Daglige udfordringer

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Diskuter de Daglige Udfordringer her

newlogo1.png

Kære Konger og Dronninger,

Vi er glade for at kunne annoncere at vi endelig er nået til det punkt hvor de Daglige Udfordringer kan blive frigivet til alle vores spiller. Efter at have brugt en masse tid på a fintune og vurdere deres inflydelse på spillet, er vi nu endelig sikrer på at de vil være en værdifuld tilføjelse for alle. Vitakker for jeres tålmodighed indtil nu. De daglige udfordringer vil være til rådighed for alle spillere fra den 14. december.

Det er et stykke tid siden at vi har nævnt det i vores annonceringer så lad os kort opfriske jeres hukommelse omkring det og hvordan at det virker :).

Virkemåde
I vil finde den daglige udfordring i opgaveoversigtsvinduet. Hver dag fra kl 8 om morgenen (Hvis I ikke kan lide dette starttidspunkt kan det ændres ved at trykke på de små tandhjul i højre hjørne) vil I blive tilbudt et valg mellem 2 kister. Hvad der er i kisterne vil ændres fra dag til dag. Her er et eksempel på hvordan det måske kan se ud:

dailychallenge5.png

I kan se hvad der muligvis kan findes i begge to, og I kan vælge den kiste der tiltaler jer mest. Når I har valgt vil en ny mystisk opgavestiller - Den Navnløse - give jer Dagens Udfordring, som modsat andre opgaver kan indeholde op til fem forskellige successbetingelser. De Daglige Udfordringer vil normalt give en chance for bedre belønninger end de normale opgaver, men kan også være mere udfordrende end hvad I normalt er vant til. Vi har dog sikret os at der ikke er nogen "umulige" udfordringer (som f.eks at spejde en provins som kan tage flere dage) og vi vil ikke bede jer om at færdiggøre en forskning.

Den Daglige Udfordring kan eksempelvis se sådan ud:

dailychallenge6.png

I vil så have indtil næste morgen kl 8 (med mindre at I har ændret jeres tidspreference), til at færdiggøre Den Navnløses ønsker og få en belønning fra kisten. Kisterne kan indeholde standard ressourcer, Forge Points, medaljer, Byggeplaner, bygninger og andre ting.

Som I kan se er der også en bjælke under opgaverne. Hvis I klarer at gennemfører opgaverne, vil I få et point i bjælken, hvis ikke - vil I miste et. Så I kan selv bestemmer om I vil acceptere en udfordring eller ikke, men der vil altid være en ny udfordring igen dagen efter.
Når I har samlet alle 7 points og fyldt bjælken, vil Den Navnløse anerkende jeres indsats og give jer en ekstra kiste som indeholder nogle af de mest eftertragtede belønninger!

daily_challenges_promo3.png


Hvis de Daglige Udfordringer er helt nye for jer, håber vi at I vil nyde denne nye tilføjelse til jeres daglige routiner :). Hvis I vil kommentere på dette så gå venligst direkte til vores feedback tråd :).

Tak fordi at I spiller Forge of Empires!

Jeres,
The Forge of Empires Team


* Vær venligst opmærksom på at denne funktion måske ikke er tilrådighed kl 8 om morgenen den første dag (torsdag).
 

DeletedUser5

Guest
Jeg er lidt forvirret over udmeldingen om at der ikke vil være "umulige" opgaver
Dog alligevel ved det viste billeder, er en af dem at vinde 10 kampe og overtage en sector.

Ja vi har 24 timer til det. MEN det er jo ikke sikkert alle har tid til at spille så meget i løbet af en dag. Så lidt umuligt syntes jeg nu alligevel det er.

Eller er det bare mig ?
 

Hyne68

Aktivt medlem
Jeg er lidt forvirret over udmeldingen om at der ikke vil være "umulige" opgaver
Dog alligevel ved det viste billeder, er en af dem at vinde 10 kampe og overtage en sector.

Ja vi har 24 timer til det. MEN det er jo ikke sikkert alle har tid til at spille så meget i løbet af en dag. Så lidt umuligt syntes jeg nu alligevel det er.

Eller er det bare mig ?

Det er da bestemt ikke sikkert, at alle har tiden til det. Det kan der jo umuligt tages forbehold for. Pointen er at det ikke er umuligt. Såfremt man ikke kan gennemføre opgaverne, så beror det på egen indsats eller mangel på samme, og ikke dynamikken i spillet.
 

DeletedUser2232

Guest
Nej, ikke den første dag. Det står der også nederst med små bogstaver.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Ja der vil være opgaver jeg vil droppe, jeg gider ikke lave f.eks 20 produktioner af 5 min, da jeg køre 24 timers drift og ikke ønsker at lave rod i min turnus, men det er ok, ingen har sagt at jeg behøver at gennemføre hver dag.
Andre ønsker ikke at tage 10 kampe, det er ok. Nogen ønsker ikke at gennemføre level 1 i KE, nogen har ikke nok aktive venner til at besøge 45 kroer.
Det er dog ikke umuligt at gennemføre opgaverne men nogle må fravælge dem og opgive dagens kiste.
Det er ok, der kommer en ny i morgen.
I må nok forvente at der er flere naboer der angriber så måske er det tid til at få opsat det forsvar :p

Jeg kan godt lide at vi har 24 timer. lad være med at Mo/PO, besøge kroer, bruge FP m.m. før du har valgt dagens kiste så skulle du være ok.
 

DeletedUser655

Guest
Mit problem er de opgaver der tvinger dig til at lave om i din by.

Jeg var så småt ved at være færdig med at samle forsyninger i den her omgang, så havde egentlig besluttet mine forsyningsproduktion skulle nedlægges, så pladsen kunne bruges til noget mere fornuftigt.
Men pga opgaverne er jeg tvunget til at lade dem stå, hvis jeg skal gøre mig forhåbninger om at nå til 7 dages kisten. (Jeg skal i dag lave 11 x 4 timers produktion,e n i min klan skal lave 20 x 4 timer)
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Du er ikke tvunget til noget, du vil bare være lidt længere om at nå 7 dage, det kan tage 9-10 dage, men du vil få den.
Jeg droppede 1 kiste på mine 4 servere, var mere heldig idag og vil få dem alle = 1 ud af 7 kister ind til videre.
Det er stadigvæk meget bedre end skattejagten der var umulig med mindre jeg havde tid til at logge ind i min arbejdstid
 

DeletedUser40

Guest
Jeg tror altså du jævnligt skal gennemføre de opgaver du får for at beholde de optjente point, det må være det der menes med Afbrænder: -1 ;)
 

sigenstroem

Medlem
Må godt nok også tilstå, jeg kommer ikke til at deltage efter i dag.
Udgifterne står på ingen måde mål med præmien.!

De kræver du skaber plads i din by, dvs. sælger bygninger, bruger bygninger fra lageret eller køber dem fr at skaffe glæde.
Eller kæmp 10 kampe, som koster flere slyngler end du kan vinde osv. osv...

Så nope, her bliver det kvk, ke og klanen som der bliver brugt tid på.!
 

FrejaSP

Aktivt medlem
KE og KvK tæller også som kampe.
Det koste ikke noget at vælge en kiste og se opgaverne. Hvis de ikke passer ind i min playstyle, så vil jeg bare undlade at udføre dem.
Hvis det lykkes at udføre dem, har du vundet lidt, hvis ikke, har du intet mistet.
Jeg er kun ude efter stuff der hjælper mig i KE, har ikke brug for alle de deco bygnings set.
 

DeletedUser40

Guest
Jeg synes nu de opgaver er meget sjove og jeg går da også efter at vinde den udfordrende kiste 3 / 7, men kan godt se nogle af opgaverne er umulige at gennemføre uden at blive tvunget til at bruge diamanter o_O
 

sigenstroem

Medlem
Dagens opgaver

Saml 150 varer - fino muligt
Gennemfører 2 kampe i KE - fino muligt

Og så blev der drukket natpotten
Gennemfør 83 stk. 5 min produktioner, jamen jeg sælger mine vare og troppebygninger for at lave minimum 10 grovsmedje...

Har ikke det mindst noget imod, at opgaverne kræver noget. Men 83 produktioner er helt hen i vejret, det er de færreste som kan lave dem med mindre man sidder klistret til skærmen
 
Senest redigeret:

hoyohoyo

Nyt medlem
helt enig sigenstrøm...
udbyttet svarer slet ikke til indsatsen... i dag fik jeg bl.a. 24 x 8 timers produktion og forhandle 2 møder i ke... og hvad kunne jeg så opnå ved.... jo måske 10 fp... daglige udfordringer er en dødssejler af værste skuffe. minder lidt om ke da kamp nr. 48 gav 1 bp til relikvietemplet, og dette skulle forestille en hovedpræmie, der var værd at gå efter... jeg skipper daglige udfordringer, hvis der ikke bliver lavet nye og bedre præmier...
 

DeletedUser40

Guest
Det er muligt at lave de 83 produktioner af 5 minutter på 25 minutter med 17 Terrasselandbrug, jeg synes ikke den er svær.
Jeg støtter fuldt op omkring bedre præmier ;)
 
Senest redigeret af en moderator:

Bitte.

Medlem
Jeg syntes absolut heller ikke at gevinsten svare til opgaverne, og ja man kan sagtens lave em masse 5 min produktioner enten med en masse smedje eller sidde klistret til skærmen, men hvor skal man placere alle de smedje man har jo intet plads i forvejen, skal så pludselig fjerne andre "vigtige" bygninger for at have smedje så syntes jeg ikke det hænger sammen mere.

Hmm ikke alle har jo lige 17 terrasselandbrug..og nogen har jo hjælpsomme naboer så ens høsttider skal helt ikke ændres alt for meget..

Nej må indrømme jeg er ikke tilhænger af dette nye tiltag.. nu tager jeg lige de første 7 så ser jeg lige hvad gevinsten bliver, men det skal være en mega god gevinst hvis jeg skal forsætte
 

FrejaSP

Aktivt medlem
ennemfør 83 stk. 5 min produktioner, jamen jeg sælger mine vare og troppebygninger for at lave minimum 10 grovsmedje...
Jeg tror problemet er at jo højere i tidsalder, jo flere gange skal gennemføre 5 min produktion. De lavere tidsaldre har ofte mange produktions bygninger men i de højere tidsaldre har du SB's der giver forsyninger eller høj + % så du vil ikke have så mange.
Jeg har 8-10 produktions bygninger i mine byer KT, jeg havde en opgave med 50-60 x 5 min men det var ikke umuligt for mig men det laver rod i min daglige rytme med 24 timers produktion. Det er ikke alle der er uden arbejde og har hele dagen til at spille.
Det er forkert at tvinge folk til at logge in til FoE i arbejstiden. Jeg har 2 x 1,5 times kørsel til mit job samt 8 timers arbejdsdag, jeg kunne godt bruge en mulighar for 12 timers produktion, så jeg kunne logge ind før jeg køre på arbejde og igen når jeg er kommet hjem, derefter kunne jeg godt klare opgaver med 5, 15, min eller 1, 4, 8 timers produktion, så længe der ikke er for mange af dem.
 
Top