Total afsporing af bonus på storslåede bygninger i forbindelse med angreb og forsvar

Status
Ikke åben for yderligere svar.

DeletedUser560

Guest
En af vores spillere har fundet dette svar på de internationale sider, hvilket i det mindste giver noget mening i forhold til debatter - og dermed opfylder InnoGames vores forventninger om kompensation for reducering af SB'ernes værdier. Dejligt med nogle konkrete svar i en venlig imødekommende ånd ! :

Saxet fra engelsk forum:
Dear Kings and Queens,

We have seen lots of comments and feedback recently in the community forums surrounding recent changes, and would like to address some of these concerns in this post.

Balancing changes

Regarding the balancing changes to Great Buildings, we know that many of you have expressed dissatisfaction with the recent rebalancing, specifically to the military boost Great Buildings (Statue of Zeus, Cathedral of Aachen, Castel del Monte) which saw a noticable change to the strength of their military boost.

On occasion, it is necessary to make changes to the game that may not initially be popular, but are important for the sake of game-wide long-term design, and they are made with the aim of taking Forge of Empires in a direction that we hope will satisfy our player base. For example, we will add a Great Buildings enhancement in which the level cap will be removed. Please understand that this will not be added to the game in the very near future, however it will be implemented later this year.

As stated, these balancing changes are necessary, but we also understand that the military boost Great Buildings are significant to many of your cities and playing styles. And so, with the future Great Building enhancements in mind, players who have the Statue of Zeus, Cathedral of Aachen or Castel del Monte placed in their city will be given a voucher (one per building, so if you have all three military boost buildings, this means you will get three vouchers), which will be usable when Great Building level caps have been removed. This item will allow you to increase that great building by 1 level at no cost. The vouchers will be added to inventories very soon.

Guild versus Guild

Since the launch of Guild versus Guild, we know that there have been many comments and requests for various improvements to the feature. One of the main concerns expressed has been in the donation of goods to guilds that needs to be improved.

We are now able to confirm that a Guild Treasury - which allows easy donation of goods to the guild - is in its final stages of development, and this feature will be included with the next release, along with several other improvements.

The next update will also include the new Modern Era province for Guild versus Guild, which further extends the map and will allow the most advanced players to compete using their current age units and goods.

The Guild Treasury feature is one of the several improvements requested by you - our players. We've also got other player-generated ideas that will be included in forthcoming updates, and you'll hear more about these very soon.

So, please do not stop generating ideas and giving feedback - what you think really does matter.

Thank you for reading, and thank you for supporting Forge of Empires.

Sincerely,
The Forge of Empires team
 

DeletedUser12

Guest
Som en lille bonus til dem der gerne vil læse det som opslået samt have et link til diskussionen på det engelske forum, så er det her.
 

DeletedUser1261

Guest
Det var godt nok et lille plaster de har fundet frem der.

Det burde måske betyde noget om ens sb var lvl 1, 5 eller 10, og ikke kun om man havde en Zeus, CDM eller Aachen.

Men syntes ikke rigtig det giver mening at reballancere, når de så efterfølgende vil fjerne toplevel, så man kan kommer over 10
 
Det var godt nok et lille plaster de har fundet frem der.

Det burde måske betyde noget om ens sb var lvl 1, 5 eller 10, og ikke kun om man havde en Zeus, CDM eller Aachen.

Men syntes ikke rigtig det giver mening at reballancere, når de så efterfølgende vil fjerne toplevel, så man kan kommer over 10

Det kommer jo helt an på, hvor mange FP-point der skal til for at færdiggøre lvls
 

DeletedUser560

Guest
Nu håber jeg i det mindste, at vi får kompenseret vores tab af værdierne i vores SB'er i samme forhold som de er blevet os frataget. Alternativt vil jeg kalde dette for tyveri af vores værdier fra InnoGames.
 

DeletedUser618

Guest
er fuldstændig enig med alt ovenstående. Hvis det er man har ønsket en afbalancering, hvorfor er det så lige det ikke er sket i en rød tråd hele vejen igennem, så det også er de forskellige kontinenters sektor kriger der også er blevet afbalanceret i styrke i forhold til afbalanceringen af diverse SB'er
 

DeletedUser972

Guest
jeg er fuldstændig enig i alt hvad der tidliger er nævnt i denne tråd. Og er stadig nød til at udtrykke min egen utilfredshed, man kan sgu da rebalancere de storslådede bygninger og så samtidig ikke gøre det i pvp og pve.
Gør det jo fuldstændigt umuligt for en som mig med NU kun 36 procent angrebsboost at kæmpe med nogen der har beholdt deres 100 procent angrebsboost. Håber der er nogen af spiludviklerne der har lavet en kæmpe brøler på det område, og vil tage lidt ansvar og få det rettet så hurtigt som muligt, inden man helt mister lysten til dette spil.
 

DeletedUser341

Guest
jeg er fuldstændig enig i alt hvad der tidliger er nævnt i denne tråd. Og er stadig nød til at udtrykke min egen utilfredshed, man kan sgu da rebalancere de storslådede bygninger og så samtidig ikke gøre det i pvp og pve.
Gør det jo fuldstændigt umuligt for en som mig med NU kun 36 procent angrebsboost at kæmpe med nogen der har beholdt deres 100 procent angrebsboost. Håber der er nogen af spiludviklerne der har lavet en kæmpe brøler på det område, og vil tage lidt ansvar og få det rettet så hurtigt som muligt, inden man helt mister lysten til dette spil.

Ja jeg har da mistet lysten til at spille... ALT med forsvars/Angrebs bonus på 75/75% og over er jo udødeligt og udrydder en med selv 90/90% forsvars/Angrebs bonus, Prøv lige som klan at overtage en sektor med 8 x 10 hære som har 75/75% forsvars/Angrebs bonus, så skal det da godt nok være en hardcore klan!
Man har jo IKKE en chance Zzzzz :-( Havde jeg ikke brugt så mange penge på spillet, havde jeg nok formateret min computer og glemt adressen til FOE... Men jeg håber da at de fyrer ham der har taget sin 9 årige knægt på sukker chok med på arbejde og får rettet de ulykker han fik lavet mens farmand ikke holdt øje med ham! Visa kortet bliver i hvert fald gemt godt væk ind til videre :-/
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser655

Guest
Måske det er meningen at hovedkvarterer skal være svære at tage, bare en tanke. Hvilket jeg synes er helt fint - ellers er der jo ikke meget mening med det udover at kunne bruge til at lancere angreb fra.
 

DeletedUser1061

Guest
Jeg er endnu en som er total utilfreds med disse forandringer..

En ting er at vi alle er på lige fod, det er måske fair nok.. Men ikke at ændre angrebsstyrken på topperne på verdenskortet også, så det passer overens med reducering af vores angrebs og -forsvarsstyrke...

Jeg kan forsætte i lang tid.. :(
 

DeletedUser560

Guest
Indtil InnoGames har re-ballanceret forholdet imellem spillere der har fordel af at have bavne - og spillere der har brugt en masse tid/FP'er og penge til at bygge SB'er, er dette forsøg på at skabe lighed og samme spille-betingelser/fordel/ulemper imellem spillerne en total fiasko.

Denne ulighed bør rettes med det samme - for dette giver som sagt spillere med bavne en kæmpe fordel i forsvar - i forhold til alle andre spillere der har investeret primært i SB'er ud fra de på daværende tidspunkt gældende spille-regler. Jeg vil derfor kompenseres - dels p.g.a. tyveriet af vores værdier - og samtidigt også for den fordel som spillere med bavne har opnået i mellemliggende periode (hvormed de kan opnå flere points - og dermed har øget mulighed for at vinde medaljer - som igen giver mulighed for at udvide byen og i sidste ende, giver dem en endnu større fordel ved at kunne bygger yderligere bygninger).

Dette er intet mindre end en forskelsbehandling af spillere - og direkte tyveri af spillernes værdier (jeg kunne acceptere dette - såfremt at det var gældende for ALLE spilleres værdier). Fra den moderne æra, kan man opleve at få bølle-bank af en spiller som ligger to tidsaldre lavere - bare fordi denne har masser af bavne. Dette er simpelthen både planløst, amatøragtigt og ugennemtænkt.

Nogle spillere har brugt RIGTIGE PENGE på dette spil - og dermed kan man sammenstille diamanter med spillemønter. Havde jeg stoppet en masse spillemønter i en automat - og den "stjal" dem fra mig - så ville dette betragtes som TYVERI/BEDRAGERI - og jeg ville kunne få mine penge tilbage.

Nu STJÆLER InnoGames således vores værdier i SB'erne og forringer deres styrke - hvilket kan sidestilles med ovennævnte. Dermed undrer det mig overhovedet ikke, at så mange spillere er utilfredse med disse uigennemtænkte tiltag.

Kan man evt. "banne" InnoGames for at Stjæle vores værdier og at forskelsbehandle os ?
 

DeletedUser560

Guest
Iøvrigt m.h.t. kompensation "This item will allow you to increase that great building by 1 level at no cost. The vouchers will be added to inventories very soon" .... dette dækker jo ikke tilnærmelsesvis det tyveri som er blevet foretaget af InnoGames ?

Med ovennævnte sætning kan vi konstatere, at InnoGames dels erkender, at der er foregået en forringelse af vores værdier (tyveri af vores værdier) - og samtidig har InnoGames ligeledes erkendt, at dette bør kompenseres. Idet skylds-spørgsmålet og erstatningspligten dermed er på plads, kan vi nu fokusere på hvad der er ret og rimeligt i forhold til reduktionen af vores værdier. Havde jeg fået "stjålet" værdier for 1.000,- kr. - ja så skal jeg erstattes med tilsvarende værdi - hverken mere eller mindre. Man kunne give de brugere som har mistet værdier X-antal diamanter til - enten at købe bygninger eller åbne op for køb af bavne - alternativt, at kompensere ejere af bavne med 500 diamanter/stk. - og derefter fjerne bavne-værdien som styrket forsvar.

Jeg er fuldstændig ligeglad med hvordan InnoGames får reduceret / ballanceret ALLE værdierne - bare de får det gjort NU og således at ALLE værdier reelt ER ballanceret på retfærdig vis. Vi mister spillere på denne konto, og dette ansvar tilskriver jeg InnoGames ene og alene.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
Kan kun tilslutte mig det Ruler BMA skriver. Har afventet situationen lidt og ventet på om der skulle komme noget fra InnoGames/support udover den formelle skrivelse hvor man tilbydes denne ynkelige kompensation som Ruler BMA også nævner ... Synes simpelthen at det er forkasteligt at afviklingsteamet (ja, de er sgu i hastigt tempo i gang med at afvikle spillet i stedet for at udvikle det) i første omgang ikke har kunnet se ud over deres næsetip og fra starten fik lavet den ønskede balance da man i betaversionen var i gang med en voldsom justering af de storslåede bygninger og man så nu efterfølgende laver noget man kalder en balancering, men som er fuldstændigt hen i vejret. Man har jo i de tidsaldre som er blevet tilføjet siden spillet blev frigivet haft mulighed på at justere lidt ind ved at ændre på styrkernes angrebs- og forsvarsværdier så man havde opnået den ønskede balance. Udover at være meget kluntet så synes jeg også den måde man har gjort det på er direkte moralsk forkastelig. Man erkender så at det ikke er helt rimeligt men pisser så samtidigt spillerne op og ned ad ryggen ved at tilbyde dem et gavekort til et gratis niveau i de forringede storslåede bygninger ... flot ... NOT!!! ... Man stjæler 20 procentpoint i bonus fra hver bygning og tilbyder så et gavekort der giver en tre procentpoint tilbage. Hvis det ikke er at pisse på folk, så ved jeg virkelig ikke hvad der er! De resterende 17 procentpoint vil jo så kræve at man bruger flere måneders forgepoint på at få bygningerne de seks krævede niveauer op igen for at man er tilbage ved udgangspunktet. Det er simpelthen bare ikke godt nok.

Men det virker jo lidt som at man har nedprioriteret PvP-delen af spillet og at det fuldt og holdent er KvK-delen der satses på fremover. Det indtryk jeg har fået indtil videre er at hvis man ikke deltager i KvK, men blot holder sig til PvP så bliver man noget så voldsomt hægtet af pointmæssigt i forhold til dem der vælger KvK frem for PvP ... jeg er sgu skuffet og min spillelyst er kun blevet mindre efter at have læst den skuffende melding om hvordan InnoGames vil kompensere med et snottet niveau i hver storslået bygning og ellers skider på os for resten ...
 

DeletedUser352

Guest
Kan ikke se alt hvad det er der sker, men kan mærke en forskel.

Måske skulle vi gøre det samme , altså slå tilbage.

De bruger penge , som vi har lagt , reklamer for det her.

Måske skulle vi fortælle , at det er sjovt i starten og ??????????

Forstår udvikling , men hvad med os , der har sloges og gjort alt og brugt , så mange timer og her skrive jeg ikke antal.

Snakker , for egen regning , men det er vel ikke det det drejer sig om.

HVIS RESPEKT FOR DEM DER HAR LAGT TID I DET HER og ikke de nye , som i vil tiltrække.

Elsker spillet , men hvor står je , der har alt.
 

DeletedUser1261

Guest
Man stjæler 20 procentpoint i bonus fra hver bygning og tilbyder så et gavekort der giver en tre procentpoint tilbage.

2 ud af 5 er faktisk 40% nedsættelse, men det gør jo ikke ligefrem sagen bedre.

Min spille lyst er også hurtigt dalende kan jeg mærke, da det vil tage måneder at komme på samme niveau som man var før, og det føles lidt som at starte forfra.
 

DeletedUser560

Guest
Ved nærmere eftertanke, bør man vurdere køb af diamanter højere end et tilsvarende køb af spillemønter - fordi man med spillemønter, kan vinde en gevinst efter random /tilfældighedsprincippet, hvorimod et køb af diamanter - er et køb af en værdi (garanteret 100% gevinst). At man i InnoGames "veksler" dine rigtige penge om til diamanter, med hvilke du kan købe dig "fordele" i spillet med ændrer ikke på, at man kan sidestille disse værdier med rigtige penge.

Problemet er efterfølgende. En værdi i spillet købt for rigtige penge vil have samme værdi som det de er købt for. Tillader vi dermed InnoGames at devaluere vores værdier, vil de efterfølgende kunne gøre dette igen og igen, og dermed påberåbe sig, at man netop ikke kan sidestille de købte værdier for samme værdi som de ville have i rigtige penge.

Den gennemførte "ballancering" er jo relativ i forhold til alle andre angrebs/forsvars værdier i spillet. Problemet opstår udelukkende fordi, at InnoGames ikke har gennemført en ligelig ballancering af værdier igennem hele spillet. Har man bavne, vil man have fordele i forhold til forsvaret af sin by. Har man efterfølgende vanskeligere ved at gennemføre kampene på kontinenter end tidligere, giver man dermed fordele til alle spillere som allerede har gennemført disse opgaver. Såfremt at man giver nogen spillere fordele af ændringer i spillet, kan man hverken tale om "ballancering", endsige RETFÆRDIGHED for ALLE spillerne.

Derefter kan man stille følgende spørgsmål: Har vi som spillere i det hele taget nogen rettigheder i dette spil - eller er vi bare en flok FÅR, der skal tage til takke med at kunne spille FOE, og samtidig betale for dette (investering i tid og penge) - uden at have nogen rettigheder overhovedet?

Vi betaler for underholdning ved at spille FOE. Der er - og har været masser af BUGS i spillet og disse har vi levet med. Flere spillere har spillet i over et år (stort set hver dag), og mange spillere har bruge >10.000,- kr. på dette spil. For disse penge og deres tid, har de købt og optjent værdier i spillet. Med respekt for alle disse ihærdige, loyale og betalende spillere, mener jeg at det er aldeles RESPEKTLØST af InnoGames, at fratage / reducere disse spilleres værdier uden at kompensere dem for dette.

Denne kompensation skal ikke falde om en uge - eller om en måned - men i samme øjeblik, hvor man "fratager / stjæler" spillerne deres værdier. Alternativt vil dette betragtes som værende tyveri af værdier. Kompensationen skal tilpasses 100% i forhold til, hvorledes den er frataget spillerne.
Hvorfor kan man fra InnoGames side ikke gennemtænke sådanne scenarier, INDEN man foretager ændringerne og stjæler fra spillerne?

Jeg har med ovennævnte besluttet mig for, at jeg ikke vil bruge så meget som 5 øre på InnoGames de næste 3 måneder, og fortsætter denne adfærd fra InnoGames side, vil jeg alvorligt overveje min videre deltagelse i spillet. InnoGames vågner vel når der ikke går flere penge ind på deres konto.. det plejer at virke andre steder.
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser341

Guest
ALLE mine SB'er har kostet Diamanter! det vil sige at jeg købte en BMW men da der var gået et stykke tid kom forhandleren og ville have den tilbage, men jeg kunne da få en Fiat 500 og 5 liter benzin for ulejligheden :( Samme med Diamant Glædesbygninger, Huse og ekstra slots i militær bygninger får man ikke så meget som eeeen diamant for når man sælger bygningen, men alm. bygninger får man lidt forsyninger og mønter igen???
Så her er en opfordring, vær ikke så dum som jeg var: Brug IKKE KØBTE diamanter / rigtige penge i spillet, da de stjæler dem fra dig :mad:
 

DeletedUser655

Guest
I har da stadig jeres bygninger, har i ikke? Så har de ikke taget noget fra jer.

Sjovt som ingen af jer svarer på mit spørgsmål om hvad der skulle ske hvis det var omvendt? Hvad hvis de gjorde dem bedre, hvad skulle de så fjerne for at godtgøre det? Det måtte jo være nødvendigt hvis vi følger jeres logik.
 
Gu er det da ærgerligt at vi ikke mere kan vandre lige igennem alle forsvar uden at miste nogen armeer, men måske er der en ting der glemmes, spillet er ikke kun udviklet for dem som har været med fra start, men skulle gerne kunne spilles også af nybegyndere.
Den bedst måde FoE kunne have gjort det på, ville jo nok have været at åbne nye landeservere med de nye sb nivelleringer, og have ladet de gamle køre videre, men så ville det jo nok ende med at der kun var 2 - 4 levende nabolag tilbage på hver server, da alle i tidsaldrene under koloni/Industri ville søge over på de nye servere, da de ville have mulighed for at få noget ud af spillet her.
Så er det ikke snart ved at være tid for at stoppe alle de tudehistorier , og i stedet give konstruktiv kritik (og her er jeg enig med dem som kommer med kritik af de områder i territorierne som ikke har fået justeret de gamle angrebs/forsvarsboost).
At folk vælger at bruge penge på spillet er jo helt op til dem selv, de køber sig jo fordele i forhold til andre spillere, at fordelene hen af vejen reduceres er der ikke noget at gøre ved, så har de jo haft fordelene i den tid som er gået, vær dog glad for det.
 
Senest redigeret:
Status
Ikke åben for yderligere svar.
Top