Skal KS dø...??

Pawaw

Nyt medlem
Nej, man får højst 50 MMR *mere* end den klan man vil indhente.

Jeg kunne tage 2 år, 1 år, eller 5 år, det er ligegyldigt, det var blot et eksempel. Der kommer hele tiden nye klaner til, om 2 år kommer der også en ny klan. Og om 2 år kunne der godt have ligget en klan på 1. pladsen i de 2 år, lad os kalde den klan L. Den ville have 52 * 175 = 9100 MMR på det tidspunkt. Den nye klan (lad os kalde den A) dukker op og vinder alle sine KS fra nu af (L vinder også stadig alle sine). I starten møder L og A ikke hinanden, så de får begge +175 MMR hver 14. dag, så afstanden imellem dem forbliver 9100 MMR. A ville aldrig nå op til L, med mindre der var andre faktorer end MMR som Inno benyttede til at matche klaner i KS. Men hvis de mødes, så får A derfra 175 MMR (for førstepladsen) og L 125 MMR (for andenpladsen) fremover. En difference på 50 MMR som A indhenter L’s score med. I bedste fald lidt over 7 år, i værste fald får A aldrig en kamp mod L, og ville aldrig kunne indhente dem.

Ligegyldigt hvor lille et forspring nogen får, hvis det ikke cappes til et maksimum, så kan det aldrig konverteres til en andenplads, ligegyldigt hvor meget bedre andre spiller.

50 MMR mere end den klan man vil indhente.. Vi går ud fra at det er en ny stærk klan. Så må det jo være bunden af Diamant 1 som skal overhales, som angiveligt vil skifte fra runde til runde.. Hvis det er en stærk klan så er det jo maksimum MMR fra alle runderne, indtil klanen kommer i Diamant 1. Så det vil være mere end 50 MMR. Det er jo ikke den nye stærke klan som skal sammenlignes med de stærkeste #gamle" klan. Det gælder jo om for den nye stærke klan at komme i Diamant 1 så styrken kan matches ?? De totale MMR kan jo være ligegyldige om nr 1 har 1M MMR og nr 2 har 5K MMR, bare de komme i KS runde sammen :)
 

Optimus Prime II

Nyt medlem
50 MMR mere end den klan man vil indhente.. Vi går ud fra at det er en ny stærk klan. Så må det jo være bunden af Diamant 1 som skal overhales, som angiveligt vil skifte fra runde til runde.. Hvis det er en stærk klan så er det jo maksimum MMR fra alle runderne, indtil klanen kommer i Diamant 1. Så det vil være mere end 50 MMR. Det er jo ikke den nye stærke klan som skal sammenlignes med de stærkeste #gamle" klan. Det gælder jo om for den nye stærke klan at komme i Diamant 1 så styrken kan matches ?? De totale MMR kan jo være ligegyldige om nr 1 har 1M MMR og nr 2 har 5K MMR, bare de komme i KS runde sammen :)

Den nye stærke klan (A) får i starten 175 MMR for alle sine KS (på vej op), men den gamle (L) får også 175 MMR for hver af sine KS. De forbliver lige langt fra hinanden, i al evighed, med mindre de mødes. Overvej hvor lang tid der vil gå før den nye klan har overhalet alle andre, og møder den gamle.

Men lad os for nemheds skyld sige de mødes efter kun et øjeblik. Afstanden imellem dem er stadig 9100 MMR. L får nu 125 i hver KS, og A får 175 MMR. A indhenter altså kun L med 50 MMR hver 14. dag = 7 år hvor de to får 1. og 2. plads i samme KS, før de bytter plads på ranglisten.
 

Pawaw

Nyt medlem
Den nye stærke klan (A) får i starten 175 MMR for alle sine KS (på vej op), men den gamle (L) får også 175 MMR for hver af sine KS. De forbliver lige langt fra hinanden, i al evighed, med mindre de mødes. Overvej hvor lang tid der vil gå før den nye klan har overhalet alle andre, og møder den gamle.

Men lad os for nemheds skyld sige de mødes efter kun et øjeblik. Afstanden imellem dem er stadig 9100 MMR. L får nu 125 i hver KS, og A får 175 MMR. A indhenter altså kun L med 50 MMR hver 14. dag = 7 år hvor de to får 1. og 2. plads i samme KS, før de bytter plads på ranglisten.

Jeg forstår ikke hvor du vil have at den nye stærke klan skal indhente den gamle stærkeste klan ???
Det er jo bare MMR... og det kan du jo ikke bruge til noget om du har 9100 MMR eller 910000000 MMR..
Det handler jo om for den nye stærke klan at komme i den bedste gruppe !! Altså det vi kalder Diamant 1.
Der har jeg jo så lavet det regnskab, som viser at den nye stærke klan vil overhale klan nr 5-8 relativt hurtigt :)

Og nej den nye klan vil aldrig overhale den gamle stærke klan... Hvorfor er det vigtigt ?

Det kommer jo heller ikke til at ske med rådhuset niveau f. eks. som det er nu er loftet niveau 100, og der vil gå lang tid inden en ny klan er oppe på niveau 100, men er det ikke fair nok ?
 

Optimus Prime II

Nyt medlem
Jeg forstår ikke hvor du vil have at den nye stærke klan skal indhente den gamle stærkeste klan ???
Det er jo bare MMR... og det kan du jo ikke bruge til noget om du har 9100 MMR eller 910000000 MMR..
...
Og nej den nye klan vil aldrig overhale den gamle stærke klan... Hvorfor er det vigtigt ?

Fordi MMR afspejler styrken, og den stærkeste skulle gerne have flest point, ikke? Ellers kan Inno ikke fordele klanerne korrekt i ligaerne.

Du efterspørger en forbedring af hvordan KS-styrke måles, så klaner kommer i de korrekte ligaer sammen. At fjerne loftet på MMR vil være en skidt løsning.
 

Pawaw

Nyt medlem
Fordi MMR afspejler styrken, og den stærkeste skulle gerne have flest point, ikke? Ellers kan Inno ikke fordele klanerne korrekt i ligaerne.

Du efterspørger en forbedring af hvordan KS-styrke måles, så klaner kommer i de korrekte ligaer sammen. At fjerne loftet på MMR vil være en skidt løsning.

Ja MMR afspejler styrken og den stærkeste skulle gerne have flest MMR, det var min pointe fra starten af.. Men hvis der er loft, kan den stærkeste klan jo ikke have flest MMR, så der modsiger du dig selv ;-)

Dit input var at en nystartet klan ikke kunne komme til kæmpe med de stærke, ikke sandt ?
Det har jeg så forklaret dig, at det sagtens kan lade sig gøre, da en stærk klan får max MMR i alle runderne op til den stærkeste gruppe !
Og at bunden i den stærkeste gruppe ikke kommer til at få samme stigning i MMR som den stærkeste og den nye stærke klan..
Som det er i dag tager det et stykke tid for en ny klan at komme i Dia1, ligesom det vil gøre ved at fjerne loftet, så kan virkelig ikke se hvad forskellen er ?

For netop ved at fjerne loftet, får alle klaner de MMR som de er berettiget til, der er ingen der møder et loft og kommer sammen med andre klaner som ikke har den samme styrke. Det er vel logik :))

MMR er kun til for at matche klaner i styrke, der er ingen rangliste eller præmiering i forhold til hvor mange MMR en klan har. Så igen hvor mange MMR en klan har er ligegyldigt i forhold til om den stærkeste har 100M MMR og nr 2 har 1001 MMR, det er irrelevant.

Det der må være essensen i at der starten en ny stærk klan, er jo om den kan matches med nogen på deres egen styrke, og ja det ville jo ske med tiden, nøjagtigt som i dag. At man starter en ny klan er jo et bevidst valg, og så må de spillere tage højde for at deres MMR, Rådhusets niveau, Prestige på Ranglisten osv. starter på 0, og så foretage et valg om det er det de vil. Jeg har også pointeret trenden i at klaner overtager allerede eksisterende klaner for at få en hurtigere start, og den trend vil nok ikke forsvinde ;-)
 

Storekrog

Nyt medlem
Har ikke læst alle de lange beskeder i denne tråd, men man burde lave det som KE, hvor det er på tværs af verdener, så vil du ihverfald møde større modstand. Hvordan det skal laves systematisk, må inno så finde ud af.

Ang. Loft, så ja så burde der ikke være loft på de point. Dog kunne man lave det sådan at den hver 3.-6. måned halveret alle point som var indsamlet. Det ville gøre man ikke kunne stikke af på samme måde hvis bare loftet var fjernet. Om der burde være et maks er vel også ok. Men som nævnes så er det bare en underlig måde det er sat op på nu.
 

Optimus Prime II

Nyt medlem
Ja MMR afspejler styrken og den stærkeste skulle gerne have flest MMR, det var min pointe fra starten af.. Men hvis der er loft, kan den stærkeste klan jo ikke have flest MMR, så der modsiger du dig selv ;-)

Stop, jeg gider ikke ud i den slags diskussioner igen. Bare fordi jeg siger der er et problem med ingen loft, betyder det ikke at jeg siger at det nuværende system fungerer som du ønsker det. Forhold dig venligst til den ene ting jeg rent faktisk siger noget om: Uden loft, vil den nye stærkeste (!) klan aldrig kunne indhente den tidligere stærkeste (nu andenstærkeste) klan. Dermed er ideen om ingen loft ikke en løsning.

Man kunne eksempelvis bruge en tilsvarende finmasket pointudregning, som den nuværende klanrangering, bare isoleret set for KS-score. I klanrangering er der ikke 18 klaner der ender på 1000 point (eller 35000 for at bruge et mere realistisk tal for klanrangering), men på alle mulige tal, relativt tæt op ad hinanden. Og der kan vendes op og ned på rangering i løbet af et par uger. Men hvad skulle KS-scoren beregnes ud fra? Du ønsker at belønne speedkamp-evne, andre ønsker måske at give flere point for helt andre evner i KS.

Reelt set, hvis de 2-3 klaner der tramper over det hele med speedkamp mistede interessen for KS, så ville KS muligvis blive sjovere for resten ;-)
 

Pawaw

Nyt medlem
Stop, jeg gider ikke ud i den slags diskussioner igen. Bare fordi jeg siger der er et problem med ingen loft, betyder det ikke at jeg siger at det nuværende system fungerer som du ønsker det. Forhold dig venligst til den ene ting jeg rent faktisk siger noget om: Uden loft, vil den nye stærkeste (!) klan aldrig kunne indhente den tidligere stærkeste (nu andenstærkeste) klan. Dermed er ideen om ingen loft ikke en løsning.

Man kunne eksempelvis bruge en tilsvarende finmasket pointudregning, som den nuværende klanrangering, bare isoleret set for KS-score. I klanrangering er der ikke 18 klaner der ender på 1000 point (eller 35000 for at bruge et mere realistisk tal for klanrangering), men på alle mulige tal, relativt tæt op ad hinanden. Og der kan vendes op og ned på rangering i løbet af et par uger. Men hvad skulle KS-scoren beregnes ud fra? Du ønsker at belønne speedkamp-evne, andre ønsker måske at give flere point for helt andre evner i KS.

Reelt set, hvis de 2-3 klaner der tramper over det hele med speedkamp mistede interessen for KS, så ville KS muligvis blive sjovere for resten ;-)

Det er da ikke en diskussion, vi belyser begge vores pointer, som jeg ser det :)

Men du fokusere på om en nystartet stærk klan kan indhente en i forvejen stærk klan, og kun målt på MMR. Men det er jo uvæsenligt om de indhenter den stærke klan, for det er kun MMR. MMR kan klanen ikke bruge til noget !! Andet end at blive matchet sammen med andre ligeværdige klaner.
Så om den nye klan indhenter den gamle klan på MMR er ikke vigtigt i min verden. Vil du svare på hvorfor det er vigtigt for dig at den nye klan skal indhente den gamle klan målt på MMR ?

Med et loft vil de stærke klaner altid ramme et loft, det er kun et spørgsmål om tid før de rammer loftet, og som vi kan se i dag, så er det ikke kun de stærke klaner der rammer det loft. Så min pointe er at uden et loft er det nemt for et kodet system at plukke fra toppen af. Og da MMR ikke er væsenligt i andre forhold end at matche klaner med, er det jo fuldstændigt ligegyldigt om en stærk klan har 100'000'000 MMR, så længe at bunden i Diamant1 får - MMR, så vil bunden af Diamant1 og toppen af Diamant2 ligge inden for et rimeligt tæt felt målt på MMR. Og den nye stærke klan, vil jo komme op i mod dem, og så vinde, fordi de jo er stærke. Og så vil de komme i Diamant1 som er hensigten, og da de er stærke vil de så også stige støt, men bunden af Diamant1 vil fortsat få - MMR, så når der så kommer endnu en ny stærk klan, så er det samme historie.

Et fintmaske pointudregning kan jo lige så godt være uden loft, da alle klaner så vil få de point som de kan opnå. Synes ikke der er grund til at gøre det mere besværligt. i dag er der 10 klaner på A serveren som har 1000 MMR, og vi er helt enige om at de 10 klaner ikke er lige stærke. Under 1000 MMR er der jo en masse forskellige MMR scores, så problemet ligger kun ved de 10 øverste klaner efter den sidste runde, der under er der ingen udfordringer i at skelne. Så igen ved at fjerne loftet, så fjernes udfordringen med at de stærkeste møder de mindre stærke på stadigt 1000 MMR.

Jeg har vist aldrig skrevet at jeg ville belønne speedkamp-evne ? KS scoren beregnes jo ud fra de placeringer som klanerne opnår i de forskellige runder, sådan er det i dag, og kan ikke se at det skal beregnes ud fra andre ting en styrken i KS.

Interessant at du skriver at "hvis de 2-3 klaner der tramper over det hele med speedkamp mistede interessen for KS, så ville KS muligvis blive sjovere for resten ;-)" Har du taget stilling til om det bare er de klaners og dermed medlemmernes normale styrke der kræver et vist antal daglige kampe og at mange i de klaner ikke en gang når i nærheden af deres nedslidnings max ? Kunne det være at fordi det er ulige fordelt med klanernes samlede styrke, at der så måske er så stor forskel på klanerne ? Lad os antage at den klan du er med i kan tage gennemsnitligt 2000 kampe om dagen, og lad os antage at en af de 2-3 klaner du omtaler måske kan tage 10000 kampe om dagen. Så kan du godt se den naturlige udvikling på et kort.
Så løsningen er ikke at nogen mister interessen, men nærmere at alle klaner bliver bedre matchet, og især de øverste 10 klaner på samme 1000 MMR ;-)
 

Lars den slidte

Nyt medlem
Nej, man får højst 50 MMR *mere* end den klan man vil indhente.

Jeg kunne tage 2 år, 1 år, eller 5 år, det er ligegyldigt, det var blot et eksempel. Der kommer hele tiden nye klaner til, om 2 år kommer der også en ny klan. Og om 2 år kunne der godt have ligget en klan på 1. pladsen i de 2 år, lad os kalde den klan L. Den ville have 52 * 175 = 9100 MMR på det tidspunkt. Den nye klan (lad os kalde den A) dukker op og vinder alle sine KS fra nu af (L vinder også stadig alle sine). I starten møder L og A ikke hinanden, så de får begge +175 MMR hver 14. dag, så afstanden imellem dem forbliver 9100 MMR. A ville aldrig nå op til L, med mindre der var andre faktorer end MMR som Inno benyttede til at matche klaner i KS. Men hvis de mødes, så får A derfra 175 MMR (for førstepladsen) og L 125 MMR (for andenpladsen) fremover. En difference på 50 MMR som A indhenter L’s score med. I bedste fald lidt over 7 år, i værste fald får A aldrig en kamp mod L, og ville aldrig kunne indhente dem.

Ligegyldigt hvor lille et forspring nogen får, hvis det ikke cappes til et maksimum, så kan det aldrig konverteres til en andenplads, ligegyldigt hvor meget bedre andre spiller.
Optimus det er ligegyldigt om der er en grænse i MMR, men skal så ligge det rigtige sted... Nu er det så 3 runde vi går i gang med uden modstand... Som Jimse skrev tidligere, så må man jo så bare lave det om, så det giver meget mere i minus og blive sidst. Det handler i bund og grund om at vi skal have det sjovt med spillet og det har vi ikke nu... Så kan de som en start hæve MMR grænsen til 2000, så de stærkeste mødes... Dette er røvsygt. Og nu tager vi så 14 dage mere uden spænding. Så er vi på 1,5 måned uden sjov overhovedet i KS... SÅ DØR det, ingen tvivl om det.
 

Lars den slidte

Nyt medlem
Nej, man får højst 50 MMR *mere* end den klan man vil indhente.

Jeg kunne tage 2 år, 1 år, eller 5 år, det er ligegyldigt, det var blot et eksempel. Der kommer hele tiden nye klaner til, om 2 år kommer der også en ny klan. Og om 2 år kunne der godt have ligget en klan på 1. pladsen i de 2 år, lad os kalde den klan L. Den ville have 52 * 175 = 9100 MMR på det tidspunkt. Den nye klan (lad os kalde den A) dukker op og vinder alle sine KS fra nu af (L vinder også stadig alle sine). I starten møder L og A ikke hinanden, så de får begge +175 MMR hver 14. dag, så afstanden imellem dem forbliver 9100 MMR. A ville aldrig nå op til L, med mindre der var andre faktorer end MMR som Inno benyttede til at matche klaner i KS. Men hvis de mødes, så får A derfra 175 MMR (for førstepladsen) og L 125 MMR (for andenpladsen) fremover. En difference på 50 MMR som A indhenter L’s score med. I bedste fald lidt over 7 år, i værste fald får A aldrig en kamp mod L, og ville aldrig kunne indhente dem.

Ligegyldigt hvor lille et forspring nogen får, hvis det ikke cappes til et maksimum, så kan det aldrig konverteres til en andenplads, ligegyldigt hvor meget bedre andre spiller.
Det er vel ligegyldigt om 2 klaner har 111111 i MMR, hvis bare der er plads til flere... Der er jo hele tiden nogen der får minus, så det vil ikke tage meget længere tid at komme til tops end det gør nu... Hvis der så kommer en klan der kan smadre alle, så kommer de lige så hurtigt i Diamant... Så kan vi sætte MMR til 3000, så dem der vinder HELE tiden ikke kan komme højere.
 

Lars den slidte

Nyt medlem
Den eneste og rigtige løsning på dette problem er at hæve eller fjerne MMR grænsen... Nu går vi så i gang med 3 runde i træk hvor vi bare skal kede os... Gider sku snart ikke mere... Hvor er det sørgeligt at der ikke bliver gjort noget ved det inden rigtig mange mister lysten til KS...:-((
 

Optimus Prime II

Nyt medlem
Det er vel ligegyldigt om 2 klaner har 111111 i MMR, hvis bare der er plads til flere... Der er jo hele tiden nogen der får minus, så det vil ikke tage meget længere tid at komme til tops end det gør nu... Hvis der så kommer en klan der kan smadre alle, så kommer de lige så hurtigt i Diamant...

Det skriver du uden at have regnet efter, ligesom Hr Frank Castle. Nu skriver jeg det lige det samme for 3. (og sidste) gang. Prøv at læse disse pointer én af gangen, og se om ikke I er enige i dem alle:

1) I efterspørger at man skal kunne sortere efter MMR, for at finde den stærkeste klan, så de rigtige klaner kommer til at kæmpe mod hinanden. Lige nu dur det ikke, siger I, fordi for mange har 1000 MMR. Det er ikke mig der efterspørger det, det er andre i denne tråd. Men det er udgangspunktet fra jeres side: MMR skal ideelt set altid afspejle dagens styrkeforhold.

2) Så siger jeg: Hvis nu verdens stærkeste klan starter op, vil det så ikke være mest korrekt hvis den hurtigt fik det højeste antal MMR? Ellers vil MMR-skalaen da ikke være retvisende. I mit eksempel med en klan der har opnået 9000 MMR (2 års wins), så vil det tage mindst 7 år for denne nye verdens stærkeste klan, at nå til førstepladsen på MMR-listen. Er det at afspejle "dagens styrkeforhold"? Det er jer, ikke mig, der siger den stærkeste klan skal være øverst. Men det tager mindst 7 år, for en klan der starter om 2 år.

Forslaget om ingen maks på MMR er defekt, jeg har ikke mere at tilføje. Jeg sætter min lid til at Inno kan logik og matematik nok til at det ikke bliver løsningen.
 

Jimse

Aktivt medlem
Man kunne evt. begrænse diamant til 8 klaner, og så lade det være de 8 stærkeste som kommer ind. Personligt syntes jeg der er alt for mange diamantklaner. Kan måske gøres ved at lade MMR fortsætte, at verdens "stærkeste klan" vil være flere år om at komme i diamant er vel meget naturligt. Vi er en del som har spillet i mange år.
 

Lars den slidte

Nyt medlem
Man kunne evt. begrænse diamant til 8 klaner, og så lade det være de 8 stærkeste som kommer ind. Personligt syntes jeg der er alt for mange diamantklaner. Kan måske gøres ved at lade MMR fortsætte, at verdens "stærkeste klan" vil være flere år om at komme i diamant er vel meget naturligt. Vi er en del som har spillet i mange år.
Det ville ikke tage meget længere end nu Jimse, for der vil jo også hele tiden være klaner der får minus...:)
Så tror ikke det vil gå så galt med hvor lang tid det tager at komme i den bedste pulje.
Noget skal bare gøres og helst i går. For nu bliver det 11 dage mere i kedsomhed. Når NÆSTE runde starter er det 1,5 måned siden vi har haft modstand...:-(((
 

Lars den slidte

Nyt medlem
Det skriver du uden at have regnet efter, ligesom Hr Frank Castle. Nu skriver jeg det lige det samme for 3. (og sidste) gang. Prøv at læse disse pointer én af gangen, og se om ikke I er enige i dem alle:

1) I efterspørger at man skal kunne sortere efter MMR, for at finde den stærkeste klan, så de rigtige klaner kommer til at kæmpe mod hinanden. Lige nu dur det ikke, siger I, fordi for mange har 1000 MMR. Det er ikke mig der efterspørger det, det er andre i denne tråd. Men det er udgangspunktet fra jeres side: MMR skal ideelt set altid afspejle dagens styrkeforhold.

2) Så siger jeg: Hvis nu verdens stærkeste klan starter op, vil det så ikke være mest korrekt hvis den hurtigt fik det højeste antal MMR? Ellers vil MMR-skalaen da ikke være retvisende. I mit eksempel med en klan der har opnået 9000 MMR (2 års wins), så vil det tage mindst 7 år for denne nye verdens stærkeste klan, at nå til førstepladsen på MMR-listen. Er det at afspejle "dagens styrkeforhold"? Det er jer, ikke mig, der siger den stærkeste klan skal være øverst. Men det tager mindst 7 år, for en klan der starter om 2 år.

Forslaget om ingen maks på MMR er defekt, jeg har ikke mere at tilføje. Jeg sætter min lid til at Inno kan logik og matematik nok til at det ikke bliver løsningen.
Tror nok at hvis en superlige klub skulle spille 3 sæsoner i Danmarkserien, så ville fodbolden dø. Det samme sker i ks og så er der slet ikke nogen der vil lave verdens stærkeste hold og så kan det jo være lige meget. Storeskrog skriver at måske kunne halvere point hver halve år, eller man kunne også trække 80% af klaners MMR hver halve år, så der ikke er nogen der stikker af, men som det er nu dur det ikke og ks vil dø...
 
Uagtet hvordan folk ser eventuelle løsninger til den omtalte udfordring, så er dette en problemstilling som Innogames bør kigge ind i.
Er ikke bekendt med, om dette kun er en udfordring på Arvahall (dk1) serveren, eller om der også er andre danske såvel som internationale servere.

Om det skal være MMR eller andre paramenter som der skal ændres, det kan jeg ikke svare på. Der må Innogames kunne lave et dataudtræk, for at kigge dybere ind i dette.

Problematikken er der, og der bør gøres noget ved det.
 

Lars den slidte

Nyt medlem
Så er det 4 runde i træk uden modstand i KS... Nu må Foe da snart åbne deres øjne og gøre noget... Jeg går snart helt i stå i dette spil desværre...:-(((
 
Det kunne være rart hvis en fra det danske Forge of Empires community kunne bekræfte eller afkræfte, om de har viderebragt denne udfordring til udviklingen eller om de overhovedet vil gøre noget ved denne problemstilling. Og hvis ikke, så komme med en redegørelse for deres begrundelse.
 
Top