Skal KS dø...??

Lars den slidte

Nyt medlem
HVORFOR kan en klan kun opnå 1000 MMR point. Det betyder at vi bliver blandet, stærke klaner sammen med mindre stærke... Nu er det 4 ks i træk hvor vi ikke har nogle at kæmpe imod. Det dræber jo spillet, det er jo virkelig sørgeligt.
HVORFOR kan man ikke få mere end 1000 point, der burde ikke være noget loft, det ville jo gøre at de stærkeste mødes. Det her er virkelig skod... Spillet bliver ødelagt og hvor er det dumt...
Hilsen en meget skuffet spiller.
 
Senest redigeret:

Pawaw

Nyt medlem
Jeg er 100% enig !!!! KS vil dø hvis ikke det bliver lavet om, alt for mange mister interessen. Det er hverken sjovt for de stærke klaner eller de mindre stærke klaner. De små klaner bliver kørt over og får minimalt udbytte fra KS. Så det er klart at de mister interessen. Det er heller ikke sjovt at være i en af de større klaner, og så komme sammen med mindre stærke klaner. Prøv at læse på de forskellige Globale Chat's.. Der er konstant utilfredse medlemmer fra de mindre stærke klaner, som ytrer sig om at de bliver låst og det ikke er sjovt !!! Og det forstår man jo godt, men hvis man er i en stærkere klan, så kan man vel ikke bede sine klanfæller om at tage 5-10% af de kampe de normalt ville kunne tage... Så mister de jo også interessen ;-) Så kære Inno Games kan i se det samlede billede ? Alt for mange mister interessen hvis ikke der kommer bedre opdeling af klanerne i KS.

Mulige løsninger på denne evige kilde til frustation hos både større og mindre klaner:
A) Man kunne fjerne loftet på 1000 MMR og simpelthen tage fra toppen af når klanerne skal fordeles.
B) Lave flere inddelinger / Ligaer, men ville foretrække A) da det viser en mere korrekt styrke på en klan.

Man kunne så udbygge den endnu mere med at lave det på tværs af servere, lige som med KE, så man ikke altid mødte de samme klaner.
Venlig hilsen en spiller som er ved at miste lysten til KS
 

Wilhelm the great

Nyt medlem
Jeg er helt enig! KS er ved at køre af sporet og interessen er væsentligt mindre - især for de stærke klaner, når vi gentagende gange bliver sat op imod mindre stærke klaner. Mulighederne for krige bliver langt færre, når klanerne ikke matcher styrken. Noget må kunne gøres.
 

Optimus Prime II

Nyt medlem
Hvis der ikke er noget loft for MMR vil det være næsten umuligt for en ny stærk klan nogensinde at indhente en gammel slidt klan der igennem tiden har opnået 1 mio MMR eksempelvis. Tænk hvis der ikke blev genberegnet i KvK, men bare blev lagt point til hele tiden. Det bør altid være aktuel styrke der afgør indplaceringen.

Er det virkeligt et reelt problem (spørgsmål)? Da KS blev introduceret var 3-400 kampe mange for en stærk spiller på en hel KS. Så begyndte strategierne at blive udviklet, hvor 2-3 venligtsindede klaner kunne aftale at bytte provinser, for at optimere at man hele tiden havde så mange og så billige kampe til rådighed. Nu har en stærk spiller 10000 kampe på en “god” KS, og derfor bliver en KS med “kun” 800-1500 kampe anset for en dødkedelig fiasko. Er det ikke lidt ude af proportioner?
 

Pawaw

Nyt medlem
Er det virkeligt et reelt problem (spørgsmål)? Da KS blev introduceret var 3-400 kampe mange for en stærk spiller på en hel KS. Så begyndte strategierne at blive udviklet, hvor 2-3 venligtsindede klaner kunne aftale at bytte provinser, for at optimere at man hele tiden havde så mange og så billige kampe til rådighed. Nu har en stærk spiller 10000 kampe på en “god” KS, og derfor bliver en KS med “kun” 800-1500 kampe anset for en dødkedelig fiasko. Er det ikke lidt ude af proportioner?


For mig handler det ikke om antal kampe! Det handler om at det skal være sjovt, og til det er der brug for modstand. Og det er ikke sjovt når de andre klaner skal bruge en hel dag på at tage 1 provins !! Det må heller ikke være sjovt at blive låst nede... Det kan du jo spørge dine klanfæller om de er nogle af de hyppigste gæster i Global Chat, hvor de brokker sig over at blive låst nede.

En runde med unfair fordelinger er hverken sjovt for store eller små klaner. Det handler ikke om kampe, men om at det er fedt at vinde en speedkamp over en anden klan Hvis det kun handler om antal kampe og dermed præmier, så kan jeg ikke se at KS er interessant !!!
 

Pawaw

Nyt medlem
Hvis der ikke er noget loft for MMR vil det være næsten umuligt for en ny stærk klan nogensinde at indhente en gammel slidt klan der igennem tiden har opnået 1 mio MMR eksempelvis. Tænk hvis der ikke blev genberegnet i KvK, men bare blev lagt point til hele tiden. Det bør altid være aktuel styrke der afgør indplaceringen.


Hvis en ny klan viser sig at være stærk, så ville de jo lynhurtigt komme med i toppen, og når det er fra toppen der sorteres, så kan jeg ikke se at der er forskel fra nu, hvor en ny klan starter i Kobberligaen, og hvor det tager x antal runder at kommer i Diamant. Jeg vil skyder på at det er nøjagtigt samme tidsinterval. Du skal have med in mente at de klaner som de vinder over når de stormer frem, de får jo mindre MMR. Så lad os sige at der var en klan med i Diamant, som ikke helt havde styrken til at være med, så ville de jo hurtigt komme ned, og med den nye stærke klan, så ville de ikke være udsat for at komme i gruppe med de aller stærkeste.
 

Optimus Prime II

Nyt medlem
Det handler om at det skal være sjovt, og til det er der brug for modstand. Og det er ikke sjovt når de andre klaner skal bruge en hel dag på at tage 1 provins

Med det nuværende system ender I vist ikke kun sammen med klaner der tager 1 provins om dagen, gør I? Det ville jo være helt ude af top 25.

Det handler ikke om kampe, men om at det er fedt at vinde en speedkamp over en anden klan.

Speedkamp er så 1-2000 gange hurtigere end dit første eksempel, altså i den helt anden ende af skalaen. Men hvis du kun synes den slags er sjovt - hvilket er helt ok, det kan jeg godt følge - så har du kun 1-2 andre klaner du kan kæmpe imod. Det kan ingen regelændringer lave om på.

Hvis en ny klan viser sig at være stærk, så ville de jo lynhurtigt komme med i toppen, og når det er fra toppen der sorteres, så kan jeg ikke se at der er forskel fra nu, hvor en ny klan starter i Kobberligaen, og hvor det tager x antal runder at kommer i Diamant. Jeg vil skyder på at det er nøjagtigt samme tidsinterval.

Vi har tidligere haft klaner der lå 2 år på førstepladsen i klanrangering. Sådan en gammel klan ville det tage år at indhente, selv for en ny klan der vinder hele tiden. En klan der har vundet alle sine KS-turneringer i 2 år ville være på ca 9100 MMR. En ny klan der kommer ind vil skulle slå den i 7 år for at overtage 1. pladsen (man kan maks indhente 50 MMR per KS).
 

Hyrde

Aktivt medlem
Man kunne også skære antallet af klaner fra 5-8 til 4-6. Det vil sprede diamantklanerne over flere ligaer og skabe en anden fordeling.
 

Gnavpotten

Medlem
Eneste løsning på de evindelige diskussioner, er at mindske effekten af et BL. Den er ikke meget længere.

Så kan man stadig tage speed fight mod andre klaner. Man kan stadig kæmpe om midten og om flest point.

Men pludselig kan man ikke tage hele kortet i løbet af 30 minutter og låse det i 4 timer, da alle spillere er døde i udmattelse inden man kommer så langt.

Så kræver det pludselig taktisk tænkning igen og vi får noget at kæmpe om igen. Alle klaner på samme kort
 

Pawaw

Nyt medlem
Med det nuværende system ender I vist ikke kun sammen med klaner der tager 1 provins om dagen, gør I? Det ville jo være helt ude af top 25.

Jo det gør vi, vi har lige været igennem 2 runder med med op til 3 klaner der mistede interessen den første dag, så er 11 dage laang tid, og det er for alle klanerne på kortet. Det er vigtigt at pointere at det ikke kun handler om 1-2 klaner. Det er jo de fleste klaner i Diamantligaerne, der oplever den frustration. Jeg kan ikke udtale mig om Platinligaerne, men forestiller mig samme scenarie. Lige børn leger bedst, som du kender ordsproget :)

Speedkamp er så 1-2000 gange hurtigere end dit første eksempel, altså i den helt anden ende af skalaen. Men hvis du kun synes den slags er sjovt - hvilket er helt ok, det kan jeg godt følge - så har du kun 1-2 andre klaner du kan kæmpe imod. Det kan ingen regelændringer lave om på.

Det er jo netop min pointe !! At hvis man fjerner loftet, så vil de stærkeste klaner få højere og højere MMR, og hvis der så tages fra toppen af, så vil det altid være de f. eks 6 stærkeste klaner. Næste kort vil så være de 6 næst stærkeste klaner osv. Så vil der være en lille rokering af top og bund, da nogele får flere MMR og nogle mister MMR. Men de stærkeste vil altid være på det stærkeste kort.

Vi har tidligere haft klaner der lå 2 år på førstepladsen i klanrangering. Sådan en gammel klan ville det tage år at indhente, selv for en ny klan der vinder hele tiden. En klan der har vundet alle sine KS-turneringer i 2 år ville være på ca 9100 MMR. En ny klan der kommer ind vil skulle slå den i 7 år for at overtage 1. pladsen (man kan maks indhente 50 MMR per KS).

Nu tager du så et eksempel som er 2 år fremme. Og det er ikke kun 50 MMR man får for en 1 Plads, som en ny stærk klan jo ville få, men 100-175 MMR pr runde. Der er 26 runder pr år og afhængigt af antal klaner giver 1.P 100-175 MMR pr runde. Så om 2 år vil en klan være på 5200-9100 MMR. Det forudsætter at det klart er den stærkeste klan, og uden 2 pladser. Så vil der angiveligt være en klan eller måske flere som bejler til at være den 2. eller 3. stærkeste klan.. Men det er jo umuligt at spå om hvad der sker. Lad os siger at der er en klar nr 2. Så vil de få 50-125 MMR pr runde, så 2600-6500 point. lad os siger at der er en klar nr 3. så er det 0-75 MMR pr runde, så 1000-3900 MMR. Og nu har vi så top 3 !! Så vil der begynde at være -MMR i bunden at Diamant 1 kortet. Men lad os sige at der om 2 år er klaner som ligger på 9100, 6500, 3900 Så vil der jo være nogen fra Diamant 2 og evt. diamant 3 som popper op i gruppen oven over, men de mister jo så de MMR i den runde og ryger ned, og det vil så være lidt svært at spå om, men lad os sige at de næste 3 klaner får 3899, 3898 og 3897, så top 6 vil have 9100, 6500, 3900, 3899, 3898 og 3897.. En ny stærk klan, må forventes at vinde alle de mindre ligaer.. Så de vil få 100-175 MMR pr runde. så der vil i "værste" tilfælde gå 39 runder, altså 78 uger. hvis de er på kort med 4 andre klaner og der vil gå 23 runder hvis der er med 7 andre klaner på kortet. altså 46 uger. Og det er fra en helt nystartet klan!! De flest klaner som vi ser det i dag, overtager en anden klan. med et allerede eksisterende antal MMR. Og den trend ville jo så bare fortsætte. Så jeg ser ikke det som en grund til at beholde loftet, som det er nu.

Fakta er at mange klaner og spillere er ved at miste interessen ved KS, så noget må der gøres :) Så kom endeligt med konstruktive forslag :)
 

Jimse

Aktivt medlem
Jeg er af den opfattelse, at det er alt for nemt at komme i diamantligaen, og næsten umuligt at rykke ud igen med den nuværende pointfordeling. Hvis man gav færre +point og flere - point vil der ikke være som mange i diamant, og dem som er der vil være de stærkeste klaner, og man vil kæmpe for at blive i ligaen.
Hvordan skal man afgøre hvilke klaner som er stærkest når alle er på 1000 MMR, og hvis man alligevel placerer de stærkeste sammen, vil svage klaner let kunne holde sig i diamantligaen og problemet fortsætte.
At en ny klan vil være længe om at komme frem til diamantligaen er vel rimeligt, i forhold til at nogle klaner har eksisteret i mange år og kæmpet for at holde sig i toppen.
 

Gnavpotten

Medlem
Jo det gør vi, vi har lige været igennem 2 runder med med op til 3 klaner der mistede interessen den første dag, så er 11 dage laang tid, og det er for alle klanerne på kortet. Det er vigtigt at pointere at det ikke kun handler om 1-2 klaner. Det er jo de fleste klaner i Diamantligaerne, der oplever den frustration. Jeg kan ikke udtale mig om Platinligaerne, men forestiller mig samme scenarie. Lige børn leger bedst, som du kender ordsproget :)

Det er jo netop min pointe !! At hvis man fjerner loftet, så vil de stærkeste klaner få højere og højere MMR, og hvis der så tages fra toppen af, så vil det altid være de f. eks 6 stærkeste klaner. Næste kort vil så være de 6 næst stærkeste klaner osv. Så vil der være en lille rokering af top og bund, da nogele får flere MMR og nogle mister MMR. Men de stærkeste vil altid være på det stærkeste kort.

Ahh Frank. Det er nu ikke korrekt. Vi har været på kort med jer de sidste 2 runder, og vi har nu ikke givet op. Men vi har også et liv ved siden af FOE. Og vi endte som nr. 4 ud af 6 i sidste runde. Men når man bliver sendt tilbage til start hver nat og skal begynde med nul bl hver morgen, så er det svært at komme ind på kortet.

Men lad nu det ligge, som man siger.

Men husk nu lige at der på A vel kun er 4 klaner i alt ligesom jer. Så vil der altid være 1 eller 2 klaner som aldrig får et ben til jorden hver runde. Uanset MMR scoren.

Så der er vel kun 2 muligheder. Lav et kort kun med jer 4 klaner, eller fjern den bonus i får fra bl. For ellers vil de 1-2 andre klaner, uanset hvem de er, altid beklage sig når de er på kort med jer.
 

Pawaw

Nyt medlem
Ahh Frank. Det er nu ikke korrekt. Vi har været på kort med jer de sidste 2 runder, og vi har nu ikke givet op. Men vi har også et liv ved siden af FOE. Og vi endte som nr. 4 ud af 6 i sidste runde. Men når man bliver sendt tilbage til start hver nat og skal begynde med nul bl hver morgen, så er det svært at komme ind på kortet.

Men lad nu det ligge, som man siger.

Men husk nu lige at der på A vel kun er 4 klaner i alt ligesom jer. Så vil der altid være 1 eller 2 klaner som aldrig får et ben til jorden hver runde. Uanset MMR scoren.

Så der er vel kun 2 muligheder. Lav et kort kun med jer 4 klaner, eller fjern den bonus i får fra bl. For ellers vil de 1-2 andre klaner, uanset hvem de er, altid beklage sig når de er på kort med jer.

Måtte lige tjekke hvilken klan du var i Gnavpotten, du har vist lige skiftet navn :))

Men ja nu var GR ikke helt død, men som du kunne se så kom i ikke så tit til fadet, og det er jo virkeligt ikke ond mening !!! Jeg tænker de fleste af os har taget ca 10% af de kampe vi normalt kan tage i forhold til max nedslidning. Når det er sgat/skrevet ;-) så er det jo virkeligt dødsygt, ikke pga af antal kampe, men vi har ikke haft en eneste speedkamp i 2 runder, altså 4 uger!!! Og det er ikke motiverende, tvært imod!

Nu skriver du at der vel er 4 klaner på A som er lige som os, det er så også derfor jeg foreslår at det kunne blive på tværs af servere a la KE, det ville helt sikkert gøre det mere spændende for alle, da alle klaner så matches bedre og mere fair :)
 

Pawaw

Nyt medlem
Jeg er af den opfattelse, at det er alt for nemt at komme i diamantligaen, og næsten umuligt at rykke ud igen med den nuværende pointfordeling. Hvis man gav færre +point og flere - point vil der ikke være som mange i diamant, og dem som er der vil være de stærkeste klaner, og man vil kæmpe for at blive i ligaen.
Hvordan skal man afgøre hvilke klaner som er stærkest når alle er på 1000 MMR, og hvis man alligevel placerer de stærkeste sammen, vil svage klaner let kunne holde sig i diamantligaen og problemet fortsætte.
At en ny klan vil være længe om at komme frem til diamantligaen er vel rimeligt, i forhold til at nogle klaner har eksisteret i mange år og kæmpet for at holde sig i toppen.


Ja det er alt for nemt for relativt "inaktive" klaner at komme op ad, det må jo også vise sig i Platin ikke mindst og vi har da prøvet at møde klaner som "giver op" med det samme.. Så et eller andet skal der altså gøres hvis interessen for KS skal bestå !!!
 

Gnavpotten

Medlem
Måtte lige tjekke hvilken klan du var i Gnavpotten, du har vist lige skiftet navn :))

Men ja nu var GR ikke helt død, men som du kunne se så kom i ikke så tit til fadet, og det er jo virkeligt ikke ond mening !!! Jeg tænker de fleste af os har taget ca 10% af de kampe vi normalt kan tage i forhold til max nedslidning. Når det er sgat/skrevet ;-) så er det jo virkeligt dødsygt, ikke pga af antal kampe, men vi har ikke haft en eneste speedkamp i 2 runder, altså 4 uger!!! Og det er ikke motiverende, tvært imod!

Nu skriver du at der vel er 4 klaner på A som er lige som os, det er så også derfor jeg foreslår at det kunne blive på tværs af servere a la KE, det ville helt sikkert gøre det mere spændende for alle, da alle klaner så matches bedre og mere fair :)

Enig. De skal hurtigst muligt lave KS ligesom KE. Men det har de vist desværre meldt ud aldrig sker.

Og ja du er jo fra DV, så vi var ikke på kort sammen. Beklager sammenblandingen. Du har vist skiftet klan siden jeg tjekkede dig sidst. Jeg mente du var i VG. Folk skifter klan for tit eller skifter navn :p

I endte jo i diamant 2 de sidste par runder. Og der kan jeg sagtens forstå I har følt jer overlegne. Nu er vi rykket ned i MMR score, så kan I få vores plads i gruppe 1 ;)

Men jeg mener stadig at problemet på A ikke løses med MMR scoren alene, for som jeg skriver, så er der pt. kun 4 klaner på A som spiller KS fuldtids. Der vil altid, uanset scoren være 1-2 klaner der ikke får et ben til jorden i diamant 1 på server A.

Og så længe Inno ikke vil ændre konceptet i KS så det ligner KE, så vil lysten til KS runde efter runde bliver smadret for rigtig mange spillere.
 

Pawaw

Nyt medlem
Enig. De skal hurtigst muligt lave KS ligesom KE. Men det har de vist desværre meldt ud aldrig sker.

Og ja du er jo fra DV, så vi var ikke på kort sammen. Beklager sammenblandingen. Du har vist skiftet klan siden jeg tjekkede dig sidst. Jeg mente du var i VG. Folk skifter klan for tit eller skifter navn :p

I endte jo i diamant 2 de sidste par runder. Og der kan jeg sagtens forstå I har følt jer overlegne. Nu er vi rykket ned i MMR score, så kan I få vores plads i gruppe 1 ;)

Men jeg mener stadig at problemet på A ikke løses med MMR scoren alene, for som jeg skriver, så er der pt. kun 4 klaner på A som spiller KS fuldtids. Der vil altid, uanset scoren være 1-2 klaner der ikke får et ben til jorden i diamant 1 på server A.

Og så længe Inno ikke vil ændre konceptet i KS så det ligner KE, så vil lysten til KS runde efter runde bliver smadret for rigtig mange spillere.


Der kan du bare se, jeg vidste ikke at vi ikke var på kort sammen... vi var med Fairplay og de tog da nogle kampe og så lidt fra de andre klaner, men der var ingen spænding i det, også derfor jeg ikke kan sige hvem de andre klaner var, det interesserede mig for lidt..

Jeg er ikke meget for at kalde os overlegne ;-)) Men ja vi har mere styrke end de fleste klaner på A, så det vil jo altid går ud over dem vi er på kort med, og er vi på kort med de 3 andre stærke klaner som du peger på, så ville jeg nødigt være i en af de andre klaner der er på kort med os!!!

Tror nu heller ikke det kan løses med MMR alene, der skal mere til, og bla det du skriver om at nedgradere BL'er kunne være en god ide, for det ville nedsætte antal kampe og dermed kunne klanerne kæmpe mindre, men der vil stadigt være forskel i styrke. Så ja der skal flere løsninger indtænkes, så det bliver godt for alle :)
 

Optimus Prime II

Nyt medlem
Nu tager du så et eksempel som er 2 år fremme. Og det er ikke kun 50 MMR man får for en 1 Plads, som en ny stærk klan jo ville få, men 100-175 MMR pr runde.

Nej, man får højst 50 MMR *mere* end den klan man vil indhente.

Jeg kunne tage 2 år, 1 år, eller 5 år, det er ligegyldigt, det var blot et eksempel. Der kommer hele tiden nye klaner til, om 2 år kommer der også en ny klan. Og om 2 år kunne der godt have ligget en klan på 1. pladsen i de 2 år, lad os kalde den klan L. Den ville have 52 * 175 = 9100 MMR på det tidspunkt. Den nye klan (lad os kalde den A) dukker op og vinder alle sine KS fra nu af (L vinder også stadig alle sine). I starten møder L og A ikke hinanden, så de får begge +175 MMR hver 14. dag, så afstanden imellem dem forbliver 9100 MMR. A ville aldrig nå op til L, med mindre der var andre faktorer end MMR som Inno benyttede til at matche klaner i KS. Men hvis de mødes, så får A derfra 175 MMR (for førstepladsen) og L 125 MMR (for andenpladsen) fremover. En difference på 50 MMR som A indhenter L’s score med. I bedste fald lidt over 7 år, i værste fald får A aldrig en kamp mod L, og ville aldrig kunne indhente dem.

Ligegyldigt hvor lille et forspring nogen får, hvis det ikke cappes til et maksimum, så kan det aldrig konverteres til en andenplads, ligegyldigt hvor meget bedre andre spiller.
 
Top