Spørgsmål og feedback om klanslagmarkerne

KS bliver aldrig min favorit disciplin. For det første kan man ikke selv vælge, hvem man vil slå på, hvilke tidsaldre man vil kæmpe i og det er fuldstændig gak, at man sætter klaner med 1 og 2 spillere sammen med klaner med 20 - 30 spillere, når spillet er konstrueret til, at man kun meget vanskeligt kan tage mere end 100 kampe i døgnet pr spiller. Derudover skal man bruge 11 dage på at tage de samme sektorer om og om igen. Det er godt nok en ommer Inno.
 

DeletedUser2420

Guest
I have a dream!

Det bliver muligt at tilgå klan-skattekammeret fra KS. Dette for at holde styr på hvor mange varer man har og hvor det er man bruger varer fra, når evt forsvar sættes.
Jeg kan af gode grunde ikke huske udenad, hvilke tidsalder de forskellige varer tilhører.

Lad tiden vise om dette nye tiltag simpelthen bliver for tidskrævende
 

DeletedUser2395

Guest
I have a dream!

Det bliver muligt at tilgå klan-skattekammeret fra KS. Dette for at holde styr på hvor mange varer man har og hvor det er man bruger varer fra, når evt forsvar sættes.
Jeg kan af gode grunde ikke huske udenad, hvilke tidsalder de forskellige varer tilhører.

Lad tiden vise om dette nye tiltag simpelthen bliver for tidskrævende

Der står, hvor mange varer du har, når du forsøger at bygge en bygning. Har du ikke varer nok, står tallene med rødt.
 

Hyne68

Aktivt medlem
en ting jeg ikke lige er blevet klar over, er udmattelsesniveauet individuelt eller klanbaseret ?

Individuelt. Du og du alene stiger et niveau pr. aktion du laver. Det eneste der kan ændre på det, er evt. bygninger i de Provinser du angriber eller angriber fra.
Her er der mulighed for at udmattelses-niveauet enter stiger med det dobbelte pr. aktion (hvis du angriber en Provins som har aktiv(e) Attrapper eller Fælder),, eller at din Udmattelse ikke stiger med 1 pr. aktion (hvis du angriber en Provins, som støder op imod Provinser, hvori din klan har bygget og har aktive Udkigsposter og / eller Belejringslejre).
 

Captain Franke

Nyt medlem
KS bliver aldrig min favorit disciplin. For det første kan man ikke selv vælge, hvem man vil slå på, hvilke tidsaldre man vil kæmpe i og det er fuldstændig gak, at man sætter klaner med 1 og 2 spillere sammen med klaner med 20 - 30 spillere, når spillet er konstrueret til, at man kun meget vanskeligt kan tage mere end 100 kampe i døgnet pr spiller. Derudover skal man bruge 11 dage på at tage de samme sektorer om og om igen. Det er godt nok en ommer Inno.
Jeg har den helt modsatte holdning til KS efter at jeg har kunnet teste den et par måneder nu på beta også. Jeg er meget positiv, og mener Inno har lavet et lille guldkorn: 1) Den er faktisk et fund for mindre klaner, for de vil nu med KS, klatre i klan niveau meget hurtigere - selv en 5 plads i kobber liga giver så meget klanstyrke at en klan på niveau under 10 og/ eller 20 vil tage en lille himmelferd. 2) En klans styrke i KS er ikke kun antal medlemmer, så en klan på kun 1 medlem kan sagtens slå klaner med flere medlemmer. Kommer helt an på hvad for tybe medlem vi taler om. 3) I et strategi spil som FoE så er det dejlig når der kommer nye features som handler om... lige præcis; strategi og taktik. 4) Klanrangring på mange af serverne har blevet meget statiske... de samme der roder rundt i toppen, i midten og videre nedover. KS er en gamechanger hvad angår klanrangering som jeg ser det, og jeg tror rangeringslistene kan blive meget mere dynamiske nu. 5) Det er flot at også de der bruger mobil og kun mobil ogs kan bidrage nu med klanstyrke i kampe/ forhandlinger der giver lidt mere styrke til klanen end KE. KE er fin den, men særlig effektiv til at generere klanstyrke er den ikke. Og klaner der har op mod 50% af sine medlemmer på mobil, så har heller ikke KvK alltid vært en god mulighed. 6) Stærke klaner vs mindre klaner. Det er jo nettop dette KS kontra KvK giver en mulighed for at korrigere på - for i KvK så møder alle alle - uanset styrke. Det gør de ikke i KS, med sin liga indeling. 7) Det er meget mere dynamisk taktik og strategi i KS end i KvK, og situationer bliver ikk elåst fast i uger som de kan blive i KvK.

Så KS? En vinder! Tak Inno! :-D
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Jeg er enig med dig i det meste, dog er det svært at være en lille klan på max 5 medlemmer hvis man gerne vil op i Guld liga men måske vil det hjælpe små klaner med at gå sammen, så de kommer op på min 10 medlemmer.
 

Captain Franke

Nyt medlem
Jeg er enig med dig i det meste, dog er det svært at være en lille klan på max 5 medlemmer hvis man gerne vil op i Guld liga men måske vil det hjælpe små klaner med at gå sammen, så de kommer op på min 10 medlemmer.
Jeg vil da tro at Callunborg kan klare sig ganske så udmærket i KS efterhånden - lige som i KE - hvis ikke så skal I da være hjertelig velkommen til Legendene altså ;-)))
 

Morten70

Medlem
Kan mere end en klan gå efter en provins samtidigt, eller bliver provinsen "låst" når først en klan har taget point i den pågældende provins ?
 

Hyne68

Aktivt medlem
Kan mere end en klan gå efter en provins samtidigt, eller bliver provinsen "låst" når først en klan har taget point i den pågældende provins ?

Så længe en Provins ikke er taget og dermed låst de efterfølgende 4 timer, kan alle klaner der ejer en tilstødende Provins angribe.. Den af de klaner som så først får den erobret, overtager den, låser den i 4 timer, og alle øvrige klaner som har måttet have fremrykninger i Provinsen mister halvdelen af disse fremrykninger, forudsat de fortsat ejer en tilstødende Provins.
Det antal fremrykninger, vil mistes helt, såfremt de i de 4 timers "låse-periode" mister den eller de tilstødende Provinser de måtte eje.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Jeg vil da tro at Callunborg kan klare sig ganske så udmærket i KS efterhånden - lige som i KE - hvis ikke så skal I da være hjertelig velkommen til Legendene altså ;-)))
Ja vi er kommet godt igang i Callundborg, men vi er også 15 medlemmer, jeg tror ikke i ønsker at møde os i KS . Min egen klan, Freja's Krigere på B er kun 5 mand der kan deltage, sidste mand/dame hænger fast i JA uden forskning der giver adgang.
Jeg kan godt se at vi vil få det svært når vi kun kan klare 1-2 sektore om dagen.
Men jeg ser også klaner på 70+ medlemmer der endnu ikke har indtaget en sektor, det forstår jeg ikke
 
Senest redigeret:

Lizif

Aktivt medlem
Klan slagmarkerne er et godt tiltag i spillet, men jeg må sige at de personlige gevinster er meget skuffende.

Det er helt fint at store klaner har fordel i antal spillere når det gælder gevinster til klanen i form af klan points og her er liga systemet et fint tiltag så kæmper de små mod de små om lidt klan point og de store mod de store om mange klan points, den del er fair nok. (nok ikke rigtigt lige fra start men det kommer nok til at være fordelt sådan om nogle omgange)

Men spillere i små klaner der kæmper eller forhandler lige så meget som dem i de store klaner får betydeligt mindre ud af at være med og det er unfair, det ville være lidt det samme som at lave KE om så klaner under 10 medlemmer kun kunne få max 20FP for en guld relikvie og max 5FP for en sølv relikvie. I KE er det også fair nok at store klaner kan lave mange flere klan points fordi de er mange.

Store klaner tjener samtidigt en del flere fragmenter til alle i klanen så der er der også mere at hente ved at være i en stor klan, og det er også fint nok med "lidt" ekstra til dem, da det kommer an på hvordan klanen klare sig, men at de personlige gevinster er baseret på hvor stor en klan man er i er lidt ringe
 

Hyne68

Aktivt medlem
Men spillere i små klaner der kæmper eller forhandler lige så meget som dem i de store klaner får betydeligt mindre ud af at være med og det er unfair, det ville være lidt det samme som at lave KE om så klaner under 10 medlemmer kun kunne få max 20FP for en guld relikvie og max 5FP for en sølv relikvie. I KE er det også fair nok at store klaner kan lave mange flere klan points fordi de er mange.

Jeg forstår ikke helt hvad du mener her. Når du snakker om personlige gevinster, så formoder jeg du mener de fp, enheder, varer, angrebs-boost-flasker, Æresstatue-fregmenter og diamanter, man kan vinde efter hver kamp / forhandling?
Og i så fald, så er det da ligemeget om man er i en stor klan (såfremt du med stor hentyder til antallet af medlemmer), eller i en lille klan. Performer man det samme begge steder, vil afkastet være det samme begge steder.
 

Lizif

Aktivt medlem
Performer man det samme begge steder, vil afkastet være det samme begge steder.

Nej ikke når vi snakker om personlig deltagelse og derved personlige gevinster.
Jeg er i en lille klan og vi vil givetvis ikke kunne komme i diamant liga og det har vi heller ikke noget ønske om, for det er for spillere der vælger at lave store klaner eller at være i store klaner den del er helt fin.
Men den del med at hvis en spiller i den store klan tager 1500 forhandlinger/kampe gennem en omgang og en spiller i en lille klan tager samme antal forhandlinger/kampe så vil spilleren i den store klan vil lave 5 gange så mange FP som en spiller i en lille klan (i kobberliga) vil lave.
En spiller vil f.eks lave ca 4000FP den anden ca 800FP for samme personlige indsats over en omgang.

Edit I bronze kobber ligaen er den personlige FP gevinst 2FP i diamant ligaen er FP gevinsten 10FP
 
Senest redigeret:

Hyne68

Aktivt medlem
Nej ikke når vi snakker om personlig deltagelse og derved personlige gevinster.
Jeg er i en lille klan og vi vil givetvis ikke kunne komme i diamant liga og det har vi heller ikke noget ønske om, for det er for spillere der vælger at lave store klaner eller at være i store klaner den del er helt fin.
Men den del med at hvis en spiller i den store klan tager 1500 forhandlinger/kampe gennem en omgang og en spiller i en lille klan tager samme antal forhandlinger/kampe så vil spilleren i den store klan vil lave 5 gange så mange FP som en spiller i en lille klan (i bronzeliga) vil lave.
En spiller vil f.eks lave ca 4000FP den anden ca 800FP for samme personlige indsats over en omgang.

Edit I bronze ligaen er den personlige FP gevinsten 2FP i diamant ligaen er FP gevinsten 10FP

Det er jo netop baseret på Liga-placering. Så hvis du vil gøre de personlige gevinster éns, uanset, hvilken liga man optræder i, er man nødt til at fjerne liga-systemet. Og i så fald, så synes jeg personligt, at hele konkurrence-elementet forsvinder, hvilket for min del vil gøre det hele ret uinteressant.
I min optik, så er det helt fint at det personlige afkast er baseret på, hvor man befinder sig liga-mæssigt.
 

Lizif

Aktivt medlem
Performer man det samme begge steder, vil afkastet være det samme begge steder
I min optik, så er det helt fint at det personlige afkast er baseret på, hvor man befinder sig liga-mæssigt
Jeg behøver ikke modsige dig, det klare du fint selv :cool:
og det er også lidt lige meget hvad du synes, jeg har givet mit feedback, og det var møntet til Inno

Klan gevnster = Hvad klanen som samlet har lavet
Personlige gevinster = hvad den enkelte spiller har lavet
 

Hyne68

Aktivt medlem
Jeg behøver ikke modsige dig, det klare du fint selv :cool:
og det er også lidt lige meget hvad du synes, jeg har givet mit feedback, og det var møntet til Inno

Klan gevnster = Hvad klanen som samlet har lavet
Personlige gevinster = hvad den enkelte spiller har lavet

Man kan hurtigt spille smart i en fart. Når jeg skriver, at afkast er det identisk hvis man performer det samme i en stor klan som i en lille, er det naturligvis forudsat det forekommer i samme liga.
Og så er det vel alle forundt at "mønte" noget contra-feedback til IG.

Kære, IG. Der er helt som det skal være, når I har valgt at differentiere de personlige gevinster ud fra hvilken liga man performer i. Det giver det rette konkurrence-element. Hvis man som "lille" klan er utilfreds med det personlige afkast, så må man klare sig godt og dermed rykke op i liga-systemet. Når man når til et punkt, hvor antallet af medlemmer vanskeliggør yderligere oprykning, så må man tage et valg, om enten at vokse, eller at sætte sig tilfreds, med det man nu kan få på hvad dét niveau nu måtte være. Simple as.
Tak, IG.
 

Lizif

Aktivt medlem
Man kan hurtigt spille smart i en fart.

Helt rigtigt Hyne68
Men du skal nok lige vide hvorfor jeg skrev som jeg skrev.

Det var slet ikke for egen vinding, vi kommer antageligt vis til at hoppe lidt frem og tilbage fra guld til platin liga og det er 5 og 7 FP de giver det er fint nok til os og bare en ekstra udfordring hvilket også er fint :)

Det kommer dog i den grad til at tage modet fra nye spillere og nye klaner der gerne vil lidt fremad, hygge klaneren er det nok lige meget for, men dem der gerne vil fremad uden at nødvendigvis bare hoppe ind og joine en stor klan vil få det meget svært, deres byer vil af naturlige grunde være dårligere end de gamle spilleres byer, men med dette system så vil de stort set ikke have skyggen af en chance for at kunne komme nogle steder i forhold til de andre med deres klan eller byer, og det vil være de personlige gevinster der gør at de ikke kan få deres byer op i nærheden af dem der er igang, for hvis de skal bruge 5 gange så mange varer til forhandliger eller tage 5 gange så mange kampe for at tjene de samme FP i KS så er de sat så endnu mere bagud, og vil aldrig blive stærke nok som klan. (Det var allerede en stor opgave inden KS men ikke så umulig som det nu er blevet)
 

Lizif

Aktivt medlem
Ydeligere vil systemet med at de personlige gevinster nok også have effekt på at de små klaner vil miste medlemmer til de store klaner og jeg tror ikke det er en positiv ting for spillet.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Lad os se hvordan det går. Min 6 mans klan er op imod flere store klaner 60+ medlemmer, der slet ikke er kommet igang.
Det må meget vel være nogle stærke klaner på 15-40 medlemmer der ryger i den højeste liga.
Den eneste løsning jeg ser på det problem er at lade antallet af kampe det koster at indtage en sektor være baseret på klan størrelse.

1-10 medlemmer - 30 kampe + 15 per liga level
11-30 medlemmer - 50 kampe + 15 per liga level
31-55 medlemmer - 70 kampe + 15 per liga level
56-80 medlemmer - 90 kampe + 15 per liga level

Det vil give dette resultat:
KS-Liga-ide.jpg
 
Top