vedr. Storslåede bygninger

jeg har fået første del af planen til kolonitidens Deal Castle, og har et spørgsmål til den forventede bonus hvis//når jeg kommer så langt.

niveau 1 har en passiv bonus: styrket forsvar, Dine tropper får 10 forsvar når de forsvarer din by.

menes her at forsvaret på tropperne får +10 oven i bestående forsvarsstyrke, f.eks en Langbue har 12 i forsvar øges den så til 22?
for så bliver byen da helt uovervindelig ved lvl 10.

Jeg smugkikkede på den engelske FoE-forum side, hvor der er en guide til alle bygninger, og der står den passive bonus til 10%, så mit STORE spørgsmål er om der mangler noget (%) i den danske oversættelse.
 
hvor mange storslåede bygninger kan man bygge?

og hvis man kan bygge flere, vil den passive bonus så tælle dobbelt, feks Deal Castle og Vasilji katedral giver begge øget forsvar, vil man så på lvl 10 få 100% bedre forsvarsstyrke?
 
Senest redigeret:

DeletedUser

Guest
Du kan bygge alle de storslåede bygninger, men du kan kun have én af hver, selvom du kan finde flere af de samme byggeplaner. Jeg kender ikke helt grunden til, at man kan finde flere af de samme byggeplaner, men udviklerne har vist store planer med det.

Hvis du bygger både Deal Castle og Vasilij katedralen og får dem begge op på niveau 10, vil du få 200% forsvarsbonus.
 

DeletedUser

Guest
Kan alle investerer forgepoints i en storslået bygning eller er det kun nabolag og/eller klan?
 

DeletedUser

Guest
Alle der kan finde dig vha. søgning, nabolag, klan eller venner kan bruge forge point på din storslået bygning. ;) Så i bund og grund kan alle hjælpe alle med storslåede bygninger.
 

DeletedUser

Guest
Efter at have regnet lidt på bonussen for Markuskirken virker den helt forrykt. Kan være det er mig der har misforstået noget men prøv at se på de her tal.

Fuld maxet giver den 250% bonus til guld produktion de første 90 gange.

Et landhus fra kolonitiden laver 560 guld på 8 timer.

560 * 1,2 (entusiasme) * 3,5 (guldbonus) * 90 = 211.680 guld

Kan godt være det er mig der skal have mine skolepenge igen og jeg håber næsten jeg har lavet en fejl. Godt er jeg kun i jernalderen så jeg ved ikke så meget om hvor mange penge der ryger ind og ud af kontoen i kolonitiden men 211k virker helt forrykt. Når man så tager den industrielle alder og bedre huse med i betragtning bliver det helt vildt. Hvis mit regnestykke ovenfor ellers er korrekt, bliver Markuskirken et must have i enhver by.
 
Senest redigeret af en moderator:
du har ikke regner rigtigt.
560*1,2 (entusiasme)*3,5 (100+250% guldbonus)*(antallet landhuse du kan nå at besøge indenfor 24 timer, dog max 90), men du har glemt at tage højde for hvis landhuset er motiveret ;-)
 
Senest redigeret:
En negativ oplevelse med byggeplaner for storslåede bygninger.
Endelig fik jeg en del byggeplan mere, og stor var min glæde, da det er til den bygning jeg helst vil have, kun for at konstatere at det var en del jeg havde i forvejen :(, det ødelægger ligesom det jeg ser som baggrunden bag storslåede bygninger, og så kører de negative tanker, hvad hvis den sidste del af planen ikke kan findes ved P/M/P, men spilopbyggerne har den bagtanke at den kun kan købes for diamanter, så er jeg stået af.
 

DeletedUser

Guest
Enig - det må godt nok være en streg i regningen, hvis man får dubletter af sine byggeplaner :confused:
Det åbner på den anden side op for behovet for et marked for byggeplaner, hvor spillere indbyrdes kan bytte. Evt. bytte deres planer på tværs af bygninger, hvis man har dobbelt på én bygning, men lige netop mangler til en anden... :)
God weekend, mvh.
Banditten :cool:
 
Storm du skriver spilplanlæggerne har store planer med at man kan få flere ens stykker af den samme byggeplan, men det er s.. meget utilfredsstillende for os som spillere (godt nok i en beta-version) at vi kan få noget vi ikke klan bruge til en pind, for som du tidligere skriver kan vi kun bygge een af hver bygning.
Jeg vil på det kraftigste opfordre til, at der bliver blokeret for ens byggeplaner indtil spilplanlæggerne er klar med de store planer, det er jo svært nok at få byggeplanerne som det er. (og hvis det er med den bagtanke, at så køber spillerne nok diamanter, så misser de i hvert fald hos mig, tvært i mod så er jeg på nippet til at stoppe)
Da det er en betaversion vi spiller på er jeg ikke interesseret i at ofre penge, og der er en del af os som kommer med feedback til forbedring af spillet, men vi bliver ikke belønnet det synes jeg ikke harmonerer.
 
Senest redigeret:
I starten lød storslåede bygninger som en god ide, men som det er strikket sammen med byggeplaner og måden man får dem på, er det samtidig med til at ødelægge klansamarbejdet, da rigtig mange ser på deres eget behov og PM de bygninger fra tidsaldre som kan give byggeplaner vedkommende har behov for, istedet for at hjælpe vedkommende de PM.
Det gør at man ikke kan forvente at ens klanmedlemmer hjælper, men kun tænker på sig selv, og som et af mine klanmedlemmer sagde: så er klanen jo kun rent byttemarked for varer.
Forslag til forbedring: de byggeplaner man kan få ved Polering/motivering/plyndring svarer til den tidsalder man selv er i eller man får valmuligheden for at vælge om det skal være fra tidligere tidsalder.
 

DeletedUser

Guest
Ja, jeg er enig med jer i at det er surt og finde de samme byggeplaner, og vi har også brokket os over denne tilgang til tingene, så vi håber på at de har lært noget af det. Men der bliver ikke lukket ned for muligheden for, at man kan finde de samme byggeplaner nu. Grunden er, at vi får et marked for byggeplaner inden længe, og der kan du forhåbenligt bytte din ekstra byggeplan til en anden, som du står og mangler.
 
vi spiller en betaversion, og er med til at udvikle spillet, så kan det ikke være rigtigt, at man har mulighed for at få dobbelt eller mere af samme byggeplansdel, når den ikke kan bruges. Det kan godt være spiludviklerne har store planer, men så må det komme samtidig. Dette er for en stor del et strategispil, og bliver umuligt at spille når vi ikke kender til i hvilken retning fremtidsplanerne går.

Jeg er helt klar over dette er en betaversion, og jeg er klar over der er spiludviklere som skal have løn, men jeg mener det er forkert at der blandes penge ind i udviklingsfasen.

Jeg beklager den negative tone, men spiludviklerne må også se det fra vores side.
 

DeletedUser

Guest
PVP tårnet har ingen værdi længere

Hey Storm

Du skriver om Deal Castle "Denne bygning øger forsvar af dine enheder i den forsvarende hær, og giver dig en lille mængde medaljer hver 24 timer.
"

En lille mængde medaljer!!! ved lvl 10 giver den 196 medaljer på 24 timer!!! det er 1372 medaljer om ugen, det kan man ikke engang lave om man så ligger nummer 1 i alle pvp tårnene.. syntes godt nok det er tåbeligt.. Det har slet ikke nogen logisk mening, det svare jo til at ham med det største hus der får alle medaljerne ved OL...

Man burde kun kunne få medaljer ved at kæmpe sig til dem som det var dengang og som det er i dag IRL..

Istedet kunne i lave en ny rangliste med storslåethed, der kunne endda laves andre Feks, befolkning, entusiasme, rigdom (hvor meget guld) osv. find selv på flere, så ville der være meget mere at kæmpe om, og i ville kunne holde på flere spillere fordi der var mere at kæmpe om...
 
Top