Oraklet fra delphi - Læs venligst

DeletedUser2455

Guest
Sådan som problemet omtales (en "design fejl" - Oraklets design har tilladt for høje præmier), så lyder det bestemt som om, at Inno-games har designet SB'en "dårligt" / uhensigtsmæssigt, og at man nu har fundet ud af at præmie niveauet har været for højt. Og uhensigtsmæssigt spildesign kan altså ikke kategoriseres som bugs eller fejl i hverken program eller spilforløb. Dermed kan det ikke dækkes ind under § 11.2 i spilbestemmelserne.

Og så giver det ikke mening at tale om "de skyldige" i spillet - pilen peger kun i en retning: Spildesignerne...

Det er forståeligt, at Inno-games kan være nødt til at rette op på et strukturelt problem, der er opstået i spillet. Men det er IKKE i modstrid med reglerne at anvende spillet sådan som det er designet. Så løsningen bør altså findes på anden måde.

Så Inno-games: Find en måde at rette det strukturelle problem. Lad være med at beskylde spillere for at snyde / forsøge at omgå reglerne i sådan en situation. Og lad være med at prøve at dække jer ind under regler i jeres egne spilbestemmelser, som siger noget andet.
 

soehest

Medlem
Det er jo ikke kun en tankegang. Man kan bare læse flere af indlæggene her, så synes jeg det er tydeligt at flere uskyldige er ramt ved udtrækning af "forurenede" fp. Der er kun en facitliste til det. Den uskyldige bliver straffet, og synderen kan fortsætte spillet med uændrede SB´er.

Hvis man ikke er indstillet på at uddele ban´s til snyderne, så må det være muligt at straffe dem via deres SB´er. Man kan tilsyneladende identificere de fp´s som er tilranet via urent trav eftersom det er disse der trækkes ud. Min formodning er, at så burde man også kunne identificere ejerne af disse tilranede fp. Så hiv da det antal fp som de har smidt i andres SB´er ud af en eller flere af snyderens SB eller SB´er.
Så har det muligvis stadig skabt en ubalance, men så er det i det mindste den skyldige som straffes og ikke den uskyldige og uindvidede.

Men nu håber jeg da den fejl Dragon omtaler der arbejdes på at rette op på, netop gælder genopretning af SB´er hos folk som har været ganske uden skyld i misbrug fra anden side.
Fokus tak. Vi snakker udelukkende om at man trækker de FP ud af spillet som er kommet ved snyd gennem Oraklet (hvis jeg har forstået deres oprindelige udmelding korrekt) At Inno har dummet sig er en helt anden snak. Du argumenterer for at man bare skal beholde FP som man har fået fra en buggy bygning, jeg argumenterer for at det skal man ikke da det åbner op for nogle helt nye muligheder. Læs eventuelt mit forrige indlæg igen. Når det er sagt vil nogle blive ramt der har været helt uvidende om at de FP de modtager er kommet via snyd. Tag det op med dem som har snydt, de er tilsyneladende ikke blevet bannet ;-)
 

Hyne68

Aktivt medlem
Fokus tak. Vi snakker udelukkende om at man trækker de FP ud af spillet som er kommet ved snyd gennem Oraklet (hvis jeg har forstået deres oprindelige udmelding korrekt) At Inno har dummet sig er en helt anden snak. Du argumenterer for at man bare skal beholde FP som man har fået fra en buggy bygning, jeg argumenterer for at det skal man ikke da det åbner op for nogle helt nye muligheder. Læs eventuelt mit forrige indlæg igen. Når det er sagt vil nogle blive ramt der har været helt uvidende om at de FP de modtager er kommet via snyd. Tag det op med dem som har snydt, de er tilsyneladende ikke blevet bannet ;-)

Jeg har læst (og gen-læst) dit forrige indlæg. Du nævner 2 tænkte eksempler, mens jeg refererer til (mindst) 1 helt virkelig og håndgribelig eksempel:
cbastian har fået fjernet levels på SB på 2 servere. cbastian har aldrig selv tjent og brugt fp fra snyd via Oraklet. Han er derimod blevet tildelt Orakel-genrerede fp fra anden spiller(e), og nu straffes han dermed, og bidragsyderne (snyderne) går fri.
Jeg har svært ved at forstå at nogen kan stå inde for sådan en retfærdigheds-behandling.
Lad mig sige det på en anden måde: Der er byttet x antal fp mellem 2 SB´er. Halvdelen, Y, er snyd-fp. Den anden halvdel, Z, er reelle og ærlige fp.
Z´erne ligger i synderens SB, Y´erne ligger i den uindvidedes SB. Nu tages Y´erne væk. Straffen ingame er tilfaldet den uindvidede.
Da Y og Z er samme antal, hvorfor så ikke tage Z væk? Kan det ikke være ligemeget om det er snyd-fp´erne eller de reelle og ærlige fp´s?
Det er samme antal fp som forsvinder ud af spillet anyway. Hvorfor så ikke tage fra spilleren der har tilranet sig dem mod bedrevidende?
At få 2 spillere til at ordne sådan et forhold på 2-mandshånd er jo helt uholdbart.
 
Der er 2 problemstillinger her. Den ene er Oraklet og den design fejl der har været der. Som det klart står i spillereglerne så er det ikke tilladt at udnytte fejl i spillet til egen fordel.

Den anden problemstilling er at der desværre i den forbindelse er sket en fejl som vi arbejder hårdt på at få løst hurtigst muligt. Løsningen forventes at være klar i løbet af i morgen. Denne fejl har desværre også ramt spillere som ikke har overtrådt reglerne i forbindelse med Oraklet.

Vi beklager mange gange det som er sket og vil gøre vores bedste for at få alt løst hurtigst muligt.

Du skriver "Som det klart står i spillereglerne så er det ikke tilladt at udnytte fejl i spillet til egen fordel", så må jeg spørge om det så ikke har været muligt at identificere dem som har hentet FP i stor/større stil fra Oraklet, og så straffe dem og ikke dem som evt. har modtaget FP fra "Orakel-udbytterne" ???

Jeg er totalt uforstående overfor den måde Inno har forsøgt at løse denne sag på, først sletter i diverse lagte lvl uden information til spillerne, og først da vi begynder at reagere over nedgraderingen af vores SB´er, kommer der en tam forklaring på Forum, som slet ikke vil holde i byretten.

Jeg ser frem til at Inno får rettet de uretmæssige nedgraderinger af vores SB´er, samt vi får en fyldestgørende forklaring, og så er jeg spændt på hvad Inno giver os i kompensation for hele denne miser.

PS. jeg er en af de ramte med fald i lvl´s, og som hverken har Orakel eller har doneret til Orakel.
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Det som har ramt langt størsteparten af dem som har midlertidig har mistet noget, er et afledt problem af forsøget på at løse den ubalance som Oraklet skabte. Der er for langt de flestes vedkommende ikke tale om at I på nogen måde har deltaget i det som der forsøgtes rettet hvilket vi beklager rigtigt meget.

Jeg kan også oplyse at der arbejdes hårdt på at få løst dette og sikret at der kommer en rettelse ud så hurtigt som muligt, formentlig allerede i morgen formiddag.
 

DeletedUser2096

Guest
Meget bedre.
Smart at løse det største og mest presserende problem først. Håber at resten løses lige så gennemtænkt.
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Kære Konger og Dronninger

Tak for jeres tålmodighed, mens vi har arbejdet på at løse problemet med de Storslåede bygninger.

Vi vil gerne informere jer om, at de eventuelle Storslåede bygningsniveauer, der er gået tabt i forbindelse med gårdagens problem, er blevet genoprettet til deres retmæssige niveau.

Vi er klar over, at nogle fremskridt er gået tabt i forbindelse med den oprindelige nedgradering af de Storslåede bygninger . Vi diskuterer i øjeblikket, hvordan man håndterer det, men vi mener, at genopretning af niveauerne var det vigtigste. Hvis I har valgt at fjerne en af de nedgraderede bygninger fra jeres by, skal I kontakte vores supportteam.

Vi vil gerne give vores oprigtige undskyldninger for den uheldige situation og forsikrer jer om at vi har taget skridt til at sikre at dette aldrig kan ske igen

Tak for jeres forståelse

Med venlig hilsen

Jeres FoE Team
 
Hvornår kan vi så forvente at få en afklaring på de manglende doneringer i de berørte SB´er?

Det er jo adskillige 100rede FP der er forsvundet for donorene, og hvis vi begynder at fylde i de berørte SBér går de oprindelige donorer jo også glip af de pladser de havde sikret sig.
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Vi håber på en hurtig afklaring af problemet, men var nødt til at prioritere genetableringen af niveauerne først
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Lige nu er vi stadig igang med at undersøge dette og lige så snart der er nyt at fortælle skal I nok få det at vide. Det var en meget lang dag i går og alle arbejder på fuld kraft på at få fundet en løsning på de sidste udeståender.
 

Lizif

Aktivt medlem
Nu er jeg ikke selv ramt af det her problem, men hvis i stadig har styr på hvilke SB det gik ud over, så ville en løsning vel være at give de SB´er 2 niveauer mere som et plaster på såret, og så kan ejerne måske selv dele lidt FP ud til dem der mistede i de SB (hvis de har styr på hvem det var)
 
Top