Stop muligheden for sabotage af kvk sektore

DeletedUser1256

Guest
Det er ikke rimeligt at en klan med kun sabotage for øje kan ødelægge måneders arbejde for en klan. Dette gøres ved at tage sektore for derefter at frigive dem igen. Læg et loft på max. 3 frigivelser på hver kort eller sådan noget, så sådan noget svinerri kan stoppes. Tydeligvis kun klaner der ikke magter at bruge tiden på arbejdet og så har problemer når andre gider.

/WBLancelot
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser1399

Guest
eller max på antal af sieges pr kort pr dag.
eller mindre tilbage-betaling af varer pr frigivelse pr kort pr dag.
eller, eller ,
Mulighederne er mange....
Devs spørg jer selv dette: er KvK en "long-term or short-term gaming strategy" for FOE gamers? well?
sørg for at regelsættet understøtter jeres valg..!
 

DeletedUser571

Guest
Max. på antallet af en klans frisættelser/nedlæggelse af sektorer på det enkelte kort, må være vejen frem, så bliver antallet af sieges automatisk også begrænset.

Jeg mener det er en særdeles usympatisk fremgangsmåde og ødelæggende for spillet - Jeg kan ikke forestille mig, det er udviklernes hensigt med KvK, da diamantkøberne (som jo financierer spillet for os alle), og alle andre seriøse spillere, ikke kan forventes at være villige til at blive ved med at spytte i kassen/lægge uanede antal timer, hvis alt kan fjernes med et snuptag over natten (aftenen).

En klan der benytter sådanne metoder burde tvangsopløses med det samme.

Mvh Biel
 

DeletedUser729

Guest
Jeg syntes også det er noget svineri at det kan ødelægge så meget for en klan, fordi andre klaner ikke kan overskue at spille fair. Jeg bakker op omkring ændring at dette !
 

DeletedUser924

Guest
Godt indlæg.
Surt at miste 3 måneders arbejde på 1 time fordi en klan vælger at køre sabotage.
Håber man kan finde på et smart system så dette ikke kan lade sig gøre i fremtiden.

Ynkelig taktik at bruge.
Trække andre ned fordi man ikke selv kan komme til tops..
 

DeletedUser1523

Guest
Sørgeligt at det kan lade sig gøre

Vil virkelig overveje at stoppe med at købe diamanter, hvis udviklerne ikke stopper dette omgående, et tab for udviklerne på et 6 cifferet beløb. Ufatteligt at en klan har så lav en etik og respekt for spillets koncept.
 

DeletedUser564

Guest
Spillet (SPILLET) mister sin værdi som hyggespil hvor klanerne og ene spillere har det sjovt med at få tingene til at gå op i en højere enhed, når andre spillere - eller som her en KLAN er destruktiv. Jeg spæder også til Inno Games kasse i ny og næ ved at købe diamanter for klanens og min egen skyld, MEN hvis ikke der sker en eller anden forandring i forbindelse med denne destruktive måde at spille på, så mister de så sandelig også min tilslutning. Eller også må KvK bare disses... Da der jo ikke er noget taktisk sjovt ved spillet mere
 

DeletedUser1522

Guest
Uanset hvad bevæggrunden for denne utrolig handling måtte være - så skal der være en konsekvens og gerne meget hård. Det er under al kritik at én lille håndfuld spillere ødelægger et ellers godt og underholdende spil og fører sig frem som de eneste der overhovedet har ret til at være i spillet og aggere som det passer dem - samtidig håner de samme - alle de som aktivt støtter INNO-GAMES ved dagligt at sjofle dem til - denne sidste handling var så dråben - krig er en del af spillet - men det er terror ikke - og det er det jeg opfatter det her som - så er det jo op til INNO at vise den fornødne respekt for de spillere som støtter spillet økonomisk og de som spiller hygger sig med spillet - jeg formoder ikke at de vil fortsætte med spiludviklingen hvis ikke der var en økonomisk gevinst herved.
Hvad der skal laves eller hvad der skal til må udviklerne finde ud af der skal bare ske noget så det ikke kan gentages.
 

DeletedUser12

Guest
Dette er et emne der har været oppe at vende et stykke tid og med forskellige tiltag for at forhindre denne adfærd. Især på net har der været heftige diskussioner omkring dette. Jeg vil afholde mig fra at komme med min personlige holdning omkring dette eller gisne om hvad udviklerne har i tankerne, men jeg kan forsikre at dette har en høj prioritet i InnoGames, da det som her ses er noget der bringer mange følelser frem.

Jeg hører gerne, hvis nogen skulle have gode forslag til hvad vi kan gøre for at demotivere denne form for adfærd eller helt fjerne incitamentet til dette, uden at det vil ramme nye klaner, som ikke gør det for at fremme andre end sig selv.
 

DeletedUser1525

Guest
Noget skal der gøres, det nummer der blev lavet på c er noget der kan få mange til at stoppe med at spille.
 

DeletedUser1524

Guest
Det er ikke rimeligt at en klan med kun sabotage for øje kan ødelægge måneders arbejde for en klan. Dette gøres ved at tage sektore for derefter at frigive dem igen. Læg et loft på max. 3 frigivelser på hver kort eller sådan noget, så sådan noget svinerri kan stoppes. Tydeligvis kun klaner der ikke magter at bruge tiden på arbejdet og så har problemer når andre gider.

/WBLancelot

jeg syntes også at det er svineri det der forgår med de beskidte klaner, det er jo unfair og snyd. det skal stoppes ellers er jeg færdig med at bruge en krone på det har spil det er sikkert.
 

DeletedUser733

Guest
hørt !!!!!
mage til svineri skal man lede længe efter......
GØR NOGET.........
 

DeletedUser1256

Guest
Dette er et emne der har været oppe at vende et stykke tid og med forskellige tiltag for at forhindre denne adfærd. Især på net har der været heftige diskussioner omkring dette. Jeg vil afholde mig fra at komme med min personlige holdning omkring dette eller gisne om hvad udviklerne har i tankerne, men jeg kan forsikre at dette har en høj prioritet i InnoGames, da det som her ses er noget der bringer mange følelser frem.

Jeg hører gerne, hvis nogen skulle have gode forslag til hvad vi kan gøre for at demotivere denne form for adfærd eller helt fjerne incitamentet til dette, uden at det vil ramme nye klaner, som ikke gør det for at fremme andre end sig selv.

Man kunne indfører at en klan ikke kunne frigive mere end 3-4 sektore per kort i døgnet, dvs. hvis en spiller fra en klan har frigivet 3-4 sektore så kan ingen andre fra samme klan gøre det i et døgn.
 

DeletedUser1067

Guest
Jeg mener ikke det er i orden som system er sat op i dag, men må give Skolehaven ret at det ikke må ramme klaner der virkelig ønsker sektorer, derfor;
- Sæt Cool Down på tropper der er brugt til siegen
- Sæt Cool Down på vare der frigives til SK efter frigivelse afsektor
- Lad prisen på en siege være med sektorer på Cool Down
 

DeletedUser1256

Guest
Jeg mener ikke det er i orden som system er sat op i dag, men må give Skolehaven ret at det ikke må ramme klaner der virkelig ønsker sektorer, derfor;
- Sæt Cool Down på tropper der er brugt til siegen
- Sæt Cool Down på vare der frigives til SK efter frigivelse afsektor
- Lad prisen på en siege være med sektorer på Cool Down

En klan som virkelig ønsker sektore vil heller ikke frigive dem, så det vil ikke kunne ramme dem, kan kun se at det vil ramme sabotørerne hvilket er helt fint med mig.
 

DeletedUser

Guest
Egentligt ligeglad med hvordan den terrorisme, der ikke hører til i spillet bliver standset.
Bare den bliver det.. :eek:)
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser1423

Guest
@Skolehaven

Det vides ikke præcist, hvad den pågældende klans motivation er, men vandalisme skyldes ofte afmagt og frustation.
Så vi burde have ondt af dem i stedet for at hade dem. Hadet til deres usympatiske måde at spille på er dog fuldt forståeligt.
Deres 'stil' er meget ødelæggende for KvK, og reelt er alle klaners hårde KvK-arbejde på postmoderne (PMT) kortet i Cirgard i fare for at blive ødelagt på kort tid. Som Wisti nævner, kommer det til at koste os 100.000+ varer at genskabe det arbejde vi har lagt de seneste måneder på kortet, som de ødelagde på ca. en time for bare at frigive alle sektorerne igen...
Det klarer vi nu sagtens over tid. Det er dog klart for alle, der deltager i KvK med det reelle formål at have så mange sektorer som muligt, at det er helt uholdbart, at den mulighed for vandalisme overhovedet eksisterer.
FoE mistede allerede en del top 50-spillere med Hall of Fames-svipseren. Det aktuelle problem er efter min mening langt værre, og reelt en bombe under spillet, hvor lunten blev tændt i mandags. Håber InnoGames gør et mere ihærdigt forsøg på at rette op på det og går fra høj til højeste prioritet for at løse det. Ellers dør KvK-delen snart ud, hvilket vil koste InnoGames mange spillere, som ellers var nået at blive grebet af KvK-delen.

En hurtig brainstorm giver følgende forslag, som jeg vil lade det være op til InnoGames at tænke igennem:

- Frigivelse af sektorer er den primære funktion, som kan misbruges til vandalisme. At tage en sektor uden intention om at beholde den. Bare frigiv og videre til den angrebne klans næste sektor for størst mulig ødelæggelse.
Så begræns frigivelse af sektorer langt mere. Jeg mener 1 frigivelse pr. klan pr. kort pr. dag må være nok, men de foreslåede 3-4 er nok et godt kompromis til at starte med. Max 4 pr. betroet er alt for meget. Det skal være begrænset på klan-niveau.
- Det skal ikke være muligt at frigive nogen sektorer for klanen i det samme døgn, som de har belejret på kortet. Det skal heller ikke være muligt at belejre i samme døgn, som klanen har frigivet en sektor. Dette vil ikke ramme klaner, som angriber med henblik på at beholde sektorerne efterfølgende, men hæmmer en klans muligheder for hurtigt at ødelægge mest muligt.
- Det skal ikke være muligt at lægge belejringer ud fra en nyindtaget sektor, selv om hovedkvarteret flyttes til den nye sektor. Igen for at hæmme hurtig ødelæggelse.

Et mere gennemgribende forslag er at holde kamppoint fra KvK og PvP mere adskilt. Tror de få, brodne kar i den pågældende klan har valgt at bruge KvK-kortet til at fremme deres egne, personlige chancer i PvP-tårnet med rangpoint og medaljer til dem selv. Ikke for at pleje klanens interesserer på KvK-kortet. Gad vide om resten af den pågældende klan er indforstået med det eller har mod til at sige fra over for det?
Det vil selvfølgelig ramme alle spillere, men et kompromis kunne være, at fx de første 5 relativt billige sektorer på KvK-kortet ikke giver kamppoint til PvP-tårnet, men alle sektorer ud over de fem første gør. Det vil motivere klaner til at beholde sektorer og KvK ville blive mere for KvK-fordele og ikke PvP-fordele. Evt. gøre belønninger for øget klanniveau noget større, så hele klanen vil være mere imod blot at frigive et helt korts sektorer for at nogle få personer i toppen kan få personlige fordele uden tanke på resten af klanen.

Ved ikke om forslagene kan bruges til andet end inspiration, men konklusionen er, at InnoGames skal gøre noget - NU! Ellers må vi spillere selv handle i affekt og løse problemet ved at svare igen med lige så beskidte tricks. Så bliver det dog hurtigt meget, meget grimt for alle at spille FoE. Det har vist kun nogle få spillere interesse i...
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser993

Guest
Bare en lille tanke herfra.

Har jeg ikke ret i, at problemet består i, at folk fra en klan - midlertidig opretter en klan, for at køre disse blitz mod klaner? Når deres job er ordnet, så nedlægger de den midlertidige klan og vender tilbage til moderklanen.
Var det en ide/mulighed på en eller anden facon at forhindre disse skyggeklaner i at opstå, ved at gøre dem mindre attraktive? Altså en eller anden form for regel om hvor, hurtigt man må skifte klan. Har ikke lige helt selv den geniale løsning. Men hvis det på en eller anden måde ikke var muligt hurtigt at vende tilbage til sin oprindelige klan, ville flere måske tøve med at starte/gå med i en skyggeklan
 

DeletedUser1523

Guest
Dette er et emne der har været oppe at vende et stykke tid og med forskellige tiltag for at forhindre denne adfærd. Især på net har der været heftige diskussioner omkring dette. Jeg vil afholde mig fra at komme med min personlige holdning omkring dette eller gisne om hvad udviklerne har i tankerne, men jeg kan forsikre at dette har en høj prioritet i InnoGames, da det som her ses er noget der bringer mange følelser frem.

Jeg hører gerne, hvis nogen skulle have gode forslag til hvad vi kan gøre for at demotivere denne form for adfærd eller helt fjerne incitamentet til dette, uden at det vil ramme nye klaner, som ikke gør det for at fremme andre end sig selv.

Som jeg ser det er det meget enkelt, har man indtaget en sektor burde man ikke kunne slette den, kun miste den i en regulær kamp mod en anden Klan, med et så enkelt tiltag ville problemet være løst. Formålet med at indtage sektorer må vel være at få så mange så muligt og dermed forbedre klanens placering og styrke, vil mene at det er det der er meningen med konceptet i spillet. Det BE har gjort har jo overhovedet ikke forbedret der placering og styrke, tvært imod, så denne handling kan kun betragtes som en slags hævn, en handling som ethvert fjols ville kunne gøre i spillet, hvis deres moral eller mangel på samme var som dem der har udført denne destruktive handling for spillet.
 
Top