Opdatering til version 1.93

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
newlogo1.png


Kære Konger og Dronninger,

Opdateringen til version 1.93 vil finde sted 25. januar. Som altid vil der være en kort nedetid i forbindelse med opdateringen og vi undskylder for denne lille ulejlighed.

Se venligst listen over ændringer nedenfor:

Forbedringer



  • Vi har fået af vide af flere af jer, at I gerne vil have tilføjet nogle ting til begivenhedshistorikken, primært vedr. Storslåede Bygningsværker. Så vi har lavet nogle tilføjelser:
    • Du vil nu kunne se begivenheder i forbindelse med Storslåede Bygningsværker i din begivenhedshistorik, og holde styr på de bygningsværker du har hjulpet med til at stige.
    • Hvis en af dine handler på markedspladsen udløber, vil det nu blive vist I din begivenhedshistorik.
    • Hint: Denne feature bliver først aktiveret få dage efter denne opdatering.
Screenshot_48.png



  • Vedr. De 20 mønter man får for at motivere og polere hos andre spillere, er de ikke realistisk belønning i de højere tidsaldre, derfor vil antallet nu stige i takt med dine fremskridt gennem tidsaldrene!
  • Vi har lavet nogle ændringer i systemet med vare handler på markedspladsen:
    • Når du trykker på markedsknappen i forskningstræet vil varen være forvalgt i handelsvinduet.
    • Når du vil oprette en handel, vil Drop Down menuen være direkte på dine nyeste varer.
  • Det er nu synligt med et lille ikon i den sociale bjælke hvis du har en venneanmodning.
Screenshot_49.png


  • Herudover har vi omorganiseret ”venner” visningen en smule. Nu vil nye venneanmodninger blive vist i begyndelsen, samt invitationer du selv har sendt vil blive vist i slutningen.
  • Visningen ved brug af Put-Bygning-På-Lager kit er ændret lidt: Det er nu synligt at en bygning teoretisk set kan lægges på lager, men at det ikke er muligt I øjeblikket på grund af befolkningen.
  • Da der ikke umiddelbart er nogle planer om at udvikle gave knappen på lageret, har vi valgt at fjerne denne.
  • Efter oplåsning af en teknologi i forskningstræet, som oplåser nye bygninger, vil de nye bygninger blive indikeret I byggemenuen.
    Screenshot_50.png

  • Fra nu af vil du når du klikker på Storslåede bygninger ikonet på den sociale bjælke åbne det nye Storslåede Bygninger oversigts vindue som viser alle de Storslåede bygninger som den pågældende spiller har:
    newgboverview.png

    Fra det vindue kan du åbne det enhver Storslået Bygning på listen, uden at besøge den pågældende spiller!
    Det pågældende link er også blevet tilføjet til menuen i besked systemet:
    newgbitem.png

    Det erstatter "besøg" linket, som nu kan ses ved at klikke på portrættet af den pågældende spiller i beskeden.
    Vær opmærksom på: Denne funktionalitet vil ikke være tilrådighed lige efter opdateringen men vil blive aktiveret efter nogle få timer..

Fejlrettelser



  • Vi annoncerede en 29. premium udvidelse med den 4. Del af Arktisk Fremtid, men det var ikke muligt at bruge den I spillet. Dette er nu blevet rettet fra version 1.91.
  • Elektrisk Artilleris evne “Kraftigt Skud” ignorerer ikke evnen “kraftfelt”. Beskrivelsen er blevet justeret.
  • Nogle gange viste det lille kroikon i den sociale bjælke en forkert status. Dette skulle ikke ske mere.
  • Bytte funktionen af Blue prints virkede ikke altid korrekt.
  • Når det 10. Forge Point kom i forbindelse med krobesøg, startede timeren igen ved 60 minutter. Nu skulle den gerne vise den resterende tid korrekt.
  • Relikvie ikonet i Klanekspeditionen blev ikke grå når alle aktive relikvier var opsamlet. Nu skulle den gerne vise den korrekte status igen.
  • Spillet frøs en gang imellem når der blev bladret igennem de forskellige tidsaldre på KvK kortet. Dette skulle helst ikke ske igen.
  • Vi har rettet nogle oversættelsesfejl.
Imens du venter, så arbejder vores udviklingsteam med den sidste finpudsning af begivenheden Karnevallet i Venedig, som netop i dette øjeblik kører på Beta. Udover dette er en ny historisk opgaverække i støbeskeen. Prøv vores BetaServer for at blive opdateret og prøve vores nyeste tiltag!

Hvor er version1.92? Det er et godt spørgsmål, der var ingen 1.92 opdatering! Svaret er enkelt: denne opdatering samler både version 1.92 og 1.93 i en større pakke.


Tak fordi I spiller Forge of Empires!

Hvis I ønsker at diskutere denne version så klik venligst her eller besøg os på Facebook! :)

med venlig hilsen,
Jeres Forge of Empires Team
 
Senest redigeret:

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
ÆNDRING

Det viser sig at den 29. diamant udvidelse har været tilrådighed allerede fra version 1.91 så spillere som allerede har placeret denne vil ikke få en ny en med denne opdatering. Vi beklager misforståelsen mange gange.
 

Jytte H W

Medlem
Hvad med snart at lave nogle udvidelser med Medaljer, hvad skal vi ellers bruge alle de medaljegevinster til.
 
At fjerne besøgs linket er en fodfejl af format. Vil i hvert fald kalde det et tilbageskridt, at man nu skal til at lede efter et medlem/en ven for at besøge vedkommendes by for evt at støtte med mere end een FP pakke. Som det er nu, skal jeg jo helt tilbage i min egen by, dvs lukke alle vinduer for at fylde buffer med flere FP, før jeg kan gå via SB linket og smide FP ind..og så tilbage igen, osv, osv. Så var det da bedre at kun bruge besøg linket, finde SB'en og derefter gå igang med at fylde pakker ind.
 

Hyne68

Aktivt medlem
At fjerne besøgs linket er en fodfejl af format. Vil i hvert fald kalde det et tilbageskridt, at man nu skal til at lede efter et medlem/en ven for at besøge vedkommendes by for evt at støtte med mere end een FP pakke. Som det er nu, skal jeg jo helt tilbage i min egen by, dvs lukke alle vinduer for at fylde buffer med flere FP, før jeg kan gå via SB linket og smide FP ind..og så tilbage igen, osv, osv. Så var det da bedre at kun bruge besøg linket, finde SB'en og derefter gå igang med at fylde pakker ind.

Besøgs-link´et er vel ikke fjernet? Det har da kun holdt flyttedag.
Og drejer det sig om at donere til en SB, så kan det vel ikke blive meget nemmere end at klikke på SB-ikonet hos den du vil donere hos, og så kan du gi´ los i alle vedkommendes SB´ere som du lyster med alle de fp-pakker du magter.
 

DeletedUser2122

Guest
At fjerne besøgs linket er en fodfejl af format. Vil i hvert fald kalde det et tilbageskridt, at man nu skal til at lede efter et medlem/en ven for at besøge vedkommendes by for evt at støtte med mere end een FP pakke. Som det er nu, skal jeg jo helt tilbage i min egen by, dvs lukke alle vinduer for at fylde buffer med flere FP, før jeg kan gå via SB linket og smide FP ind..og så tilbage igen, osv, osv. Så var det da bedre at kun bruge besøg linket, finde SB'en og derefter gå igang med at fylde pakker ind.

Hej Bad News Brown .

Kan se Hyne68 har givet svar .

Du kan tilgå spillers by ved at holde mus over det lille hus og klikke på det i profilbilledet

Mvh.
Fugazi.
 
Senest redigeret af en moderator:

Nanoipod

Nyt medlem
Jeg syntes altså, at det er super ærgerligt, at I har fjernet Besøg fra portrættet. Nu skal der bruges rigtig mange klik for, at besøge en spillers by :mad:
 

DeletedUser1493

Guest
hvor er det dog typisk de idioter der skal forestille at forbedre FOE , de er underlagt et kapitalistisk projekt og skider på os spillere . Tak for endnu noget lort .
 

DeletedUser2122

Guest
Jeg syntes altså, at det er super ærgerligt, at I har fjernet Besøg fra portrættet. Nu skal der bruges rigtig mange klik for, at besøge en spillers by :mad:
Hej Nanoipod

Du tilgår en spillers by ved at klikke på portræt og vælge det lille hus der så kommer midt i spillers popup portræt.

Mvh.
Fugazi.
 

DeletedUser2194

Guest
Hej FoE team

Jeg har oprettet en sag hos jer (t11235536), hvor jeg forsøger at forklare jer, at der er en fejl i jeres opdatering "ændringer i systemet med vare handler på markedspladsen"

Jeg er med på at det er en gevinst for alle, at drop down boksen som udgangspunkt, starter i den alder man er i. Det tror jeg er rimelig standard og tak for den ændring og mange andre iøvrigt :) .. Men når der så er valgt en vare i drop down boksen, så skal den selvfølgelig tage udgangspunkt i den valgte vare og ikke igen tage udgangspunkt, i ens egens alder. Det er i mine øjne en klar fejl, at den ikke gør det.

Det er bestemt ikke sjovt at søge på de 5 forskellige varer i tidlig middelalder, når du er i den progressive ære. 5 gange skal du bladre 10 billeder op! dobbelt så uheldig er oplevelsen, hvis du skal oprette handler, i tidligere aldre, her har du 2 drop drop down bokse at slås med.

Jeg forstår ikke at min sag t11235536, omkring dette emne, ikke bliver oprettet som fejl?
Måske i kan henvise til en anden drop down boks, med denne ret specielle indstilling, i et hvilket som helst andet Windows produkt? Jeg har aldrig set det før og kan kun se at det er til gene, i mindst 99 ud af 100 tilfælde.

Håber i genåbner min sag t11235536 og flytter den til fejl :)

tak for et super spil
vh/z
 

DeletedUser2122

Guest
Hej FoE team

Jeg har oprettet en sag hos jer (t11235536), hvor jeg forsøger at forklare jer, at der er en fejl i jeres opdatering "ændringer i systemet med vare handler på markedspladsen"

Jeg er med på at det er en gevinst for alle, at drop down boksen som udgangspunkt, starter i den alder man er i. Det tror jeg er rimelig standard og tak for den ændring og mange andre iøvrigt :) .. Men når der så er valgt en vare i drop down boksen, så skal den selvfølgelig tage udgangspunkt i den valgte vare og ikke igen tage udgangspunkt, i ens egens alder. Det er i mine øjne en klar fejl, at den ikke gør det.

Det er bestemt ikke sjovt at søge på de 5 forskellige varer i tidlig middelalder, når du er i den progressive ære. 5 gange skal du bladre 10 billeder op! dobbelt så uheldig er oplevelsen, hvis du skal oprette handler, i tidligere aldre, her har du 2 drop drop down bokse at slås med.

Jeg forstår ikke at min sag t11235536, omkring dette emne, ikke bliver oprettet som fejl?
Måske i kan henvise til en anden drop down boks, med denne ret specielle indstilling, i et hvilket som helst andet Windows produkt? Jeg har aldrig set det før og kan kun se at det er til gene, i mindst 99 ud af 100 tilfælde.

Håber i genåbner min sag t11235536 og flytter den til fejl :)

tak for et super spil
vh/z

Hej z4t4nz.

Som jeg læser det er det ikke en fejl i spillet. Support kan ikke genåbne og ændre din sag, da det jo ikke er en fejl hos dig som spiller. Men en ændring i spillet generelt. Da det er feedback på version 1.93, ligger den også i den rigtige tråd.

Jeg vil sende det videre til spiludviklere, som et forslag til ændring i spillet.
Der er dog ingen garanti for at der kommer en ændring, og hvis der gør så kan det godt tage en del tid.

Mvh.
Fugazi.
 

DeletedUser2194

Guest
Det er måske fordi vi ikke snakker samme sprog, det er også meget nemmere at forstå, hvis i smider den her videre til en udvikler.

------------
Dropdownboxfocus:
if "selected item" equel ""(blank) then SetFocus CurrentAge
else SetFocus "selected item"
------------

Det er bare "else" sætningen der mangler og som jeg påstår er en fejl eller en forglemmelse.
Kald det hvad i vil. men det er da rimelig standart for en drop down box at fokus sættes til valgte, efter der er valgt. det er i alle fald en kæmpe gene, når det ikke sker også i foe.
Tænker, der må være bare en, i jeres udvikler team, der vil give mig ret :)
(skrevet i håb om en hurtig patch)
 

DeletedUser2122

Guest
Det er måske fordi vi ikke snakker samme sprog, det er også meget nemmere at forstå, hvis i smider den her videre til en udvikler.

------------
Dropdownboxfocus:
if "selected item" equel ""(blank) then SetFocus CurrentAge
else SetFocus "selected item"
------------

Det er bare "else" sætningen der mangler og som jeg påstår er en fejl eller en forglemmelse.
Kald det hvad i vil. men det er da rimelig standart for en drop down box at fokus sættes til valgte, efter der er valgt. det er i alle fald en kæmpe gene, når det ikke sker også i foe.
Tænker, der må være bare en, i jeres udvikler team, der vil give mig ret :)
(skrevet i håb om en hurtig patch)

Hej z4t4nz

Nej jeg forstod den ok i første hug, og den er videresendt.
Mvh.
Fugazi.
 

DeletedUser2194

Guest
Nå Mr Fugazi og team FoE
Nu bliver jeg nød til at skrive igen. måske det bare er mig der ikke følger med og har overset, at i har skrevet det et eller andet sted.
anyway jeg vover pelsen, tænker også lidt, at i jo kunne have oprettet min oprindelige sag (t11235536) som fejl og så var jeg blevet notificeret!

I har nu fjernet denne nye feature (citat fra min sag t11235536: "Det er ikke en fejl, men en ny feature i den nye opdatering.")
Det er jeg jo bare mega glad for, eftersom jeg og nok også resten af verden, så det som en fejl og en stor gene.

Altså jeg tænker lidt... og jeg ved godt, at jeg skal lade være, men jeg kan ikke :) .... det er jo ikke raketvidenskab men en skide dropboks. synes bare det er lidt ærgerligt, at i virker en anelse høje i hatten derinde, når i på den måde, står på jeres, i en lille sag som denne, hvor i efter min mening, helt åbenlyst, ikke har læst på lektien.

men tak for rettelsen (fjernelse af ny feature), det er virkelig en lettelse og undskyld den lettere sarkastiske tone eller noget :)
og ikke mindst tak for et godt spil.

venlig hilsen
z
 

DeletedUser2122

Guest
Hej Z4t4nz

Spiludviklere bruger feedback fra spillerne til at udvikle spillet.
Dit indput , har så været medvirkende til at der er foretaget ændringer.

Mvh.
Fugazi.
 
Top