslå at man kan skaffe sig disse uden brug af diamanter.

Ud over de muligheder der er nævnt om byskjold, skiftende nabolag og mere forsvar i form af F.eks bavne, så er der jo også muligheden for at man selv forsker længere op end vedkommende der ikke forsker. Det vil på sigt betyde at man forsker væk fra, at få vedkommende i sit nabolag. Vedkommende vil dog kunne dukke op igen . F.eks hvis spilleren igen optager forskning.

FoE er et strategi spil der handler om udvikling og herredømme. Om at tage kontrol over situationen, måske sammen med klan lægge en strategi for hvordan man kan vise andre spillere at de har angrebet den/de forkerte.



Mvh.

Fugazi.
 

DeletedUser2186

Guest
Igen har i ret men så aligevel..

Min fornuft siger mig at den store drenge høre hjemme i de store klasser og de små drenge høre hjemme i børnhave til 1 klasse.
Hvis de store drenge kommer ned i de små klasser så opføre de sig herefter ellers er det ud.
Løsningen er ikke at hvis de små bliver chikaneret, plyndret eller forfulgt, ja så må de jo bare skynde sig op i 5 klasse og håbe det bedste. Ikke at de kan følge med der men sådan er livet....
I min verden bør det være omvendt hvis de små drenge ikke bare skal skifte skole.
Jeg har også på fornemmelsen at det tit er de store drenge der ikke kan se fornuften i dette. Måske fordi de selv mangler at opleve at de dagligt skal plyndres uden de kan gøre noget som helst ved det.


De muligheder du giver er ikke en mulighed i længden og forsker du videre så risikere du bare at møde en ny af denne slags i næste tidsaldre lige som en del af spillet må være at kunne udvikle sig før man anbringer sig selv på et højre niveau.

Mere forsvar i kraft af SB, Bavne kræver tid og er urealistisk sammenlignet men den spiller der har flere års forspring.

Jeg vil lige understrege at jeg ikke har noget imod at nogle har SB over deres tidsaldre. Jeg har selv flere komplette bygningstegninger til f. eks arken og nyder i den grad godt af at mange af mine venner har SB langt over tidsalderen. Så er der rigtig mange FP, MD og BP at hente for os små spiller. Så en god løsning der bare kræver at den store spiller lever op til dette ansvar og ikke opføre sig som irriterende curling på 5 år..

Omkring at FoE er et strategi spil der handler om udvikling og herredømme har jeg hørt den før. FoE mangler meget for at leve op til den standard der er for et sådan.

I næsten alle seriøse strategispil eller spil med kamp er der level netop for at undgå at spiller bliver slagtekvæg og at de stille og roligt har mulighed for at udvikle sig til det niveau de spiller på.
I kampspil hvor der ikke er level er der en match politik hvor du ikke bliver matchet med spiller der ligger langt over dit niveau.

Her i FoE er det stik modsat. Her er det åbenbart helt normalt og accepteret at spiller der burde ligge på et level 12 kan husere på et level 6 og løsningen er så at du bare kan avancered til level 12 (Om et ½ år) uden at din udvikling følger med?????????????????

Og så lige fakta. Som ny spiller har du ikke.
1. f. eks. 50 Bavne og har heller ikke mulighed for at skaffe dem som det passer dig. (Ting tager tid, her lang tid)
2. Mulighed eller resurser til at skaffe dig 29 SB uanset hvilken klan du er i og du har slet ikke mulighed for bare inde for et år at få disse på et niveau der giver dig en forsvars og angrebs fordel på 150%
3. Har du ikke sølv til at opretholde et byskjold i 14 dage hver hver måned.

Så den eneste løsning er altså at flytte sig op på næste niveau og så håbe at der ikke findes en ny spiller af samme ynkelige type.

Jeg oplever som sagt at møde denne spiller 14 dage hver måned så skiftende nabolag er også her til grin. Der går jo bare 14 dage hvor der er fred for ham.

Men det er åbenbart bare mig der nok er utilfreds med et system som bare ikke er godt nok efter min mening og det er åbenbart kun mig der ikke syntes at det er i orden at level 12 spiller har lov til at smadre dem på level 6.

Ps. Jeg har ikke set mange klaner der kan gøre noget og hvad skulle de gøre. Hvis spilleren udelukket har SB og stort set intet at plyndre fordi hans mission kun er at plyndre alle dem i børnhaveklassen. Ja så er han ligeglad. Angriber du ham mister han ikke noget og han kan stadig angribe alle i din klan uden I kan gøre noget.

MVH
Wiile
 

soehest

Medlem
Hej Wiile :)
Jeg har været med så længe at jeg har prøvet de gamle "regler" for nabo match. De var endnu mere frustrerende end de er nu. Løsningen for mig var egentlig ret simpel. Man skal gøre det mindre attraktivt for en angriber at besøge en. Dvs faste høsttider som man overholder. Derved kan man sikre sig at man ikke mister noget. En angriber har to formål:

1. Få points for at stige på ranglisten (Husk at points en angriber får er baseret på din forsvarende styrke. Nogle vælger at have f.eks en spydkæmper så får angriberen stort set ingen points)
2. Eventuelt plyndre (der er ikke alle der vælger at gøre det, men det er en del af spillet så man er nød til at leve med muligheden)

Forge Of empires kan spilles på mange forskellige måder. Og det er trods alt et spil hvor man for penge kan tilkøbe sig til ting der giver fordele. Hvis en spiller har lyst til at bruge 100.000 kroner skal vedkommende også have en fordel. Ellers ville man fjerne incitamentet til at ville bruge penge og Innogames ville miste interessen for spillet. Der er også folk der spiller 24/7. Min pointe er at man vil igennem de forskellige tidsaldre møde spillere der er stærkere og efter min mening ville der ikke være nogen ide i at implementere ting i spillet for at udligne disse forskelle da disse spillere. Hvorfor skulle man så spille hvis alle blev matchet "ens"

Opsummering: Faste høsttider for at fjerne din frustration over at miste varer. Og forsk dig videre som Fugazi sagde. Det er en gyldig pointe.
 

DeletedUser2186

Guest
Hej Wiile :)
Jeg har været med så længe at jeg har prøvet de gamle "regler" for nabo match. De var endnu mere frustrerende end de er nu. Løsningen for mig var egentlig ret simpel. Man skal gøre det mindre attraktivt for en angriber at besøge en. Dvs faste høsttider som man overholder. Derved kan man sikre sig at man ikke mister noget. En angriber har to formål:

1. Få points for at stige på ranglisten (Husk at points en angriber får er baseret på din forsvarende styrke. Nogle vælger at have f.eks en spydkæmper så får angriberen stort set ingen points)
2. Eventuelt plyndre (der er ikke alle der vælger at gøre det, men det er en del af spillet så man er nød til at leve med muligheden)

Forge Of empires kan spilles på mange forskellige måder. Og det er trods alt et spil hvor man for penge kan tilkøbe sig til ting der giver fordele. Hvis en spiller har lyst til at bruge 100.000 kroner skal vedkommende også have en fordel. Ellers ville man fjerne incitamentet til at ville bruge penge og Innogames ville miste interessen for spillet. Der er også folk der spiller 24/7. Min pointe er at man vil igennem de forskellige tidsaldre møde spillere der er stærkere og efter min mening ville der ikke være nogen ide i at implementere ting i spillet for at udligne disse forskelle da disse spillere. Hvorfor skulle man så spille hvis alle blev matchet "ens"

Opsummering: Faste høsttider for at fjerne din frustration over at miste varer. Og forsk dig videre som Fugazi sagde. Det er en gyldig pointe.

Hej
Jeg forstår dit argument og er enig.
Som jeg skriver kan jeg godt angribe en nabo for at opnå point, men jeg plyndre ham aldrig.
Jeg mener godt at FoE nemt kunne lave måling der gjorde at spiller der gentagende (Dagligt) plyndrende naboer der lå langt under niveau, simpelthen ikke blev matchet med disse.
Som sagt så er det aldrig sjovt at være den nye dreng i klassen og specielt ikke hvis han dagligt skal plyndres. Det mister man kun spiller på..
Men som sagt så efterlyser jeg mere fairplay og en metode der filtrere de mest aggressiv spiller fra.

I mine øjne er det usympatisk og latterligt at en spiller der rangere med #1 6.112.400 dagligt plyndre alle noboer og smadre alle for at sætte sig på toppen i Bronzealdre tårnet (Læs 10 MD) .
Det fortæller mig at der er noget helt galt med hvem der sættes sammen(Og spillerens moral eller mangel på samme ;)) .

Så kort så efterlyser jeg bare en metode der kan filtrere spiller der efter min mening er fejlplaceret. FoE mister mange nye spiller på denne metode.


MVH
Jan
 

soehest

Medlem
Hej
Jeg forstår dit argument og er enig.
Som jeg skriver kan jeg godt angribe en nabo for at opnå point, men jeg plyndre ham aldrig.
Jeg mener godt at FoE nemt kunne lave måling der gjorde at spiller der gentagende (Dagligt) plyndrende naboer der lå langt under niveau, simpelthen ikke blev matchet med disse.
Som sagt så er det aldrig sjovt at være den nye dreng i klassen og specielt ikke hvis han dagligt skal plyndres. Det mister man kun spiller på..
Men som sagt så efterlyser jeg mere fairplay og en metode der filtrere de mest aggressiv spiller fra.

I mine øjne er det usympatisk og latterligt at en spiller der rangere med #1 6.112.400 dagligt plyndre alle noboer og smadre alle for at sætte sig på toppen i Bronzealdre tårnet (Læs 10 MD) .
Det fortæller mig at der er noget helt galt med hvem der sættes sammen(Og spillerens moral eller mangel på samme ;)) .

Så kort så efterlyser jeg bare en metode der kan filtrere spiller der efter min mening er fejlplaceret. FoE mister mange nye spiller på denne metode.


MVH
Jan
Det er muligt at du skriver at du forstår mit argument og er enig, men det du skriver tyder egentlig ikke rigtig på det. Det du i bund og grund beder om er at dem der har købt/brugt oceaner af tid på spillet for at forfølge en eller anden spillestil skal straffes. At du ikke plyndrer dine naboer betyder ikke at andre ikke skal gøre det. Der findes ligefrem en SB der netop tilskynder plyndring af naboer (Atlantis museum) Spillet har mange facetter og kamp er en af dem. At nogle udnytter spillets mekanismer gør dem hverken latterlige, usympatiske eller aggressive. Det gør dem til folk der udnytter spillet til at få points. At de så vælger at plyndre er en del af spillet. Det skal give dig lyst til at vinde bavne osv i events og bygge SB'ere der giver dig forsvar. Det er et spørgsmål om at du skal ændre din spillestil i stedet for at prøve og tvinge andre til at ændre deres. Du har fået mange gode forslag her i tråden. Op på hesten (ikke mig) og forsk dig videre til næste tidsalder. Så tænker jeg at dine tropper godt kan klare en kolonitids spiller ;-)
 

DeletedUser2401

Guest
Det er muligt at du skriver at du forstår mit argument og er enig, men det du skriver tyder egentlig ikke rigtig på det. Det du i bund og grund beder om er at dem der har købt/brugt oceaner af tid på spillet for at forfølge en eller anden spillestil skal straffes. At du ikke plyndrer dine naboer betyder ikke at andre ikke skal gøre det. Der findes ligefrem en SB der netop tilskynder plyndring af naboer (Atlantis museum) Spillet har mange facetter og kamp er en af dem. At nogle udnytter spillets mekanismer gør dem hverken latterlige, usympatiske eller aggressive. Det gør dem til folk der udnytter spillet til at få points. At de så vælger at plyndre er en del af spillet. Det skal give dig lyst til at vinde bavne osv i events og bygge SB'ere der giver dig forsvar. Det er et spørgsmål om at du skal ændre din spillestil i stedet for at prøve og tvinge andre til at ændre deres. Du har fået mange gode forslag her i tråden. Op på hesten (ikke mig) og forsk dig videre til næste tidsalder. Så tænker jeg at dine tropper godt kan klare en kolonitids spiller ;-)
 

DeletedUser2401

Guest
Det er vel ikke svært. Lav en regel, hvor man skifter naboer hver 14. dag eller. hver d. 1. i måneden. På den måde straffer man ingen, og de der føler sig forfulgt ad "onde" naboer, skal kun leve med dem i en kortere periode, og måske senere igen, hvis puslespillet med naboer sådan ud.
 

sigenstroem

Medlem
Det er vel ikke svært. Lav en regel, hvor man skifter naboer hver 14. dag eller. hver d. 1. i måneden. På den måde straffer man ingen, og de der føler sig forfulgt ad "onde" naboer, skal kun leve med dem i en kortere periode, og måske senere igen, hvis puslespillet med naboer sådan ud.

Du får allerede nu udskiftninger i naboerne hver 14. dag
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Jeg har kun spillet et halvt år men ville være ked af at se ændringer der beskytter dem der ikke har fantasi til at beskytte dem selv mod at blive plyndret.
Det er egentlig ikke så svært.
1. Prøv at undgå at ligge i den sidste halvdel af nabolaget, de bliver angrebet først. Hvis du ligger der, prøv at vente med at skifte tidsalder til du samlet mere status.
2. Saml nogle krigere og sæt op et forsvar. De 2 spydmænd der er som standard er ikke megen hjælp. KE er en god måde at samle krigere og det giver dig også mere status så du bevæger dig højere op i nabolaget. KE, når du får et Tempel vil også give dig Rituel flame der giver 8% forsvar til din by
3. Få nogle SB's, Zeus, Fyrtårn, Babeltårn og Tempel. De hjælper dig også med at stige i status og hjælper dig med KE.
4. Sørg for at være klar til at samle dine vare og forsyninger så der ikke er noget at plyndre andet end guld.

Nu må du sige at du ikke gider KE men bare at gennemføre 32 møder vil hjælpe dig meget.

Med Daglige Udfordringer vil du opleve at flere angriber. Ikke alle vil plyndre men hvis du efterlader vare bygninger med vare er det meget fristende at indsamle dem *Evil grin*

FoE er et fantastic spil og meget afbalanceret når det kommer til PvP (player vs player). Jeg spiller også et 20 år gammel spil hvor spiludbyderen desværre lyttede til dem der klagede over PvP med det resultat at spillet mistede det der gjorde at jeg elskede det. Det er så lidt du mister til andre spillere her. De kan kun plyndre en bygning og kun hvis du efterlader noget de kan plyndre.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Konstruktiv løsningsforslag. (Ikke gældende for klankamp)

En spiller der opnår mere end 50% tillæg i forsvars og angrebs styrke bør ikke kunne angribe andre end dem der findes i tuneringstårnet for den tid spillerene er i.
En spiller der opfylder ovenstående og som har SB som er højrerangeret end 3 tidsladre for den spilleren er i nu bør ikke kunne angribe naboer der er i samme tidsaldre eller tidsaldre under.

Det kunne være en mulighed for at sætte loft over, hvor mange point en spiller kan have i nabolaget. Hvis en spiller i Kolonitiden f.eks har over 1 mill point, ville han ryge i nabolag med Industritiden men der vil stadigvæk ære en masse der kan angribe og plyndre de fleste i nabolaget hvis de ønsker det.

Ja jeg har mødt stærke spillere i mit nabolag men jeg har mødt dem med et smil da de få der kommer igennem mit forsvar ikke kan ødelægge min dag.

Prøv at flytte tidspunktet for hvornår dine vare og forsyninger skal høstes, det må også hjælpe.
 
Nu er det jo "kun" producerede forsyninger/mønt/varer/FP fra bygninger som ikke er motiverede (eller SB´er) der kan plyndres, og ikke som i de fleste andre strategispil hele/eller det meste af dit lager som kan plyndres.

Her har FoE en klar fordel, så jeg vil som andre før mig anbefale, at du tilrettelægger høst af dine bygninger, så du kan nå at høste dem selv (før dine naboer).
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Derfor sidder han også på førstepladsen i alle tunerings tårnene fra bronzealderen til kolonitiden.
Han har plyndret og chikaneret stort set alle og da de fleste andre spiller er tilpasset det niveau de er på så er alle bare slagtekvæg for sådan en spiller.

Nu tror jeg at jeg ved hvem vi snakker om, da jeg lige har fået nye naboer og en af dem har en fantastisk by i KT. Det er lykkes ham at frigive den plads huse, varebygninger, produktions bygninger og glæde bygninger plejer at optage.

Ja han er umulig at vinde over men det er stadigvæk begrænset hvor meget han kan plyndre og jeg mister ikke krigere når jeg bliver angrebet.

Der vil altid være nogen der er stærkere end dig, men vi kan gøre meget for at beskytte os selv. Det må lykkes ham at finde det tidspunkt hvor jeg høste og jeg må miste lidt vare eller FP's men jeg har den fordel, jeg ved hvornår det er tid og han kan ikke sidde hele dagen og kikke på min by for at finde det rigtige minut at plyndre mig, hvis han ønsker andet end guld og forsyninger som jeg har nok af.

For dem der ligger nederst i nabolaget er han ikke et større problem end dem der ligger midt i nabolaget.

Dette er et strategi spil og det tager helt sikkert en masse strategi at bygge en så effektiv by som hans. Respect !!
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Og så lige fakta. Som ny spiller har du ikke.
1. f. eks. 50 Bavne og har heller ikke mulighed for at skaffe dem som det passer dig. (Ting tager tid, her lang tid)
50 Bavne eller 25 Ritual flames bruger også plads. Jeg er sikker på at du kan placere 1-2 varebygninger med tilhørende huse og produktions bygninger på den plads og selv on du måske bliver plyndret ind i mellem, får du alligevel mere ud af det end med 50 Bavne, som også er hårde at skaffe. Hvad med 8-9 KA eller et terrasse landbrug og 3-4 KA, der vil give 8-9 FP?

2. Mulighed eller resurser til at skaffe dig 29 SB uanset hvilken klan du er i og du har slet ikke mulighed for bare inde for et år at få disse på et niveau der giver dig en forsvars og angrebs fordel på 150%
Her er spørgsmålet, hvor hurtigt skal man stige i tidsalder? For dem der kun spiller lidt, må det tage mere end et år at nå til KT. Jeg har spillet 6-7 mdr og brugt alt for meget fritid da jeg valgte at spille på alle 4 serverer men selv om jeg er en gammel kone på 63 år, så ligger jeg i top 10 i nabolaget, top 5 på nogle serverer. Jeg kunne have været meget højere i tidsalder men jeg har ikke så travlt og jeg vil gerne have et SB der giver befolkning og bygge mine nuværende SB's højere før jeg skifter igen, da jeg hader at skifte huse, vare bygninger m. m.

3. Har du ikke sølv til at opretholde et byskjold i 14 dage hver hver måned.

Så den eneste løsning er altså at flytte sig op på næste niveau og så håbe at der ikke findes en ny spiller af samme ynkelige type.
Hvor mange gange om dagen bliver du plyndret? Jeg har en kraftig vare produktion i min by, da jeg gerne vil klare KE, N4 hver uge. De få gange jeg bliver plyndret gør ikke megen forskel. Det er en af udfordringerne i spillet :)
 

DeletedUser2696

Guest
Lige pt bliver jeg angrebet af 5 spillere dagligt, som jeg ikke har en ærlig chance for at forsvare mig imod.

Jeg er selv lige startet i industri tiden og bliver angrebet af nogle i den progressive ære, det er ikke fair.

Det ville være rart hvis der var en bloker funktion i spillet, så man kunne undgå de spillere.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Det er ikke smart at skifte tidsalder lige før du får nye naboer, hvis du venter til efter vil du være en tidsalder højere end de fleste naboer men du vil stadigvæk være svag, fordi du måske stadigvæk ikke har krigere fra din nye tidsalder.
Måske skal du lade være med at se det værste i dine modspillere. Det er en del af spillet og når jeg får en opgave, som der var i denne event, med at nedkæmpe 85 enheder, så er det bare med at starte et sted i nabolaget og håbe på at der ikke er for mange med kun 2 spydmænd i forsvaret for så tager det sin tid Og når man så ser en varebygning, klar til at høste eller endnu bedre, et Terrasse Landbrug, så er det svært at lade være at plyndre :)

Hvis alt var "fair" så ville det være kedeligt. Det er rart med lidt udfordringer. Jeg var stoppet efter en måned, hvis det kun drejede sig om at dekorere en by. For mig drejer de sig om at udnytte de muligheder der er i spillet.

Hvad jeg ikke forstår er at folk ikke sætter op et forsvar selv om der altid vil være nogen der slipper igennem.
Jeg forstår heller ikke at folk bruger 5 gange så megen plads til varebygninger, forsyninger og huse fordi de ikke har frigivet de resourcer der gør at de får 10 vare i stedet for 2 i en vare bygning.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
En ting mere, KE er den bedste vej til at klare dig godt.

1. Hvis du gennemføre 48 møder vil det give dig 4+8+12 = 25 krigere, hvis du har et tempel, er der mulighed for at vinde 10 slyngler eller 5 krigere extra samt andre gode ting som Ritual Flame, der giver dig 8% forsvar til de enheder der forsvarer din by Saml vare til at forhandle, når dine krigere ikke kan klare mere

2. På kontinent kortet er der udvidelser samt andre gode ting inklusiv et opgavesæt der kan give krigere i den næste tidsalder da kontinent kortet ikke følger din tidsalder. Det gælder om at få frigivet resourcer til næste tidsalders varehuse før du skifter.

3. Hvis du prøver at undgå alle kampe i spillet, vil du se at de andre i din tidsalder er meget stærkere end dig.

4.. 100 træer i din by er meget skidt, da de stjæler de støtte stjerner du ønsker over dine produktions bygninger og glæde bygninger.

5. Terresse Landbrug, Ungdomskilde, Stammeplads, Ritual Flamme, Solgudens port, Den Ælstes ansigt og Hellig Himmel-ur er alt sammen fra KE, hvis du ikke udnytter muligheden for at skaffe disse bygninger, vil du klare dig dårligere i spillet.

Hvad er fair? Er det fair at der skal laves regler, så det ikke kan betale sig at være smart og udnytte de muligheder der er i spillet, bare fordi der er nogen der mener at det er unfair, at der er nogen der er smartere end dem?
 

DeletedUser2122

Guest
Lige pt bliver jeg angrebet af 5 spillere dagligt, som jeg ikke har en ærlig chance for at forsvare mig imod.

Jeg er selv lige startet i industri tiden og bliver angrebet af nogle i den progressive ære, det er ikke fair.

Det ville være rart hvis der var en bloker funktion i spillet, så man kunne undgå de spillere.

Hejsa Renehp.

I vennernes kro har du mulighed for at købe et byskjold der beskytter dig mod angreb i op til 1 døgn.

Mvh.
Fugazi.
 
Top