Regler vdr BAN

DeletedUser1380

Guest
- Hertil har jeg brug for at vide følgende:

Hvis en anden spiller i sjov kalder mig for "konen af muddergrøften" og jeg ikke tager det ilde op.....er det så rimeligt at det kan anmeldes?...og måske kan få fatale følger.

Jeg stiller følgende forslag:
Groft sprogbrug skal selvfølgelig kunne anmeldes af alle
MEN ikke groft sprogbrug skal anmeldes af den som føler sig ramt.....da det måske ville kunne mindske misbrug?
Jeg har ikke brug for at der er folk der anmelder på mine vejene, hvor jeg ikke føler mig stødt
Har andre mon det?
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Da jeg har det med at overse forskellige ting, hvilket nok også er tilfældet her, vil jeg gerne vide hvor der præcis står at brug af øgenavne er forbudt.

Og du (Dragon) skriver at man mindst får 2-3 advarsler, hvilket lyder helt fint, men samtidig lyder det for mig som om det er alt for nemt bare at anmelde andre og når man så har gjort det ofte nok ender det med at den man anmelder bliver Bannet (har endelig lært hvad det hedder) - Dette kunne jo, sådan rent teoretisk, ende med en form for hetz mod en person som man enten ikke bryder sig om eller hvis personen er en trussel feks i KvK.

Synes også det er lidt tankevækkende at der stort set intet aktivitet har været i den globale chat i aften, hvilket kunne skyldes at der faktisk er hold i at der er nogen som misbruger det at anmelde andre feks på så svagt et grundlag som at bruge øgenavne som end ikke er krænkende på nogen måde.


Mvh
Me71

Gode spørgsmål - lad mig prøve at besvare dem

Ikke alle anmeldelser resultere i advarsler eller straf points. Faktisk er det kun ganske få som ved nærmere eftersyn bliver fundet reelle.

Størstedelen af dem som der reageres på får kun en advarsel - dvs. en pæn erindring om reglerne uden nogle straf points.

Hvis man bruger anmeldelsesknappen for ofte og support teamet bedømmer at der i overvejende antal af de rapporterede tilfælde, ikke er tale om overtrædelser VIL vedkommende få en påtale og hvis det fortsætter et ban. Hvis det stadig fortsætter vil vedkommende få et længere ban på samme måde som det er tilfældet med andre overtrædelser af reglerne.

Mht. øgenavne står der i reglerne at alle spillere skal behandles med respekt. At forvanske deres spillernavn og bruge det til nedladende eller anden stødende opførsel efterfølgende bliver anset som en overtrædelse af denne regel. Hvis der er tale om et tilnavn som brugeren selv bruger medfører det selvfølgelig ikke en straf. Det samme er heller ikke tilfældet hvis sammenhængen i hvilken den er skrevet viser at brugeren er ok med det. Derfor læser vi altid hele samtalen som bliver rapporteret og bedømmer ud fra dette.
 
Senest redigeret:

DeletedUser1380

Guest
Tak for svar

Så det står ikke i reglerne at man ikke må bruge kælenavne, øgenavne eller lege med ordene.

Der står at man skal behandle andre med respekt. (god regel)

Kan jeg få en begrebsafklaring på respekt, for dette spil?

Jeg vil mene at det er respekt for spillet og spillere at give klart og tydeligt udtryk for at man føler sig stødt over en anden spillers ordvalg.
Fx Hvis jeg ikke bryder mig om at blive kaldt for "konen af muddergrøften"...så udviser jeg respekt ved at give udtryk for det...da udtrykket ikke er indenfor det man almindeligvis forstår som mangel på respekt.
Hvis folk så fortsætter med at kalde mig det er det jo pludselig drilleri, da man ikke udviser mig respekt...og SÅ vil det være på sin plads at anmelde, ikke?

Hvis en spiller ikke reagere på et ordvalg som almindeligvis ikke findes stødende, da kan andre jo ikke vide det.
- og da er det vel mangel på respekt at anmelde det??
 

DeletedUser12

Guest
kælenavne er noget modtageren er ok med og øgenavne er som modtageren ikke er ok med. Dertil kommer at det ikke ligefrem er en privat samtale der foregår på globalchat og de mennesker der har muligheden for at anmelde ser måske ikke tingene på den samme måde som de der skriver. Der er derfor også en god ide at have i baghovedet hvordan tingene opfattes af en der først lige er logget på og ikke kan se hvad der er sket forud for tingene.
Generelt vil forkortelser være ok, så længe de er taget almindeligt ud. Fx finder jeg det meget almindeligt at folk forkerter mit nick med skole. Også selv om jeg intet har med en skole at gøre.

Problemet med at kun´kunne anmelde noget der omhandler en selv er at spillet ikke kan genkende hvem det er skrevet til på den globale chat. Desuden kan systemet kun genkende grove ord hvis de er lagt ind i en søgning som genkender dem. Det er for nemt at komme uden om et sådant filter, da man bare skal være lidt kreativ for at omgås dette.

Respekt kan ikke forklares i en firkantet kasse, da det blot vil blive misbrugt hvis man ved hvor den hårde linie går. Vi er ikke interesseret i at have en flok spillere der går lige til grænsen hele tiden, da det også vil skabe et dårligt chat miljø. Men generelt er respekt at undgå at nedgøre andre for deres manglende evner eller bruge deres navn som et nedsættende synonym, eller omskrive det/lave øgenavn på det etc.
Det er ikke kun respektløst over for sine medspillere at anmelde andre grundløst. Det er også respektløst overfor support og det arbejde vi forsøger at gøre, hvorfor vi kan straffe dem der gør det. Selvfølgelig skal man ALTID anmelde hvis man mener reglerne er blevet overtrådt.
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
- Hertil har jeg brug for at vide følgende:

Hvis en anden spiller i sjov kalder mig for "konen af muddergrøften" og jeg ikke tager det ilde op.....er det så rimeligt at det kan anmeldes?...og måske kan få fatale følger.

Jeg stiller følgende forslag:
Groft sprogbrug skal selvfølgelig kunne anmeldes af alle
MEN ikke groft sprogbrug skal anmeldes af den som føler sig ramt.....da det måske ville kunne mindske misbrug?
Jeg har ikke brug for at der er folk der anmelder på mine vejene, hvor jeg ikke føler mig stødt
Har andre mon det?

Tak for svar

Så det står ikke i reglerne at man ikke må bruge kælenavne, øgenavne eller lege med ordene.

Der står at man skal behandle andre med respekt. (god regel)

Kan jeg få en begrebsafklaring på respekt, for dette spil?

Jeg vil mene at det er respekt for spillet og spillere at give klart og tydeligt udtryk for at man føler sig stødt over en anden spillers ordvalg.
Fx Hvis jeg ikke bryder mig om at blive kaldt for "konen af muddergrøften"...så udviser jeg respekt ved at give udtryk for det...da udtrykket ikke er indenfor det man almindeligvis forstår som mangel på respekt.
Hvis folk så fortsætter med at kalde mig det er det jo pludselig drilleri, da man ikke udviser mig respekt...og SÅ vil det være på sin plads at anmelde, ikke?

Hvis en spiller ikke reagere på et ordvalg som almindeligvis ikke findes stødende, da kan andre jo ikke vide det.
- og da er det vel mangel på respekt at anmelde det??


En af årsagerne til at vi altid behandler alle henvendelser med diskretion er for at sikre at man kan føle sig tryg ved at henvende sig til support hvis man bliver generet

Hvis man indfører en regel om at det kun er den som føler sig ramt som kan indrapportere dette, går denne annonymitet tabt. Dette kan så igen medføre at spillere undlader at indrapportere fordi de frygter yderligere represalier fra de spillere som måske bliver straffet og på den måde føjer spot til skade.

Det er også derfor at alle sager skal vurderes af support og nogen gange foretages denne vurdering over mange dage hvis det er nødvendigt og som nævnt tidligere bliver der i de få tilfælde hvor der bliver fundet overtrædelser af reglerne sendt adskillige advarsler før et ban træder i kraft. Overdrevne indrapporteringer bliver betragtet med stor alvor og HAR konsekvens for de pågældende og dette inkludere også ban i kortere eller længere tid.

Kan der ske fejl ? Ja - vi er alle mennesker og det er derfor vi har appel processen hvor man kan få forklaret hvorfor man er blevet straffet og få genvurderet sin sag. Det er en del af den sikkerhed som spillere har, for at kunne få afprøvet en straf en ekstra gang.

Henvendelser til support skal kunne foregå på en tryg måde - både for dem som indrapportere og for dem som bliver indrapporteret.
 

DeletedUser1380

Guest
Okay

Da jeg ikke selv har oplevet at modtage adskillige advarsler, kan jeg ikke vide hvad det betyder.

Og ja du har da ret i at mennesker kan tage fejl.

Jeg tror jeg har fået svar på det jeg ønskede...tak for det.
 
Top