Spørgsmål og feedback om klanslagmarkerne

Hyrde

Aktivt medlem
Klanerne fordeles på kortet således at den klan der har den højeste LP i en liga ligger kl. 11, derefter placeres de i LP rækkesfølge mod uret så klanen med den laveste LP ligger kl. 12. Har flere klaner lige mange LP er det tilfældigt. Det er hvad jeg har fået at vide.

Når klanerner fordeles i ligaer, vil der være 5-8 klaner i hver liga. Så ved 9 diamant klaner, bliver der 2 ligaer - de 5 med højest LP kommer i en liga, de 4 øvrige i den anden liga, og for at der kan blive 5 klaner, vil den øverste platinliga blive trukket op i diamant.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Ja men spørgmålet var hvordan 6 klaner der alle har 1000 point fordeles på kortet. Vi var 7 Dia klaner med 1000 point og 5 under 1000 point.
En af de 7 klaner med 1000 point røg på det kort med dia klaner under 1000 point.
Hvorfor var det lige den klan der kom på kort 2 og hvorfor er de 6 andre klaner fordelt som de er på kort 1 ?
Sjovt nok har den absolut stærkeste klan den røde farve, men er det bare et tilfælde?
 

RisenShine

Medlem
Det med den røde farve holder ikke, for den som har rød farve på vores kort, er lige rykket op fra Platin, det er muligt at de var den stærkest spiller på Platinkortet, men det er de absolut ikke på Diamantkortet - i øvrigt ligger de kl. 21:00, jeg vil jo mene at de burde ligge kl 12:00 da de jo lige er rykket en liga op.......de kan jo ikke være stærkere end de klaner der har ligget i Diamantligaen (blandt top 3) de sidste mange uger.
 

ditto6000

Aktivt medlem
De har 1000 point som alle andre om vi taler om samme kort og som flere andre er de risiko for at rykke imellem diam 1 og springer diam 2 over og ned i platin om man ligger sidst eller andensidst afh af antal klaner i runden.

Beror det på en tilfældighed som hyrdinden har hørt kan det sagtens være en nyoprykket klan der ligger i rød zone.. derfor må de kære moderatorere gerne udrede mit spørgsmål ....:)

Dernæst oplever jeg at pointgivningen kunne tåle en justering efterhånden når en klan i diam grp 1 springer diam 2 over ved nedrykning med risiko for at ende som en jojo imellem de to ligaer hvor det var mere rime!igt for alle i både platinligaen og diamgrupperne om man rykkede fra diam grp 1 ned i diam grp 2 osv og så fremdeles på vej ind opad.. B!ot et forslag..
 
Senest redigeret:

Hyrde

Aktivt medlem
Klaner med 1000 LP (eller samme antal LP), placeres tilfældigt på kortet på de pladser de skulle have haft.
Altså hvis der er 4 klaner med 1000 LP, skal de fordeles fra kl. 11 mod uret på kortet - indtil den plads nummer 5 skal have.
Hvilken af de 4 pladser den enkelte klan får, er tilfældigt.

Det er hvad jeg har fået fortalt.
 

RisenShine

Medlem
De har 1000 point som alle andre om vi taler om samme kort og som flere andre er de risiko for at rykke imellem diam 1 og springer diam 2 over og ned i platin om man ligger sidst eller andensidst afh af antal klaner i runden.

Beror det på en tilfældighed som hyrdinden har hørt kan det sagtens være en nyoprykket klan der ligger i rød zone.. derfor må de kære moderatorere gerne udrede mit spørgsmål ....:)

Dernæst oplever jeg at pointgivningen kunne tåle en justering efterhånden når en klan i diam grp 1 springer diam 2 over ved nedrykning med risiko for at ende som en jojo imellem de to ligaer hvor det var mere rime!igt for alle i både platinligaen og diamgrupperne om man rykkede fra diam grp 1 ned i diam grp 2 osv og så fremdeles på vej ind opad.. B!ot et forslag..
Ja, det ville være rart at få en forklaring på, hvordan det egentlig forholder sig
 

Hyrde

Aktivt medlem
Diamant gruppe 1 vil i nogle tilfælde rykke ned i Diamantgruppe 2. Det kommer an på LP efter runden. Hvis man har 1000 LP ved rundens start, vil man med et tab på 75 LP fx, være nede på 925 LP. Dermed er man stadig i diamantligaen, men ikke i toppen af diamantligaen og dermed er der stor sandsynlighed for at man vil komme i gruppe 2. Grænsen for diamantliga er 901 LP og det afgør om man er diamant eller platin. Jojo klaner kan ikke undgås. Der vil altid være nogle som klarer sig godt i platin og mindre godt i diamant. Selv hvis man lavede en hvidguldliga mellem guld og diamant, ville der stadig være jojo klaner i begge ender af hvidguldligaen.
 

ditto6000

Aktivt medlem
Diamant gruppe 1 vil i nogle tilfælde rykke ned i Diamantgruppe 2. Det kommer an på LP efter runden. Hvis man har 1000 LP ved rundens start, vil man med et tab på 75 LP fx, være nede på 925 LP. Dermed er man stadig i diamantligaen, men ikke i toppen af diamantligaen og dermed er der stor sandsynlighed for at man vil komme i gruppe 2. Grænsen for diamantliga er 901 LP og det afgør om man er diamant eller platin. Jojo klaner kan ikke undgås. Der vil altid være nogle som klarer sig godt i platin og mindre godt

Er helt med på beregningen af Lpoint op og ned i ks mm og tænker at det med hensyn til klaner, aliancer og ligaer sikkert kan opleves meget forskelligt fra server til server hvordan det udspiller sig og har udviklet over det ca halve år det har været i luften. Kender det ikke fra de servere som jeg ser du spiller på så med fare for vi går forbi hinanden vil jeg blot blive ved mit spørgsmål ang fordeling af klaner når alle har 1000 lp og forslag .. men mange tak for din respons.
 

Bitte.

Medlem
Klanerne fordeles på kortet således at den klan der har den højeste LP i en liga ligger kl. 11, derefter placeres de i LP rækkesfølge mod uret så klanen med den laveste LP ligger kl. 12. Har flere klaner lige mange LP er det tilfældigt. Det er hvad jeg har fået at vide.

Når klanerner fordeles i ligaer, vil der være 5-8 klaner i hver liga. Så ved 9 diamant klaner, bliver der 2 ligaer - de 5 med højest LP kommer i en liga, de 4 øvrige i den anden liga, og for at der kan blive 5 klaner, vil den øverste platinliga blive trukket op i diamant.
Syntes i det er helt fair, man ligger den bedste klan ved siden af den der har mindst, det syntes jeg absolut ikke, man køre ret hurtig fast i ks når man ligger som den lille ved siden af den store eller man er sammen med 2 store klaner, der bare vil have hele kortet for sig selv, ja jeg ved de store bare spiller spillet, men man køre ret hurtig træt, når man mister den eneste sektor man har efter 4 timer, den sektor man med besvær har erobret også fordi man er en klan med få medlemmer i forhold til den store klan med mange medlemmer som kan tage hvad de har lyst til, personligt syntes jeg fordelingen er meget skævt regnet ud, men det bliver nok aldrig anderledes...
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Syntes i det er helt fair, man ligger den bedste klan ved siden af den der har mindst, det syntes jeg absolut ikke, man køre ret hurtig fast i ks når man ligger som den lille ved siden af den store eller man er sammen med 2 store klaner, der bare vil have hele kortet for sig selv, ja jeg ved de store bare spiller spillet, men man køre ret hurtig træt, når man mister den eneste sektor man har efter 4 timer, den sektor man med besvær har erobret også fordi man er en klan med få medlemmer i forhold til den store klan med mange medlemmer som kan tage hvad de har lyst til, personligt syntes jeg fordelingen er meget skævt regnet ud, men det bliver nok aldrig anderledes...
Det gælder nogen gange om ikke at komme på et kort, hvor alle de andre er store. For nogle klaner er det måske bedre at blive i platin på et kort hvor de andre klaner også bevæger sig langsomt. Så hellere tage den lidt med ro, når man er på et godt kort og lade andre rende med 1. pladsen
 

Morten70

Medlem
Kunne man cappe Belejringstårnets cumulative effekt, så den maxer ved X %.
Jeg kan lide bygningen, og vi bruger den selv, når vi kan, i den klan jeg er i.
Men jeg synes det er noget overpowered, at en spiller med friske tropper og gode angrebsprocenter, kan tage noget nær uendelige kampe, med 4-6 tårne bag sig (fra 2-3 sektorer, der støder op til).
 

Bitte.

Medlem
Så længe der stadig bliver sat klaner sammen ved hver start af KSM som der gør (små og store klaner) og de bliver placeret bedste ved siden af dårligst, så kan det ikke fange min lyst til KSM, syntes det er en meget skæv fordeling, der vil hele tiden være nogle små klaner der aldrig får muligheden for at komme op i platin og Diamant og få f.eks vejen til sejer så de også har en mulighed for at øge angrebs forsvar, jo selvfølgelig ved brug af diamanter, men for mit vedkommende så længe der er den skævhed når der sættes klaner sammen så bliver der ikke brugt dia hos mig i KSM.. Min opfattelse er KSM kun en pengemaskine for inno.
 
Top