Daglige udfordringer

DeletedUser40

Guest
Jeg skrev også at det måske bliver en lidt dyr fornøjelse i længden lol ;)
 

DeletedUser2914

Guest
Det her er altså ikke korrekt, jeg klarer ofte disse forhandlinger på det 4. forsøg, det handler om at minimere chancen for at du vælger de forkerte varetyper ved det 4. forsøg, du skal derfor ikke søge efter at finde de rigtige varer på de første tre træk men i stedet forsøge at opnå information om hvad alle 5 skal bruge, det er ikke ret svært men måske lidt dyrt i længden ;)

Ta' det fra en som har forhandlet Klanekspeditionen niveau 4 i over et år...
Hej Zarlight
Hmmm - det er et godt svar, og det er absolut muligt at man kan vælge en smartere strategi end jeg hidtil har gjort - det ville bestemt ikke være første gang. Ikke desto mindre vil jeg stadig tro, at du, med 10 forskellige varer til 5 positioner, kommer ud over de fire gange (dvs. skal bruge diamanter ELLER starte forfra) oftere end du holder dig på 4. Men jeg må se at få det regnet rigtig rigtigt igennem, det vender jeg tilbage med.

Men du skriver, rigtigt, at det bliver "lidt dyrt i længden" - og det er i virkeligheden min væsentligste indvending mod opgaven. Det er de 8 varer pr. position pr. forsøg som er helt ude i hampen. I KE (niveau 1, 2 og vist også 3) er to af "varerne" mønter og forsyninger, som er væsentlig hurtigere at genskabe, det er den ene ting. Den anden ting er, at kompleksiteten i opgaven ville være præcis lige så stor, hvis man skulle betale en vare pr. position pr. forsøg. Det er kompleksiteten der er det udfordrende og dermed "sjove", ikke det at det er "dyrt". Så de 8-i-stedet-for-1 vare er bare en bremse for at have det sjovt og en kilde til irritation - for mig, i det mindste, men reelt kan jeg som sagt ikke forestille mig nogen overhovedet, der vil mene at så høj en pris er værd at betale for de præmier, man kan vinde i de daglige udfordringer. Og hvis man som spiludvikler stiller en opgave, som man på forhånd kan regne ud spillerne ikke vil ønske at løse - hvor smart er man så? Så står opgaven bare der i 24 timer og er i vejen og gør grin med spillerne. Det er vel ikke spiludviklernes opgave?

I KE4 kan det være en anden sag, det kan jeg ikke sige. Men jeg vil fastholde, at de her skrupåndsvagt dyre opgaver ødelægger de daglige udfordringer, og dermed en del af fornøjelsen ved spillet.
 

Hyne68

Aktivt medlem
Hej Zarlight
Hmmm - det er et godt svar, og det er absolut muligt at man kan vælge en smartere strategi end jeg hidtil har gjort - det ville bestemt ikke være første gang. Ikke desto mindre vil jeg stadig tro, at du, med 10 forskellige varer til 5 positioner, kommer ud over de fire gange (dvs. skal bruge diamanter ELLER starte forfra) oftere end du holder dig på 4. Men jeg må se at få det regnet rigtig rigtigt igennem, det vender jeg tilbage med.

Men du skriver, rigtigt, at det bliver "lidt dyrt i længden" - og det er i virkeligheden min væsentligste indvending mod opgaven. Det er de 8 varer pr. position pr. forsøg som er helt ude i hampen. I KE (niveau 1, 2 og vist også 3) er to af "varerne" mønter og forsyninger, som er væsentlig hurtigere at genskabe, det er den ene ting. Den anden ting er, at kompleksiteten i opgaven ville være præcis lige så stor, hvis man skulle betale en vare pr. position pr. forsøg. Det er kompleksiteten der er det udfordrende og dermed "sjove", ikke det at det er "dyrt". Så de 8-i-stedet-for-1 vare er bare en bremse for at have det sjovt og en kilde til irritation - for mig, i det mindste, men reelt kan jeg som sagt ikke forestille mig nogen overhovedet, der vil mene at så høj en pris er værd at betale for de præmier, man kan vinde i de daglige udfordringer. Og hvis man som spiludvikler stiller en opgave, som man på forhånd kan regne ud spillerne ikke vil ønske at løse - hvor smart er man så? Så står opgaven bare der i 24 timer og er i vejen og gør grin med spillerne. Det er vel ikke spiludviklernes opgave?

I KE4 kan det være en anden sag, det kan jeg ikke sige. Men jeg vil fastholde, at de her skrupåndsvagt dyre opgaver ødelægger de daglige udfordringer, og dermed en del af fornøjelsen ved spillet.

Jeg har nogle lidt andre betragtninger i forhold til de nye forhandlings-betingelser i DU.
Det jeg kan konstatere, uden at skulle have input fra andre spillere, er den værdi man tillægger de enkelte gevinster i DU. Nu har jeg en by på alle 5 danske servere. På C-server har jeg min main-konto, og der jeg ligger langt største-delen af min online-tid. Det betyder at jeg ret sjældent går på hele og komplette støtte-runder på de 4 andre servere. Derved er jeg lidt på bagkant med f.eks ByggePlaner - især på den senest opstartede E-server. Derfor har en DU-kiste med 5 BP ret stor værdi for mig på E, alt imens den er helt værdiløs for mig på C-serveren.
På C-server er jeg endgame-spiller, dvs. jeg er så langt som det pt. er muligt i forskning og på kontinent-kort. Har brugt mange timer, dage og år på byen, og med hjælp fra nogle diamant-køb hist og pist har jeg en by, hvor jeg har svært ved finde værdi i ret meget andet end fp. Men det er så også her jeg laver tæt på 140 varer dagligt fra min nuværende tidsalder. Og det uden en eneste varebygning. Eftersom forhandling, endsige den komplekse udgave, ikke er daglig kost, så kan jeg her snildt holde et vare-overskud. Med slut-indsats i KE på C og en bare nogenlunde rimelig indsats i KE på de øvrige servere, kan jeg sågar generere et lille diamant-overskud pr. uge.
Det må handle om, at man som spiller udfra formåen, hvilket stadie man er på, må foretage sig nogle velvalgte kalkulerede valg i forhold til DU. Medmindre man har det som jeg på C-serveren, hvor man uden at skulle skele til vare- og diamant-beholdning, kan gå i krig med hvadsomhelst forhandlingsmæssigt, så må man sandsynligvis foretage sig nogle fravalg, hvis man ikke ser det mulige forbrug står mål med den mulige gevinst. Og det kan jeg egentlig ikke se er et problem.
Som jeg mener er nævnt, så er der bestemt også spillere - mig inkluderet - som mister spil-interesse, hvis tingene er for nemme og bliver serveret én på et sølvfad. Får man dét, så vil man også hurtigt opleve, at man vinder flere ting, man grundet pladsmangel ikke kan fylde i sin by. Og hvor det sjove i dét?
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Din taktik giver naturligvis god mening (specielt i KE-regi). Men det betyder til gengæld, at du kommer tæt på at bruge 5 (positioner) x 4 (forsøg) x 8 (antal varer pr. position ved "meget kompleks forhandling") = 160 varer. Det er yderst sjældent præmierne står mål med det!
Jeg forhandler også N4 i KE hver uge. For det meste har jeg flere diamanter når jeg er færdig med KE end da jeg startede.
Jeg bruger hellere 10 diamanter på 5 forsøg end jeg giver op og starter forsvar. Det er dog ikke umuligt at klare det på 4 forsøg med mindre at du er så uheldig at få 3-4 rigtige i første til andet forsøg, så kan det blive svært
Jeg hader de meget svære kampe, dem kan jeg ikke løse så valget mellem forhandlinger eller kamp er perfekt for mig.
4 forsøg koster ikke 160 vare da du vil få nogle rigtige under vejs, Måske 1 forsøg = 40 varer, 2 forsøg = 32 vare, 3 forsøg 32 vare og sidste forsøg 16 vare = 120 hvis du får en rigtig i 1 forsøg, stadigvæk 1 rigtig i 2 forsøg, 3 rigtige i 3 forsøg og 5 rigtige i 5 forsøg.

Dyrt, måske men jeg producere altid vare for 64 møder i KE så et møde mere eller mindre gør ikke megen forskel
 

DeletedUser40

Guest
un56POG.jpg


88 varer brugt over 4 ture, sidste forsøg med 50 / 50 chance for at gætte rigtigt ellers havde mødet kostet 10 diamanter, det er ikke så svært :)
 

DeletedUser2914

Guest
Jeg har nogle lidt andre betragtninger i forhold til de nye forhandlings-betingelser i DU.
Det jeg kan konstatere, uden at skulle have input fra andre spillere, er den værdi man tillægger de enkelte gevinster i DU. Nu har jeg en by på alle 5 danske servere. På C-server har jeg min main-konto, og der jeg ligger langt største-delen af min online-tid. Det betyder at jeg ret sjældent går på hele og komplette støtte-runder på de 4 andre servere. Derved er jeg lidt på bagkant med f.eks ByggePlaner - især på den senest opstartede E-server. Derfor har en DU-kiste med 5 BP ret stor værdi for mig på E, alt imens den er helt værdiløs for mig på C-serveren.
På C-server er jeg endgame-spiller, dvs. jeg er så langt som det pt. er muligt i forskning og på kontinent-kort. Har brugt mange timer, dage og år på byen, og med hjælp fra nogle diamant-køb hist og pist har jeg en by, hvor jeg har svært ved finde værdi i ret meget andet end fp. Men det er så også her jeg laver tæt på 140 varer dagligt fra min nuværende tidsalder. Og det uden en eneste varebygning. Eftersom forhandling, endsige den komplekse udgave, ikke er daglig kost, så kan jeg her snildt holde et vare-overskud. Med slut-indsats i KE på C og en bare nogenlunde rimelig indsats i KE på de øvrige servere, kan jeg sågar generere et lille diamant-overskud pr. uge.
Det må handle om, at man som spiller udfra formåen, hvilket stadie man er på, må foretage sig nogle velvalgte kalkulerede valg i forhold til DU. Medmindre man har det som jeg på C-serveren, hvor man uden at skulle skele til vare- og diamant-beholdning, kan gå i krig med hvadsomhelst forhandlingsmæssigt, så må man sandsynligvis foretage sig nogle fravalg, hvis man ikke ser det mulige forbrug står mål med den mulige gevinst. Og det kan jeg egentlig ikke se er et problem.
Som jeg mener er nævnt, så er der bestemt også spillere - mig inkluderet - som mister spil-interesse, hvis tingene er for nemme og bliver serveret én på et sølvfad. Får man dét, så vil man også hurtigt opleve, at man vinder flere ting, man grundet pladsmangel ikke kan fylde i sin by. Og hvor det sjove i dét?
Igen - tak for svar. Det er godt at høre hvordan spillet ser ud fra andres perspektiv.

Jeg læser dit svar sådan, at for dig som "endgame-spiller" er DU-kisterne i virkeligheden sjældent af interesse, kun når det er byggeplaner eller FP, der er præmien, men at du i de tilfælde faktisk kan og vil give dig i kast med selv den meget komplicerede forhandling. Med andre ord, jeg tager fejl i, at der ikke findes grupper af spillere, som vil gå ind i at løse opgaven. Det må jeg jo tage til efterretning :)

Jeg læser også, med stor interesse, at man faktisk kan vinde diamanter og have "overskud". Det er absolut ikke min oplevelse, som ny spiller. Jeg har brændt flere tusind diamanter af foreløbig, på at helbrede tropper og på at købe flere forsøg i forhandlinger, for dog at redde lidt ud af de kampe/forhandliger, jeg er røget ind i. Jeg har byer på to servere, begge nu i Højmiddelalderen, og til nu har jeg sammenlagt fundet/vundet omkring 300-350 diamanter, vil jeg tro: 2 gange 100 fra den der bjergprovins, og resten lidt ad gangen. KE over niveau 2 er mere eller mindre uden for rækkevidde, mine klaner når ikke dertil, og jeg tvivler også på at jeg ville have mulighed for at lave noget fornuftigt, med tanke på hvad det koster bare på niveau 2. Jeg er blevet meget, meget nærig med mine sidste 400 diamanter nu.

Jeg er selvfølgelig enig i, at præmier ikke bare skal foræres væk - der SKAL være udfordringer, og det skal ikke nødvendigvis lykkes at løse dem hver gang. Men man kunne måske overveje at graduere dem endnu mere efter spillernes niveau - det gør man jo allerede, i og med at de tropper man skal give, svarer nogenlunde til dem man selv har (eller en enkelt tidsalder højere), og de varer, man skal betale, er nogen man selv har en chance for at få fat i. Men de seneste uger er det hver anden eller tredje udfordring jeg på forhånd har måttet afskrive som uløselig, uanset hvor gerne jeg ville have præmien. Jeg kan jo have været uheldig....

Men, men - hvis jeg ikke kan tåle mosten, så må jeg jo lade være med at spille. Ærgerligt, for der er sgu mange fede ting i det her spil. Men jeg føler mig altså virkelig holdt for nar med daglige tilbud om præmier og udfordringer, som ikke er tilbud alligevel fordi de er meningsløst svære for en begynder som mig. Og jeg gider selvsagt ikke længe spille et spil, der synes at holde mig for nar.
 
Senest redigeret af en moderator:
Top