Version 1.40 diskussionen

Med hensyn til HoF'en så synes jeg det er helt fint at den ikke er algoritmisk prioriteret. Jeg mener at lige præcis den bygning er et klan-anliggende, da andre jo ikke har en interesse i at støtte andre klaners fremgang :)
-
Deri er jeg enig, men så burde "aid"-en på klan-niveau tage højde for det, da det i flere klaner jo kan dreje sig om 2-5.000 points om dagen som klanen så risikerer at gå glip af.
 

DeletedUser1539

Guest
-
Deri er jeg enig, men så burde "aid"-en på klan-niveau tage højde for det, da det i flere klaner jo kan dreje sig om 2-5.000 points om dagen som klanen så risikerer at gå glip af.

Så må klanerne jo bruge den gamle metode internt. Det hele kan jo ikke bare falde ned fra himlen.
 

DeletedUser542

Guest
Hej

Kan se at den nye støtteknap er implementeret. Jeg efterlyser i denne henseende et sted hvor jeg kan bestemme i hvilken rækkefølge ting bliver MO/PO i min by. Lige PT. svømmer jeg i glæde, hvilket jeg ikke har bruge for. Er dette noget der arbejdes med, eller er Innogames ligeglade med om man kan designe sin egen by? Lige nu er der kun en type by der duer, nemlig en by der er tilpasset 100% den nye støtteknap funktion! Må sige at jeg synes dette på nuværende stadie er en ommer.

/fs.
 

DeletedUser1034

Guest
En hvilken som helst støtte foretaget i en ikke-klanfælles by, er mere eller mindre direkte en støtte til vedkommendes klan.
 
Skal vi ikke lige give det en chance?
Jeg synes det er en rigtig god idé, men jeg skal da være den første til at indrømme, at anvendeligheden lader en anelse tilbage af ønske. En menu, hvor man kan afkrydse sine prioriteringer, kunne måske være en fin erstatning af eller komplimentering til nuværende brug af profiltekst. En elektronisk afkodning af "nøgleord" i profilteksten kunne være et alternativ, men jeg er bare bange for, det bliver for omspændende rent kodningsmæssigt. Og sikkert også for krævende for de fleste PC'er folk har ude i de små hjem. Resultatet kunne nemt risikere at blive for lang ventetid ved skift fra by til by.
Endelig er meningen vel også at vi skal SPILLE spillet, så for mange automatiseringer er nok heller ikke i tråd med spillets koncept.

Så efter min mening er idéen god. Spørgsmålet er bare, om den kan udnyttes ret meget uden at "ødelægge" spillet. :)

Venlig hilsen
BNB
 

pngnoxy

Medlem
Folk er vel klar over at man stadig kan besøge de andre byer og MO/PO helt som man har lyst, ligesom før?
Jeg synes da det er et fint alternativ, at man kan tage en "lynrunde" med støtte-knappen, med tilsvarende evt. lavere "mo/po-kvalitet" til følge - ELLER man kan vælge at bruge den ekstra tid til at mo/po NØJAGTIG den bygning man vil - ligesom før.
Det er da fremragende (i mine øjne).
 
så vil jeg da vende den lidt om, da debatten indtil videre kun er set ud fra modtagerens side.
-
Skal afsenderen af "støtten" så ikke også have mulighed for at "kode" støtten, til hvilken tidsalder der evt. søges BP´er fra? (måske 2-4 tidsaldre?)
-
med en rimelig størrelse klan, samt en veludviklet venneliste, vil modtageren af "støtte", med indførelsen af "støtte"-knappen modtage væsentlig mere støtte end tidligere, da flere vil komme rundt væsentlig oftere end tidligere, men det vil jo blive på bekostning af jagten på BPér fra specifikke tidsaldre, da "støtte"-knappen går efter nyeste tidsalder på kulturelle bygninger samt huse/produktionssteder. ( der er jo dog som tidligere nævnt nogle bygninger som prioriteres)
 

Orca

Medlem
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan støtte-ordningen virker, hvis der er fuldt poleret og motiveret... Umiddelbart ser det ud til at man kan yde støtte, også selv om at der ikke er noget at po/mo. Så er støtten jo spildt. Det kan godt løbe op i mange missede motiveringer i løbet af en dag...
 

DeletedUser

Guest
Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvordan støtte-ordningen virker, hvis der er fuldt poleret og motiveret... Umiddelbart ser det ud til at man kan yde støtte, også selv om at der ikke er noget at po/mo. Så er støtten jo spildt. Det kan godt løbe op i mange missede motiveringer i løbet af en dag...
Hvis klienten skulle farve knappen grå når der intet var at PO/MO, så skulle den holde sig informeret hele tiden. Klienten skulle sende forspørgelser konstant til databasen for, at tjekke om knappens skulle være grå eller aktiv. Det ville øjeblikkeligt 'overophede' serverne.

Man kunne lave et pop-op vindue, som siger at intet kan blive PO/MO'et, men det ødelægger lidt ideen i den her funktion. Det ville kræve et klik mere fra jer, hver gang en by var fuldt PO/MO'et.

Feedback bliver selvfølge sendt videre til udviklerne.
 
Hvis klienten skulle farve knappen grå når der intet var at PO/MO, så skulle den holde sig informeret hele tiden. Klienten skulle sende forspørgelser konstant til databasen for, at tjekke om knappens skulle være grå eller aktiv. Det ville øjeblikkeligt 'overophede' serverne.

Man kunne lave et pop-op vindue, som siger at intet kan blive PO/MO'et, men det ødelægger lidt ideen i den her funktion. Det ville kræve et klik mere fra jer, hver gang en by var fuldt PO/MO'et.

Feedback bliver selvfølge sendt videre til udviklerne.
Hvad med en "MouseOver", så klienten kun sender en forespørgsel, når denne funktion er aktiv? Samme "MouseOver" kunne så evt styre en popup med resultatet.
 

DeletedUser1664

Guest
Det ville jo ikke kræve meget af klienten.. Når jeg skal klikke ind på en by, så ved den jo allerede om der kan mo/po.. Ja den laver en request på mit klik, men det kan da ikke være det største problem det her.. Nu er spillet ikke det hurtigste i verden, og en så simpel forespørgsel tager ikke 5 sekunder.. Og ellers er der da andre løsninger.. Håber da du tager problematikken med videre, og ikke bare forklare det med hastighedsproblem(som i virkeligheden ikke ville være der, og kunne løses ved at lave en update hvor pengene resettets, og bp også med en lille notifikation herom)
 

DeletedUser1649

Guest
For mig at se er det en åbenlys fejl, at glædesbygninger prioriteres først i støttesystemet. Jeg overvejer at slette halvdelen af dem, men hvis problemet bliver fikset så mangler de jo :)

Jeg beholder dem lidt endnu og håber på en fix.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser1271

Guest
Først, den nye "støt" funktion er en genial ide, da de ikke længere tager 30-45 minutter at besøge alle i ens klan samt venner om dagen. Da det for mit vedkommende er blevet sat ned til 3-5min.

Men derefter så trænger den til noget kalibrering, da den ikke burde gå efter de nyeste bygningen, men derimod dem der gav mest glæde, mønter, forsyninger osv..
Hvis den så samtidig ikke vægtet glæde så højt, hvis byens folk allerede var entusiastiske, ville også være en fordel. Da der bliver poleret alt for meget ligegyldigt, selvom der er bedre alternativer ledige.
Så håber da at der bliver lavet nogle tilrettelser i den næste opdatering. :)
 
Top