Regler vdr BAN

DeletedUser1380

Guest
Kære alle

Jeg er bekymret for den tendens, der er omkring funktionen "anmeld"
Jeg oplever og fornemmer at sikkerhedsystemet omkring sober tone på dette spil bliver misbrugt som et våben i kvk!?
Dette bør ikke være tilfældet!

Jeg er tilfreds med reglerne, men utilfreds med måden de håndhæves - derfor stiller jeg følgende forslag:

"Det man siger er man selv" ...omformuleret : Hvis det vuderes at anmeldelsen er urimelig eller givet på tyndt grundlag, så må anmelder tage samme tur i skammekrogen som anmeldte.
Ærlig talt?

Jeg stiller forslaget, da emnet er vigtigt for mig som forældre til spillere i dette spil og generelt. Hertil sammenligner jeg med den gængse jagon i dagens Danmark...hvor det ikke har lykkedes mig at finde andre eksempler på at fx "tvebakker" er et skælsord eller en nedlandende kommentar. Jeg kunne nævne andre eksempler, men tror de aktive spillere i dette spil kender dem alle?
Et sikkerhedssystem bør være helligt....og ikke misbruges! - For at blive taget alvorligt og respekteret.
- Det er faktisk vældig bekymrende at det er nødvendigt at stille dette forslag!

Med respektfuld hilsen
Marjen
- af Braveheart
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Alle anmeldelser fra chat bliver undersøgt at supporten før en evt. straf bliver tildelt og hvis spillere gentagne gange rapportere unødvendigt kan de blive straffet for at spamme support.

Med hensyn til enkelt sager er dette et spørgmål mellem den pågældende spiller og supporten. Vi handler med diskretion i alle sager, og det vil sige, at vi ikke udgiver information i sager som tilhører andres konti. Dette er for at bevare privatlivets fred, der eksisterer mellem Supportteamet og spillere.

Spillere som føler de er blevet uretmæssigt straffet er velkommen til at indsende en appel hvorefter sagen vil blive vurderet igen og spilleren vil få en forklaring på hvorfor en straf blev tildelt.
 

DeletedUser1303

Guest
Hej

Jeg kan kun støtte op omkring det Marjen siger. Jeg har indtryk af der er nogle spillere som går efter at skade andre. Ikke gennem kampe i KvK eller nabo strid, men gennem anmeldelser til support om forskellige ord der bliver sagt. Dette er direkte med til at ødelægge spillet, og er ikke til gavn for nogen. Ved godt support gør et godt stykke arbejde, og tak for det. Regler skal være klare og tydelige, og misbrug skal straffes hårdt.
 

DeletedUser1303

Guest
Hej

Jeg kan kun støtte op omkring det Marjen siger. Jeg har indtryk af der er nogle spillere som går efter at skade andre. Ikke gennem kampe i KvK eller nabo strid, men gennem anmeldelser til support om forskellige ord der bliver sagt. Dette er direkte med til at ødelægge spillet, og er ikke til gavn for nogen. Ved godt support gør et godt stykke arbejde, og tak for det. Regler skal være klare og tydelige, og misbrug skal straffes hårdt.
 

DeletedUser1380

Guest
Folk bannes for et godt ord..og I kommer med et "blabla"svar??...Hmm??
- Er dette virkelig hvad spillet har udviklet sig til og strandet på?

jeg foreslå at anmelder af en urimelig ban hænges ud offentlig....bare fordi det ville være rimeligt!
 

DeletedUser12

Guest
Vi VIL ALDRIG hænge nogen ud for at bryde reglerne. Der er INGEN der udelukkes for sjov. Skulle man alligevel mene man er uretfærdigt behandlet kan man altid klage til CM over en supporters beslutning!

Vi vil HELLER IKKE optage barnagtige sætninger i reglerne! Vi er ikke rockere og uddeler "dummebøder" for at anmelde nogen ved en fejl!
 

DeletedUser1380

Guest
Godmorgen

Nu har jeg altså vanskeligt ved at se, hvad rockere og dummebøder skal blandes ind i mit "barnagtige" forslag for?
Dette støder mig og får mig til at føle mig utryg.
- men jeg forstod da at der ingen konsekvens er eller vil komme for at fejl-anmelde...er dette rigtig forstået?
Enig i at det på ingen mode er morsomt at folk bannes eller fejlanmeldes.

Jeg har brug for at vide hvem CM er og en vejledning i at indgive en klage over en admins vurdering.

Pft
og
Mvh
Marjen
 

DeletedUser1303

Guest
Kære Skolehaven

Jeg kan godt forstå, at folk føler sig utrygge, når der nævnes rockere og dummebøder. Det jeg beder om er, at man sætter sig ned internt, og kikker med nye øjne på, om der skulle være en sammenhæng mellem ban, dem der angiver og dem der modtager. Synes altid det er de samme som får ban, eller altid de samme der griner på Global, når nogen får en ban. Det gør det meget utrygt, og for så ved man ikke, om man bare skal holde sig fra Global chatten. Hvilket jeg tror mange gør, har i hvert fald lagt mærke til, det er de samme man møder på Global igen og igen.

Så kære support tag det nu seriøst og få nedsat den undersøgelse. Så vi kan få genskabt sikkerheden, og gøre dette spil til et sikkert sted at være.

På forhånd tak
 

DeletedUser1408

Guest
Med al mulig respekt til Support, så er jeg (nok en gang) forvirret:

Der skrives her at "Alle anmeldelser fra chat bliver undersøgt at supporten før en evt. straf bliver tildelt", og det er jo også som det skal være. Intet problem der :)

MEN, det jeg undrer mig over at jeg har fået af vide, da jeg undrede mig over min seneste ban, er at en indrapportering (er det ikke det samme som en anmeldelse) blev arkiveret og dette medførte en ban pga. mine tidligere sager. Tilgiv mig min uvidenhed, men jeg forstår det ikke....Blev jeg undersøgt FØR straffen blev iscenesat eller skete det automatisk, pga. mine tidligere sager? HVIS jeg blev undersøgt før, så burde jeg aldrig have været bannet, da jeg intet havde gjort...Hvis det skete automatisk, kan det jo ikke være efter undersøgelse fra adminer...
Håber i forstår min forvirring...
 

DeletedUser1380

Guest
Ja jeg er også forvirret.
Jeg blev i aftes (efter denne tråd blev oprettet) bannet fra C
- Da jeg spørger om hvorfor? - får jeg at vide at jeg har brudt en regel...hvilket jeg ikke har. Frem for at ophæve ban og give mig en undskyldning for en fejl...så henvises der i stedet til en flere uger gammel samtale, hvor jeg vejleder en anden spiller i en funktion i spillet.
- Hvilket jo heller ikke er ulovligt.
Lige nu tror jeg der ledes med lys og lygte, for at finde et eller andet på mig. Jeg er i min gode ret til at opleve det sådan.

Jeg henviser til mit første indlæg...og ønsker fokus på de mange fejlanmeldelser og håndteringen af dem.
 

DeletedUser12

Guest
@Pwnstar

Når nogen anmelder dig for at bryde reglerne på chatten kommer der en besked ind til os. Denne besked vurderes så af os og x antal point uddeles eller den slettes hvis den var grundløs. Hvis der var noget i sagen ligges der point til din konto og kommer den over et vidst antal bliver der givet en automatisk straf på baggrund af de vurderinger vi har taget i supporten (x antal strafpoint = x dages udelukkelse) Desværre har vi en bug og hvis vi vælger at arkivere en besked trigger det et ban hvis du har for mange strafpoint optjent allerede. Dette skal supporterne selvfølgelig være opmærksom på. Jeg håber det forklarer det på en måde så man ikke er i tvivl :)

@Marjen og Lederen

Det er netop for ikke at være som de nævnte at vi selv skal vurdere det. Ønsker man at klage over en supporter beder man ham om at få CM til at kigge på sagen hvorefter han fremsender sagen til mig (Jeg er CM (Community Manager) for dette spil) Har man ikke tillid til at de gør det (De skal faktisk gøre det hvis du beder om det) så kan du også ligge en PM her på forum.

Vi har i længe haft fokus på håndteringen af chat anmeldelser især da der kører en til tider ret ubehagelig ordkrig i den globale chat, der alt for ofte går over i mobning. Vi forsøger igen og igen at henstille til parterne at:

-Mobning er IKKE en del af spillet! Spilrelaterede fornærmelser er ok, men mobning er ikke spilrelateret (øgenavne, kommentarer om stavning og tegnsætning etc)
-Vi I supporten hænger ikke nogen ud for at være blevet bannet og vi forventer det samme fra spillerne. Det er heller ikke spilrelateret at gøre andres udelukkelser til dagens jokes! Ligesom enkeltsager heller ikke skal diskuteres på forum.


Det er vidst de ting der er mest oppe at vende lige pt. Endvidere er det ingen hemmelighed at support ikke er online 24/7, så hvis vi ikke selv er online til at vurdere, så er vores eneste mulighed for at vide hvad der foregik en anmeldelse, når nogen har brudt reglerne. Er man for stolt til at give det, kan nogen undgå straf på den måde.
 

DeletedUser1380

Guest
Kære alle

Så fik jeg endelig en ordentlig forklarring på, hvorfor mit ban.
Jeg er bannet for bruge ordet tvebak og der bliver givet et eksempel, hvor jeg har døbt klovnen i min forløstelsespark Tvebak (opkaldt efter den ene af brødrene Løvehjerte)
Så fik vi da det på plads.
Jeg finder det dog diskriminerende, at vi ikke må skrive om tvebakker, hvor andre må skrive om bacon og kager.

Hvilket så igen leder tilbage til problemstillingen omkring anmeldelser og ban. (og ovenstående er jo blot ét eksempel på mange bans af spillere i den seneste tid)
Jeg fik at vide at jeg har fået rigtig mange anmeldelser på ordet tvebak...men ikke fra hvem.
Så jeg bliver bannet for mobning, men de som har siddet og anmeldt mig for ordet tvebak går fri, da der ikke er en reel sanktion mod folk der kommer til at fejl-anmelde (som jeg har forstået det)

Da mobning er: "gennem en længere periode at genere et andet menneske groft verbalt, fysisk eller på anden krænkende vis"
føler jeg mig mobbet ved de mange anmeldelser jeg har fået - men jeg kan jo ikke rapportere dem, når jeg ikke må få at vide hvem det er.
Dette er præcis sagens kerne...tror jeg...kan jo ikke bevise det.
AT nogle spillere har lurret at de ikke kan stoppes for deres mobberier, da de gemmer sig bag anonymiteten ved anmeldelser.
(Det eneste vi ved om dem, er at de ikke bryder sig om tvebakker)¨

Jeg kan kun gentage...at der ikke er noget i vejen med reglerne....- men alene misbruget af dem!
 

DeletedUser1518

Guest
Ved ikke om jeg burde blande mig, da jeg hverken kender ovenstående personer andet end at jeg selvfølgelig ser/ligger mærke til dem på den globale og jeg er heller ikke selv blevet bandet (eller hvad i nu kalder det) men det gør jeg så alligevel.

Først vil jeg sige til dig Skolehaven ang. den første besked du kom med:
Som CM eller supporter skal man, efter min mening, altid respektere folk uanset hvad de skriver og uanset om man synes de er barnlige/latterlige, ved at svare dem på en god og pæn måde. Det fik du dog rettet op på i den sidste besked :)
Dette ændre dog ikke på at det var der jeg reagerede og ikke så meget på det de andre skrev.
Det kan godt være at i oplever en masse ævl osv, men for mig er i nogle som skal give os, der bruger spillet en service og der forventer jeg konstruktiv og brugbare svar og ikke svar som er på niveau med det som indimellem foregår på den globale chat.

Ang. det som tråden rent faktisk går ud på.
Jeg ved ikke hvad der ligger til grund for at Marjen er blevet Bandet, men er det som jeg forstår det, så synes jeg godt nok det er langt ude hvis man kan blive Bandet pga ordet Tvebak, hvis hun havde kaldt mig for tvebak, ville jeg da vælge og tænke, at hun synes jeg er sprød og lækker ;) Mister sgu lidt respekten for spillet hvis der ikke skal mere til.
Ved ikke hvordan i behandler de enkelte anmeldelser, andet end det der er blevet skrevet, men synes måske i skulle tage hver enkelt sag op til overvejelse og tage kontakt til den person som er blevet anmeldt for at høre hans/hendes version. Og så tage den derfra og hvis i ikke allerede gør det, så kunne man jo give x antal advarsler inden man udelukker folk x antal dage. Dette kunne også gælde den som anmelder, da jeg sagtens kunne forestille mig at der er nogen som misbruger muligheden for at anmelde andre.

Mvh
Me71
 

DeletedUser1408

Guest
Kære Skolehaven :)

100.000 tak for en nem og fyldestgørende forklaring :)
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Ved ikke hvordan i behandler de enkelte anmeldelser, andet end det der er blevet skrevet, men synes måske i skulle tage hver enkelt sag op til overvejelse og tage kontakt til den person som er blevet anmeldt for at høre hans/hendes version. Og så tage den derfra og hvis i ikke allerede gør det, så kunne man jo give x antal advarsler inden man udelukker folk x antal dage. Dette kunne også gælde den som anmelder, da jeg sagtens kunne forestille mig at der er nogen som misbruger muligheden for at anmelde andre.

Som Skolehaven nævnte ovenfor i svaret til Pwnstar medfører en indrapportering som bliver fundet stødende et vist antal "strafpoints". Der bliver også sendt en besked til den berørte spiller om at vedkommendes opførsel har overtrådt reglerne. Da kun meget alvorlige overtrædelser, som f.eks trusler, medfører så mange points at en spiller bliver bannet med det samme, betyder det at de fleste spillere som bliver bannet har fået mindst 2-3 advarsler INDEN at de får et ban.

I forbindelse med disse advarsler har de berørte spillere også mulighed for at stille spørgsmål til supporten hvis de er i tvivl om hvorfor de har modtaget advarslen.

Jeg ved ikke hvad der ligger til grund for at Marjen er blevet Bandet, men er det som jeg forstår det, så synes jeg godt nok det er langt ude hvis man kan blive Bandet pga ordet Tvebak, hvis hun havde kaldt mig for tvebak, ville jeg da vælge og tænke, at hun synes jeg er sprød og lækker ;) Mister sgu lidt respekten for spillet hvis der ikke skal mere til.

Uden henvisninger til den pågældende sag, vil jeg pointere ligesom skolehaven, at brugen af øgenavne er imod reglerne for god opførsel på chat.
 
Senest redigeret:

DeletedUser1380

Guest
Tak for de mange svar.

Hmm mig bekendt er der ikke nogen der har kaldt nogen for øgenavne...og tråden handler om behandlingen af anmeldelser, da jeg fornemmer at anmeldelser misbruges.

Jeg har yderligere et par spørgsmål:

Er det tilladt at en admin kommer med stærke hentydninger til, hvem der har anmeldt én? Jeg forstod da tidligere at dette ikke ville blive en praksis??

Og kan et ban gives og vokse mens det står på...selv om de foregående er urimelige givet?
Gemmes tidl anmeldelser (rimelige eller urimelige) på en sådan måde at man ikke reelt har udstået sin straf, hvor den tilsyneladende er/burde være udstået?
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Tak for de mange svar.

Hmm mig bekendt er der ikke nogen der har kaldt nogen for øgenavne...og tråden handler om behandlingen af anmeldelser, da jeg fornemmer at anmeldelser misbruges.

Jeg har yderligere et par spørgsmål:

Er det tilladt at en admin kommer med stærke hentydninger til, hvem der har anmeldt én? Jeg forstod da tidligere at dette ikke ville blive en praksis??
Det blev svaret på et spørgsmål med et eksempel fra dit indlæg og derfor pointerede jeg netop at det IKKE var med henvisning til denne.
Og kan et ban gives og vokse mens det står på...selv om de foregående er urimelige givet?
Gemmes tidl anmeldelser (rimelige eller urimelige) på en sådan måde at man ikke reelt har udstået sin straf, hvor den tilsyneladende er/burde være udstået?

Hvis en anmeldelse efter nærmere eftersyn bliver fundet grundløs, vil straffen blive fjernet og det samme vil de points som der blev tildelt.

En anmeldelse som medfører en straf vil blive stående mens appellen bliver behandlet, det samme hvis den ikke appelleres. Selvom en straf er udstået vil strafpoints blive stående og vil medføre et ban næste gang den pågældende spiller overtræder reglerne. Gentagne overtrædelser vil derfor medføre stadig længere straf.
 
Senest redigeret:

DeletedUser1518

Guest
Da jeg har det med at overse forskellige ting, hvilket nok også er tilfældet her, vil jeg gerne vide hvor der præcis står at brug af øgenavne er forbudt.

Og du (Dragon) skriver at man mindst får 2-3 advarsler, hvilket lyder helt fint, men samtidig lyder det for mig som om det er alt for nemt bare at anmelde andre og når man så har gjort det ofte nok ender det med at den man anmelder bliver Bannet (har endelig lært hvad det hedder) - Dette kunne jo, sådan rent teoretisk, ende med en form for hetz mod en person som man enten ikke bryder sig om eller hvis personen er en trussel feks i KvK.

Synes også det er lidt tankevækkende at der stort set intet aktivitet har været i den globale chat i aften, hvilket kunne skyldes at der faktisk er hold i at der er nogen som misbruger det at anmelde andre feks på så svagt et grundlag som at bruge øgenavne som end ikke er krænkende på nogen måde.


Mvh
Me71
 

DeletedUser1380

Guest
Godmorgen

Jeg har brug for nogle begrebsafklaringer:
Jeg kender dem i det virkelige liv, men fornemmer at disse ikke er de samme i dette spil.

Så jeg vil gerne have en begrebsafklaring på :
1) Mobning
2) øgenavn (herunder forskellen på kælenavn og øgenavn)

Dette fordi vi ofte ser at profilnavne og klannavne bliver beskrevet anderledes end de rent faktisk staves...herunder forkortelse som så kan virke stødende.

Er det fx et regelbrud at kalde Braveheart for BH?
Den der skriver det misbruger måske forkortelsen i det øjemed at gøre nar af klanen, særligt hvor det er i sammenhænge med at de kvindelige medlemmer bliver kaldt for mis (hvilket kan tolkes som en sjofelhed)

Ville det ikke lette os alle, hvis vi får en jævnligt opdateret liste over de ord som ikke må anvendes i spillet? - Nej det ville det vel egentlig ikke, vel?
Jeg tror fortsat ikke på at det handler om at blive stødt over sprogbrug, men om at misbruge reglerne.
- og pt ser det jo ud som om at folk stødes af uskyldig sprogbrug
Tager jeg fejl...så er der faktisk tale om at der gøres sproghistorie :) Hvor udviklingen er gået fra et meget grimt sprog til et uskyldigt sprogbrug herinde til modsætning af resten af den danske kultur...hvilket er interessant.
Mest interessant er det dog, at en ny tendens omkring mobning er at mobberens våben er at råbe "mobning" - den ses også i det virkelige liv.
 
Top