Storm, jeg har et forslag til nabolag :)

DeletedUser

Guest
jeg er enig med dig Dunst. giver mere et fair play på slagmarken:) og det gør også at dem der bare er her for at gøre spillet mere surt for de nye, ved at angribe dem helle tiden. nogen tror at det er et krigsspil. men det er mere end det....
Jeg har mødt en del nye som er stoppet af samme grund. så snart de har 300 point er der klaner som bare skiftes til at angribe dem på skift....

så lad den ide komme til livs..og giv 1 point mere ved at hæren er ligestillet.
 

DeletedUser365

Guest
Det ville desværre nok blive alt for kompliceret, og igen ville det vække alt for stor harme blandt spillere, da de færreste vil have deres enheder konverteret. Specielt når de har brugt mange ressourcer på at bygge dem, for bare at få dem nedgraderet og evt. miste dem. Vi vil ikke straffe folk for at have bedre enheder end andre.
I bund og grund er man bare nødt til at være online lige inden ens ressourcer kan høstes, for det er stadig den bedste måde, at "snyde" plyndrere for deres angreb. Det er jo en del af spillet, og det er heldigvis kun én gang hver 24 timer man kan plyndres af den samme, så med lidt snilde og taktik, skulle man sagtens kunne klare sig.

En konvertering af enhederne er en smal sag, det kræver ikke ret mange data for at det kan lade sig gøre :).

Når det så er sagt, så kan jeg godt se problemet med at folk vil kunne miste nogle dyre fodfolk, men en konvertering kan jo advares om i en pop up, f.eks.:

Din hær matcher ikke den hær du angriber, dine enheder vil derfor blive konverteret til "Tidsalder". ( Accepter ) - ( Afslå )

På denne måde har spilleren en god chance for at tænke sig om før han springer hovedkuls ud i et angreb ;)
 

DeletedUser

Guest
du har fat i noget af det rigtige dunst ;)
jeg er da også selv træt af at blive angrebet af dem der er mange aldre foran mig og derfor er vildt overlegende.
jeg tror det vil kunne hjælpe rigtig mange især nybegyndere som ellers ville blive angrebet konstant og måske ville tabe modet og stoppe med at spille. men med det her ville det gøre så mange fik en lettere start på spillet og ville forsætte med at spille.
god ide dunst

Jeg er tilhænger af det. men tror ikke det bliver til noget. en skam for de spiller der giver op før de har begyndt. folk vil ikke bruge penge på det når der ingen fair kampe er i spillet. men vi kan håbe. :)
 
jeg mener stadig at det burde kunne klares ved at nabolagene max består af 3-4 tidsaldre, med flytning af dem som falder udenfor, når PvP-kampene er overstået, det kan så være dem i laveste tidsalder eller dem som måtte være kommet i ny tidsalder alt efter hvilken gruppe er færrest flyttes. Samtidig suppleres op med spillere fra andre nabolag som også skal flyttes.
Hvis ovenstående blev indført kunne man herigennem samtidig sørge for at nabolagene konstant lå mellem 50-60 spillere, og jeg ser det kun som en udfordring at der kommer nye spillere ind i nabolaget.
 

DeletedUser365

Guest
Hvis over ovenstående blev gennemført, så kunne man hele tiden have 80 naboer, FoE kunne så "ryste posen" en gang i kvartalet for at skifte lidt ud i naboerne :) for der ville altid være fair play hvad angreb angår.
 

DeletedUser737

Guest
Roter Nabolagene oftere

Hvis ikke nabolagene var så fast tømrede, kunne de blandes på ny f.eks. hver 14 dag. Man kunne gøre det simpelt efter tre forskellige kriterier på skift.

1. Start tidspunkt. (som nu ?) Fordel til krigslystne, og meget aktive spillere.
2. Efter point. Ville udfordre de meget krigslystne, men give fordel til nye og mindre aktive spillere.
3. Efter udviklings niveau. Ville give de meget handlende og nye/mindre aktive fordel, og udfordre krigere på en fair måde.

Med sådan en rotation, ville venner og nabolag få større betydning, man vil komme til at kende langt flere spillere og de mindre spillere ville få mulighed for at udvikle sig roligere, de aktive møde nogle der er ligeså langt fremme som dem selv.
 

DeletedUser543

Guest
Man kunne også lade AI'en tage over når man angriber, så man ikke selv kan styre ens enheder, på den måde er man over problemet med AI som er super ringe. så er den lige dårlig for både angriber og forsvare
 

DeletedUser894

Guest
Det kunne da også være en god idé hvis man kun kan angribe dem man er i tidsalder med? altså hvis man er i jernalderen, kan man kun angribe andre spillere der er i jernalderen :D Måske :D
 

DeletedUser365

Guest
Man kunne evt også gøre følgende:

Lave en lås for angreb, simpelthen en knap som den enkelte spiller kan trykke på, så kan andre spillere ikke angribe, samtidigt kan den pågældende spiller heller ikke angribe sine naboer, det må være fair play =). Så kan man jo trykke på knappen igen når man synes at man er klar til at gå i krig.

Der skal selvfølgelig være 72 timers nedkøling på knappen hvis den pågældende spiller angriber sine naboer, så har naboerne en fair chance for at gengælde angrebet =).
 

DeletedUser

Guest
jeg bliver aldrig angrebet og jeg tror personligt det handler om at skræmme fjenden ikke besejre ham/hende, her er 4 tips i hvordan det lader sig gøre.

1. meld dig ind i en klan, der er nogle der tjekker om du er medlem af en klan før du angriber, selvom den er lille orker de fleste ikke at lede efter klanen på en oversigt og se hvor mange medlemmer der er (og nøjes med at tjene en skilling på at motivere/polere :) )

2. fyld din forsvars hær til randen før du logger af, det er for det meste nok til at de trækker sig med det same.

3. hver gang du bliver angrebet så angrib igen, det er lige meget om du mister tropper på det du får respect :) (hvis fjenden er mange tidsaldre over dig kan det være dumt).

4. motiver/poler alle de stærke spillere, så når de logger ind og ser nyhedsoversigten motiverer/polerer de måske tilbage, og så kan de ikke angribe dig det næste døgn.
 
Top