Sæt et loft for hvor mange kampe en spiller må tage om dagen i KvK.

DeletedUser2450

Guest
Kvk er ikke hvad det har været, og de fleste af os ville gerne se en ændring som ikke skal gå udover de større aktive klaner, men heller ikke gøre kvk umuligt for mindre klaner.
Samtidig vil man gerne have fjernet alle former for "Sabotage" og "Skygge" klaner.

Kvk har sindssygt mange bonusser, jeg synes det er fair at sige at en lille klan ikke skal have det ligeså nemt med at skaffe de her bonusser igennem kvk som de store klaner skal
Det er på ingen måde okay at 5 store spiller skal kunne ødelægge 80 spilleres arbejde fordi de har mange slyngler.
Satte man et loft på hvor mange kampe en spiller kan tage om dagen, ville det sørge for at:
KvK bliver for dem som vil det
KvK bliver en "holdsport" du kan ikke længere tage tre 80 kampe sektore alene fordi du har slyngler nok.
Skyggeklaner vil blive ubrugelige, da det eneste de kunne bruges til var at være et "skjold"
Sabotageklaner ville forsvinde, medmindre du vil hive 8 af dine store spillere ud af klanen for at lave lidt sabotage.
Der kan ikke bare smides 100 sieges efter hinanden fordi de koster 5 af hver vare, for det har du ikke nok spillere til.

Selvfølgelig skal antallet af defensive kampe du kan tage være uændret, du skal have mulighed for at forsvare dig og din klan.
 

DeletedUser1066

Guest
Det er så ubetinget det bedste forslag jeg længe har hørt ifht. kvk..
Det har 100% min opbakning...
 

DeletedUser2032

Guest
Lidt samme tanke som med frisættelser, at der er et max antal.

Måske man skulle sige sætte et max antal pr. sektorer for hvert kort. Så det ikke ender med man max må deltage i 5 sektorer fordelt over alle kortene.
 

DeletedUser1486

Guest
Jeg kommer fra en lille klan og kan godt se ideen er god for at sætte en stopper for skyggeklaner, men samtidig ødelægger det små klaners muligheder i KVK medmindre man alle er i samme tidsalder (hvilket sjældent er realistisk), jeg kæmper som regel alene i KVK når jeg kæmper, og så vil jueg ikke mere have mulighed for at tage nogen sektorer.. bare fordi vi ikke vil være en stor klan
 

DeletedUser1066

Guest
Att - Virax.
Det passer ikke bare ikke sektore med f.eks. 80 kampe på.. Der er sten sikkert andre muligheder :)
Hvis det ikke er nok må man jo søge større klan eller forsøge at gøre sin klan større..
Alternativ er at lægge belejringen og håbe på den står længe nok til man selv kan indtage den, hvis man ikke kan det kan man formentlig heller ikke forsvar den alligevel og hvorfor så tage den ?
 

DeletedUser655

Guest
Helt sikkert et af de bedre forslag der er fremkommet. Uanset om det tæller eller ej, har det min støtte.
 

DeletedUser2450

Guest
Enig med Gizz mht. det skal være på hvert kort loftet er, der skal være plads til der kan ske noget, men samtidig uden skyggeklaner og sabotageklaner kan få lov til at gøre som de gør nu. :)

Hvis man som lille klan vil have land, må det så gøres over enten flere dage, eller må man angribe sektore med mindre forsvar.
Denne ide er et alternativ til at sætte sektor prisen op på noget åndssvagt højt så små klaner slet ikke kan følge med.
Og det er jo ikke værre end 4 personer angriber lidt før 20:00 og færdiggører sektoren efter 20:00. :)
 

DeletedUser2450

Guest
Hyne68 skrev dette i en anden tråd, max antal kampe ville gøre præcis dette, uden at holde små klaner fuldstændig udenfor.
En klan med en person kan ikke være en skyggeklan, og selv hvis 8 spillere går på tur, så skal de åbne forsvarspladser i de sektore de snupper hvis de ikke vil have dem taget af en enkelt spiller, da det jo kun er 10 kampe.

Lad KvK udelukkende være en feature i spillet for klaner med minimum et vist antal spillere. Eksempelvis 6, men for min skyld gerne 10. Jo færre der har set sig sure på en anden klan, jo kortere er beslutningsprocessen for at tage affære. Det vil derudover være hårdere for en moder-klan at undvære 10 spillere i en periode (og i den forbindelse, så sæt karens-perioden op til 14 dage).
I det hele taget bør KvK og en klans succes eller mangel på samme komme som et resultat af samarbejde, og der skal altså mere end 1 til samarbejde.
Og for de klaner som ikke kan eller vil samle 10 spillere i en klan, de må hygge sig med KE til at pleje deres konkurrence-gen.
 

DeletedUser2073

Guest
Jeg skal ikke lægge skjul på at jeg anser skyggeklaner som det mest dræbende element i spillet og ethvert tiltag for at komme dette fænomen til livs, har min opbakning 100 %.
Derudover synes jeg der burde gøres noget ved den angrebsbonus man har i KvK. Personlig synes jeg kun at man skulle fuld angrebsbonus i 2 seneste tidsaldre man har adgang til og i derfra løbende miste sin angrebsbonus). På den måde vil spillere der er fx kolonitiden rent faktisk også have mulighed for at deltage i KvK uden nødvendigvis blive blæst af brættet af et par "store" spillere.
Jeg oplever ihvertfald at rigtig mange små og mellemstore spillere hurtigt taber interessen for KvK da de ikke føler at de er i nærheden af at kunne gøre en forskel på nogle af kortene
 

DeletedUser2122

Guest
Hejsa .

Jeg læser løbende med i denne tråd .. og Nye betragtninger vil blive videresendt til Spiludviklerne.
nogle af forslagene er samtidigt med i anden tråd og disse er videresendt .

Mvh.
Fugazi.
 

skoven.

Medlem
Tænker ikke helt gennemtænkt
midt i en kamp man kæmper
kommer der en melding du må ikke kæmpe flere kampe
så kan du så se resten af kampen fra sidelinjen

klan kæmper mod klan
klan A har 80 medlemmer klan B 2 har 30 medlemmer
kæmpe skævhed i hvor mange kampe klan 1 kan tage så de er sikker vinder
 

DeletedUser2450

Guest
Det vil så gøre at folk skal holde øje med hvor mange kampe de tager.

Og synes ikke der er noget uretfærdigt i at en klan med 80 medlemmer har en fordel over en klan med 30.
Selvfølgelig skal en klan med 166% flere medlemmer have en fordel.
En klan på 2 medlemmer skal ikke kunne tage 240 kampe over en halv time klokken 2 om natten når alle sover, der er da intet sjov i at kvk. En klan med 2 medlemmer skal have en grænse for hvad de kan gøre, det vil da kun hjælpe klaner til at have interesse i at blive større, og aktivitet vil være endnu mere værd. :)
 

skoven.

Medlem
Jeg har hele tiden sagt der skulle være natbonus på lige som i Grepolis men det blev nedstemt

ja hvis FK er med på de kun må tage det halve antal kampe end BE den holder jo ikke
 

DeletedUser1066

Guest
Dette forslag handler slet ikke om Fk vs. BE på Cg..

Det til må siges hvis en klan med 30 medlemmer ikke kan vinde den kamp så er de jo bare ikke stærke nok til at være berettiget til den sektor.
Det skal selvfølgelig være muligt at kunne forsvare sig ubegrænset.
En klan med 80 medlemmer har sjældent alle 80 i samme høje/ lave alder og det er ikke så tit at OF spiller bygger KT kaserner..
 

skoven.

Medlem
Dette forslag handler slet ikke om Fk vs. BE på Cg..

Det til må siges hvis en klan med 30 medlemmer ikke kan vinde den kamp så er de jo bare ikke stærke nok til at være berettiget til den sektor.
Det skal selvfølgelig være muligt at kunne forsvare sig ubegrænset.
En klan med 80 medlemmer har sjældent alle 80 i samme høje/ lave alder og det er ikke så tit at OF spiller bygger KT kaserner..

Ved godt det ikke handler om FK/BE skulle have skrevet klan A og klan B SORRY
 

DeletedUser1066

Guest
Det vil så kræve klan B har alle sine medlemmer på når de angriber klan A som kun er halv str.. - Det tror jeg ikke sker ret tit... Og husk på Klan A skal kunne forsvare sig ubegrænset, så jeg kan slet ikke se den problemstilling som stilles op kan komme på tale :)
 

DeletedUser2450

Guest
Og hvis FK vil holde sig på den førsteplads de har skaffet sig kræver det vel også mere end 30 medlemmer hvis dette loft sættes ind, de store klaner kan ikke nøjes med at være 5 om kvk, aktive spillere bliver en mangelvare. :)
 

DeletedUser655

Guest
Jeg kan heller ikke se hvorfor det er et problem at en klan der har f.eks. dobbelt så mangle medlemmer skulle have en fordel over en anden klan.

og som nævnt ovenfor, det er ikke mange klaner jeg har set hvor alle medlemmer er i samme alder.
 

Jaxxarus

Medlem
Max antal kampe i KvK pr dag er et klart NEJ TAK.
Det vil ødelægge mange muligheder for de små klaner og dem der "kun" mødes 1 gang om ugen for at kæmpe og så tager flere sektorer.
Det er jo ikke alle mand der er klar til samme TA i KvK i en lille klan

Skyggeklaner blir svært at dæmme op for, medmindre man sætter tiden op for muligheden for at deltage i KvK efter klanskifte.
BEMÆRK at der ikke er tidsstraf til deltagelse i KvK på nyopstartede klaner. Dette skal nok rettes...
 
Top