Feedback og spørgsmål om Klanekspeditionen niveau 5

På Beta Forum har Inno skrevet dette:

Afklaring af Guild Expedition niveau 5 sværhedsgrad

Kære konger og dronninger,

Efter udgivelsen på Beta af Guild Expeditions 5. niveau, har vi set en masse spørgsmål og bekymringer om dets sværhedsgrad. Vi vil gerne bruge et øjeblik på at afklare designintentionerne bag dette nye niveau.

Et af hovedformålene med dette nye niveau er at tilføje indhold til spillet, i stand til at give en reel udfordring. Det er derfor, vi har formet det omkring forsvarsbonusser, og hvorfor det er meningen, at det skal være meget svært at gennemføre lige nu.

Med inklusion af kommende nye kilder og den strategiske brug af dem, vil du gradvist kunne forbedre dine forsvarsbonusser i løbet af de kommende måneder. Det er meningen, at det skal være et maraton og ikke en sprint.
Vi ønsker virkelig at give dig flere mindeværdige oplevelser i Forge of Empires, og dette er et skridt i den retning.

Tak for den tidlige feedback, du har delt om denne funktion indtil videre, vi håber, du kan forstå denne nye tilgang. Fortsæt med at dele din feedback her!

Dit Forge of Empires-team
Det er muligt det ikke er nogen sprint, men at gøre det som de har gjort nu er st tage tykt pis på alles byer som er bygget op omkring de røde procenter. Der er jo ingen topspillere der kan gennemføre 5 ledelse af ke5 ved ren kamp.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Det er muligt det ikke er nogen sprint, men at gøre det som de har gjort nu er st tage tykt pis på alles byer som er bygget op omkring de røde procenter. Der er jo ingen topspillere der kan gennemføre 5 ledelse af ke5 ved ren kamp.
Jeg kan godt forstå at de gerne vil balancere de røde og blå F/A. Det vil også påvirke både nabo kampe og Arenaen og der er folk der siger FoE mangler udfordringer.
Jeg kan også se i Spoilors på Beta, at det ser ud til at Guvenør villaen får en gul opgradering i Pirat eventen, måske vil det ske for andre gamle event bygninger. Jeg ved ikke hvilke planer Inno har men måske vil vi se flere muligheder for blå% uden at det koster de røde% vi elsker
 
Jeg kan godt forstå at de gerne vil balancere de røde og blå F/A. Det vil også påvirke både nabo kampe og Arenaen og der er folk der siger FoE mangler udfordringer.
Jeg kan også se i Spoilors på Beta, at det ser ud til at Guvenør villaen får en gul opgradering i Pirat eventen, måske vil det ske for andre gamle event bygninger. Jeg ved ikke hvilke planer Inno har men måske vil vi se flere muligheder for blå% uden at det koster de røde% vi elsker
Hvis de ændrer procenterne så man ikke skal sælge ud af sin by, fint. Men se lige regnestykket fra KKG, sværhedsgrad / kost hænger slet ikke sammen.
 

ditto6000

Aktivt medlem
På Beta Forum har Inno skrevet dette:

Afklaring af Guild Expedition niveau 5 sværhedsgrad

Kære konger og dronninger,

Efter udgivelsen på Beta af Guild Expeditions 5. niveau, har vi set en masse spørgsmål og bekymringer om dets sværhedsgrad. Vi vil gerne bruge et øjeblik på at afklare designintentionerne bag dette nye niveau.

Et af hovedformålene med dette nye niveau er at tilføje indhold til spillet, i stand til at give en reel udfordring. Det er derfor, vi har formet det omkring forsvarsbonusser, og hvorfor det er meningen, at det skal være meget svært at gennemføre lige nu.

Med inklusion af kommende nye kilder og den strategiske brug af dem, vil du gradvist kunne forbedre dine forsvarsbonusser i løbet af de kommende måneder. Det er meningen, at det skal være et maraton og ikke en sprint.
Vi ønsker virkelig at give dig flere mindeværdige oplevelser i Forge of Empires, og dette er et skridt i den retning.

Tak for den tidlige feedback, du har delt om denne funktion indtil videre, vi håber, du kan forstå denne nye tilgang. Fortsæt med at dele din feedback her!

Dit Forge of Empires-team
Beklager men kan ikke tage sådan et skriv særligt alvorligt. En gang overrfladisk skriverier uden nogen konkret der kan bruges til noget.. Hvor de endnu mindre tager alle betaspillerne der har deltaget i debatten seriøst..

Come on det kan gøres bedre.


Ps tak for du lægger det ind fra Beta, Freja
 
Senest redigeret:

The Last Samurai

Nyt medlem
Boycot ke5, længere er den ikke...
Jeg laver ikke min by om for at få de 16 kampe i ke... og med de gevinster og fragmenter man for ud af det, det er jo latterligt.. DET ER EN OMMER..
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
KE 5 er forfærdelig ubalanceret i forhold til KE 1-4 og præmierne svarer ikke overens med arbejdet og udgiften kort sagt.

Hvis vi tager det i rækkefølge:
KE1-4.
De fleste præmier er byttet ud med enten minimale gevinster eller ligegyldige præmier. Mønt og forsyninger har de fleste mere af end de nogensinde kommer til at bruge og de FP beløb man vinder er som en dråbe i havet. BP og tropper er lidt som de var så det har samme relevans som før så det er som man tager det og så kommer vi til bygninger og tilbehør der udbetales igennem fragmenter, et koncept der gør at vi vinder mindre skrammel til lageret. Jeg fik fragmenter nok til 3,8 bygninger af de sædvanlige standard bygninger, de er stadig ikke meget værd, men kunne bruges til føde i antikken, men det skal findes andet steds nu. Det er positivt nok at vi ikke drukner i ligegyldige standard bygninger og det er også positivt at de har indført en slags frit valgs ordning så man kan vælge mellem bygning eller opgradering, men de har byttet mængden ud med noget af endnu mindre værdi.

En af de gode ting med KE var at man kunne motivere sig til at jagte enkelte ting og så diamanterne til at hjælpe sin konto, men efter de har reduceret gevinsterne og har skåret ned på diamant CHANCERNE, så er det svært at se hvad der er den motiverende faktor i KE efterhånden.
Modsat før så findes der 3 x 90 diamant drop chancer i hele KE nu, så en kæmpe reducering i forhold til før.

KE5.
Hvor skal man begynde? Det er forfærdeligt ubalanceret og er ikke balanceret i forhold til gevinsterne. Det kræver alt for meget for at gennemføre det, enten skal man omlægge sin by til meget mere by forsvar eller forhandle sig igennem så det er forbundet med alt for meget udgift eller arbejde i forhold til hvad man får ud af det. Var gevinsterne mere tilpasset indsatsen så var det måske en anden sag, men det er de ikke lige nu.
Nogle med højt styrke-tal kan kæmpe sig lidt af vejen, men også her hører jeg problemer undervejs og når man tænker at vi kører fornuftigt igennem KE1-4 og så møder en mur i KE5 så virker det usammenhængende på et plan.
Gevinsterne i KE5 (altså de gode af dem) er et glemt tempel og en kædebygning der ligner en drage. Begge dele fik jeg kun 25% fragmenter samlet til så det tager 4 uger at samle og modsat kædebygningen der er permanent så er templet tidsbegrænset til 4 ugers KE så det passer lige med den løber ud når man får samlet næste, så er det motiverende at bruge alt den tid og plads på at kunne vinde de få ting i KE5 når vi kan vinde eventbygninger nemmere der dækker meget godt hvad KE5 bygningerne kan?

Vælger man at forhandle så ha et godt varelager for det er giga dyrt.
Jeg måtte forhandle hele KE5 da jeg ikke kunne vinde første kamp. Her et par eksempler fra mine kampe:

Kamp 76
25 x 65 varer = 1.625 varer brugt

Kamp 77
19 x 40 varer = 760 varer brugt

Kamp 78
21 x 49 varer = 1.029 varer brugt

Kamp 79
25 x 53 varer = 1.325 varer brugt

Kamp 80
13 x 78 varer = 1.078 varer brugt

Disse tal er udpluk af mine kampe og så skal der tillægges de diamanter det krævede for ekstra forsøg, dog uden køb af den tilbygning der fjernet et felt i forhandlingsvinduet. Hver forhandlingskamp har 10 felter med høje priser i hvor første del af kortet koster 10 af hver varer og sidste del koster 40 af hver varer og de 4 store kampe ligger en del højere som man kan se med kamp 76 der koster 65 af hver varer og kamp 80 der koster 78 af hver varer.
Jeg vil skyde på i løse tal at jeg nok har brugt 10.000 varer ca. på at forhandle mig igennem KE5 kun og til den pris så kan jeg sagtens finde andet at bruge min tid på end KE5 når udbyttet ikke er nær så tilpasset som det burde være.

Mest af alt så føles KE5 som et koncept de har givet os for at dække over det faktum at de lige har bombet hele Ke1-4 ned i udbytte. Hvis man får noget nyt så ser en reducering ikke så vild ud og så kan man undskylde det med at kalde det en balancering og håbe på vi ikke opdager det.

En anden ting jeg lige vil sige om KE i sin helhed så er pointene klanen vinder værdiløse så snart man har ramt blokaden, for selvom systemet tæller pointene stadig i baggrunden så blokerer Inno for at de bliver udbetalt og så er de i princippet uden relevans. En gevinst du ikke kan få er vel det samme som værdiløs. Jeg må få 10 æbler, men vi holder dem lige for dig så de er i sikkerhed, det bliver jeg da ikke sundere af. c",)

Relikvierne fra SB templet er stadig som de var så de er gode at gå efter endnu.
 
Senest redigeret:

Fyrst Vettel

Nyt medlem
På Beta Forum har Inno skrevet dette:

Afklaring af Guild Expedition niveau 5 sværhedsgrad

Kære konger og dronninger,

Efter udgivelsen på Beta af Guild Expeditions 5. niveau, har vi set en masse spørgsmål og bekymringer om dets sværhedsgrad. Vi vil gerne bruge et øjeblik på at afklare designintentionerne bag dette nye niveau.

Et af hovedformålene med dette nye niveau er at tilføje indhold til spillet, i stand til at give en reel udfordring. Det er derfor, vi har formet det omkring forsvarsbonusser, og hvorfor det er meningen, at det skal være meget svært at gennemføre lige nu.

Med inklusion af kommende nye kilder og den strategiske brug af dem, vil du gradvist kunne forbedre dine forsvarsbonusser i løbet af de kommende måneder. Det er meningen, at det skal være et maraton og ikke en sprint.
Vi ønsker virkelig at give dig flere mindeværdige oplevelser i Forge of Empires, og dette er et skridt i den retning.

Tak for den tidlige feedback, du har delt om denne funktion indtil videre, vi håber, du kan forstå denne nye tilgang. Fortsæt med at dele din feedback her!

Dit Forge of Empires-team
Så alt det ændrer/fjerner de blot for at "give en reel udfordring".
Når selv mange af de mest garvede spillere lader til at klage over den abrupte format-ændring til KE5, kan de ikke bare bagatellisere det som 'udfordring'.

Og 'mindeværdig'? Efter de vælger at fjerne ALLE diamant-gevinster (samt diamant-bygninger) fra HELE KE?? Wow. Blot...wow.

Ren spilforvridning.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Så alt det ændrer/fjerner de blot for at "give en reel udfordring".
Når selv mange af de mest garvede spillere lader til at klage over den abrupte format-ændring til KE5, kan de ikke bare bagatellisere det som 'udfordring'.

Og 'mindeværdig'? Efter de vælger at fjerne ALLE diamant-gevinster (samt diamant-bygninger) fra HELE KE?? Wow. Blot...wow.

Ren spilforvridning.
Jeg tror Spil udviklerne både skal tage hensyn til hvad der er godt for spillet og hvad spillerne ønsker.
Jeg kan godt se en mening med at balancerer de røde og de blå %. Det vil også påvirke nabo kampe inc. PvP Arenaen som ikke har givet mange udfordringer når folk ikke har byforsvar.

Hvis vi giver vores børn alt de peger på får forkælede børn der kun tænker på dem selv

Jeg er heller ikke glad for præmierne i KE5 og ændringerne til KE1-4. At forhandle KE5 er alt for dyrt i forhold til præmierne. 10k varer er alt for meget.

Jeg tror også spillere i de små TA'er vil savne bygninger fra deres TA, huse, kultur, produktion samt diamant bygninger, men de kommer også fra Events. Dog husker jeg dem som en af de bedste ting i KE når jeg lige havde skiftet tid og endnu ikke havde fået dem fra forskning. Enhederne i KE4 vil også hjælpe spillere i de lave TA der endnu ikke har Alca.

Og ja. lige nu må ændringerne få en del til at droppe KE men det kan ændre sig med en ny TA, en ny Kulturel bosættelse og nye Event bygninger.

Det er nemt at sige, det kan jeg ikke lide, det er ikke godt for mig men nogen gange må man også se på hvad det gør for spillet som helhed.
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Nyt indhold der giver nye udfordringer og nye spil oplevelser er jo en del af det der holder et koncept i positivt flow og udvikling, men det skal også balanceres korrekt så det fungerer og det gør det ikke lige nu.
Man kan ikke bare reducere udbyttet og samtidig smide et nyt element ind som 80% af spillerne ikke kan gennemføre. De har beta til at teste nye ting på så det undrer mig at de har været overbevist om at den sværhedsgrad kan overkommes selv over tid, når de stærkeste spillere med høje procenter selv har delvise problemer.
For at det skal blive relevant for den almene spiller så skal byen lægges om i stor stil for at fokusere på by forsvar og det vil blive på bekostning af andet og når man tænker på de udgifter det medfører og den tidshorisont man arbejder under så svarer præmierne slet ikke til det gængse.

Det er positivt nok at få fokus på de elementer der altid har været glemt i hjørnet af kassen, men der skal som sagt også være balance i det.

Man kan vinde et tempel der holder i 28 dage og det er samme tid det tager for at samle det også og så er der sætbygninger der er permanente, men der er nemt flere event bygninger der sagtens kan bruges i stedet, så hvad vil de gøre for at trække folk fra kun event over på KE5?
 
Senest redigeret:

PilgrimDK

Aktivt medlem
Jeg tror Spil udviklerne både skal tage hensyn til hvad der er godt for spillet og hvad spillerne ønsker.
Jeg kan godt se en mening med at balancerer de røde og de blå %. Det vil også påvirke nabo kampe inc. PvP Arenaen som ikke har givet mange udfordringer når folk ikke har byforsvar.

Hvis vi giver vores børn alt de peger på får forkælede børn der kun tænker på dem selv

Jeg er heller ikke glad for præmierne i KE5 og ændringerne til KE1-4. At forhandle KE5 er alt for dyrt i forhold til præmierne. 10k varer er alt for meget.

Jeg tror også spillere i de små TA'er vil savne bygninger fra deres TA, huse, kultur, produktion samt diamant bygninger, men de kommer også fra Events. Dog husker jeg dem som en af de bedste ting i KE når jeg lige havde skiftet tid og endnu ikke havde fået dem fra forskning. Enhederne i KE4 vil også hjælpe spillere i de lave TA der endnu ikke har Alca.

Og ja. lige nu må ændringerne få en del til at droppe KE men det kan ændre sig med en ny TA, en ny Kulturel bosættelse og nye Event bygninger.

Det er nemt at sige, det kan jeg ikke lide, det er ikke godt for mig men nogen gange må man også se på hvad det gør for spillet som helhed.
KE 1-4 er stadig attraktivt når vi tænker point, tropper og relikvier hvor især et højt SB tempel vil kunne gi en ok høst.
 
Dybest set er jeg lige glad med KE level V - ud over at det har betydning for min klan og dermed mit klantilhørsforhold.
Jeg vil klare mig ok uden præmierne fra KE 1-4 og KE 5. Ligesom jeg klarer mig uden KvK og bosættelserne mm.
Men det er frustrerende, at dette idiotiske makværk kommer umiddelbart i røven af, at man som en solid diamantkøber gennem flere år får smidt reklamerne i hovedet som en klam, klam karklud. Og det i kølvandet af 3 events der er blevet stadigt mere smålige ifht at kunne køre igennem med snilde uden brug af diamanter, for derefter at kunne hive en hovedgevinst i land, som reelt blot giver nogle få virtuelle angrebs%er mere. Og endelig et gæld af latterlige fragmenter, hvis eneste får-mål synes at være, at det belaster gennemskueligheden.
Føj, FoE ❗
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Det er ikke nemt at gøre alle tilfredse da vores ønsker er vildt forskellige alt efter vores spillestil og hvor megen tid vi bruger på spillet
 
Det er ikke nemt at gøre alle tilfredse da vores ønsker er vildt forskellige alt efter vores spillestil og hvor megen tid vi bruger på spillet
Uanset ønsker og spilletid, så er der meget meget få der synes om dårligere præmier og højere sværhedsgrad, det skal balanceres meget bedre end det pt er tilfældet.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Uanset ønsker og spilletid, så er der meget meget få der synes om dårligere præmier og højere sværhedsgrad, det skal balanceres meget bedre end det pt er tilfældet.
Jeg tror afbalanceringen kommer, ser ud til at Inno arbejder på flere fronter. Vi ved endnu ikke hvad de næste Events, den næste TA inc SB og den næste Kulturel bosættelse bringer.
Der er interrassant info i Spoilor trådene på Beta Forum https://forum.beta.forgeofempires.com/index.php?forums/spoilers.169/
Vi ved heller ikke om de er færdig med at opdaterer KE 1-4. Hvorfor lave valgsæt hvis bygningerne kun kan opgraderes til level 2

Det Glemte Tempel holder kun 4 uger, jeg tænker det burde være 6 uger så folk kan springe KE 5 over 2 uger og alligevel nå at få et nyt tempel. Ka nogle må have 2 templer i 14 dage hvis de gennemfører alle 6 uger.

Slangen er faktisk ikke så ringe endda, Halen giver 20 varer eller 15% blå sværd eller 5% røde sværd, det sidste er måske ikke hvad mange ønsker men hovedet giver dog 15% røde sværd

Jeg har ikke opgivet KE 5 endnu
 

Fyrst Vettel

Nyt medlem
Jeg tror Spil udviklerne både skal tage hensyn til hvad der er godt for spillet og hvad spillerne ønsker.
Jeg kan godt se en mening med at balancerer de røde og de blå %. Det vil også påvirke nabo kampe inc. PvP Arenaen som ikke har givet mange udfordringer når folk ikke har byforsvar.

Hvis vi giver vores børn alt de peger på får forkælede børn der kun tænker på dem selv

Jeg er heller ikke glad for præmierne i KE5 og ændringerne til KE1-4. At forhandle KE5 er alt for dyrt i forhold til præmierne. 10k varer er alt for meget.

Jeg tror også spillere i de små TA'er vil savne bygninger fra deres TA, huse, kultur, produktion samt diamant bygninger, men de kommer også fra Events. Dog husker jeg dem som en af de bedste ting i KE når jeg lige havde skiftet tid og endnu ikke havde fået dem fra forskning. Enhederne i KE4 vil også hjælpe spillere i de lave TA der endnu ikke har Alca.

Og ja. lige nu må ændringerne få en del til at droppe KE men det kan ændre sig med en ny TA, en ny Kulturel bosættelse og nye Event bygninger.

Det er nemt at sige, det kan jeg ikke lide, det er ikke godt for mig men nogen gange må man også se på hvad det gør for spillet som helhed.
Kan godt forstå pointen her og delvist enig, både ift. idéen om at skabe mere balance mellem rød og blå militær bonus...og det er klart mest svært for spillere som udelukkende har prioriteret angreb og ingen rituelle flammer, Vasili eller 'handelsslot' har. Så starter man fra bunden, hvad det angår.
(Lige nabo-kampene har så også fået en del modspil for nyligt ved indførslen af galatatårnet, men det' blot en side-tanke).
Efter brug af de 10-20 blå forsvarsboost-flasker (fra 11-årsbegivenhed), kunne jeg auto-kæmpe gennem de første 5-6 møder.

Jeg synes helt klart MEST det er fragmenterne og præmie-udskiftningen den er galt med. Har lige tjekket mit lager - hele 3 sider fylder de utallige forskellige fragmenter, hvad der kommer fra KS, diverse KA/ønskebrød, nye sæt fra alle niveauer af KE og nu også seperate fragmentsamlinger for opgraderingssæt, 30 min. forsyningsfeber, 'læg bygning på lager', SÆRskilte fragmenter for rituel flamme (ved siden af KE2-fragmentsættet for samme) og meeeget mere.
Det fylder, roder og skaber utroligt mange evighedsprojekter i at skulle samle småstykker i ugevis.
Det ville være langt bedre bare at give folk chancer for at få hele bygninger (eller valgsæt derved) - uanset hvor små de så måtte være.
Hele bygninger kan ALTID afsættes hos antikhandler og det er langt, langt mere overskueligt at se på. Det her fragmenterer selve spiloplevelsen, der i forvejen også er spredt over en masse forskellige små minispil inde i spillet. Og man skal tænke på at FoE-brugere i forvejen også dedikerer en masse år til at opbygge deres byer. Og når folk har brugt mange års tid, arbejde og (by)planlægning i spillet, spiller det en ekstra stor rolle at man så går ind og udskifter en stor del af spilmekanikken.
 

Bjørg

Nyt medlem
Jeg synes, i store træk, at KE 5 er en udmærket ide.....specielt at den er helt "anderledes".......hvis den bare var en lidt sværere udgave af KE 4, kunne alle topspillerne, og mig selv for den sags skyld, jo bare skøjte igennem ligesom før, det ville der jo ikke være meget udfordring i, nu skal vi vænne os til at tænke anderledes. Omkring fragmenterne.....de fleste af dem der brokker sig har jo spillet i årevis, og i det perspektiv er det vel ingen større ulykke, at skulle vente i nogle uger, på at få noget som alle andre også skal vente på.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Jeg synes helt klart MEST det er fragmenterne og præmie-udskiftningen den er galt med. Har lige tjekket mit lager - hele 3 sider fylder de utallige forskellige fragmenter, hvad der kommer fra KS, diverse KA/ønskebrød, nye sæt fra alle niveauer af KE og nu også seperate fragmentsamlinger for opgraderingssæt, 30 min. forsyningsfeber, 'læg bygning på lager', SÆRskilte fragmenter for rituel flamme (ved siden af KE2-fragmentsættet for samme) og meeeget mere.
Det fylder, roder og skaber utroligt mange evighedsprojekter i at skulle samle småstykker i ugevis.
Måske Inno kan hjælpe os her, hvis de vil, med at smide alle de løse level 1 og opgraderinger ind i de nye valgsæt, samme med dem vi får fra Eventerne.
Fragmenterne kan jeg leve med, virker fint for KS bygningerne. Jeg er helt enig, lige nu roder vores lager :)
Vi mangler nok en fave til Fragmenter :)
 
Top