Total afsporing af bonus på storslåede bygninger i forbindelse med angreb og forsvar

Status
Ikke åben for yderligere svar.

DeletedUser

Guest
Nå, så kom den nye opdatering. Klankrigene blev frigivet og "rebalanceringen" af de storslåede bygninger trådte i kraft. Jeg havde meget bange anelser i forbindelse med dette. Desværre så viste det sig at konsekvenserne blev endnu værre end forventet/frygtet.

Fair at man laver en rebalancering i forhold til KvK for det er nyt indhold, men det er jo fuldstændigt forrykt i forhold til pvp og pve. Dem i afviklingsafdelingen hos InnoGames må da virkelig have været skæve af lightergassen den dag de fandt på at den rebalancering var en god ide. Det er da fuldstændigt skudt i låget. Folk har brugt ekstremt meget tid og uanede mængder FP på at få disse bygninger op i niveau for at opnå de bonusser der nu engang var. Pludselig får afviklingsafdelingen så en total hjerneblødning der gør at de mener at det er en god ide at devaluere værdien af nogle disse bygninger voldsomt, mens man helt ændre på den bonus man får fra de tidligere "forsvarsbygninger" så de nu også giver angreb i forsvaret. Samtidigt vælger man ikke at røre hverken bavner eller klosteret. Det forskubber jo hele billedet fuldstændigt. Synes det er at røvrende folk godt og grundigt at man på den måde går ud og ændrer så voldsomt på de bygninger som folk har brugt alt den tid og energi på at få op i niveau netop fordi de havde den bonus som de nu engang havde da man begyndte. Jeg mener ikke på nogen måde at man fra InnoGames side kan forsvare at røvrende spillerne på den måde. Den slags voldsomme ændringer hører hjemme i en betaversion og ikke i en endelig version af spillet som man har holdt release på.

Jeg er sur. Jeg er skuffet. Jeg er forarget. Jeg har mistet glæden ved spillet da pvp-delen efter min mening er fuldstændigt ødelagt.

Men man kan vel ikke forvente at afviklingsteamet hos InnoGames kommer til fornuft og dropper denne tåbelige "rebalancering" og giver os de storslåede bygninger tilbage som vi har knoklet hårdt for at få i stedet for de ynkelige rester som de er reduceret til nu?
 

DeletedUser560

Guest
Idet jeg ligeledes oplever ovennævnte - og at der er en udbredt utilfredshed med, hvorledes InnoGames har reduceret spillernes værdier, bør man genoverveje den udviklede løsning. Det virker både etisk og juridisk forkert, at man bare fratager spillernes værdier - uden at dette på nogen måder bliver kompenceret. Der er trods alt spillere som bruger RIGTIGE PENGE på at købe diamanter, med hvilke de tilkøber sig diverse fordele i spillet. Uagtet at man tilkøber sig værdier eller ikke, så har alle spillere brugt meget tid på, at tilkæmpe sig disse værdier, med hvilket jeg efterfølgende finder det respektløst af InnoGames, at reducere angrebs og forsvarsværdier fra SB'er med begrundelsen at man ønsker at ballancere spillet i forhold til KvK.
 

DeletedUser

Guest
Ændring af Sb´er

Jeg er nød til at give både Ruler og Beast ret, det der foregår er under al kritik. Hvis ikke det ændres vil jeg med sikkerhed stoppe med at spille FOE.
Der hvor tingene kører af sporet er at man lige netop har brugt uanede ressourcer på at få SB`er op i niveau, hvorefter man sådan set bliver snydt det er langt fra i orden.
Jeg håber Innogames vågner op, ellers er deres foretagende godt på vej ned i et stort hul. Hullet er så dyb at de vil komme frem til dagslyset hvis en kineser bare graver et hul på 1 meters dybde. De kommer ikke op ad det hul medmindre de gør noget ret så hurtigt.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser1100

Guest
Jeg sagde for 1 måned siden, at det var tyveri at ændre på SB´erne, der var ikke stor opbakning da, så det glæder mig da at folk nu vågner op, bare trist det først sker når ændringen er lavet, mit forslag var de gav os 20 udvidelser mere, og lavede SB´er som ville styrke i KvK, men jeg tror nu ikke det bliver lavet om nu, så det da første gang det sker, selv om det TYVERI, man køber jo heller ikke en Audi, for at forhandleren kan kom 1 år efter giver dig en Fiat500 og tager din Audi, det ville ingen da gå med til, så har jeg en Audi til salg ihvertfald, god forretning, ..
Men FoE er lige glad, bare de laver penge, det bedste man kunne gøre var alle stoppede med bruge dankortet, men det nok umuligt men ram dem på deres fede Bankkonto, kunne måske få dem til vågne op, for det trods alt os der betaler for deres Hobby :)
men ingen arme ingen småkager for det her bliver ikke enden på deres nummere, spørgelsmålet er bare hvad finder de på næste gang :) for kan de gøre dette, kan de jo finde på ALT .......

MvH Micker
 

DeletedUser1261

Guest
Man står ganske enkelt tilbage og føler man er blevet slået hjem i ludo.

Nu havde man endeligt fået sine SB op i et lvl hvor man kunne tæske næste generation af tropper, men nej, ryk tilbage til start igen.

Er det meningen at afviklings teamet vil have man skal bruge flere år på at få sine SB i et sådan lvl at det kan lade sig gøre, eller de ser måske hellere at vi skal købe os vej igennem hver tidsalder ?

Hvad med de bonus alle AI på kortet har ?

Stoppede foresten med at spille ludo, da jeg ikke brød mig synderligt om fornemmelsen af at blive slået hjem
 

DeletedUser1262

Guest
Jeg er også nød til at give de andre ret det er lykkes Innogames at forvride og ødelægge spillet.
Glæden ved spillet er væk og jeg kæmper ikke mere, ser lige hvad der sker, men som det ser ud er jeg næsten nød til at lave et ophørsudsalg.
 

Gefion

Nyt medlem
Tror lige. at vi skal holde den pæne tone.

Men når det er sagt, så må jeg også udtrykke min utilfredshed med "afbalanceringerne". Der har uden tvivl været en ide med det i forhold til klankrigene, men det får nogle ret urimelige konsekvenser andre steder i spillet.

Det jeg vil pege på, er kampene på kortet. Tager vi Amerika, så er de hære, der skal bekæmpes ikke blevet justeret ned - det kan gøre det næsten umuligt at kæmpe sig til provinserne - med mindre man er i den moderne eller progressive æra.

Afbalanceringen af SB'erne er således for mig at se sket uden, at der er foretaget en rimelig afbalancering andre steder i spillet. Så kære spiludviklere, tag lige og sæt angrebs/forsvarsbonusen for kortets hære proportionalt ned ift forringelsen af SB'erne.
 

DeletedUser655

Guest
Jeg synes det er fint nok de laver det om, for PvP var alt for nemt som angriber. Alt for nemt, og kedeligt.

Men, de er måske ramt lidt for hårdt.
Jeg havde nok mere valgt en løsning som nedenstående, som jeg også har nævnt andetsteds)

Behold angrebs SB som de var, og ændre de defensive til 5% forsvar og angreb når man bliver angrebet.
Det vil stadig gøre bavner og klostre relevante i pvp.

Derudover vil defensive SB også være mere relevante for folk i kvk.
Og det vil stadig være muligt at tage bonus sektorer i industritiden, uden at skulle vente på DPÆ tropper :p
 

DeletedUser1105

Guest
enig med de foregående indlæg
Men når det er sagt, så må jeg også udtrykke min utilfredshed med "afbalanceringerne". Der har uden tvivl været en ide med det i forhold til klankrigene, men det får nogle ret urimelige konsekvenser andre steder i spillet.

Det jeg vil pege på, er kampene på kortet. Tager vi Amerika, så er de hære, der skal bekæmpes ikke blevet justeret ned - det kan gøre det næsten umuligt at kæmpe sig til provinserne - med mindre man er i den moderne eller progressive æra.

Afbalanceringen af SB'erne er således for mig at se sket uden, at der er foretaget en rimelig afbalancering andre steder i spillet. Så kære spiludviklere, tag lige og sæt angrebs/forsvarsbonusen for kortets hære proportionalt ned ift forringelsen af SB'erne.
 

DeletedUser560

Guest
Nu introducerer InnoGames sikkert en ny model, hvormed vi kan købe FP'er igen, således at vi kan styrke vores SB'er. Kæft det er tyveri !
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser655

Guest
Det er jo ikke til at argumentere med Ruler BMA når denne laver om på rækkefølgen på sine posts, for at få det til at se ud som han/hun ved alt.
Posten under denne stod førhen over.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser560

Guest
Jeg tilkendegiver hermed min utilfredshed med, hvorledes InnoGames har reduceret SB'ernes værdier og tilsidesat enhver respekt for de spillere som har brugt masser af tid og penge på at spille.

Nogle spillere har DAGLIGT brugt MEGET tid på (nogen hele deres fritid), at bygge og skabe byer med SB'er. Disse SB'er er blevet bygget med Forge Points - og disse ForgePoints er bl.a. blevet brugt med hensigten på, at kunne øge angrebs og forsvars muligheder. Dette er således blevet gennemført ud fra den enkeltes spil-strategi - og i særdeleshed ud fra, at dette var den optimale måde, hvorpå man kunne øge sine kamppoints.

Med fratagelsen af disse værdier, forringer InnoGames dermed mine personlige muligheder for, at kunne udvide min by. Spillere som har fokuseret på BAVNE, bliver således forfordelt bedre kampmuligheder i forhold til spillere som har brugt en masse Forge Points på at bygge SB'er.

Jeg har således oplevet, at min hær blev næsten elimineret af en spiller som ligger en tidsalder under min – og som hverken har SB points i forsvar / angreb eller tilnærmelsesvis soldater som kan måles sig med mine. Spilleren havde slet og ret bare en masse bavne, og dermed vil jeg tillade mig at sige, at man ikke har skabt ballance – men nærmere ubalance i forholdt til, de spillere som har anskaffet sig bavne.

Ved at reducere vores SB’eres værdier, tyv-stjæler man direkte værdier fra spillerne, hvilket hverken kompenseres – eller på nogen måde blive godtgjort i forhold til, at spillerne har bruge både tid, FP og nogen har brugt RIGTIGE PENGE på dette. Dette er simpelthen respektløs opførsel af InnoGames.

Dette svarer til, at vi som spillere (hvis vi kunne) reducerede prisen på diamanter til et minimum af den nuværende pris, hvilket InnoGames sikker ville finde ganske forfærdeligt – men omvendt betyder det åbenbart ikke så meget for InnoGames, at stjæle værdier fra spillerne / deres kunder.

Samtidig forringes muligheden for, at kunne tilkæmpe sig territorier på kontinenterne, hvor spillerne efterfølgende bliver opdelt i to kategorier. De som allerede HAR indtaget kontinenter – og de som ikke har indtaget kontinenter. De spillere som IKKE har indtaget kontinenter, skal efterfølgende bruge MEGET stærkere militær – implicit bruge diamanter for at kunne indtage disse.

Med venlig hilsen

77 Enige spillere fra Vikings Of The North
 

DeletedUser560

Guest
Dette er at betragte som en officiel klage til InnoGames på vegne af vores klan !
 

DeletedUser560

Guest
Nu har jeg over tid bemærket, at Zunny i princippet ALTID tager udgangspunkt i hvorledes at InnoGames vil se på en sag, og samtidig er trofast support's støtte, hvormed jeg godt kunne tænke mig at vide, hvorvidt Zunny er den del af spillet - eller en del af support. ?
At InnoGames har noget i støbeskeen som kan gøre vores SB'er gode igen, kan jeg med tidligere adfærd kun tolke således, at InnoGames påtænker at indføre køb af bavne for diamanter / rigtige penge. Alternativt ville jeg blive yderst overrasket. Det som dette handler om, at kort og præcis at InnoGames har reduceret værdierne af vores SB'er - og uanset hvad InnoGames har i støbeskeen eller ikke - så burde de informere os på nuværende tidspunkt, hvorledes de har tænkt sig at godtgøre / kompensere os for dette tyveri. Jeg betaler ikke så meget som 5 øre, for at få mine værdier tilbage når disse som udgangspunkt er blevet ranet ud af lommerne på os !
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser655

Guest
For at svare på et simpelt spørgsmål så du forstår det: Jeg er ikke en del af support eller på nogen måde affilieret med Innogames.

Men jeg har fulgt med på diverse andre forums, der bliver der også brugt latterlige argumenter som at det er tyveri, at folks liv er blevet ødelagt og hvad ved jeg.
Og faktum er kort og godt at det er deres spil, de kan og gør som de vil - men der er tilsyneladende en langsigtet plan, hvormed denne ændring giver mening.
Der er meget lidt vi som spillere kan gøre - se f.eks. hvor lang tid det tager dem at indføre en måde at håndtere uhæftede tropper på.

Jeg er heller ikke enig i hvordan denne ændring er indført, der var smartere måder at balancere det på, nu er det bare sådan det er, og vi kan ikke gøre ret meget,
men at tude op om at det er tyveri og at man kræver godtgørelse er virkeligt langt ude - man kan vel vende den om og spørge: Hvis de havde øget effekten af angrebs SB således det var muligt at få 300% angrebs bonus, hvad skulle de så tage fra dig for at godtgøre det?

Og som jeg har sagt et par gange efterhånden, så var PVP for nemt - personligt foretrækker jeg udfordring frem for at kunne tæve et helt nabolag på auto og max miste 5 enheder.

Hvad med at komme med noget konstruktivt for en gangs skyld? Noget vi kan bruge til noget, noget nyttigt? Det eneste du gør på disse forums er at tude over at du føler dig uretfærdigt behandlet, er det ikke ved at være tide med en lidt mere voksen indstilling til tingene?

Jeg vil lade det være op til Storm at informere om hvad Innogames har tænkt sig.
 

DeletedUser560

Guest
Jeg havde ved en fejl postet mit indlæg to gange, og slettede det ene indlæg og skrev ovennævnte bemærkning. Uha - nu håber jeg da ikke, at dette kan ødelægge din dag m.h.t. rækkefølgen LOL
 

DeletedUser12

Guest
Der er INGEN grund til at køre hetz imod andre fordi de ikke er enige med en selv! Der skal være plads til alles meninger. Alle medlemmer af det danske FoE team har desuden en forumtitel der indikerer dette.
 

DeletedUser

Guest
Jeg kunne så godt tænke mig at høre om admins tager kritikken videre til spilafviklerne hos InnoGames, om der har været nogle meldinger fra InnoGames i forhold til den kritik der er (har jo da hørt at kritikken er ret massiv på andre servere end de danske), hvordan de har tænkt sig at forholde sig til kritikken, om de er imødekommende og vil erkende at den ændring af de storslåede bygninger i forhold til pvp og pve ikke var så smart og vil føre det tilbage eller om de bare er kolde i røven og vil fortsætte med at "tage brugerne hvor solen ikke skinner"?
 

DeletedUser12

Guest
Vi sender altid kritikken videre og ligger deres svar ind så snart vi modtager noget. Dette er ingen undtagelse.
 
Status
Ikke åben for yderligere svar.
Top