Spørgsmål og feedback om klanslagmarkerne

IHOP

Medlem
Hvor kAn man se MMR beregningen, og hvad har indflydelse på disse
Efter hvilke kriterier rykker man hhv op/ned i de enkelte liga - Ligeledes savner jeg en “offentlig gørelse” over kriterier for sammensætning af de enkelte slagmarker
 

DeletedUser2420

Guest
Dann haben wir metoden :(

Nyt og destruktivt tiltag har fundet vej til KS.
2 klaner laver aftale om at fordele kagen mellem sig... Bruger ress på belejringslejre 1 dag, fordeler de inderste ringe mellem sig og tager derefter provinser ud mod yderste ring.
Nu kommer fidusen, de skiftes så til at tage alle kampe på nær en hos hinanden på den måde holdes alle andre væk, da det ikke giver mening af forsøge sig, for så lukkes provinsen bare og indtages så hurtigt efter 4 timers cooldown igen af samarbejdspartneren.

Smart, men i hvert fald for mit vedkommende, bliver KS nu til noget der SLET IKKE GIVER mening.

Tænker KS bør re-tænkes eller for mit vedkommende gerne tages helt af bordet
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Jeg vil nu kalde det taktik, ser ud til at virke meget effektivt men det kræver vist også en del koordinering og at de holder tungen lige i munden og ikke lukker forkerte sektore først.

Der har tit været snak om at det er et problem med små og store klaner på samme kort men med den rigtige taktik er intet umuligt.
Her er det 2 klaner på ca. 20 medlemmer der spiller virkelig godt og snupper 1 og 2 pladsen fra 1 klan på ca. 80, 1 på 65 og 2 klaner på 50 og en på 20 medlemmer.
Næste gang er de store klaner nok lidt mere forberedte og finder ud af at give dem et effektivt modspil.

For mig handler KS om taktik, styrke og diplomati. Det er ikke som KE, hvor man bare logger in og tager sine kampe i løbet af ugen. Det stiller nye krav til klanerne om at være aktive og koordinere kampene. Det er hård og tidskrævene for dem i klanerne der tager udfordringen med at lede slaget.
 
Senest redigeret:

kokken26

Nyt medlem
Dann haben wir metoden :(

Nyt og destruktivt tiltag har fundet vej til KS.
2 klaner laver aftale om at fordele kagen mellem sig... Bruger ress på belejringslejre 1 dag, fordeler de inderste ringe mellem sig og tager derefter provinser ud mod yderste ring.
Nu kommer fidusen, de skiftes så til at tage alle kampe på nær en hos hinanden på den måde holdes alle andre væk, da det ikke giver mening af forsøge sig, for så lukkes provinsen bare og indtages så hurtigt efter 4 timers cooldown igen af samarbejdspartneren.

Smart, men i hvert fald for mit vedkommende, bliver KS nu til noget der SLET IKKE GIVER mening.

Tænker KS bør re-tænkes eller for mit vedkommende gerne tages helt af bordet

de to klaner spiller spillet perfekt og disciplineret , man må bare acceptere når nogen er bedre og nyde en røvfuld en gang imellem :)
 

DeletedUser2420

Guest
@ Freja.... Det kræver nu kun indsats gange 2, så kan de 2 klaner, der har lavet aftalen stort set holde fri resten af tiden
@ Kokken ...... har intet mod nederlag, det bliver blot lidt kedeligt, når 2 klaner solbader i midten uden af gøre andet end at kæmpe de 12 første måske 24 timer ;)
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
@ Freja.... Det kræver nu kun indsats gange 2, så kan de 2 klaner, der har lavet aftalen stort set holde fri resten af tiden
@ Kokken ...... har intet mod nederlag, det bliver blot lidt kedeligt, når 2 klaner solbader i midten uden af gøre andet end at kæmpe de 12 første måske 24 timer ;)
For det første så tror jeg ikke de større klaner bare vil sidde passivt da der er masser af præmier at hente via kampe og for det andet så kan man godt presse Klaner til at lukke planlagte sektorer så de ikke bare holder dem til luk. Der er muligheder for forskellige måder at køre det på
 

DeletedUser2420

Guest
For det første så tror jeg ikke de større klaner bare vil sidde passivt da der er masser af præmier at hente via kampe og for det andet så kan man godt presse Klaner til at lukke planlagte sektorer så de ikke bare holder dem til luk. Der er muligheder for forskellige måder at køre det på

Det gør de da heller ikke, de bytter jo bare med hinanden hvis det er nødvendigt.

Hvor om alting er, ved godt jeg lyder negativ, så har FOE, som jeg ser det, skabt en omvendt Robin Hood. De rige tager fra de fattige. De rige klaner kan bygge mange belejringslejre og som følge deraf, 1. får hver enkelt spiller mange flere kampe, 2. De klaner med mindre/nye spillere, som ikke har Arken, kan ikke følge med. Ergo så bliver de store klaner større og de største spillere det samme.
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Ingen steder. Håber dontwannaname er ok i disse Covid tider, han har heller ikke lagt MMR op på US Forums.
Reglerne finder du https://forgeofempires.fandom.com/wiki/Guild_Battlegrounds men da det ikke er til at vide hvad der sker på de andre kort er der svært at gætte hvordan næste KS kort ser ud.
Jeg håber Inno vil tilføje MMR til Global Rangering, det ville hjælpe meget


Fra i morgen eftermiddag vil det være muligt at se MMR/LP direkte i spillet
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Den er aktiveret nu. Alle kan nu se deres klans LP værdi ved at gå ind på klan profilen
 
Jeg kan se, at der hos nogen klaner står xxx LP og hos andre xxx/xxx LP. Hvad betyder det, når en klan "kun" har xxx ud af xxx LP? Har det noget at gøre med, at de kun formåede at samle xxx ud af xxx mulige LP eller er det noget ift. klanmedlemmernes aktivitetsgrad i de respektive klaner?
Vh GM
 

Hyrde

Aktivt medlem
Det sidste xxx angiver niveaugrænsen for næste liga - altså fx 850 af 901. Ved 901 går man fra platin til diamant.
 

ditto6000

Aktivt medlem
Nu der kører 2 grupper på flere servere i diamant ligaen hvor alle i grp 1 stort set har 1000 p. Hvordan beregnes ens placering rundt på kortet ?
 
Senest redigeret:

Morten70

Medlem
Nu der kører der 2 grupper på flere servere i diamant ligaen hvor alle i grp 1 stort set har 1000 p. Hvordan beregnes ens placering rundt på kortet ?
selve placeringen på kortet tror jeg beror på en tilfældigheds generator.
Men placeringen i gruppe indenfor de enkelte ligaer, virker til at være inddelt i "oprykning" og "nedrykning" grupper.
Eksempel fra platin, hvis din klan er lp-mæssigt er tæt på oprykning til diamant, vil du blive placeret i grupper med andre i samme nabolag af lp (tæt på opryk)
eller hvis din klan er tæt på nedrykning til guld, vil du placeret på en slagmark med andre klaner , der også er tæt på nedrykning
 

ditto6000

Aktivt medlem
selve placeringen på kortet tror jeg beror på en tilfældigheds generator.
Men placeringen i gruppe indenfor de enkelte ligaer, virker til at være inddelt i "oprykning" og "nedrykning" grupper.
Eksempel fra platin, hvis din klan er lp-mæssigt er tæt på oprykning til diamant, vil du blive placeret i grupper med andre i samme nabolag af lp (tæt på opryk)
eller hvis din klan er tæt på nedrykning til guld, vil du placeret på en slagmark med andre klaner , der også er tæt på nedrykning

Tak for svar Morten... Så vidt jeg er orienteret så lægges alle op til 999 point op efter antal point man har opnået hvor bedste i gruppen starter ved rød og laveste i gruppen er placeret i toppen af kortet men når alle har 1000 må det af gode grunde være en anden metode.. :)
 
Senest redigeret:
Top