Forslag og Ideer 2021

ditto6000

Aktivt medlem
Vedr Klanslagmarken:
Ud fra mit kendskab til KS mest fra Arvahall er jeg af den oplevelse at MMR ikke kan stå alene for at vise en klans reelle kampstyrke hvor MMR er misvisende i sin nuværende form når en klan i en af topgrupperne kan få + på MMR trods et meget lavt antal kampe/forhandlinger fx fordi kortet igen og igen låses at et par stærke klaner der bytte bytter.

Mit forslag dertil lyder på at det samlede antal kampe/forhandlinger en klan opnår i runden må indgå i beregningen af placering til efterfølgende runde så de stærkeste møder de stærkeste og de mindre stærke møder de mindre stærke og sådan fremdeles med 4 - 6 klaner pr gruppe. Skulle man som mindre stærk klan havne i topgruppen vil man meget hurtigt rykke ned igen fremfor være der i månedsvis som opleves nu grundet nuværende utilstrækkelighed i MMR og omvendt bliver en klan stærkere kan den rimeligt hurtigt avancerer.

Hæves loftet på 1000 LP uden andre tiltag vil det i min optik blot skubbe problemet ud i fremtiden.
..........

Forslag 2 vedr belejringslejre;
Eftersom belejringslejre har afgørende betydning i KS hvor vi ser klaner nærmest tage et helt kort med 30+ antal belejringslejre på 20 - 25 minutter fra start og efter 4 timer så fortsætter den næste der ud af i samme stil og sådan går det over stok og sten.

Hertil er mit forslag at belejringslejre reduceres lidt efter lidt i deres nedsættelse af udmattelse for hver enkelt belejringslejr der bygges. Skulle man "arve" nogen må man vurdere om man vil slette eller hvad man vil for at øge ens nedsættelse af udmattelse på næste.. Om det i praksis kan lade sig gøre ved jeg ikke med det må I jo finde ud af.. :)
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
@ditto6000

Var det ikke allerede planlagt at aktivitets niveauet ville blive parret, uden at det virker sådan lige nu? De skrev vist i sin tid at man bliver sat sammen efter aktivitet og ikke point hvis man er i samme liga, men noget skal der i hvert fald gøres.

To ting er sikker og det er at det er alt for nemt at komme i top ligaen, selv 1 mands Klaner og der er mangler på den del der skal parre Klanerne efter aktivitet. Vi sidder i en runde hvor de 3 stærkeste aktivitets Klaner er delt op med mindre stærke Klaner fremfor at samle dem i en liga og de mindre i en anden liga. Små Klaner der er hoppet op i top ligaen har problemer, så det tyder på at den øverste liga er alt for nemt at komme op i, så holder stadig på at en ny liga over diamant vil være en positiv ide og samtidig bruge Jimse´s tanker på et setup for at gøre top skemaet mere stram.

En Klan i Platin der vinder 1. pladsen kan ende på 1.000 point og derved blive parret med en top Klan så vi skal IKKE fordeles efter point, vi skal fordeles efter aktivitet, så de må måle den i kampe, forhandlinger, antal aktive spillere eller andet der definerer aktivitet og ikke point. Det eneste point skal afgøre er hvad liga du er i.
 
Senest redigeret:

ditto6000

Aktivt medlem
@Pilgrim
Det var vist kun de første uger da vi ingen point havde men kan godt være at intentionen har været sådan men sådan fungerer det desværre ikke i praksis opleves det..
 
Senest redigeret:

S B M

Medlem
Antikvitets handleren skiftede vare ud 2 gange om døgnet, eller eventuelt 2 side løbende aktioner. Der kan være mere end 100 fp i baren ved indsamling / høst
 
Senest redigeret:

Jimse

Aktivt medlem
Klanslagmarker:
Ønsker en funktion, så hvis en klan har erobret samtlige sektorer i KSM, så kan klanen vælge at nulstille kortet, så det ser ud som ved opstart. Det vil bevirke at der er noget at slås for, selvom man er kommet i liga med mange svage klaner
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
@SBM City
Høster du med de 5 diamanter så kan ha mere end 100 FP oppe i baren.

Er enig i at antikkens tilbud mangler noget mere målrettet til spilleren.
Jeg oplever at det er sjældent man får tilbud blandt de 6 faste som man kan bruge mens man hører andre få de ting tilbudt jævnligt som man jagter, så hvis antikken kører efter en algoritme der begrænser antal af det den ser som din interesse så er det en lidt træls indstilling.
 

Thomas.M

Medlem
Hej,
kunne vi ikke få at vores enheder der har været i kamp, kunne få erfarings bonusser, evt en SB der kunne give det..?
mvh
Thomas
 

Thomas.M

Medlem
Hej,
Kunne vi ikke også have en Klanhandel, med andre Klaner, så det kun er varer imellem klaner, der bliver handlet.
mvh
Thomas
 

ditto6000

Aktivt medlem
Vedr hærstyringen kan jeg foreslå at den altid starter på den tidsalder man er i fremfor i "Alle Aldre". Uanset om det er i KE eller KS og om det er på mobil/tablet eller pc. I øjeblikket er det forskelligt fra log in til log in ..og kan ikke finde noget system i det.

Vedr slynglerne vil jeg foreslå at de får deres egen fane uafhængigt af tidsaldre i rækken af de forskellige typer enheder fremfor de ligger i slutningen af lette enheder- Er især med til at forsinke når der som nu startes op på "Alle aldre".
 
Senest redigeret:

Vincentius

Nyt medlem
Efter resultatet af en kamp fx i KE eller KS, hvor der er en række sårede enheder i "Nuværende valgte hær", - så kunne det være rart, om man med ét enkelt tryk på en knap kunne sende alle ud af "Nuværende valgte hær" billedet og direkte på lazarettet nedenunder.

Dette kunne fx være ved at trykke på ikonet med hjelmen lige til højre i "Nuværende valgte hær" billedet.
Hærstyring.jpg
 

ditto6000

Aktivt medlem
Lave så man se hvilke enheder er uhæftede og hvilke enheder der tilhører en base eventuel med farvet firkant uden om dem der tilhøre en base

Det er der allerede som nævnt ovenover af Kurt. Kan ses som et orange gul mærker over hjørne på uhæftede enheder. Kan desværre kun slås til på pc men ses på begge.

Forslaget kunne derfor lyde at det også kan slås til på mobil enhed også
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Vedr hærstyringen kan jeg foreslå at den altid starter på den tidsalder man er i fremfor i "Alle Aldre". Uanset om det er i KE eller KS og om det er på mobil/tablet eller pc. I øjeblikket er det forskelligt fra log in til log in ..og kan ikke finde noget system i det.

Vedr slynglerne vil jeg foreslå at de får deres egen fane uafhængigt af tidsaldre i rækken af de forskellige typer enheder fremfor de ligger i slutningen af lette enheder- Er især med til at forsinke når der som nu startes op på "Alle aldre".

De har allerede ændret det så hvis du indstiller dine troppe rpå en bestemt tid ude i byen og så går ind i KE, KS eller KvK så skifter den automatisk til den indstillede tid
 

ditto6000

Aktivt medlem
De har allerede ændret det så hvis du indstiller dine troppe rpå en bestemt tid ude i byen og så går ind i KE, KS eller KvK så skifter den automatisk til den indstillede tid
Tak for reminderen, Pilgrim men desværre ikke det jeg oplever, På A spiller jeg med astrotropper i KE og KS og anden server i arktiske hvor jeg altid spiller med FT tropper og begge steder startes der i "Alle Aldre" ved nyt log in hvorimod i mine FT byer starter den for det meste meget fint med FT tropper. I min optik skulle det ikke være nødvendigt at skulle "sætte" på egen tidsalder ved hvert log in da jeg tænker de fleste bruger egen tidsalder før mange andre tidsaldre. - så en helt unødvendig indstilling at skulle foretage for at starte egne tropper..
 
Senest redigeret:

GamerWoll

Medlem
Kunne værer fedt hvis man kunne sende nogle FP til nogle
Som en gave :) men for det ikke sker kan man gører sådan at det
kun er 1 gang om året man kan
 

Thomas.M

Medlem
Kunne være fedt med knap der kan sorterer købmand fra i handlen... og en knap der hedder Venner og naboers tilbud...
 
Senest redigeret:

Storekrog

Nyt medlem
Nu snakker folk om KS en del. Kunne man ikke bare lave det som et normalt pulje system, hvor 1-2 pladsen rykker op og og sidste og andensidste rykker ned? På den måde vil de bedste vil altid være i toppen?
 
Top