Rebalancering af krystal villaer

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Kære Konger og Dronninger,

Vi har idag en vigtig besked til de af vores spillere som er i den Arktiske Fremtid. Vi har opdaget en fejl i værdierne på Krystal Villaen, som hvis vi lod den være, ville ødelægge balancen i spillet. Det betyder desværre at vi er nødt til at rebalancere bygningen. De nye og de gamle værdier for Krystal Villaen er således:

population_ico.png
Leveret befolkning:
fra 4550 til 3060.
coins_ico.png
Leveret mønt:
fra 23560 til 17280.

En bivirkning af rebalanceringen kan være at den tilrådighedsværende befolkning i visse Arktisk Fremtids byer vil falde til under 0. For at modvirke dette problem, anbefaler vi at I reorganisere jeres byer så hurtigt som muligt.

I kan også reorganisere jeres byer efter at rebalanceringen har fundet sted, men det vil måske kræve at I skal fjerne nogle bygninger som kræver befolkning som militær, vare, eller produktionsbygninger. I kan også bygge flere beboelsesbygninger hvis I har pladsen til det.

Derudover er vi opmærksom på at nogle spillere har valgt at slette deres havskrabere for at erstatte dem med de, uheldigvis fejl balancerede Krystal Villaer. Vi vil derfor returnere de Havskrabere som I solgte (efter introduktionen af Krystal Villaerne) til jeres lagre umiddelbart efter den opdatering hvor rebalanceringen finder sted.

Den nye balancering vil finde sted samtidig med den næste opdatering, hvilket vil ske d. 25. januar. Vi beklager rigtigt mange gange de problemer som dette måtte skabe.

Jeres,
Forge of Empires Team
 

DeletedUser355

Guest
Hold da op! Troede sgu da Innogames havde lavet en beta-verden, der skulle forhindre sådan noget. Jeg har solgt et træhushotel på "B". Bliver det også returneret?
 

DeletedUser2122

Guest
Hold da op! Troede sgu da Innogames havde lavet en beta-verden, der skulle forhindre sådan noget. Jeg har solgt et træhushotel på "B". Bliver det også returneret?

Hej Skivel.

Fejlen var også på Beta, og burde jo så ikke have smuttet med på de andre servere.
Desværre kom den med her også.
Refusion af Diamant huse gælder kun Havskraber.

Mvh.
Fugazi.
 

DeletedUser423

Guest
Det er simpelthen så amatøragtig kundebehandling som noget kan være.

Der blev givet flere advarsler på beta inden for de første par dage krystal villaer kom ud og alligevel gik der næsten en måned før der blev reageret fra Inno's side.


"Vi beklager rigtigt mange gange de problemer som dette måtte skabe." Det tvivler jeg på, for så havde i ikke valgt den løsning i har.

Hvis det skal tages seriøst, så kunne man have valgt at gøre havskrabere bedre i stedet for at forringe krystal villaer. Det havde været en win-win situation. Dem der har slettet deres havskrabere for at bygge krystalvillaer har stadig noget der er bedre end det de havde før og fremtidige købere at havskrabere bliver også belønnet.

Hvornår begynder I at bruge beta som det navnet antyder: en testverden hvor fejl rettes?

Fyr dog hele udvikler afdelingen hos Inno og ansæt nogen der har forstand på det de laver, men det virker som om at Inno bare vil skovle penge ind uden at tænke på kvaliteten af produktet, men det er jo set mange gange før at det bliver straffet af markedet/kunderne.
 

DeletedUser1631

Guest
Kære Konger og Dronninger,


En bivirkning af rebalanceringen kan være at den tilrådighedsværende befolkning i visse Arktisk Fremtids byer vil falde til under 0. For at modvirke dette problem, anbefaler vi at I reorganisere jeres byer så hurtigt som muligt.

Og hvad er konsekvensen hvis man ikke sletter nogen bygninger, og ens indbyggertal er negativt?
 

DeletedUser355

Guest
Jeg har haft befolkning i minus før ved opgradering af bygninger. Det havde ingen konsekvenser andet end jeg så ikke kunne bygge eller opgradere før der var plus på befolkningskontoen igen.
 

DeletedUser1335

Guest
Jeg har slettet masser af Havskrabere på AB og C, men jeg har da ikke overblik over hvor mange.

Kan I se det?

Og kommer det til at blive returneret automatisk, eller skal man "søge" om det?
 

DeletedUser2122

Guest
Jeg har slettet masser af Havskrabere på AB og C, men jeg har da ikke overblik over hvor mange.

Kan I se det?

Og kommer det til at blive returneret automatisk, eller skal man "søge" om det?

Hej Blixen.
Support kan se det .Og ifølge mine oplysninger skulle de komme automatisk. De bliver så lagt på dit lager .

Mvh.
Fugazi.
 

DeletedUser1004

Guest
FLOT.
Har lige nedlagt alle mine arkologi huse og bygget krystal i stedet for.
Nu skal jeg igen nedlægge en del produktionsbygninger og varebygninger for at kunne flytte vejen tilbage hvor den kom fra, har ikke plads i overskud til at kunne gøre det ellers.
Koster en masse guld og forsyninger, hvem betaler for det?

Feiix
 

DeletedUser352

Guest
FLOT.
Har lige nedlagt alle mine arkologi huse og bygget krystal i stedet for.
Nu skal jeg igen nedlægge en del produktionsbygninger og varebygninger for at kunne flytte vejen tilbage hvor den kom fra, har ikke plads i overskud til at kunne gøre det ellers.
Koster en masse guld og forsyninger, hvem betaler for det?

Feiix
Godt tænkt der , for jeg for da også nogle opgaver , da jeg også har lavet min by om.
Har lavet byen om og sat 16 Krystal og den er ikke nem , for de andre bygninger passer jo ikke ind i den plan , der køre i min by.
 

DeletedUser2189

Guest
Jeg kan godt følge InnoGames i at Krystal Villaen er for højt sat.
Hvis man lige beregner hvad den giver i beboere pr felt, så virker den for højt sat. 4550 Beboere, fylder 12 felter, hvilket giver 379,17 beboere pr felt.

Hvis man kikker på diamant huset i Fremtiden (Træhus Hotel) giver den 275 beboere pr felt.
Hvis man kikker på de 2 Diamant bygninger, så giver Havskraber 276,40 og Beskyttet Tipi 277,78.

Træhus Hotel og Havskraber skal ligge ved en dobbeltvej, medens Tipien kan nøjes med en enkeltsporsvej.

Når man kikker på disse i forhold til hinanden, så kan man se at Krystal Villaen er alt for højt sat og den nye værdi på 3060, som vil give 255 beboere pr felt, ikke er så tosset endda.

MEN - Den viser også at Havskraberen er alt for lavt sat. Den skulle mindst give 350 beboere pr felt. Dvs at den skulle sættes op til at give mindst 8750 beboere....!

Så kære InnoGames, hvis Krystal Villaen skal ændres ned, så skal Havskraberen op samtidlig......!
Det virker på mig som om at InnoGames er kommet til at bytte om på værdierne på Havskraber og Krystal Villaen.
 

DeletedUser2122

Guest
Jeg kan godt følge InnoGames i at Krystal Villaen er for højt sat.
Hvis man lige beregner hvad den giver i beboere pr felt, så virker den for højt sat. 4550 Beboere, fylder 12 felter, hvilket giver 379,17 beboere pr felt.

Hvis man kikker på diamant huset i Fremtiden (Træhus Hotel) giver den 275 beboere pr felt.
Hvis man kikker på de 2 Diamant bygninger, så giver Havskraber 276,40 og Beskyttet Tipi 277,78.

Træhus Hotel og Havskraber skal ligge ved en dobbeltvej, medens Tipien kan nøjes med en enkeltsporsvej.

Når man kikker på disse i forhold til hinanden, så kan man se at Krystal Villaen er alt for højt sat og den nye værdi på 3060, som vil give 255 beboere pr felt, ikke er så tosset endda.

MEN - Den viser også at Havskraberen er alt for lavt sat. Den skulle mindst give 350 beboere pr felt. Dvs at den skulle sættes op til at give mindst 8750 beboere....!

Så kære InnoGames, hvis Krystal Villaen skal ændres ned, så skal Havskraberen op samtidlig......!
Det virker på mig som om at InnoGames er kommet til at bytte om på værdierne på Havskraber og Krystal Villaen.

Hej Gisbourne

Der er ikke planer om at ændre på havskraberens befolkning .
Mvh.
Fugazi.
 

DeletedUser352

Guest
Tænker lige en tanke.

Jeg syntes , at det er Foe. der har lavet en fejl og derfor retter op på det.

Jeg ser gerne at Foe. sætter min by TILBAGE , til der jeg købte den Første Krystalbygnning.

Så kan jeg bygge min by efter de nye regler , for lige nu , er der meget der skal laves om.
( Er ikke så nemt , at flytte veje , som det ser ud nu.)

Vi husker alle , at det er Foe , der har lavet en fejl.

Regama.
 

DeletedUser2122

Guest
Tænker lige en tanke.

Jeg syntes , at det er Foe. der har lavet en fejl og derfor retter op på det.

Jeg ser gerne at Foe. sætter min by TILBAGE , til der jeg købte den Første Krystalbygnning.

Så kan jeg bygge min by efter de nye regler , for lige nu , er der meget der skal laves om.
( Er ikke så nemt , at flytte veje , som det ser ud nu.)

Vi husker alle , at det er Foe , der har lavet en fejl.

Regama.

Det er ikke muligt at genskabe en by som den så ud på et givet tidspunkt. I log vises kun de bygninger der er købt/solgt. Foe refunderer Havskrabere som er solgt for at sætte krystalvillaer op . Og vi beklager naturligvis Fejlen.

Men hvis man leger med tanken om denne mulighed, vil der jo forsvinde en del bygninger og evt nye Storslåede bygninger fra en spillers by. Der er vel også smidt en del Forge point i enkelte storslåede bygninger, de vil i så fald også forsvinde.
Så tror det er udmærket denne mulighed IKKE forreligger.

Mvh.
Fugazi.
 

DeletedUser352

Guest
Fair , så blev jeg kloger.

Men løser bare ikke mit problem , SOM er Foe`s.

Jeg har bare bygget , med de ting i siger jeg kan og for et problem.

Kan ikke bare lave ting om , som i kan.
( Her snakker vi en hel by , der skal laves om,ikke kun en bygning.)

Det må koste FOE noget , at lave fejl , så kom med noget til os.
Hjælp mig og ja alle der har bygget Krystakbygninger.

Regama.
 

DeletedUser2122

Guest
Fair , så blev jeg kloger.

Men løser bare ikke mit problem , SOM er Foe`s.

Jeg har bare bygget , med de ting i siger jeg kan og for et problem.

Kan ikke bare lave ting om , som i kan.
( Her snakker vi en hel by , der skal laves om,ikke kun en bygning.)

Det må koste FOE noget , at lave fejl , så kom med noget til os.
Hjælp mig og ja alle der har bygget Krystakbygninger.

Regama.

Hej Regama.

Foe giver Havskrabere der er solgt tilbage.
Dette sker automatisk.
Krystalvillaerne har været forkert balanceret, dermed har spillere haft mulighed for at have "ekstra" befolkning, set i forhold til hvad Krystalvilla bør give. Denne fejl rettes nu. Men. I den periode spillerne har haft den " Høje " befolkning fra Krystalvilla, har spillerne haft mulighed for at have ekstra bygninger oppe. Militær, produktion eller varerbygninger. Disse bygninger har givet et afkast i form af varer eller mulighed for at have flere tropper der så kunne bruges i kamp , krystal villaerne har også givet for stort et afkast i mønt, disse fordele rettes ikke med tilbagevirkende kraft, kun fremadrettet. Så der giver Foe jo en kompensation.

Mvh.
Fugazi.
 

DeletedUser1004

Guest
Muligt, for dem som har haft dem længe, men for andre som lige har skiftet, der er kompensationen da ikke sammenligning med de udgifter det har kostet at bygge krystalhusene og nu igen bliver pålagt en udgift til at fjerne dem igen og bygge en anden slags, bliver jeg nødt til, har ikke bare pladsen til at bygge flere.
Plus den udgift de ekstra bygninger man har haft i den tid, de nu har eksisteret, som heller ikke har tjent sig selv hjem endnu, opvejer slet ikke den fordel jeg har haft af krystal husene i de få dage.
Men ligemeget, lukke mine byer ned og finde et andet spil, fra et andet firma, at bruge mine penge på frem ad rettet.
 

DeletedUser352

Guest
Støtter Felix.

Hvad sker der her , i tager bare det , jeg har fået for meget.

Her snakker vi min by , der er lavet efter jeres regler.

Så noget kommer i med eller`s må hver spiller vælge om det er her vi er.

Nu skriver i ikke i ikke kan , for det skal vi.

Regama.
 

DeletedUser423

Guest
Jeg er simpelthen nød til at spørge dig fugazi: Er det noget Inno har bedt dig om at skrive eller er det noget du selv tror på?

Nå, men man skal jo (forsøge) at se tingene positivt og her er et forslag til alle os med problemet:

Byg jeres by som i forventer den skal se ud indtil næste tidsalder, slet gerne en enkelt kulturbygning eller to, hvis i mangler plads, for lige om lidt, så falder vores befolkning drastisk og behovet for glæde falder jo tilsvarende. Fortsæt med negativ befolkning - det kan man jo fint så længe der ikke er behov for nye bygninger, så har vi faktisk haft fuld glæde/fordel af vores krystalvillaer - selvom Inno ikke vil kompensere :)

Mvh
DC
 
Top