Daglige udfordringer

Bitte.

Medlem
Jeg har så bare valgt de daglige udfordringer fra, med det jeg fik for at gennemføre de 7 første, blev jeg enig med mig selv at det ville jeg ikke bruge min tid på, kommer der en dag hvor jeg er 100% sikker på at vinde FP ja så kan det godt være jeg kan finde på at løse dagen opgaver ellers gider jeg ikke..
 

DeletedUser2122

Guest
Jeg tror problemet er at jo højere i tidsalder, jo flere gange skal gennemføre 5 min produktion. De lavere tidsaldre har ofte mange produktions bygninger men i de højere tidsaldre har du SB's der giver forsyninger eller høj + % så du vil ikke have så mange.
Jeg har 8-10 produktions bygninger i mine byer KT, jeg havde en opgave med 50-60 x 5 min men det var ikke umuligt for mig men det laver rod i min daglige rytme med 24 timers produktion. Det er ikke alle der er uden arbejde og har hele dagen til at spille.
Det er forkert at tvinge folk til at logge in til FoE i arbejstiden. Jeg har 2 x 1,5 times kørsel til mit job samt 8 timers arbejdsdag, jeg kunne godt bruge en mulighar for 12 timers produktion, så jeg kunne logge ind før jeg køre på arbejde og igen når jeg er kommet hjem, derefter kunne jeg godt klare opgaver med 5, 15, min eller 1, 4, 8 timers produktion, så længe der ikke er for mange af dem.

Hej FrejaSP.

Jeg sender et forslag videre til spiludviklerne om en 12 timers produktion.
Uden garanti for at den bliver til noget .

Mvh.
Fugazi.
 

DeletedUser2096

Guest
De daglige udfordringer startede, og jeg kunne vælge mellem to kister. Det gjorde jeg så, men uden at vide, at aldrig jeg igen ville kunne vælge den anden.
Det er sgu ringe.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Den anden kiste kommer igen på et tidspunkt. Hver dag kan du vælge den kiste der er bedst for dig. Jeg tror der er 25 forskellige kister så det må tage måneder før du ser den samme kiste igen men aldrig er ikke korrekt.
 

DeletedUser2096

Guest
Det er ikke den daglige kiste jeg referer til, men udfordrerens kiste. Dette første valg synes at være permanent. Det er der nok mange som ønsker at gøre om.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Det forstår jeg ikke hvad du mener med, tror udfordrerens kiste altid er den samme, men er ikke sikker.
 

skoven.

Medlem
Hej

Tænker at den opgave smid 150 AF- OF vare i skatte-kammer er skørt
eller er de der fordi der kommer nye KvK kort :)
 
Jeg er ved at stoppe med de daglige udfordringer, da de 2 opgavetyper om forhandling af ture i KE samt overførsel til skatkammeret dræner varelageret, så man ikke kommer frem i spillet.
Jeg forstår ikke, at de varer ens SBér overfører til skatkammeret ikke tæller med, da de varer ens SBér lægger på varelageret tæller med, når opgaven er saml varer.
 

Jytte H W

Medlem
Jeg er stået af de daglige udfordringer da jeg altid får den dårligste af gaverne.
Hvorfor ikke bare sætte en gave på så kan jeg jo se om den er værd at arbejde for.
 

DeletedUser2914

Guest
Helt enig med @HenningBS i en anden tråd hvor den nye version(1.136.3) annonceres (undskyld delvis repost, men der kom ingen svar i den anden tråd):

Det er rigtig, rigtig skidt at forhandlinger er kommet ind i de daglige opgaver. De er fine i KE, men det ødelægger alt for mange af daglige udfordringer, når kravene for en løsning bliver så voldsomme som de er blevet her. I forvejen er de der umuligt store hære meget frustrerende (jeg kan ikke se hvordan de på nogen måde kan løses, undtagen ved brug af flere hundrede diamanter), og nu er der så forhandliger også, hvor man skal ofre snesevis af tålmodigt indsamlede varer - måske hele døgnets "høst". Det er helt ude af proportion.

Eksempel: Jeg har netop i dag fået en opgave ("Meget kompleks forhandling") hvor jeg skal vælge blandt ti (10!) forskellige varer, og hver gang skal aflevere otte (8!) stk af hver. Det er 40 stk pr. forhandlingsrunde, og jeg kommer med al sandsynlighed ud i at skulle bruge 7-8-9 runder eller mere, med så mange forskellige varer at vælge mellem. Jeg får ca. 140 varer ind om dagen, så det løber op i to hele dages udbytte, for en dags udfordring. Og gevinsten? En "Sommerkiste", som sidste gang gav mig et palmetræ. Det er helt, helt latterligt overhovedet at have den slags opgaver, som næppe nogen spiller overhovedet vil overveje at lave. Eller findes der virkelig spillere, der mangler en Tigerhule så desperat at de vil betale mere end 200 varer og 50-60 diamanter for dem? Nej, vel. Og hvis ikke man kan identificere en gruppe af spillere, som en given opgave vil give mening for, så er det da decideret tåbeligt at stille den. Øv.

I KE er en del af det, man skal forhandle med, mønter og ressourcer, som er væsentligt "billigere". I de daglige udfordringer synes det at være lutter varer, og mange, mange flere end i KE.

Øv-øv-øv - det er slet ikke sjovt. Et spil, der frustrerer mere end det underholder, ryger ud, i min bog. Opgaver, der straks fra starten er helt uden fra rækkevidde, er frustrerende. Fjern dem. Eller giv os i det allermindste en mulighed for at ditche håbløse daglige opgaver, i stedet for at den kutteklædte skælm står og griner af os en hel dag. Det er IKKE nok at sige at vi "bare" kan vælge dem fra, for han står der hele tiden og vinker. Vær rare at lave det om, gør det sjovt igen.
 

DeletedUser2122

Guest
Helt enig med @HenningBS i en anden tråd hvor den nye version(1.136.3) annonceres (undskyld delvis repost, men der kom ingen svar i den anden tråd):

Det er rigtig, rigtig skidt at forhandlinger er kommet ind i de daglige opgaver. De er fine i KE, men det ødelægger alt for mange af daglige udfordringer, når kravene for en løsning bliver så voldsomme som de er blevet her. I forvejen er de der umuligt store hære meget frustrerende (jeg kan ikke se hvordan de på nogen måde kan løses, undtagen ved brug af flere hundrede diamanter), og nu er der så forhandliger også, hvor man skal ofre snesevis af tålmodigt indsamlede varer - måske hele døgnets "høst". Det er helt ude af proportion.

Eksempel: Jeg har netop i dag fået en opgave ("Meget kompleks forhandling") hvor jeg skal vælge blandt ti (10!) forskellige varer, og hver gang skal aflevere otte (8!) stk af hver. Det er 40 stk pr. forhandlingsrunde, og jeg kommer med al sandsynlighed ud i at skulle bruge 7-8-9 runder eller mere, med så mange forskellige varer at vælge mellem. Jeg får ca. 140 varer ind om dagen, så det løber op i to hele dages udbytte, for en dags udfordring. Og gevinsten? En "Sommerkiste", som sidste gang gav mig et palmetræ. Det er helt, helt latterligt overhovedet at have den slags opgaver, som næppe nogen spiller overhovedet vil overveje at lave. Eller findes der virkelig spillere, der mangler en Tigerhule så desperat at de vil betale mere end 200 varer og 50-60 diamanter for dem? Nej, vel. Og hvis ikke man kan identificere en gruppe af spillere, som en given opgave vil give mening for, så er det da decideret tåbeligt at stille den. Øv.

I KE er en del af det, man skal forhandle med, mønter og ressourcer, som er væsentligt "billigere". I de daglige udfordringer synes det at være lutter varer, og mange, mange flere end i KE.

Øv-øv-øv - det er slet ikke sjovt. Et spil, der frustrerer mere end det underholder, ryger ud, i min bog. Opgaver, der straks fra starten er helt uden fra rækkevidde, er frustrerende. Fjern dem. Eller giv os i det allermindste en mulighed for at ditche håbløse daglige opgaver, i stedet for at den kutteklædte skælm står og griner af os en hel dag. Det er IKKE nok at sige at vi "bare" kan vælge dem fra, for han står der hele tiden og vinker. Vær rare at lave det om, gør det sjovt igen.

Hej Tosse den tænksomme.

Der er ikke planer for at stoppe med opgave der skal forhandles. Der arbejdes dog til stadighed på at forbedre. Her er jeres indput vigtige.
Dette er ikke ensbetydende med at der kommer ændringer på forbrug af varer til forhandling.
Man kan springe dagens opgave over , i fald man synes den er for krævende. Det er jo allerede blevet ændret således at den ikke trækker en runde fra, som før i tiden. hvor det var +/- 1 . i dag får man +1 for gennemført og ingen -1 hvis man ikke gennemfører.
eksemplet blot for at vise at der hele tiden sker ændringer.

Mvh.
Fugazi.
 

DeletedUser2914

Guest
Hej Tosse den tænksomme.

Der er ikke planer for at stoppe med opgave der skal forhandles. Der arbejdes dog til stadighed på at forbedre. Her er jeres indput vigtige.
Dette er ikke ensbetydende med at der kommer ændringer på forbrug af varer til forhandling.
Man kan springe dagens opgave over , i fald man synes den er for krævende. Det er jo allerede blevet ændret således at den ikke trækker en runde fra, som før i tiden. hvor det var +/- 1 . i dag får man +1 for gennemført og ingen -1 hvis man ikke gennemfører.
eksemplet blot for at vise at der hele tiden sker ændringer.

Mvh.
Fugazi.
Tak for svar. Det er heller ikke forhandlingen som sådan, der er et problem - det er sådan set en meget sjov mekanik. Men proportionerne, altså. Jeg ved ikke hvordan andre har det, men jeg bliver sgu irriteret, når jeg får stukket så vanvittig en "opgave" ud. Det er ok at der er opgaver jeg ikke kan (eller ikke ønsker at )løse, bare jeg kan forestille mig at andre ville kunne og gøre det. Men hvis ikke man kan forestille sig nogen overhovedet give sig i kast med en opgave, så skal den da ikke stilles. Det er at gøre grin med os. Og jeg har altså meget svært ved at tro, at I kan stille en præmie op i en daglig udfordring, som nogen vil investere 200+ varer og 50+ diamanter (lavt sat) for at få. I må revidere kravene til indsatsen.

Men kunne du ikke foreslå, at man kunne have en "afvis opgave"-knap på de daglige udfordringer. Det skulle virke sådan at ham den kutteklædte kappekanalje, der sidder hele dagen og hopper i siden af skærmen, når man tilfældigvis løser andre dele af udfordringen, forsvandt indtil næste opgave? På den måde ville jeg i det mindste ikke hele tiden blive mindet om, at opgaven gør grin med mig. Og derved ville I øge chancen for at fastholde mig i spillet. Det må være ganske nemt, der er allerede en sådan knap på historie-opgaverne.
 

DeletedUser2122

Guest
Tak for svar. Det er heller ikke forhandlingen som sådan, der er et problem - det er sådan set en meget sjov mekanik. Men proportionerne, altså. Jeg ved ikke hvordan andre har det, men jeg bliver sgu irriteret, når jeg får stukket så vanvittig en "opgave" ud. Det er ok at der er opgaver jeg ikke kan (eller ikke ønsker at )løse, bare jeg kan forestille mig at andre ville kunne og gøre det. Men hvis ikke man kan forestille sig nogen overhovedet give sig i kast med en opgave, så skal den da ikke stilles. Det er at gøre grin med os. Og jeg har altså meget svært ved at tro, at I kan stille en præmie op i en daglig udfordring, som nogen vil investere 200+ varer og 50+ diamanter (lavt sat) for at få. I må revidere kravene til indsatsen.

Men kunne du ikke foreslå, at man kunne have en "afvis opgave"-knap på de daglige udfordringer. Det skulle virke sådan at ham den kutteklædte kappekanalje, der sidder hele dagen og hopper i siden af skærmen, når man tilfældigvis løser andre dele af udfordringen, forsvandt indtil næste opgave? På den måde ville jeg i det mindste ikke hele tiden blive mindet om, at opgaven gør grin med mig. Og derved ville I øge chancen for at fastholde mig i spillet. Det må være ganske nemt, der er allerede en sådan knap på historie-opgaverne.

Hej Tossen.

Proportionerne er ikke lavet således at man SKAL bruge Diamanter. Ved optimering af by kan man således få sat flere varerbygninger op. evt få de storslåede bygninger der giver varer op i niveau, for derved a få flere ad den vej også. Der også rige muligheder for at skaffe varer gennem stammepladser osv.
Så det er jo en udfordring for at få optimeret, til glæde for de fleste spillere. Mange ville nok synes det også kunne blive for nemt.

jeg sender forslag videre om at kunne afvise en daglig udfordring. Uden garanti for at den bliver implementeret.
Mvh.
Fugazi.
 

DeletedUser2913

Guest
Tak til Tosse den Tænksomme for at føre kampen mod umulige opgaver videre. Jeg er helt enig.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser2913

Guest
Jeg kunne godt tænke mig en mere nøjagtig formulering af opgaverne. Det seneste eksempel er fra den nuværende Historiske opgaverække.
Når man skriver "Rekrutter 4 enheder fra din tidsalder eller den forrige tidsalder" så betyder det, at der sammenlagt skal rekrutteres 4 enheder fra de to nævnte tidsaldre.
Den opgavetekst som passer til den stillede opgave er "rekrutter 4 enheder fra din tidsalder eller 4 enheder fra den forrige tidsalder".
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser2914

Guest
Hej Tossen.

Proportionerne er ikke lavet således at man SKAL bruge Diamanter. Ved optimering af by kan man således få sat flere varerbygninger op. evt få de storslåede bygninger der giver varer op i niveau, for derved a få flere ad den vej også. Der også rige muligheder for at skaffe varer gennem stammepladser osv.
Så det er jo en udfordring for at få optimeret, til glæde for de fleste spillere. Mange ville nok synes det også kunne blive for nemt.

jeg sender forslag videre om at kunne afvise en daglig udfordring. Uden garanti for at den bliver implementeret.
Mvh.
Fugazi.
Hej Fugazi

Undskyld, men du tager fejl her. "Meget kompleks forhandling" = 10 forskellige varer (og hvor man hver gang skal aflevere 8 stk af hver - det gør ikke hverken fra eller til for kompleksiteten, det er bare mere surt!), og der er 5 positioner at lægge dem på. Hvis man regner det igennem statistisk vil det kun ved et virkeligt lykketræf kunne lade sig gøre at ramme rigtigt inden for de 4 forsøg (havde overset at der var et ekstra ift. KE), man har. Chancen for at ramme helt rigtigt i første hug er 0,1^5 = 0,01 promille, og det er klart bedre at få rene "Forkert"-hits frem for "Forkert person" til at begynde med, men sandsynligvis får man et par stykker.

Reelt vil man skulle bruge mindst 7-8-9 ture, hvilket vil kræve mindst 30-40-50 diamanter. Vil man ikke betale dem, må man starte forfra, med nye 40 varer i de første par runder, og med nye elendige odds. Regnestykkerne er komplicerede og jeg vil ikke gå dem igennem her, men denne opgave er NETOP designet til at folk skal bruge diamanter, hvis først de har givet sig i kast med den.

Hvilket, som sagt, ingen spiller ved sine sansers fulde brug vil gøre. Hvilket geni har så ment, at det er en god ide at stille den???

Jeg har, Guddødemig, netop fået endnu en af disse "Meget komplekse forhandlinger" - den anden på 3 dage. Hold k*** hvor er det møgirriterende at skulle se på de næste 22 timer. Synes I jeg skal gå ind og rate spillet i Google Playbutik, i det humør?

Mvh Den tænksomme men halvsure Tosse
 

DeletedUser40

Guest
Reelt vil man skulle bruge mindst 7-8-9 ture, hvilket vil kræve mindst 30-40-50 diamanter.
Det her er altså ikke korrekt, jeg klarer ofte disse forhandlinger på det 4. forsøg, det handler om at minimere chancen for at du vælger de forkerte varetyper ved det 4. forsøg, du skal derfor ikke søge efter at finde de rigtige varer på de første tre træk men i stedet forsøge at opnå information om hvad alle 5 skal bruge, det er ikke ret svært men måske lidt dyrt i længden ;)

Ta' det fra en som har forhandlet Klanekspeditionen niveau 4 i over et år...
 

DeletedUser2913

Guest
Det her er altså ikke korrekt, jeg klarer ofte disse forhandlinger på det 4. forsøg, det handler om at minimere chancen for at du vælger de forkerte varetyper ved det 4. forsøg, du skal derfor ikke søge efter at finde de rigtige varer på de første tre træk men i stedet forsøge at opnå information om hvad alle 5 skal bruge, det er ikke ret svært men måske lidt dyrt i længden ;)

Ta' det fra en som har forhandlet Klanekspeditionen niveau 4 i over et år...

Din taktik giver naturligvis god mening (specielt i KE-regi). Men det betyder til gengæld, at du kommer tæt på at bruge 5 (positioner) x 4 (forsøg) x 8 (antal varer pr. position ved "meget kompleks forhandling") = 160 varer. Det er yderst sjældent præmierne står mål med det!
 
Top