Storm, jeg har et forslag til nabolag :)

DeletedUser365

Guest
Hejsa,

Storm jeg så lige dit indslag med nabolag hvor i du siger, at det ikke måtte blive for urimeligt med hensyn til point, og så fik jeg lige en god ide ;).

Kunne man ikke lave det således, at man kun kan bruge en hær der er max én tidsalder længere fremme end den tidsalder naboen er i.

F.eks. Du vil gerne angribe mig, du er i kolonitiden og jeg er i jern alderen: her er du så nødt til at angribe med en hær fra max tidlig middelalder, ellers vil et angreb ikke være muligt.

Ville det ikke være løsningen på problemet med nabolag ? :cool:
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
Det er et dumt forslag er du fx i industritiden så er der lille chance for at have en hær fra tidlig midalder
 

DeletedUser

Guest
Det er et dumt forslag er du fx i industritiden så er der lille chance for at have en hær fra tidlig midalder

som jeg forstår forslaget, så var det netop pointen - det er for at undgå at de stærkeste 10-20 stykker i et nabolag på måske 60-70 personer hele tiden nakker og plyndrer de 10-20 stykker der er svagest i nabolaget og dermed gør det ekstremt surt for dem at spille ... det er jo netop det der er omdrejningspunktet i forbindelse med størrelse og sammenlægning af nabolag, at man ønsker at holde dem nogenlunde balancerede så der ikke bliver alt for stor forskel på styrken mellem spillere - hvilket der jo i realiteten allerede er, da nogle nabolag spænder fra folk i industritiden og helt tilbage til folk i tidlig middelalder og måske også længere tilbage ...
 

DeletedUser

Guest
I de senere tidsaldre, afgøres kampene åbenbart af hvor heldige man er med sine quest.
Jeg er i SMA og bliver angrebet af en fra SMA.
jeg har 8 blider stående og bliver angrebet af 7 blider og en Grenader(fra KT) jeg taber uden at pille så meget som et eneste hitpoint fra ham, alle mine blider skyder hovedløst efter hans grenader som åbenbart er mine blider så overlegent at de ikke kan såre ham.
Undskyld jeg påpeger det, men synes at den AI de har knyttet til kampene er helt hen i hegnet.

lige for at komme til emnet, så spænder mit nabolag af spillere som er i kolonitiden og så spillere som er i bronzetiden
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser365

Guest
I de senere tidsaldre, afgøres kampene åbenbart af hvor heldige man er med sine quest.
Jeg er i SMA og bliver angrebet af en fra SMA.
jeg har 8 blider stående og bliver angrebet af 7 blider og en Grenader(fra KT) jeg taber uden at pille så meget som et eneste hitpoint fra ham, alle mine blider skyder hovedløst efter hans grenader som åbenbart er mine blider så overlegent at de ikke kan såre ham.
Undskyld jeg påpeger det, men synes at den AI de har knyttet til kampene er helt hen i hegnet.

lige for at komme til emnet, så spænder mit nabolag af spillere som er i kolonitiden og så spillere som er i bronzetiden

Bomberg: Dit problem med ham der angriber dig er, at han sikkert har afsindig meget angrebs bonus fra storslåede bygninger, det er rimelig meget nedern... ;)

Det problem burde også blive løst nogenlunde med mit forslag :)
 

DeletedUser

Guest
Hvad er meningen med at bygge en stærk hær vis man ikke kan bruge den
 

DeletedUser365

Guest
Hvad er meningen med at bygge en stærk hær vis man ikke kan bruge den

Emil129h:

Mener du virkelig helt seriøst, at du har brug for en atombombe for at kunne klare dig imod en spydkæmper ??

Du kan sagtens bruge en stærk hær imod spillere som er i din egen tidsalder eller en tidsalder under dig, det er sådan set der man primært har brug for en stærk hær, ikke imod en spydkæmper rofl... :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
Nej jeg har ikke brug for det men det er logisk at jeg gør min hær bedre jo længere jeg kommer i spillet og jeg vil stadig gerne have point fra at angribe dem under mig.

Mener du at jeg i stedet skulle gemme en hær fra tidlig middelalder når jeg er i industritiden så jeg kunne angribe alle derfra?
 

DeletedUser365

Guest
Yayiiiiiiii.... you got it ;) , det er nemlig pointen :), angrib med en hær der er nogenlunde ligestillet med den hær du angriber :cool:

Så vælger hver enkelt spiller om de vil fokuserer på den seneste tidsalder eller om de vil have et bredt udvalg af pvp muligheder :)
 

DeletedUser

Guest
du har fat i noget af det rigtige dunst ;)
jeg er da også selv træt af at blive angrebet af dem der er mange aldre foran mig og derfor er vildt overlegende.
jeg tror det vil kunne hjælpe rigtig mange især nybegyndere som ellers ville blive angrebet konstant og måske ville tabe modet og stoppe med at spille. men med det her ville det gøre så mange fik en lettere start på spillet og ville forsætte med at spille.
god ide dunst
 

DeletedUser365

Guest
Storm, jeg har et forslag til nabolag :)

Hejsa,

Storm jeg så lige dit indslag med nabolag hvor i du siger, at det ikke måtte blive for urimeligt med hensyn til point, og så fik jeg lige en god ide .

Kunne man ikke lave det således, at man kun kan bruge en hær der er max én tidsalder længere fremme end den tidsalder naboen er i.

F.eks. Du vil gerne angribe mig, du er i kolonitiden og jeg er i jern alderen: her er du så nødt til at angribe med en hær fra max tidlig middelalder, ellers vil et angreb ikke være muligt.

Ville det ikke være løsningen på problemet med nabolag ?
 

DeletedUser

Guest
Jeg synes det største problem med nabolag er at spillere som en gang er i samme nabolag ikke kan adskilles igen. Måske skulle man overveje en løsning hvor man i stedet for blot at sammenlægge nabolag også hver uge flytter spillere som er for lang fremme eller for langt bagud i forhold til nabolagets gennemsnit, til nye nabolag hvor de passer bedre ind.
 

DeletedUser

Guest
Jeg har diskuteret det med mine kollegaer, og det er ikke noget vi ser som hensigtsmæssigt. Så skal man tvinges til at have bygninger til alle enhederne for hver tidsalder, hvilket selvfølgelig giver pladsmangel, og så er der problemet med turneringerne. Denne løsning ville frustrere de fleste spillere, og man ville faktisk ikke have ret mange at kunne angribe, hver gang man stiger i tidsalder, for du kan jo ikke have bygninger for alle tidsaldre.
 

DeletedUser365

Guest
Jeg har diskuteret det med mine kollegaer, og det er ikke noget vi ser som hensigtsmæssigt. Så skal man tvinges til at have bygninger til alle enhederne for hver tidsalder, hvilket selvfølgelig giver pladsmangel, og så er der problemet med turneringerne. Denne løsning ville frustrere de fleste spillere, og man ville faktisk ikke have ret mange at kunne angribe, hver gang man stiger i tidsalder, for du kan jo ikke have bygninger for alle tidsaldre.

Når man har alle udvidelserne burde der være rigelig plads :), men selvfølgelig indtil da er der måske en tendens til pladsmangel.

Så her kommer jeg lige med et nyt lille guldkorn :), kunne det lade sig gøre, at konvertere enhederne ? Således at fodfolk fra f.eks. industritiden automatisk blev konverteret til f.eks. fodfolk fra tidlig middelalder hvis man angriber en nabo der er i jern alderen, ligeledes kunne distance enheder også blive konverteret så de passer til tidsalderen :), hvis det kunne lade sig gøre, så ville det være en effektiv mulighed for "retfærdig" krig mellem naboerne ;)
 

DeletedUser

Guest
Gode forslag i den her tråd, kan slet ikke forstå at storm ikke har været inde og smide en eller anden form for svar. Ved godt at forum mods normalt ikke har det store at skulle ha sagt når det kommer til videre udvikling af et spil, men et lille "vindstød" kunne da der godt komme på så gode forslag :)

@Emil129h
Der er jo en grund til at sværvægts boksere ikke møder letvægts boksere. Det kan da heller ikke være sjovt at kam-smadre folk som er langt langt under en selv? Der snakkes jo ikke om at gøre det totalt forbudt at angribe ned af, bare en form for "fairplay".
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
Gode forslag i den her tråd, kan slet ikke forstå at storm ikke har været inde og smide en eller anden form for svar. Ved godt at forum mods normalt ikke har det store at skulle ha sagt når det kommer til videre udvikling af et spil, men et lille "vindstød" kunne da der godt komme på så gode forslag :)

Jeg har faktisk allerede svaret på tråden, da den åbenbart blev sat flere steder i forummet. Jeg har dog samlet indlæggene i denne nu, og her er mit første svar: http://forum.dk.forgeofempires.com/showthread.php?844-Storm-jeg-har-et-forslag-til-nabolag-)&p=4383&viewfull=1#post4383

Det vi mangler er et bedre nabolagsystem, og jeg har også for nyligt gjort udviklerne mere opmærksomme på dette. Det er i forvejen ret kompliceret, så det er svært at skulle kunne sige, hvornår eller om der bliver lavet et nyt system.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
Det her skal jo forestille et spil hvor der er noget historie med i. I historien angreb de stærkere jo også de svage.
 

DeletedUser

Guest
Når man har alle udvidelserne burde der være rigelig plads :), men selvfølgelig indtil da er der måske en tendens til pladsmangel.

Så her kommer jeg lige med et nyt lille guldkorn :), kunne det lade sig gøre, at konvertere enhederne ? Således at fodfolk fra f.eks. industritiden automatisk blev konverteret til f.eks. fodfolk fra tidlig middelalder hvis man angriber en nabo der er i jern alderen, ligeledes kunne distance enheder også blive konverteret så de passer til tidsalderen :), hvis det kunne lade sig gøre, så ville det være en effektiv mulighed for "retfærdig" krig mellem naboerne ;)

Det ville desværre nok blive alt for kompliceret, og igen ville det vække alt for stor harme blandt spillere, da de færreste vil have deres enheder konverteret. Specielt når de har brugt mange ressourcer på at bygge dem, for bare at få dem nedgraderet og evt. miste dem. Vi vil ikke straffe folk for at have bedre enheder end andre.
I bund og grund er man bare nødt til at være online lige inden ens ressourcer kan høstes, for det er stadig den bedste måde, at "snyde" plyndrere for deres angreb. Det er jo en del af spillet, og det er heldigvis kun én gang hver 24 timer man kan plyndres af den samme, så med lidt snilde og taktik, skulle man sagtens kunne klare sig.
 
Senest redigeret af en moderator:
En måde med at styrke spillet nabolagsmæssigt, kunne jo være at der kun kunne være 3-4 tidsaldre i samme nabolag, og man så flyttede dem som kom ud over nabolagets tidsaldre, når PvP-turneringen var overstået til et af de nabolag som indeholder den nye tidsalder (typisk til at fylde nabolaget op til 50-60 spillere).
Man burde således kunne komme ind i et nyt nabolag, både som laveste, mellemste og højeste tidsalder.
Det er så selvfølgelig et lille problem, at den flyttede spiller ikke kan plyndre de spillere der er besejret fra det gamle nabolag efter en flytning, men det må vel være i småtingsafdelingen.
 

DeletedUser

Guest
fair and sqaure storm, den havde jeg ikke lige luret :)

som du skriver, vil i ikke straffe folk for at have bedre hær end andre, og det er også cool. Men det er jo ikke sjovt at være i jernalder og få smæk af 20 hver dag som er i industritiden, så noget skal der vel gøres :)
 
Top