Spørgsmål og feedback om klanslagmarkerne

Jeg synes ikke helt det går så godt for inno, med at afbalancere modstanderne på KS. Som fx at sætte en klan med 27 eller 50 aktive medlemmer, der finder råd til at fylde samtlige sektorer op med fælder og fæstninger, op mod 5-6 klaner med 1 eller 2 medlemmer, som moderat aktive.
Algoritmer, bla, bla, bla. Vi skal lige have et par omgange til at afbalancere tingene, bla, bla bla. Og på det diamantalter ofrede man så lige tilpasningen af flere daglige udregninger i kvk, for det er åbenbart blevet dømt til døden, nu man har fundet en ny malkeko til ranglistefikserede hvaler. Tak til inno for, endnu en gang, at udvikle noget, der primært er til gavn for dem, der gider bruge deres månedsløn på diamanter.
 

Bitte.

Medlem
Jeg kan helt følge Tigress
En klan på f.eks 7 mand møder klaner med op til 50 mand i KS giver et helt forkert billede, den lille klan har jo ikke en chance for at være med, hvis nu man siger hver person tager 40 kampe om dagen, så behøver man ikke en studenterhue for at regne ud hvor den lille klan ligger henne.
pt er jeg i en gruppe hvor 3 klaner har mellem 35 og 50 medlemmer resten har under 10 endda er der 2 med kun et medlem syntes det er meget unfair med den fordeling, forstår godt hvis nogen opgiver på forhånd, jeg forstår ikke der er nødvendigt de skal sættes sammen på den måde...
kom gerne med en forklaring så selv jeg kan forstå det er nødvendigt at fratage motivationen fra de små klaner før de i det hele taget er kommet i gang...
Jeg savner stadig en ordentlig log hvor man kan se hvem der indtager en sektor og hvem der sætter belejring....
Jeg syntes efterhånden man er ved at få stress, KE - KS - event, 3 ting der faktisk ikke siger mig noget men derfor syntes jeg der skal være en fair chance for alle til at vinde et slag i KS, en klan med et medlem mod en klan på 50 mand det er en ommer i min verden det må kunne gøres bedre...
 

Hyne68

Aktivt medlem
Jeg kan helt følge Tigress
En klan på f.eks 7 mand møder klaner med op til 50 mand i KS giver et helt forkert billede, den lille klan har jo ikke en chance for at være med, hvis nu man siger hver person tager 40 kampe om dagen, så behøver man ikke en studenterhue for at regne ud hvor den lille klan ligger henne.
pt er jeg i en gruppe hvor 3 klaner har mellem 35 og 50 medlemmer resten har under 10 endda er der 2 med kun et medlem syntes det er meget unfair med den fordeling, forstår godt hvis nogen opgiver på forhånd, jeg forstår ikke der er nødvendigt de skal sættes sammen på den måde...
kom gerne med en forklaring så selv jeg kan forstå det er nødvendigt at fratage motivationen fra de små klaner før de i det hele taget er kommet i gang...
Jeg savner stadig en ordentlig log hvor man kan se hvem der indtager en sektor og hvem der sætter belejring....
Jeg syntes efterhånden man er ved at få stress, KE - KS - event, 3 ting der faktisk ikke siger mig noget men derfor syntes jeg der skal være en fair chance for alle til at vinde et slag i KS, en klan med et medlem mod en klan på 50 mand det er en ommer i min verden det må kunne gøres bedre...

Altså, det er forholdsvis enkelt. KS er en feature baseret på performance og ikke størrelse. Så en 7-mands klan kan fint hamle op med en 50-mands klan, HVIS 50-mands klanen performer hvad der svarer til hvad 7-mands klanen gør. Kan man IKKE konkurrere, så vil 50-mands klanen på et tidspunkt rykke op (eller havne på en MMR-score, som sender den ud af 7-mands klanens match). Og nogle klaner vil rykke ned i liga eller MMR-score, grundet mindre god performance, og vil sandsynligvis være et bedre match mod 7-mands klanen. Endelig kan 7-mands klanen rykke ned eller selv falde i MMR-score, så man på den måde igen møder nogen på mere lige vilkår. Ikke nødvendigvis i klanstørrelse, men på true performance.
Hvad hvis en 50-mands hvor kun 4 spillere deltager aktivt i KS, matches med 4 andre 50-mands klaner, hvori mellem 30-45 deltager aktivt i KS.
Skal lederes fra den klan hvor kun 4 deltager skrive her, og klage sig over at den er helt gal. "Hvorfor skal vi møde klaner, hvor alle deltager, mens der kun er 4 hos os, som gør?"
Lad der nu lige gå nogle sæsoner mere, så MMR-scorene får lov at sætte sig, så man jævnligt møder modstand af samme kvalitet, og der kun i sjældenere tilfælde vil være overmatch af en nedrykkende klan. Eller at man selv har præsteret så godt, at man rykker op til et muligt overmatch. I begge tilfælde vil det regulere sig sæsonen efter.
 

Bitte.

Medlem
tjaa jeg er nu allerede ret træt af KS,
Den forklaring syntes jeg ikke jeg kan bruge for som jeg forstår dig Hyne68 vil der hele tiden opstå de unfair sammensætninger..
når den 50 mands klan har, lad os sige bare 25 der kæmper og den lille En mands klan har kun sig selv hvordan vil du så have han har bare en lille chance for at ende med at have mere end sin start sektor, når man når dag 2-3 og den store klan, har taget alt om den lille så gider man da ikke mere, spilde tropper/vare på at tage en sektor man helt sikkert mister efter 4 timer. og ja så kommer trætheden over noget som måske kunne være godt, hvis det er den form for kampe man gider...
 

Morten70

Medlem
Synes egentlig mest der mangler et niveau mellem guld og sølv-liga, er i en 4 mandsklan med 1½ aktive på KS, havner som regel i toppen af sølv-ligaen, men havde ikke en jordisk chance , da vi åbenbart havde været "for aktive" og rykkede op i guldligaen for en enkelt runde. Nu er vi til gengæld så havnet et sted i sølvligaen, hvor vi skal være forsigtig med ikke at være for aktive (har indtaget 2 provinser ind mod midten på 3½ dag, og ligger nu nr 1), da vi ikke har et ønske om at ryge op til guld igen, og få store tæsk der. Så hvis vi skal undgå guldliga, er vi vist nødt til at stoppe aktiviteten :p
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
tjaa jeg er nu allerede ret træt af KS,
Den forklaring syntes jeg ikke jeg kan bruge for som jeg forstår dig Hyne68 vil der hele tiden opstå de unfair sammensætninger..
når den 50 mands klan har, lad os sige bare 25 der kæmper og den lille En mands klan har kun sig selv hvordan vil du så have han har bare en lille chance for at ende med at have mere end sin start sektor, når man når dag 2-3 og den store klan, har taget alt om den lille så gider man da ikke mere, spilde tropper/vare på at tage en sektor man helt sikkert mister efter 4 timer. og ja så kommer trætheden over noget som måske kunne være godt, hvis det er den form for kampe man gider...

Som Hyne skriver så bliver Klanerne matchet hinanden efter hvor meget aktivitet der er. Hvis de 25 mand, du skriver som eksempel, tager 300 kampe til sammen i en runde og en mands Klanen også tager ca. 300 kampe så er de matchet i aktivitet og så gir det jo fint mening da begge Klaner laver ca. det samme. Hvis de 25 mand så tager langt flere end den ene mand så vil de jo rykke op i næste liga hvor de bliver parret med ligesindet aktivitet
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Synes egentlig mest der mangler et niveau mellem guld og sølv-liga, er i en 4 mandsklan med 1½ aktive på KS, havner som regel i toppen af sølv-ligaen, men havde ikke en jordisk chance , da vi åbenbart havde været "for aktive" og rykkede op i guldligaen for en enkelt runde. Nu er vi til gengæld så havnet et sted i sølvligaen, hvor vi skal være forsigtig med ikke at være for aktive (har indtaget 2 provinser ind mod midten på 3½ dag, og ligger nu nr 1), da vi ikke har et ønske om at ryge op til guld igen, og få store tæsk der. Så hvis vi skal undgå guldliga, er vi vist nødt til at stoppe aktiviteten :p
Morten det er da bare om at rykke op så snart man kan og så ofte man kan, for selvom i vil få bank og rykke ned igen så er sidste pladsens præmie i Guld ligaen højere end 1. pladsen i Sølv ligaen, så i kan da ligeså godt tage det ekstra med når i kan, det vil også gi flere FP og diamanter fra kampene de runder i er i Guld.
 

RisenShine

Medlem
Som Hyne skriver så bliver Klanerne matchet hinanden efter hvor meget aktivitet der er. Hvis de 25 mand, du skriver som eksempel, tager 300 kampe til sammen i en runde og en mands Klanen også tager ca. 300 kampe så er de matchet i aktivitet og så gir det jo fint mening da begge Klaner laver ca. det samme. Hvis de 25 mand så tager langt flere end den ene mand så vil de jo rykke op i næste liga hvor de bliver parret med ligesindet aktivitet
 

RisenShine

Medlem
Jeg ved ikke hvordan det beregnes, men hvis det er sådan som du skrive Pilgrim - så burde vi ikke været blevet matchet med 2 af de klaner vi er i KS med de tager ihverfald 3 gange så mange kampe som os når vi kæmper os igennem 1 provins, så har de taget 5 ........
 

Morten70

Medlem
Morten det er da bare om at rykke op så snart man kan og så ofte man kan, for selvom i vil få bank og rykke ned igen så er sidste pladsens præmie i Guld ligaen højere end 1. pladsen i Sølv ligaen, så i kan da ligeså godt tage det ekstra med når i kan, det vil også gi flere FP og diamanter fra kampene de runder i er i Guld.
Hej Pilgrim
Ja jeg ved godt at det giver bedre præmier at være i guld-liga, men det er demoraliserende for en som mig med et konkurrence gen, at blive smadret ud af banen, så hellere de lavere præmier i sølv
 

DeletedUser2420

Guest
Så vidt jeg husker, var intentionen med KS, at flere spillere skulle blive aktive, fordi nu var der mulighed for også at kæmpe på phones. Der er nu gået nogen måneder, som jeg ser det, er der sket det modsatte.
Flere og flere lukker ned for deres konto på forskellige servere og holder kun en aktiv. Samtidig forlader flere og flere diverse klaner og rykker til mindre aktive klaner, da tidsforbruget simpelt hen er blevet for meget.
Hvorvidt det er KS, som jeg personligt med tiden finder tidskrævende og relativt uinteressant, eller nogen af de andre events/features der skal lukkes ned for, ved jeg ikke, men tidsforbruget er blevet umådeholdent stort :(
 
Hr. Hyne lyder som en talende lommeregner, der ikke har været uden for sit regneark i dette årtusinde. Vores klan, med 8 medlemmer, med et relativt behersket aktivitetsniveau, har flere gange været matchet med 4 klaner med 20++ top aktive medlemmer der hver især bruger på den forkerte side af 2k kr om måneden på indkøb af diamanter, der bliver brugt hurtigere end de bliver købt. Jeg har set det samme for andre klaner på andre servere. Så det er ikke et enkeltstående tilfælde der mangler at blive rebalanceret. Jeg har regnet vores MMR ud (det kan man i et regneark) og ved godt hvorfor vi kommer i pulje med dem. Ganske enkelt, fordi der ikke er andre muligheder på den server. Hvorfor det jo er ubegavet på et uhørt lavt niveau, ikke at matche klaner efter andre kriterier og på tværs af serverne, Nu har jeg ikke tjekket alle de andre landes servere, men forstiller mig, at der er en del andre lande, med en del andre klaner, der mener præcis det samme som mig. At Inno ikke tager det til efterretning må jo betyde, at indtægten fra hvalerne på KS er større end utilfredsheden hos samtlige andre spillere. Og KVK bliver fortsat nedprioriteret. Så kan man tænke lidt over det.
 

Bitte.

Medlem
Ååh ja Guldhår vi bruger rigtig meget mere tid, efter KS er begyndt og der så tillige køre event hele tiden uden der næsten er en pause, og ser også flere og flere enten stopper/pauser går solo fordi man simpelthen ikke kan leve op til de krav der stilles i rigtig mange klaner hvad KS angår, hvis man så tillige skal gennemføre 4 baner i KE.

Tigress, giver dig ret, hvis det er som Hyne og Pilgrim siger så der klaner man ikke burde møde, men efterhånden tror jeg bare ikke vi bliver hørt, nogen mener når der nu er skrevet det er sådan og sådan man bliver sat sammen så passer det.... har også denne gang set underlige oprykninger... men hvad jeg må indrømme jeg fatter ikke en skid, men drømmer da stadig om den dag der sker nogle af de gode ændringer i KVK som der er meldt ud vil ske, gad vide om det sker i min tid er godt nok ved at være meget i tvivl....
 

DeletedUser1611

Guest
nogen der ved hvornår MMR beregningerne for A serveren kommer
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
KS er tænkt som en blanding af KE og KvK. I KvK bliver klaner jo heller ikke opdelt efter antallet af medlemmer men efter klanernes styrke og en lille klan med få aktive medlemmer kan klare sig mod en stor klan med passive medlemmer, Der er jo ingen forskel på det område. Modsat KvK så er der dog i KS chancer for at kunne kæmpe mod klaner på ens eget niveau - og det uanset om man er mange på pc eller mobil, mens KvK i høj grad bliver styret af de stærkeste klaner med de fleste PC spillere.

Det betyder også at der vil være klaner som hele tiden rykker og ned mellem 2 niveauer hvis de er for stærke for den ene og for svage for den anden. Tidligere i denne tråd er der skrevet et forslag om flere puljer og det forslag er indsendt. Om det bliver effektueret vides ikke.
 
Top