Stop muligheden for sabotage af kvk sektore

Hyne68

Aktivt medlem
@Hanzolo.. Jeg har på intet tidspunkt efterspurgt en begrundelse fra Jer? Det har andre til gengæld, primært Memento-folk, og i den forbindelse er der kommet 3-4 mere eller mindre mystiske bevæggrunde. Der står bestemt heller ingen steder i reglerne, at man skal være enige internt i en klan, og der er vel den forklaring ud af et par stykker der giver mest mening i dette tilfælde.

@Orca.. Hvis du skriver at KvK går ud på via af dig forskellige opstille egenskaber at tilrane sig så stort et territorie som muligt, og stort set i samme åndedrag, skriver at det er ligegyldigt, hvad en klan stiller op med det territorie, så ER det altså en selvmodsigelse. Specielt i den sammenhæng vi diskuterer her.
 

DeletedUser1528

Guest
Personlig holdning

Dette er et emne der har været oppe at vende et stykke tid og med forskellige tiltag for at forhindre denne adfærd. Især på net har der været heftige diskussioner omkring dette. Jeg vil afholde mig fra at komme med min personlige holdning omkring dette eller gisne om hvad udviklerne har i tankerne, men jeg kan forsikre at dette har en høj prioritet i InnoGames, da det som her ses er noget der bringer mange følelser frem.

Jeg hører gerne, hvis nogen skulle have gode forslag til hvad vi kan gøre for at demotivere denne form for adfærd eller helt fjerne incitamentet til dette, uden at det vil ramme nye klaner, som ikke gør det for at fremme andre end sig selv.

Hvad er da det for en gang fis at komme med Skolehaven, du skriver at du vil afholde dig fra at komme med din personlige mening og samtid efterlyser du forslag til at demotivere denne form for adfærd, hvorfor efterlyser du ikke nogle der kan fremme den i stedet !!

Til de 4 sektore der kunne frigives, blev det nu mere lavet så at et rådvild klanmedlem ikke lavede for meget skade på egen klan og ikke for at forhindre sabotage af andre klaner, skulle jeg mene !!

Gammelt ordsprog: i krig og kærlighed gælder alle kneb.
Jeg kan intet problem se i denne adfærd, da den på ingen måde er mindre benyttet i vores dejlige samfund uden for FoE.
KvK delen afspejler jo ganske godt vores samfund, hvor at blive større også er dyrer og har sine svagheder.
Hvis man ikke kan gabe over mere end man kan klare, kan man da bare lade være.
KvK er ikke beregnet til at en enkelt klan skal have 40 sektore i hver alder, men hvis det er det man går efter, skal man da være indstillet på tab undervejs.
KvK kortet er jo Krig og hvem kan få sig selv till at tro dette kan udøves uden omkostninger ??

Jeg mener ikke der skal røres ved noget, da det er "en del af spillet" som der altid siges når ens naboer plyndre en.

/Brian
 

DeletedUser

Guest
Det er trist at se voksne mennesker pive sådan over et spil og kræve, at reglerne bliver ændret, fordi de bliver taget med bukserne nede. Gør man også det i det virkelige liv, når tingene ikke går ens vej? Nej vel! Man tager ved lære, og indretter sig efter det.

Det som BE har gjort er legalt og afspejler ikke terrorisme, som nogen forsøger, at få det til at virke som. Måske kunne man kalde det guerilla-krig? Det kommer vel an på øjnene der ser. Blev man ramt af det i spillet, vil man nok synes, at det var et tarveligt kneb, men man kunne have sat noget mere forsvar i sine sektorer. Ligesom man må forbedre sit forsvar i sin by for at undgå plyndringer.
Det er trods alt et krigsspil, der handler om at smede emperier - det tager tid og kræver hårdt arbejde, medmindre man tager pungen op ad lommen. Det står folk frit for, hvordan de vil opnå deres mål. Ligesom det står hver enkelt spiller og klan frit for, hvordan de vil spille spillet og føre krig. Alle emperier må sørge for at have nok forsvar til at afskrække evt. raids.

Jeg har spillet alle mulige online spil lige siden UO, og en ting er sikkert - pleaser man for meget, dem som råber højest om, at noget er unfair, ved at lave nye regler, så dør spillet i længden. Det kan FoE ikke være tjent med - så lav flere regler for at begrænse spillernes muligheder, og se spillet visne - tilbage vil kun være, det der var engang.
 

DeletedUser632

Guest
Vil da lige give et pip med :)

Jeg er på ingen måde involveret i de omtalte klaner men vil da alligevel give mit syn på det som jeg har forstået det har BullsEye lavet et raid mod memento, de har som jeg har forstået det opgivet nogle sektore af deres egene for derefter at gå efter memento, det kan i min verden på ingen måde kaldes andet end god taktik at de så efterfølgene åbenbart opgiver de vundene sektore igen er vel deres eget valg, de menet vel at de nu havde vist memento det de ville
havde de benyttet de såkaldte skyggeklaner havde det været noget helt andet da det i mine øjne er noget fis og kun er opstået fordi der var nogle klaner som ikke magtede at klare sig på fair vis.
På B hvor jeg er mest aktiv har vi da gjort nøjagtigt det samme som BE da en klan begyndte at raide os ved hjælp af en skyggeklan, vi valgte at droppe 2/3 af vores sektore forn at kunne finansiere et fremstød mod dem det er der vel da ingen der kan se noget forkert i vel ?? div. klaner kan jo til en start fylde deres sektore op med forsvar hvilket vil gøre en sådan manøvre væsentlig mere bøvlet.

Noget helt andet er at jeg efterhånden finder denne tråd ganske underholdene for det er da 1.A om igen med sådan en gang mudder kastning, hvad med at holde sig til emnet i stedet for alt det med brudte løfter, grunden til at det er sket er vel ligegyldigt spørgsmålet er vel om metoden er ok og JA det er den i mine øjne.

Til inno vil jeg bare sige at vi bestemt ikke har brug for flere regler vedr, KVK det vil helt kvæle den del af spillet, syntes i ramte sømmet lige på hovedet da der kom en karens periode på klan hop lad det blive ved det

// M.N
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser12

Guest
Hvad er da det for en gang fis at komme med Skolehaven, du skriver at du vil afholde dig fra at komme med din personlige mening og samtid efterlyser du forslag til at demotivere denne form for adfærd, hvorfor efterlyser du ikke nogle der kan fremme den i stedet !!

Jeg kan ikke se det er fis på nogen måde. Hvis man mener noget skal ændres, så må man også have en ide til hvordan det skal ændres. Eftersom trådens emne er at demotivere den slags er det helt i tråd med dette! Mener man at man skal gå den modsatte vej er man naturligvis velkommen til at foreslå dette. Ligesom det står en helt frit for at mene at reglerne og indstillingerne er som de skal være og at vi ikke bør ændre noget.

Den konstante strøm af beskyldninger om det ene og andet hører dog nærmere hjemme i en Propaganda tråd for den pågældende verden frem for at blive ført her. Har man intet at tilføje til emnet, så hører det ikke til her. Skal man bruge eksempler fra spillet kan man sagtens nøjes med at skrive jeg syntes ikke det er i orden at klan a kan gøre dette imod klan b. Jeg syntes i stedet at man burde lave indstillingerne/reglerne om således for at undgå noget lignende sker igen. Vil man høre alle rygterne bag forslaget kan man deltage på den dertilhørende verdens forum afdeling i tråde som bruger propagandaen, rygterne og alle de andre charmerende ting der gør deltagelsen her broget og spændende.
 

Orca

Medlem
Ja, så fik man da lukket for, at klaner kunne sabotere hinanden i KvK ved, at fjerne muligheden for at slette forsvaret i de sektorer man har indtaget. Og helt som forventet gav det så nye om mere besværlige problemer med sig for de små klaner. Nu kan man så ikke længere flytte sig fra en del af provinsen til en anden :(

Det betyder så at små klaner, der ikke har de store muligheder for slå de omkringliggende klaner, nu er stavnsbundet. Indtil deres forsvar er ædt op af naturlige årsager. Skule der være et andet sted, hvor der er bedre plads og større muligheder for at tage sektorer, så kan man bare ikke komme derhen, da man ikke kan komme af med éns HQ. Så man har pleased de store og begrænset de små...
Var det virkelig meingen?
 

DeletedUser1493

Guest
ja selvfølgelig , de lægger jo flest penge i kassen , så dem vil de jo ikke af med :D
 
Top