Oraklet fra delphi - Læs venligst

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
newlogo1.png

Kære Konger og Dronninger,

Vi er blevet meget opmærksomme på, at Oraklets design i en kort periode tillod en højere gevinst af Forge Points end de beløb, der blev investeret i bygningen.

Dette var selvfølgelig ikke den tilsigtede funktionalitet, og derfor har vi nu justeret fp kravene i denne storslåede bygning
Da dette har introduceret et stort antal utilsigtede Forge Points i spillet, som ville have langsigtede konsekvenser for balancen i spillet, og da vi ikke ønsker at belønne udnyttelsen af en fejl, fjerner vi disse forge points fra spillet i dag, selvom de er blevet investeret i store bygninger.
Som følge heraf vil nogle spillere se nogle af deres storslåede Bygninger taber niveauer, men vi har ikke til hensigt at suspendere spillere fordi de har udnyttet dette.

Vær opmærksom på, at vores support ikke vil være i stand til at hjælpe jer med at genvinde Forge Points eller andre ting, du måtte have tabt på grund af dette. Dette skridt har ikke været en let beslutning, men vi mener, at det er afgørende for fremtiden og balancen i spillet, at denne slags ting ikke kan misbruges, og vi vil bestræbe os på at lægge større vægt på balancen for fremtidigt indholds opdateringer.
Vi vil også gerne minde om, at misbruget af spil design fejl - som angivet i vores spilleregler - er ikke tilladt i spillet.

Tak for jeres forståelse, mens vi arbejder på at løse dette på en måde, der er bedst for et afbalanceret spilmiljø.

med venlig hilsen,
Jeres Forge of Empires Team
 

DeletedUser1631

Guest
Har hverken Orakel eller doneret til dette, hvordan kan jeg så være ramt?
 

DeletedUser1426

Guest
Det er den dårligste forklaring ever. Min Cape C. er faldet fra lv. 42 til 21. Ingen af dem der donerer har Oraklet, så kan ikke rigtig se hvordan det skulle hænge sammen. Hvis jeg ikke får CC tilbage i lv. 42, sletter jeg sq min konto, så gider jeg ikke spillet mere. Hvad bliver den næste uretfærdighed, man arbejder for at tingene op i levels, og vupti er de halveret.
 

DeletedUser2096

Guest
Oraklet har intet med sagen at gøre. Det er en ommer!
 

Bitte.

Medlem
Jeg forstår ikke, når jeg læser under oraklet så giver den glæde og forsyninger hvad har det så med fp at gøre, er der i det hele taget nogen der har den bygning, har ikke hørt om den før..
 

DeletedUser655

Guest
Jeg forstår ikke, når jeg læser under oraklet så giver den glæde og forsyninger hvad har det så med fp at gøre, er der i det hele taget nogen der har den bygning, har ikke hørt om den før..
Det er en Storslået Bygning for nye spille, der kan få den gennem en opgaverække, for at lære dem hvordan de fungerer formoder jeg.
Og når en SB stiger i niveau, giver den FP tilbage til dem der har doneret. Det er tilsyneladende disse der har givet for meget i forhold til hvad de burde.

Og ifølge Dragon, har folk udnyttet dette. Har hørt tal som 50000 FP på 4 timer agtigt udnyttet.

Men tvivler stærkt på at det er hvad der sket for rigtigt mange.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser2096

Guest
Først bliver man udplyndret, derefter beskyldt for at snyde, og det med en SB man aldrig har haft, doneret til, eller overhovedet set.
Dette er rystende elendig krise-håndtering af InnoGames.
 

DeletedUser2096

Guest
Jeg vender ikke tilbage til FoE eller noget andet produkt at InnoGames før jeg får mine tabte niveauer OG en undskyldning.
I mellemtiden kan jeg kun fraråde enhver at have noget med InnoGames at skaffe.
 

soehest

Medlem
Jeg vender ikke tilbage til FoE eller noget andet produkt at InnoGames før jeg får mine tabte niveauer OG en undskyldning.
I mellemtiden kan jeg kun fraråde enhver at have noget med InnoGames at skaffe.
Som jeg læser det har nogen udnyttet denne fejl til at få flere FP end tiltænkt. Disse FP som folk har snydt sig til på denne måde er blevet trukket ud af spillet. Innogames har handlet, og som jeg ser det er løsningen der er valgt den eneste rigtige måde at gøre det på. Hvad havde du forestillet dig? At man bare skulle fixe fejlen og lade folk beholde de FP som der er blevet smidt i Storslåede bygninger? Det er ikke fair. Dem du skal være efter er dem der har udnyttet fejlen.
 

strudsen70

Nyt medlem
Jeg vil meget gerne vide hvad min innoT har med oraklet at gøre , efter som der er blevet fjernet 43 levels ?
 

Hyne68

Aktivt medlem
Som jeg læser det har nogen udnyttet denne fejl til at få flere FP end tiltænkt. Disse FP som folk har snydt sig til på denne måde er blevet trukket ud af spillet. Innogames har handlet, og som jeg ser det er løsningen der er valgt den eneste rigtige måde at gøre det på. Hvad havde du forestillet dig? At man bare skulle fixe fejlen og lade folk beholde de FP som der er blevet smidt i Storslåede bygninger? Det er ikke fair. Dem du skal være efter er dem der har udnyttet fejlen.

Spiller A har udnyttet fejlen på Oraklet og tiltusket sig flere fp end tiltænkt. Han aftaler et bytte-boost med spiller B, som har ærlige og redelige fp.
Hvilke fp er det som trækkes ud af spillet, og hvem straffes? Spiller A har nu x-antal levels i en SB via spillers B ærlige fp, mens spiller B, får sin SB nedjusteret da de uærlige fp er trukket ud af spillet og dermed spiller B´s SB?
Det eneste rigtige er et længerevarende ban til dem der har udnyttet fejlen, lade fp være fp, og så må IG lære af deres fejl, som i dette tilfælde har været at sætte en uprøvet SB, Oraklet, i spil med ugennemtænkte mekanismer.
 

DeletedUser2096

Guest
Som jeg læser det har nogen udnyttet denne fejl til at få flere FP end tiltænkt. Disse FP som folk har snydt sig til på denne måde er blevet trukket ud af spillet.
Og netop deri består InnoGames infame løgn.
Hvordan kan jeg snyde mig til FP via en SB som jeg aldrig har haft eller doneret til?
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Der er 2 problemstillinger her. Den ene er Oraklet og den design fejl der har været der. Som det klart står i spillereglerne så er det ikke tilladt at udnytte fejl i spillet til egen fordel.

Den anden problemstilling er at der desværre i den forbindelse er sket en fejl som vi arbejder hårdt på at få løst hurtigst muligt. Løsningen forventes at være klar i løbet af i morgen. Denne fejl har desværre også ramt spillere som ikke har overtrådt reglerne i forbindelse med Oraklet.

Vi beklager mange gange det som er sket og vil gøre vores bedste for at få alt løst hurtigst muligt.
 

soehest

Medlem
Spiller A har udnyttet fejlen på Oraklet og tiltusket sig flere fp end tiltænkt. Han aftaler et bytte-boost med spiller B, som har ærlige og redelige fp.
Hvilke fp er det som trækkes ud af spillet, og hvem straffes? Spiller A har nu x-antal levels i en SB via spillers B ærlige fp, mens spiller B, får sin SB nedjusteret da de uærlige fp er trukket ud af spillet og dermed spiller B´s SB?
Det eneste rigtige er et længerevarende ban til dem der har udnyttet fejlen, lade fp være fp, og så må IG lære af deres fejl, som i dette tilfælde har været at sætte en uprøvet SB, Oraklet, i spil med ugennemtænkte mekanismer.

Som jeg sagde (som jeg læser det og forestiller mig) trækkes alle FP ud af spillet der er kommet via en udnyttelse af en fejl i Oraklet. Jeg synes bestemt det er den rigtige måde at gøre det på. Din tankegang holder ikke i min verden. Det er en ressource i spillet der er kommet via udnyttelse af en fejl. Forestil dig at jeg finder en anden fejl der giver mig tonsvis af FP. Jeg opretter en "fake" konto udelukkende med det formål at booste mine egne bygninger. Når fejlen så bliver opdaget så skal jeg beholde mine FP? Der kunne også hurtig opstå rygter om at spiller x fik en masse FP af spiller Y der ikke længere gad spille (og derved var ligeglad med risikoen for at blive bannet) Det er da med til at skabe netop den ubalance i spillet som omtales i første post. Når det programmeres kan der opstå fejl og det er noget man er nød til at leve med. Udviklerens ansvar er når sådan fejl findes at finde den bedste løsning. Og hvis jeg har ret i at de FP der er kommet fra udnyttede Orakler bliver trukket ud af spillet er den som jeg ser det den bedste løsning.
 

DeletedUser655

Guest
Som jeg sagde (som jeg læser det og forestiller mig) trækkes alle FP ud af spillet der er kommet via en udnyttelse af en fejl i Oraklet..
Din logik er i og for sig fin nok. Problemet er bare det også har ramt folk der ikke har snydt. Eller været i nærheden af nogen der har snydt, jvf. Dragons seneste indlæg.
 

Hyne68

Aktivt medlem
Din tankegang holder ikke i min verden.

Det er jo ikke kun en tankegang. Man kan bare læse flere af indlæggene her, så synes jeg det er tydeligt at flere uskyldige er ramt ved udtrækning af "forurenede" fp. Der er kun en facitliste til det. Den uskyldige bliver straffet, og synderen kan fortsætte spillet med uændrede SB´er.

Hvis man ikke er indstillet på at uddele ban´s til snyderne, så må det være muligt at straffe dem via deres SB´er. Man kan tilsyneladende identificere de fp´s som er tilranet via urent trav eftersom det er disse der trækkes ud. Min formodning er, at så burde man også kunne identificere ejerne af disse tilranede fp. Så hiv da det antal fp som de har smidt i andres SB´er ud af en eller flere af snyderens SB eller SB´er.
Så har det muligvis stadig skabt en ubalance, men så er det i det mindste den skyldige som straffes og ikke den uskyldige og uindvidede.

Men nu håber jeg da den fejl Dragon omtaler der arbejdes på at rette op på, netop gælder genopretning af SB´er hos folk som har været ganske uden skyld i misbrug fra anden side.
 

hoyohoyo

Nyt medlem
newlogo1.png

Kære Konger og Dronninger,

Vi er blevet meget opmærksomme på, at Oraklets design i en kort periode tillod en højere gevinst af Forge Points end de beløb, der blev investeret i bygningen.

Dette var selvfølgelig ikke den tilsigtede funktionalitet, og derfor har vi nu justeret fp kravene i denne storslåede bygning
Da dette har introduceret et stort antal utilsigtede Forge Points i spillet, som ville have langsigtede konsekvenser for balancen i spillet, og da vi ikke ønsker at belønne udnyttelsen af en fejl, fjerner vi disse forge points fra spillet i dag, selvom de er blevet investeret i store bygninger.
Som følge heraf vil nogle spillere se nogle af deres storslåede Bygninger taber niveauer, men vi har ikke til hensigt at suspendere spillere fordi de har udnyttet dette.

Vær opmærksom på, at vores support ikke vil være i stand til at hjælpe jer med at genvinde Forge Points eller andre ting, du måtte have tabt på grund af dette. Dette skridt har ikke været en let beslutning, men vi mener, at det er afgørende for fremtiden og balancen i spillet, at denne slags ting ikke kan misbruges, og vi vil bestræbe os på at lægge større vægt på balancen for fremtidigt indholds opdateringer.
Vi vil også gerne minde om, at misbruget af spil design fejl - som angivet i vores spilleregler - er ikke tilladt i spillet.

Tak for jeres forståelse, mens vi arbejder på at løse dette på en måde, der er bedst for et afbalanceret spilmiljø.

med venlig hilsen,
Jeres Forge of Empires Team

Det er ret beskæmmende, at man fra innos side bruger ord som udnyttelse og misbrug af en fejl i spillet. p

På den måde får man det til at fremstå, som om de spillere, der har opnået en fordel, nærmest er skyldige i noget "kriminelt". I stedet for at erkende at der er tale om en fejl, som ikke stammer fra spillerne, men derimod fra inno, og straffen falder prompte.. uden nogen form for gennemskuelighed bliver spillernes sb reduceret i levels og ikke så sært at spillerne står måbende tilbage, når de ikke er i nærheden af at have et orakel som de har "udnyttet/misbrugt"

Det er igen et eksempel på, at retssikerheden for spillerne er en by i Rusland. hvor kan man klage over denne behandling som spiller. Til jer der har truffet afgørelsen om konfiskation af levels... eller hvor?

Men svaret er vel den sædvanlige, at alt er gået som det skulle.... den lader vi lige stå lidt..

PS jeg er ikke en af dem, der er ramt, men RET skal være RET... og det holder ikke ved Forbrugerombudsanden eller en domstol.. det er mange penge, det drejer sig om for nogle af spillerne
 
Top