vedr. Storslåede bygninger

DeletedUser

Guest
Gahh. Det virker totalt skævvridende at en bygning kan give så meget guld.
 

DeletedUser

Guest
Jeg har samlet jeres indlæg/tråde omkring de storslåede bygninger i denne tråd, så det er muligt at holde et større overblik, og for at undgå, at skulle læse om de samme ting flere steder i forummet. Jeg vil tage jeres tal og kommentarer og sende dem videre, for at se om ikke vi kan svar på tingene, og om ikke vi kan undgå irritationsmomenter i fremtiden.

Som det er lige nu, er emnerne der skal op til diskussion:

  • Hvorfor bliver der frigivet ting vi alligevel ikke kan bruge?
  • Kan det passe, at bygningerne skal give så enorme bonusser, at de direkte ændrer i hele spillets struktur, og i så fald, hvorfor?
Men dette er noget jeg vil vende med mine kollegaer, for det kan være de også har input fra deres spillere, og derefter skal vi have ledelsen til at komme ind over emnerne, så der vil muligvis gå lidt tid inden jeg kan komme med svar. Så jeg skal bede om jeres tålmodighed i denne periode.

I er selvfølgelig også stadig velkomne til at diskutere det mere her selv.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
Jeg har hørt lidt tilbage, og vil gerne dele de tanker og meninger bag de ting der er blevet taget op her.

Vi er klar over problemet med de duplikerede byggeplaner, og der vil inden længe komme noget mekanik til at gøre dem brugbare. Om det kommer lige nu eller lidt senere er for så vidt ligegyldigt, da de stadig kan handles med, og det alligevel ikke er meningen, at alle byggeplaner til en bygning skal kunne findes på kort tid.
De Storslåede Bygninger er en længerevarende tidskrævende funktion, og det er meningen at skulle tage lang tid (uger/måneder), at få dem, finde byggeplaner til dem, bygge dem og gøre dem færdige. Så i skal ikke blive frustrerede, hvis byggeplaner ikke lige indsamles på en dag eller to, og ender du med flere af de samme byggeplaner, vil du kunne bruge dem inden for den nærmeste fremtid.

Vi vil også gerne gøre jer opmærksomme på, at finde alle Storslåede Bygninger inden for en uge er ekstremt sjældent, og det er kun et mindretal af meget heldige personer, som kan/vil gøre det. Funktionen bør tage spillerne tid til at fuldføre.

Angående bonusserne til de Storslåede Bygninger, så er meget af dette også nyt for os, og vi lærer selvfølgelig af det. Med tiden vil de blive reguleret, så de bedre kan passe overens med spillet. Det er ikke altid muligt at fastslå alt på første forsøg, og specielt taget i betragtning af spillets levetid og store funktioner. Det samme gælder dropraten, da den også har givet lidt problemer for nogle.

Vi lytter til jer, og er glade for jeres feedback. Lad os se om ikke vi kan få det på rette køl. :)
 

DeletedUser

Guest
Umiddelbart synes jeg dropraten er fin. Hvis man ikke kunne købe sig til byggeplaner ville jeg endda mene at dropraten var for høj. Men ved at have den hvor den er nu, har dem som ikke køber dem også mulighed for at få dem inden for en overskuelig fremtid. De skal bare være lidt tålmodige. Jeg har fået 5 indtil videre (når man ikke tæller den vi fik i julequesten med) og det vil sige at på trods af dubletter vil jeg tro at jeg har det første komplette sæt inden for 1-2 måneder og det kommer kun til at gå hurtigere efter det.

Hvad angår bygningerne og "efterreguleringen" af deres bonusser så er det rimeligt skidt hvis de bliver "nerfet" alt for meget. Nogle har betalt rede penge for dem så det er ikke fair hvis det de har købt og betalt bliver forringet senere. Ligeledes vil der være mange som helt og holdent anlægger deres strategi ud fra deres storslåede bygninger. Hvis deres bonusser ændre sig i fremtiden kan det give alvorlige problemer for disse. Jeg forstår ikke hvorfor man ikke startede lavt ud og så senere skruede op for bonusserne for at skabe den optimale balance. Især når der er tale om en feature som i den grad er gamechanging som det her er.
 
Når Storm siger det er meningen at det skal tage lidt længere tid at kunne lave de storslåede bygninger, så kik lige på bygningerne fra senmiddelalderen og kolonitiden og på vareforbrug. Hvis varene ikke købes, tager det altså lidt tid at lave/bytte sig til alle varene, 1.000 varer i senmiddelalderen og 1.250 i kolonitiden svarende til godt 33 dage for senmiddelalderen og godt 41 dage i kolonitiden (1 fabrik med bonusproduktion og max. 30 varer pr. dag). Så kan man jo være heldig at der falder lidt af hos naboerne og bygge flere fabrikker, men alligevel mener jeg at bare varene i sig selv må da siges at tage "længere tid" pr. bygning. (samtidig bruges et væld af resourcer og mønt til varene).
 
Selv når man hjælper med at opgradere de særlige bygninger, kan man ikke være sikker på, at de byggeplaner man får ikke er dubletter til hvad man måske allerede har, har jeg konstateret :(
 

DeletedUser

Guest
vakini det kan godt være det er mig der er mere tålmodig men jeg synes ikke det er slemt at skulle vente 1-2 måneder på at få varer nok. Hvis man vil købe sig til varene koster de 5 diamanter pr. vare. Det vil sige at hvis man skal købe 1000 varer skal man slippe ca. 300 kr for det, så det er jo ikke småpenge der er tale om. Hvis man antager at man har andre storslåede bygninger inden man skal have sin kolonitids sb bliver det jo også nemmere såsom direkete varebonus og bedre kapacitet til at have mange varebygninger.

Præmierne for at levelle sb's op er ret ringe, så det kan være svært at få dem op. Jeg forudser at ejeren selv må poste en del forgepoints i dem inden der er nogen der gider investerer i dem. Men bonusserne fra bygningerne når de er maxet ud er jo også enorme så det skal heller ikke være for nemt. Kan være det er for nemt for diamant køberne at få deres bygning op.

Når man tænker over vil det altså koste rigtig mange penge hvis man skal bruge diamanter på at købe byggeplaner, varer og poste forgepoint i bygningerne.

Om det er fair eller ej det ved jeg ikke. Innogames skal jo tjene penge på deres spil. Det helt store spørgsmål er jo hvor stor indflydelse det får på spillet. Hvis en spiller med dybe lommer kan dominerer spillet totalt sådan at man bliver nød til at have 10 sb's for at være med hvor det er sjovt, ja så tror jeg hurtigt at de mister alle de spillere der ikke er villige til at investerer pengene.
 
Gazlak, jeg har måske ikke formuleret mig helt klart, det jeg mener er at alene varene til de særlige bygninger i senmiddelalderne og kolonitiden gør at det tager "længere tid", og hvis man så ikke kan finde alle byggeplanerne til bygningen i den periode man samler varer, men skal bruge yderligere tid på det, så er det ved at være der hvor man bliver træt af spillet, fordi der er spillere med lidt dybere lommer som løber fra os uden lommer.

Stadig, det er en betaversion, hvor vores feedback skulle gøre spillet bedre så den endelige version kan tjene til betalingen af spiludviklernes lønninger. (hvilket får mig til at tænke: er vi så ikke også spiludviklere?)
 

DeletedUser

Guest
Alle der kan finde dig vha. søgning, nabolag, klan eller venner kan bruge forge point på din storslået bygning. ;) Så i bund og grund kan alle hjælpe alle med storslåede bygninger.

Jeg har lige forsøgt at hjælpe en storslået bygning på vej, som ikke er i mit nabolag, og det var ikke muligt at vælge bygningen..!!
Med andre ord, kan man ikke finde en "tilfældig" på den globale rangering... Det virker fint i mit nabolag´:)
Mvh.
Banditten :cool:
 

DeletedUser

Guest
Jeg har lige forsøgt at hjælpe en storslået bygning på vej, som ikke er i mit nabolag, og det var ikke muligt at vælge bygningen..!!
Med andre ord, kan man ikke finde en "tilfældig" på den globale rangering... Det virker fint i mit nabolag´:)
Mvh.
Banditten :cool:

Jeg var blevet forkert oplyst om dette, så det beklager jeg selvfølgelig.

Man kan kun hjælpe naboer, venner og klanfæller. (Så kan man jo evt. tilføje en masse venner til sin vennebjælke ;))
 

DeletedUser

Guest
Alt forladt Storm ;)
Jeg synes, at du og dine kolleger gør et stort arbejde her i det danske forum med at svare på vores indlæg, sende vores forslag og betragtninger videre, skrive guides og hjælp til spillerne - det skal I have stor tak for :)
At du/I så bliver oplyst den slags småting er allerede tilgivet (det kunne jo i øvrigt være, at det var hensigten, at man kunne assistere alle og enhver på den globale rangering med at forbedre de storslåede bygninger...)
Mvh.
Banditten :cool:
 

DeletedUser341

Guest
Jeg ved ikke om jeg er super uheldig eller om jeg gør noget forkert, jeg polere/motivere min klan + naboer hver dag, men jeg har ind til vidre KUN fået 1 byggeplan, hvad gør jeg forkert? :rolleyes:
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
Det kommer lidt an på hvor mange naboer/klanfæller du har. Men ja så har du været uheldig. Idag fik jeg 2 da jeg polerede mine 60+ klanfæller :D
 

DeletedUser

Guest
Jeg står lidt i samme situation som Poision - polere og motivere hver dag ved alle, men har indtil videre kun fået i alt 3 ...
Nå men hul i det, jeg hygger ... :)
 

DeletedUser316

Guest
Jeg er åbenbart lige så uheldig... motiver og polere på skift hver dag... har kun fået 1 sølle bygge plan indtil videre :(
 

DeletedUser

Guest
Jeg har 12 indtil videre (inklusiv den vi fik fra quest) og jeg tror at det antal er meget passende med gennemsnittet. Så Sattack og ak jeg tror i har været ret uheldige indtil videre.
 

DeletedUser401

Guest
Jeg har bygget markuskirken, men oplever hver dag at den tæller forkert ved møntopsamlingerne. Altså nogen gange når man har samlet op fra 10 huse har den talt det som 23 huse, altså jeg har kun fået for de 10 huse med pludseligt har jeg kun 67 bonusgivende opsamlinger tilbage i stedet for 80. Jeg har max oplevet at få ca 30 bonusgivende opsamlinger på en dag, hvilket jo kun er en 3. del af hvad man burde få + den tæller også ned når man samler forsyninger ind uden at man rent faktisk får bonus der.
Er der andre der har oplevet dette ved deres markuskirke??
 

DeletedUser12

Guest
Hvis du ikke allerede har gjort det så må du meget gerne oprette en ticket til support om emnet så vi også får kigget det igennem og sendt et samlet feedback til udviklerteamet :)
 

DeletedUser401

Guest
jeg prøver lige at finde ud af at bikse sådan en sammen ;-)
 

DeletedUser66

Guest
Jeg kender til det, men har fået det jeg skal, selv om det viser noget andet. En opdatering af siden, inden man høster, hjælper
 
Top