Spørgsmål og feedback om klanslagmarkerne

Lizif

Aktivt medlem
Den eneste løsning jeg ser på det problem er at lade antallet af kampe det koster at indtage en sektor være baseret på klan størrelse.

Det vil jo give små klaner fordele i forhold til store klaner i forhold til at skaffe klan points, og så vil ligasystemet da ikke være meget værd som målestok for klaners styrke.

Løsningen på de personlige gevinster er vel bare at lave dem ens for alle, f.eks bare køre med de personlige gevinster der er i guldligaen og så lade de gevinster gælde for alle spillere uanset hvilken klan og hvilken liga de er i.

Edit: En klans styrke skal da et eller andet sted være baseret på mængden af spillere den givne klan har. En spillers styrke skal derimod ikke være baseret på om han eller hun vælger en stor eller lille klan, de små fordele en stor klan kan have i form af hurtiger troppe træning og lidt flere FP fra rådhuset er helt ok, det forvrider ikke det helt store hos den enkelte spiller og er heller ikke udslagskraften for at vælge hvilken klan man gerne vil være i, men når de personlige gevinster for at være i en stor klan kan være 5 gange så stor så er forvridningen for stor.
 
Senest redigeret:

Hyne68

Aktivt medlem
Det kommer dog i den grad til at tage modet fra nye spillere og nye klaner der gerne vil lidt fremad, hygge klaneren er det nok lige meget for, men dem der gerne vil fremad uden at nødvendigvis bare hoppe ind og joine en stor klan vil få det meget svært, deres byer vil af naturlige grunde være dårligere end de gamle spilleres byer, men med dette system så vil de stort set ikke have skyggen af en chance for at kunne komme nogle steder i forhold til de andre med deres klan eller byer, og det vil være de personlige gevinster der gør at de ikke kan få deres byer op i nærheden af dem der er igang, for hvis de skal bruge 5 gange så mange varer til forhandliger eller tage 5 gange så mange kampe for at tjene de samme FP i KS så er de sat så endnu mere bagud, og vil aldrig blive stærke nok som klan. (Det var allerede en stor opgave inden KS men ikke så umulig som det nu er blevet)

Jeg ser ikke problematikken så dyster. Én ting er, at det må være naturligt, at en ny klan starter i Kobber-liga. Hvis det så ovenikøbet er nye spillere, så tror jeg faktisk det vil være mere skadeligt, at fortjene sig til 35-40 fp pr. døgn, hvis alle uanset liga fik tildelt det som svarer til Guld-liga. For en ny JM / TM spiller, vil det betyde, at der kan forskes en tech dagligt på KS-afkast alene. Jeg kan ikke se, at det nødvendigvis er positivt.
Jeg holder personligt stadig på, at der også på det personlige afkast bør være en differentiering, så der er incitament for at klare sig godt på jævnlig basis.
En ny klans MMR vil aldrig gå under 0, så de må bare knokle på i Kobber-liga, gøre sig deres erfaringer, indrette deres by derefter, planlægge osv. Ja, alt det vi andre har måtte gå igennem som nye spillere.
Og når de bliver mere erfarne og stærkere, så vil de også klare sig bedre i KS, stige i liga-systemet og dermed få det bedre individuelle afkast som følger med.
Men det er jo så blot min ydmyge mening.
 

Lizif

Aktivt medlem
Hvis det så ovenikøbet er nye spillere, så tror jeg faktisk det vil være mere skadeligt, at fortjene sig til 35-40 fp pr. døgn, hvis alle uanset liga fik tildelt det som svarer til Guld-liga. For en ny JM / TM spiller, vil det betyde, at der kan forskes en tech dagligt på KS-afkast alene. Jeg kan ikke se, at det nødvendigvis er positivt.

Men du synes det er ok at de laver 70-80 FP pr dag hvis de joiner en stor klan i diamantligaen hmm.

Og når de bliver mere erfarne og stærkere, så vil de også klare sig bedre i KS, stige i liga-systemet og dermed få det bedre individuelle afkast som følger med.
Men det er jo så blot min ydmyge mening

Problemet er at de aldrig bliver stærke i en lille klan pga de lave personlige gevinster.
De FP folk laver i spillet som det var inden KS var baseret på hvordan de bygger by og selv spiller, nu er den del skudt i sænk, nu kan to nye spillere spille lige så godt og være fremragende til at lave sin by god, men hvis den ene joiner en klan i kobberligaen og den anden en klan i diamant ligaen så har spilleren i diamant ligaen overtaget fra start og det store overtag vil den anden spiller aldrig kunne indhente, så det er forvridende at enkelte spillere bliver belønnet så kraftigt fordi de kan komme ind i en stor klan.

Klan niveauer bør og skal tjenes via klaner og deres styrke
Byer skal bygges op af spillere og spillere imellem (Ark boost handler osv) byer skal ikke boostes 5 gange så meget pga et klan valg
 

Captain Franke

Nyt medlem
Men du synes det er ok at de laver 70-80 FP pr dag hvis de joiner en stor klan i diamantligaen hmm.



Problemet er at de aldrig bliver stærke i en lille klan pga de lave personlige gevinster.
De FP folk laver i spillet som det var inden KS var baseret på hvordan de bygger by og selv spiller, nu er den del skudt i sænk, nu kan to nye spillere spille lige så godt og være fremragende til at lave sin by god, men hvis den ene joiner en klan i kobberligaen og den anden en klan i diamant ligaen så har spilleren i diamant ligaen overtaget fra start og det store overtag vil den anden spiller aldrig kunne indhente, så det er forvridende at enkelte spillere bliver belønnet så kraftigt fordi de kan komme ind i en stor klan.

Klan niveauer bør og skal tjenes via klaner og deres styrke
Byer skal bygges op af spillere og spillere imellem (Ark boost handler osv) byer skal ikke boostes 5 gange så meget pga et klan valg
Jeg er ikke helt enig med dig i dine utredninger om store vs små klaner, og hvor ille KS er for mindre klaner. Jeg tror faktisk det modsatte vil ske for en hel del mindre klaner der evner at være lidt strategiske/ taktiske i sine disposisjoner. Jeg er slet ikke i den pessimistiske lejr her. Tvert imod.
Vil gerne få uddybe lidt om hvad jeg mener:
Jeg betragter fremdeles vår klan som lille, selv om vi har 19 medlemmer lige nu (og vokser sagte men sikkert), og det er fordi den samlede styrke i klanen er lille målt mod de store klaner. Vårt klan niveau er lille målt mod de store klaner - ergo er også de direkte klanfordele vi kan tilby små mod hvad de store klaner kan give sine medlemmer.
Så hvorfor er jeg så begeistert for KS? Fordi jeg daglig beregner muligheder for at øge vår klanstyrke - som må være et hovedmål for alle mindre klaner der har nogen form for ambitions niveau. Og før KS så var mulighederne for at generere klanstyrke ganske begrenset i størrelse, selv om der er flere features man kan benytte: KE, KvK, HoF. Men samlet giver de kun en langsom vækst i klanstyrke.
KS endrer på dette totalt - og nu har mindre klaner en meget bedre mulighed for at øge sin klanstyrke isolered set. Om en stor klan også nu får større indtjening af klanstyrke er egentlig lige meget - om de vokser hurtigere når de allerede er på 50-60-70++ i niveau er ligemeget for en klan som ligger rundt 15-20-25 i niveau - små niveau betyder 1 trin vækst i klanstyrke meget mere end for en stor klan... og nu har vi som en lille, ny klan endelig mulighed for at hurtigere kunne komme op i niveau og tilbyde vore medlemmer hurtigere forbedringer i klanfordele = nemmere at rekrutere også.

du skriver: "[...] så det er forvridende at enkelte spillere bliver belønnet så kraftigt fordi de kan komme ind i en stor klan."
Men, dette vil, og har egentlig alltid vært geldene med eller uden KS.
I en stor klan er det mange flere FP at hente i rådhuset, rekrutere tropper går vesentlig hurtigere, bygge er billigere etc... så denne ulighed har ikke egentlig noget med KS at gøre... den har med størreslen på klanniveau at gøre. KS bidraget faktisk som sagt at små klaner nu kan forbedre disse punkter for sin klan meget hurtigere end hvad der var muligt før KS.
Når det gelder personlige gevinster i de ulige liga, at de er højere, jo højere man kommer synes egentlig ganske fair for mig. Om jeg i sølv liga kun får 3FP og ved at for samme tybe møde så får en spiller i guld liga 5FP, så ser jeg ikke dette som specielt problematisk. For jeg ved også at konkurrencen klaner mellem også er meget hårdere.
Jeg synes man må se på helheden og ikke kun på personlige belønninger i KS. FoE er på mange måde lige meget et lagspil som det er et individuelt spil - og ud fra det syn så mener jeg man må vurdere KS nohet mere balancered.
 

DeletedUser2357

Guest
Det er lidt øv at man er "låst" som spiller i en klan , altså at man ikke kan spille ks i mange dage hvis man skifter klan... Jeg er godt klar over at det er man også ke , Men der kan man dog gennemføre inden man skifter klan.. nu kan jeg så sidde og glo i 7 dage, og derefter sidde og glo i de 8 dage der er mellem runderne..
 

Girlie

Medlem
Jeg synes at turneringen er ALT FOR LANG. Det skulle hellere være små 2-3 dages turneringer, så kunne man give den gas i et par dage, i stedet for at blive trætte af det
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Det er lidt øv at man er "låst" som spiller i en klan , altså at man ikke kan spille ks i mange dage hvis man skifter klan... Jeg er godt klar over at det er man også ke , Men der kan man dog gennemføre inden man skifter klan.. nu kan jeg så sidde og glo i 7 dage, og derefter sidde og glo i de 8 dage der er mellem runderne..
Hvis du skifter inden torsdag morgen ulige uger er du med i næste 11 dages periode. Der er kun 3 dage imellem perioderne, denne periode slutter på mandag morgen kl. 8

Jeg synes at turneringen er ALT FOR LANG. Det skulle hellere være små 2-3 dages turneringer, så kunne man give den gas i et par dage, i stedet for at blive trætte af det
Det er jo netop pointen, det gælder om at spare på sine resourcer så man holder alle 11 dage, hvis du først er slidt helt ned, hjælper de 3 dages pause ikke meget. Det gælder om at hjælpes ad og lade være med at tage en hel sektor alene.
 
Senest redigeret:

DeletedUser2357

Guest
Men ok , det kunne i så fald godt lige "advares" når man trykker på forlad klan, at den lige Popper op at man lige ved at man så skal sidde og glo i mange dage hvis man vælger at forlade klanen..
 
Som jeg ser det, er det kun de store klaner, der får mulighed for at vinde. I vores pulje har 1. pladsen 20 medlemmer mere end os, og uanset hvor meget vi prøver, kan vi ikke hamle op med det, at de har 1000 kampe mere de kan tage hver dag, end vi kan, hvis alle medlemmer i begge klaner tager 50 kampe hver.

Heri ligger ubalancen. Så det man må satse på, hvis man vil i Diamantligaen er at få så mange medlemmer til klanen, at man er den der til hver en tid i en pulje er størst. Kun heri har man chancen for at vinde, da det er antal kampe og forhandlinger der giver point.

Så jeg synes, at puljerne skal fordeles efter antal medlemmer og ikke som de er nu, hvor den der er størst har alle fordelene.
 

Morten70

Medlem
I KE kommer man som regel op mod klaner , der matcher ens egen klans størrelse (eks 3-5 mands klaner møder kun 3-5 mands klaner), Der er for store forskelle i KS, som den er startet op nu her, enmandsklaner op mod klaner på 6-8 personer.
Pga. udmattelsesniveauet, betyder det at klaner med det halve antal aktive spiller, kun er i stand til at erobre det halve antal provinser på samme tid.
Jeg mener at det er realistisk at en klan på 3 aktive spillere kan tage 1 provins om dagen, men der kan en klan på 6 så tage 2 provinser om dagen.

Jeg kan godt lide princippet i KS, selvom der for mig at se, er en hel del justeringer at tage fat i.

En ide, hvad med en Klan-udmattelsesgrad, der er proportionel med antallet af medlemmer ?
  1. : 1 mandsklan er klan-u-gaden naturligvis lig med den personlige u-grad (1 aktion giver 1 personlig u-grad og klan-u-grad)
  2. : 2 mandsklan giver hver aktion 0. 5 på klan-u-grad
  3. 30 mandsklan giver hver aktion 0,0333 på klan-u grad
  4. osv.
 

Captain Franke

Nyt medlem
I KE kommer man som regel op mod klaner , der matcher ens egen klans størrelse (eks 3-5 mands klaner møder kun 3-5 mands klaner), Der er for store forskelle i KS, som den er startet op nu her, enmandsklaner op mod klaner på 6-8 personer.
Pga. udmattelsesniveauet, betyder det at klaner med det halve antal aktive spiller, kun er i stand til at erobre det halve antal provinser på samme tid.
Jeg mener at det er realistisk at en klan på 3 aktive spillere kan tage 1 provins om dagen, men der kan en klan på 6 så tage 2 provinser om dagen.

Jeg kan godt lide princippet i KS, selvom der for mig at se, er en hel del justeringer at tage fat i.

En ide, hvad med en Klan-udmattelsesgrad, der er proportionel med antallet af medlemmer ?
  1. : 1 mandsklan er klan-u-gaden naturligvis lig med den personlige u-grad (1 aktion giver 1 personlig u-grad og klan-u-grad)
  2. : 2 mandsklan giver hver aktion 0. 5 på klan-u-grad
  3. 30 mandsklan giver hver aktion 0,0333 på klan-u grad
  4. osv.
Hvad mener du så den klan u-grad skal påvirke? For det er jo du som spiller som gennemfører et møde - ikke klanen.
Er din tanke da at klan u-grad skal lægges til den personlige u-grad for hver aktion?
 

Morten70

Medlem
Jeg mener Klan-u-graden skal være en minimum u grad for klanen, hvis du har en personlig u grad på 10, og klanen har en på 5, så påvirker det dig ikke, men har du ikke hidtil deltaget og ikke har en personlig u-grad, vil klanens u-grad på de 5, betyde at du starter der
 

FrejaSP

Aktivt medlem
En ide, hvad med en Klan-udmattelsesgrad, der er proportionel med antallet af medlemmer ?
  1. : 1 mandsklan er klan-u-gaden naturligvis lig med den personlige u-grad (1 aktion giver 1 personlig u-grad og klan-u-grad)
  2. : 2 mandsklan giver hver aktion 0. 5 på klan-u-grad
  3. 30 mandsklan giver hver aktion 0,0333 på klan-u grad
  4. osv.

Jeg kan nu bedre lide min ide, hvor store klaner skal bruge flere kampe for at indtage en sektor end de små klaner. Det er måske ikke no, men det vil hjælpe.

Den eneste løsning jeg ser på det problem er at lade antallet af kampe det koster at indtage en sektor være baseret på klan størrelse.

1-10 medlemmer - 30 kampe + 15 per liga level
11-30 medlemmer - 50 kampe + 15 per liga level
31-55 medlemmer - 70 kampe + 15 per liga level
56-80 medlemmer - 90 kampe + 15 per liga level

Det vil give dette resultat:
KS-Liga-ide.jpg
 

DeletedUser3195

Guest
Er der nogen steder hvor man kan se hvor mange MMR point de enkelte klaner har, og hvor grænserne er mellem ligaerne?
 

Captain Franke

Nyt medlem
Jeg kan nu bedre lide min ide, hvor store klaner skal bruge flere kampe for at indtage en sektor end de små klaner. Det er måske ikke no, men det vil hjælpe.
Jeg kan både lide og ikke lide denne ide. Jeg kan dog lide grundtanken som ligger bag - som jeg forstår den.

Et problem jeg ser med den er at det allerede findes midler for at øge antal kampe der kreves for at indtage en sektor - via bygninger. Men, de er svært kostbare. Ergo for en stor klan med skatkammer som et Fort Knox, så kan de meget effektivt gøre en sektor meget svær at erobre for en mindre klan - fordi de haver råd med det.
Kommer der endnu et element oveni, der også justerer antal møder der kreves for at erobre en sektor, kan det efterhånden blive riktig mange møder der kreves for en erobring.

Så måske, bare en strøtanke fra mig, er at mindre klaner (som da også har mindre skatkamre) får en "bygningsrabat" på en eller anden måde. Så kan de lidt nemmere sætte op det samme forsvar som de rige klaner. Bare en tanke dette...
 

Captain Franke

Nyt medlem
Jeg mener Klan-u-graden skal være en minimum u grad for klanen, hvis du har en personlig u grad på 10, og klanen har en på 5, så påvirker det dig ikke, men har du ikke hidtil deltaget og ikke har en personlig u-grad, vil klanens u-grad på de 5, betyde at du starter der
Så da vil man jo aldrig starte på 0 efter nulstilling ved midnat, for klanen vil jo da have en u-grad som man automatisk bliver tildelt. Så nulstilling vil realiteten forsvinde, og bliver kun en nedjustering.

Ved ikke... tror ikke jeg kunne lide dette, men må tænke på den :)
 

DeletedUser2988

Guest
Jeg tror at vi bliver meget låst i at det altid er de samme klaner der skal spille imod hinanden, hvis ikke man åbner for at blande klanerne mellem server.
På E serveren er vi kun 5 klaner i guldliga - så der bliver nok aldrig nogen diamant?
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Kommer der endnu et element oveni, der også justerer antal møder der kreves for at erobre en sektor, kan det efterhånden blive riktig mange møder der kreves for en erobring.

Jeg har prøvet at holde mig tæt til det antal kampe per sektor der allerede kræves men ja, de store klaner får flere kampe i de fleste ligaer og de små får fære kampe i de fleste ligaer. Måske er forskellen for stor og det kan tilpasses bedre.

Sektore-Liga.jpgKS-Liga-ide.jpg

Her er et alternativ der giver mindre forskel men stadigvæk vil hjælpe små klaner lidt.

KS-Liga-ide-2.jpg
 
Senest redigeret:

FrejaSP

Aktivt medlem
Jeg tror at vi bliver meget låst i at det altid er de samme klaner der skal spille imod hinanden, hvis ikke man åbner for at blande klanerne mellem server.
På E serveren er vi kun 5 klaner i guldliga - så der bliver nok aldrig nogen diamant?

Det kan du ikke regne med endnu, der er også stærke klaner på E hvis du kikker på KE selv om nogle af dem er små. Giv det 2 perioder mere før klanerne er rykket lidt op og ned
 

DeletedUser2988

Guest
Ja, hvis der bliver lavet flere guld ligaer, så kan det evt. godt fungere.
 
Top