Har InnoGames helt tabt småkagerne? Et åbent klagebrev

DeletedUser655

Guest
Hej FoE spillere samt support.

Jeg har i et stykke tid gået og tænkt for mig selv at det her spil er på vej i den helt forkerte retning, men har holdt de tanker for mig selv, fordi de har omhandlet emner som kan/kunne udnyttes; men nu er de informationer efterhånden ved at være så udbredte at det nok ikke skader helt vildt at "offentliggøre det".

Lad os starte med PvP delen. Den var her først, så det er vel meget passende.

Som det er nu, er det muligt på Post Moderne Tidsalder kortet at kæmpe lige så meget man har lyst til, så længe man har tropper/tid. Dette skyldes den nye "smarte" kampfunktion, hvor kampene om en sektor er delt op i to - man får point efter begge kampe, MEN man kan overgive sig efter første kamp.

Det vil sige man kæmper en kamp, overgiver - og kan nu kæmpe den samme kamp igen og igen og igen.
I mit nabolag i Moderne Æra tårnet har #1 pt kæmpet over 1000 kampe den her uge og lavet over 17 millioner point i tårnet. (De sidste par uger har #1 haft 6-7mil til sammenligning).
Det er jo totalt vanvittigt at en sådan mekanisme enten er a) utilsigtet og man så ikke fanger den eller b) tilsigtet.
Det er fair nok at vinde tårnet, fordi man formår at sætte en bedre hærsammensætning for at maximere antal mulige point hos hver enkelt nabo. Men hvis man totalt fjerner en spillers evner, og det hele bare går ud på at have mest tid/tålmodighed er pvp ved at være ret ligemeget og i det hele taget en stor vittighed.

Hvilket lidt bringer mig til min anden point: KvK

Så vidt jeg husker (og jeg husker meget sjældent forkert, jeg glemmer bare ting :p) sagde udviklerne at KvK aldrig ville komme til at dreje sig at om man kunne betale sig til sejren.
Med det her event, har de så formået at ødelægge KvK også.
I guldkisten man kan købe for pokaler, kan man vinde en Hall of Fame. Til folk der ikke ved det, giver en Hall of Fame prestige der lægges oveni den prestige man har optjent fra sektorer på KvK kortet.
Denne Hall of Fame kan så motiveres, for at give dobbelt så meget prestige. For at sætte det lidt i perspektiv, lad os sætte nogle tal på.

Fra Cirgard: før det her event så top 3 nogenlunde således ud:
  1. Memento: cirka 8000 prestige
  2. FrihedsKæmperne: Cirka 6600 Prestige
  3. Bullseye: cirka 5500 prestige (den her er jeg lidt usikker på)

Så startede eventet, og vi har nu fået samlet et par Hall of Fames. Status pt:
  1. Memento: 11709 prestige
  2. FK: 7009 prestige
  3. BE: 6787 prestige

For at sætte det lidt i relief, det har taget os i Memento 108 dage at samle omkring 7500 prestige (vi får 425 fra level). Det har kostet mange tropper, og rigtigt, rigtigt mange varer.
Det har taget os to dage at få yderligere 4000 prestige, blot ved at "sparke lidt med en bold", have en smule held og for enkelte af vores medlemmer nogle diamanter.
Hvilket er fuldstændigt til grin, og det virker ærligt talt som om vi bare holdes for nar - vi har kæmpet hårdt for at ligge #1 på Cirgard, og har bestemt tænkt os at blive ved med det.
Problemet er bare at KvK ikke længere handler om at organisere klanen mht kaserner, vareproduktion og diverse aldre. Det kommer til udelukkende at handle om hvem der har flest Hall of Fames.

Lidt flere tal. Jeg har pt 3 Hall of Fames, som hver giver 340 prestige når de er motiverede. Det vil sige hver dag bidrager jeg med 1020 prestige til min klan, eller 15% af Frihedskæmpernes samlede prestige med kun 3 bygninger! Faktisk, hvis jeg får en mere og lavede min egen klan, ville jeg hoppe direkte ind på 10. pladsen over klaner på Cirgard, en plads jeg ville overtage fra klanen "BIG" som har 50 medlemmer. (Ihvertfald pt, de får jo nok snart nogle bygninger).

Det er tosset, det er grådighed af højeste klasse (antager det er bevidst, eftersom der blev klaget over det på beta serveren også), og det er virkelig at gøre grin med den indsats alle klaner har lagt i at lege med i KvK, og det gælder naturligvis ikke bare os men alle andre klaner der deltager.

Men faktum er at hvis Hall of Fames ikke ændres gevaldigt, vil kortene være ligegyldige, og det hele kommer til at blive baseret på hvem der kan have flest Hall of Fames.
Og som med PvP delen, går det ikke længere ud på evner, hvilket er en skræmmende udvikling for spillet, og ærligt talt overvejer jeg kraftigt om jeg gider blive ved med at bruge min tid, min energi og ikke mindst mine penge på det her spil.

Men kan det her så reddes? Ja helt sikkert!
Et par mulige løsninger til PvP delen:
  1. Kun giv point efter begge kampe er færdige (og vundne). Dvs. hvis der på et hvilket som helst tidspunkt bruges overgivelses funktionen får man 0 point.
  2. Tillad ikke at man kan overgive sig efter første kamp.


Mht KvK delen:
Pt giver en Hall of Fame 340 prestige motiveret, en sektor i PMT giver max 120 point.

Så der er muligheder her:
  1. Lad Hall of Fame give 25% prestige af hvilken styrke der maximalt kan opnås i én sektor i den pågældende alder. (kan stadig motiveres for 50% pr bygning).
  2. Ændr bonus på Hall of Fame til noget der ikke har direkte indflydelse på klanrangering. Det kunne f.eks. være angrebsbonus, forge points (ikke rigtigt), hurtigere trænings tid af tropper (de motiveres til at yde bedre for at komme i Hall of Fame) - find gerne på andet sjovt :)

Faktum er dog stadig at jeg synes spillet er seriøst ude på et skråplan, og hvis InnoGames fortsætter sådan her vil mange spillere hurtigt forsvinde - mange er allerede forsvundet pga beslutninger som ændring af diverse SB, manglende evne/lyst til at fixe åbenlyse fejl og mangler ved KvK osv.
Og jeg er helt sikkert i blandt dem, da de har ødelagt/er ved at ødelægge to af de største grunde til jeg stadig er her efter et år.

Anyway, jeg er vist ved at have skrevet nok nu, men jeg er vist også kommet af med mit budskab (håber jeg).

Og jeg håber lidt at vi kan få en debat ud af det her, da jeg forhåbentligt ikke er den eneste der sidder med disse bekymringer. Så kom gerne med jeres input :)

Mvh Zunny
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser1256

Guest
Hej FoE spillere samt support.

Jeg har i et stykke tid gået og tænkt for mig selv at det her spil er på vej i den helt forkerte retning, men har holdt de tanker for mig selv, fordi de har omhandlet emner som kan/kunne udnyttes; men nu er de informationer efterhånden ved at være så udbredte at det nok ikke skader helt vildt at "offentliggøre det".

Lad os starte med PvP delen. Den var her først, så det er vel meget passende.

Som det er nu, er det muligt på Post Moderne Tidsalder kortet at kæmpe lige så meget man har lyst til, så længe man har tropper/tid. Dette skyldes den nye "smarte" kampfunktion, hvor kampene om en sektor er delt op i to - man får point efter begge kampe, MEN man kan overgive sig efter første kamp.

Det vil sige man kæmper en kamp, overgiver - og kan nu kæmpe den samme kamp igen og igen og igen.
I mit nabolag i Moderne Æra tårnet har #1 pt kæmpet over 1000 kampe den her uge og lavet over 17 millioner point i tårnet. (De sidste par uger har #1 haft 6-7mil til sammenligning).
Det er jo totalt vanvittigt at en sådan mekanisme enten er a) utilsigtet og man så ikke fanger den eller b) tilsigtet.
Det er fair nok at vinde tårnet, fordi man formår at sætte en bedre hærsammensætning for at maximere antal mulige point hos hver enkelt nabo. Men hvis man totalt fjerner en spillers evner, og det hele bare går ud på at have mest tid/tålmodighed er pvp ved at være ret ligemeget og i det hele taget en stor vittighed.

Hvilket lidt bringer mig til min anden point: KvK

Så vidt jeg husker (og jeg husker meget sjældent forkert, jeg glemmer bare ting :p) sagde udviklerne at KvK aldrig ville komme til at dreje sig at om man kunne betale sig til sejren.
Med det her event, har de så formået at ødelægge KvK også.
I guldkisten man kan købe for pokaler, kan man vinde en Hall of Fame. Til folk der ikke ved det, giver en Hall of Fame prestige der lægges oveni den prestige man har optjent fra sektorer på KvK kortet.
Denne Hall of Fame kan så motiveres, for at give dobbelt så meget prestige. For at sætte det lidt i perspektiv, lad os sætte nogle tal på.

Fra Cirgard: før det her event så top 3 nogenlunde således ud:
  1. Memento: cirka 8000 prestige
  2. FrihedsKæmperne: Cirka 6600 Prestige
  3. Bullseye: cirka 5500 prestige (den her er jeg lidt usikker på)

Så startede eventet, og vi har nu fået samlet et pat Hall of Fames. Status pt:
  1. Memento: 11709 prestige
  2. FK: 7009 prestige
  3. BE: 6787 prestige

For at sætte det lidt i relief, det har taget os i Memento 108 dage at samle omkring 7500 prestige (vi får 425 fra level). Det har kostet mange tropper, og rigtigt, rigtigt mange varer.
Det har taget os to dage at få yderligere 4000 prestige, blot ved at "sparke lidt med en bold", have en smule held og for enkelte af vores medlemmer nogle diamanter.
Hvilket er fuldstændigt til grin, og det virker ærligt talt som om vi bare holdes for nar - vi har kæmpet hårdt for at ligge #1 på Cirgard, og har bestemt tænkt os at blive ved med det.
Problemet er bare at KvK ikke længere handler om at organisere klanen mht kaserner, vareproduktion og diverse aldre. Det kommer til udelukkende at handle om hvem der har flest Hall of Fames.

Lidt flere tal. Jeg har pt 3 Hall of Fames, som hver giver 340 prestige når de er motiverede. Det vil sige hver dag bidrager jeg med 1020 prestige til min klan, eller 15% af Frihedskæmpernes samlede prestige med kun 3 bygninger! Faktisk, hvis jeg får en mere og lavede min egen klan, ville jeg hoppe direkte ind på 10. pladsen over klaner på Cirgard, en plads jeg ville overtage fra klanen "BIG" som har 50 medlemmer. (Ihvertfald pt, de får jo nok snart nogle bygninger).

Det er tosset, det er grådighed af højeste klasse (antager det er bevidst, eftersom der blev klaget over det på beta serveren også), og det er virkelig at gøre grin med den indsats alle klaner har lagt i at lege med i KvK, og det gælder naturligvis ikke bare os men alle andre klaner der deltager.

Men faktum er at hvis Hall of Fames ikke ændres gevaldigt, vil kortene være ligegyldige, og det hele kommer til at blive baseret på hvem der kan have flest Hall of Fames.
Og som med PvP delen, går det ikke længere ud på evner, hvilket er en skræmmende udvikling for spillet, og ærligt talt overvejer jeg kraftigt om jeg gider blive ved med at bruge min tid, min energi og ikke mindst mine penge på det her spil.

Men kan det her så reddes? Ja helt sikkert!
Et par mulige løsninger til PvP delen:
  1. Kun giv point efter begge kampe er færdige (og vundne). Dvs. hvis der på et hvilket som helst tidspunkt bruges overgivelses funktionen får man 0 point.
  2. Tillad ikke at man kan overgive sig efter første kamp. (i bund og grund et dårligt forslag, hvis man kan se at ens setup ikke dur mod opsætning #2, men det kan så løses ved at man kan se begge hære inden man starter kampen).


Mht KvK delen:
Pt giver en Hall of Fame 340 prestige motiveret, en sektor i PMT giver max 120 point.

Så der er muligheder her:
  1. Lad Hall of Fame give 25% prestige af hvilken styrke der maximalt kan opnås i én sektor i den pågældende alder. (kan stadig motiveres for 50% pr bygning).
  2. Ændr bonus på Hall of Fame til noget der ikke har direkte indflydelse på klanrangering. Det kunne f.eks. være angrebsbonus, forge points (ikke rigtigt), hurtigere trænings tid af tropper (de motiveres til at yde bedre for at komme i Hall of Fame) - find gerne på andet sjovt :)

Faktum er dog stadig at jeg synes spillet er seriøst ude på et skråplan, og hvis InnoGames fortsætter sådan her vil mange spillere hurtigt forsvinde - mange er allerede forsvundet pga beslutninger som ændring af diverse SB, manglende evne/lyst til at fixe åbenlyse fejl og mangler ved KvK osv.
Og jeg er helt sikkert i blandt dem, da de har ødelagt/er ved at ødelægge to af de største grunde til jeg stadig er her efter et år.

Anyway, jeg er vist ved at have skrevet nok nu, men jeg er vist også kommet af med mit budskab (håber jeg).

Og jeg håber lidt at vi kan få en debat ud af det her, da jeg forhåbentligt ikke er den eneste der sidder med disse bekymringer. Så kom gerne med jeres input :)

Mvh Zunny

Er 100% enig med dig Zunny. Hall of fame ødelægger fuldstændig kvk. Vi i FK har endnu ikke smidt mange op, men med en klan der er dobbelt så stor som jeres ville det være sandsynligt at vi fik flere. det er alt andet end fair og pisser i den grad på alle os der har kæmpet som sindsyge og brugt 10 tusindvis af vare.....Det er en ommer Innogames
 

DeletedUser851

Guest
jeg er desværre enig med zunny hall of fame er noget af det mest ødelæggende i kvk da bygningen i sig selv giver mere end en sektor fra kortet i samme alder og alle de lave kort er snart fuldstændige ligegyldigt (koloni og ned) da nogle ganske få hall of fame fra den prograsive ære kan give mere end mange sektore i de lave kort

jeg føler at meget af den tid,vare,tropper vi som klan har brugt på kvk er spildt.

inden længe kan klaner som aldrig har kæmpet på kvk kortet få lvl i kvk uden at eje nogen tropper eller vare produktioner alt man skal have er hall of fame
 

DeletedUser

Guest
Giver Zunny helt ret.. Det må rettes..

Det er jo det glade vanvid..:mad:
Hej FoE spillere samt support.

Jeg har i et stykke tid gået og tænkt for mig selv at det her spil er på vej i den helt forkerte retning, men har holdt de tanker for mig selv, fordi de har omhandlet emner som kan/kunne udnyttes; men nu er de informationer efterhånden ved at være så udbredte at det nok ikke skader helt vildt at "offentliggøre det".

Lad os starte med PvP delen. Den var her først, så det er vel meget passende.

Som det er nu, er det muligt på Post Moderne Tidsalder kortet at kæmpe lige så meget man har lyst til, så længe man har tropper/tid. Dette skyldes den nye "smarte" kampfunktion, hvor kampene om en sektor er delt op i to - man får point efter begge kampe, MEN man kan overgive sig efter første kamp.

Det vil sige man kæmper en kamp, overgiver - og kan nu kæmpe den samme kamp igen og igen og igen.
I mit nabolag i Moderne Æra tårnet har #1 pt kæmpet over 1000 kampe den her uge og lavet over 17 millioner point i tårnet. (De sidste par uger har #1 haft 6-7mil til sammenligning).
Det er jo totalt vanvittigt at en sådan mekanisme enten er a) utilsigtet og man så ikke fanger den eller b) tilsigtet.
Det er fair nok at vinde tårnet, fordi man formår at sætte en bedre hærsammensætning for at maximere antal mulige point hos hver enkelt nabo. Men hvis man totalt fjerner en spillers evner, og det hele bare går ud på at have mest tid/tålmodighed er pvp ved at være ret ligemeget og i det hele taget en stor vittighed.

Hvilket lidt bringer mig til min anden point: KvK

Så vidt jeg husker (og jeg husker meget sjældent forkert, jeg glemmer bare ting :p) sagde udviklerne at KvK aldrig ville komme til at dreje sig at om man kunne betale sig til sejren.
Med det her event, har de så formået at ødelægge KvK også.
I guldkisten man kan købe for pokaler, kan man vinde en Hall of Fame. Til folk der ikke ved det, giver en Hall of Fame prestige der lægges oveni den prestige man har optjent fra sektorer på KvK kortet.
Denne Hall of Fame kan så motiveres, for at give dobbelt så meget prestige. For at sætte det lidt i perspektiv, lad os sætte nogle tal på.

Fra Cirgard: før det her event så top 3 nogenlunde således ud:
  1. Memento: cirka 8000 prestige
  2. FrihedsKæmperne: Cirka 6600 Prestige
  3. Bullseye: cirka 5500 prestige (den her er jeg lidt usikker på)

Så startede eventet, og vi har nu fået samlet et pat Hall of Fames. Status pt:
  1. Memento: 11709 prestige
  2. FK: 7009 prestige
  3. BE: 6787 prestige

For at sætte det lidt i relief, det har taget os i Memento 108 dage at samle omkring 7500 prestige (vi får 425 fra level). Det har kostet mange tropper, og rigtigt, rigtigt mange varer.
Det har taget os to dage at få yderligere 4000 prestige, blot ved at "sparke lidt med en bold", have en smule held og for enkelte af vores medlemmer nogle diamanter.
Hvilket er fuldstændigt til grin, og det virker ærligt talt som om vi bare holdes for nar - vi har kæmpet hårdt for at ligge #1 på Cirgard, og har bestemt tænkt os at blive ved med det.
Problemet er bare at KvK ikke længere handler om at organisere klanen mht kaserner, vareproduktion og diverse aldre. Det kommer til udelukkende at handle om hvem der har flest Hall of Fames.

Lidt flere tal. Jeg har pt 3 Hall of Fames, som hver giver 340 prestige når de er motiverede. Det vil sige hver dag bidrager jeg med 1020 prestige til min klan, eller 15% af Frihedskæmpernes samlede prestige med kun 3 bygninger! Faktisk, hvis jeg får en mere og lavede min egen klan, ville jeg hoppe direkte ind på 10. pladsen over klaner på Cirgard, en plads jeg ville overtage fra klanen "BIG" som har 50 medlemmer. (Ihvertfald pt, de får jo nok snart nogle bygninger).

Det er tosset, det er grådighed af højeste klasse (antager det er bevidst, eftersom der blev klaget over det på beta serveren også), og det er virkelig at gøre grin med den indsats alle klaner har lagt i at lege med i KvK, og det gælder naturligvis ikke bare os men alle andre klaner der deltager.

Men faktum er at hvis Hall of Fames ikke ændres gevaldigt, vil kortene være ligegyldige, og det hele kommer til at blive baseret på hvem der kan have flest Hall of Fames.
Og som med PvP delen, går det ikke længere ud på evner, hvilket er en skræmmende udvikling for spillet, og ærligt talt overvejer jeg kraftigt om jeg gider blive ved med at bruge min tid, min energi og ikke mindst mine penge på det her spil.

Men kan det her så reddes? Ja helt sikkert!
Et par mulige løsninger til PvP delen:
  1. Kun giv point efter begge kampe er færdige (og vundne). Dvs. hvis der på et hvilket som helst tidspunkt bruges overgivelses funktionen får man 0 point.
  2. Tillad ikke at man kan overgive sig efter første kamp. (i bund og grund et dårligt forslag, hvis man kan se at ens setup ikke dur mod opsætning #2, men det kan så løses ved at man kan se begge hære inden man starter kampen).


Mht KvK delen:
Pt giver en Hall of Fame 340 prestige motiveret, en sektor i PMT giver max 120 point.

Så der er muligheder her:
  1. Lad Hall of Fame give 25% prestige af hvilken styrke der maximalt kan opnås i én sektor i den pågældende alder. (kan stadig motiveres for 50% pr bygning).
  2. Ændr bonus på Hall of Fame til noget der ikke har direkte indflydelse på klanrangering. Det kunne f.eks. være angrebsbonus, forge points (ikke rigtigt), hurtigere trænings tid af tropper (de motiveres til at yde bedre for at komme i Hall of Fame) - find gerne på andet sjovt :)

Faktum er dog stadig at jeg synes spillet er seriøst ude på et skråplan, og hvis InnoGames fortsætter sådan her vil mange spillere hurtigt forsvinde - mange er allerede forsvundet pga beslutninger som ændring af diverse SB, manglende evne/lyst til at fixe åbenlyse fejl og mangler ved KvK osv.
Og jeg er helt sikkert i blandt dem, da de har ødelagt/er ved at ødelægge to af de største grunde til jeg stadig er her efter et år.

Anyway, jeg er vist ved at have skrevet nok nu, men jeg er vist også kommet af med mit budskab (håber jeg).

Og jeg håber lidt at vi kan få en debat ud af det her, da jeg forhåbentligt ikke er den eneste der sidder med disse bekymringer. Så kom gerne med jeres input :)

Mvh Zunny
 

DeletedUser924

Guest
Ja må gi Zunny 110% ret i hans indlæg.
Især Hall of Fame er meget ødelæggende for spillet & giver ingen grund/mening til at fortsætte kvk eventyret.
Håber innogames lytter denne gang, ellers er det et glimrende anledning til at hive stikket ud & nyde sommer solen:cool:
 

DeletedUser1097

Guest
Jeg er helt enig i dine bekymringer mht. KvK.

Som jeg ser det, kan Hall of Fame dog nemt gøres brugbar uden at den ødelægger spillet for andre;
Hvis pointene gik udelukkende til udregning af klanens niveau, og IKKE havde betydning for klanens prestigerangering, vil Hall of Fame give god mening, både for spillere i klaner som interesserer sig for KvK, og klaner der ikke interesserer sig for KvK. Samtidig, vil den ikke længere have direkte indflydelse på den del af KvK, som vi er nogen som syntes er enormt spændende, men som Hall of Fame med ét slag (muligvis) har ødelagt.
 

DeletedUser45

Guest
:mad:Hmm, Det er alså rigtig skidt læsning det Sunny skriver om, kan det virkelig være rigtig, ja det ser sådan ud, at kunne kæmpe den samme kamp igen og igen er noget af et hul i spillet, kunne ikke forstå at en med en lille hær, i mit nabolag, kunne være med i toppe af tårnene. Jeg vil håbe at foe for lukket de omtalte huller meget hurtig, ellers er jeg den der mister lysten til at forsætte med at spille i PvP og KvK

mvh. aaronsrod
 

DeletedUser

Guest
Jeg må også tilslutte mig til at være enig i hvert et ord Zunny skriver. Det påvirker helt sikkert min lyst til spillet at det nu i bund og grund handler om, hvem der har mest tid til at sidde og trykke "auto" på PvP PMT kortet og om at købe sig til en masse HoF.

Jeg har ikke været den spiller, som har brugt flest penge på dette spil, men har trods det altid følt, at jeg godt kunne konkurrere på lige plan, med de som gjorde. Jeg har kæmpet mig til hver en SB og point jeg har fået.
Vi er i mit nabolag ca 10 personer over 50k point. Jeg ligger tilfældigvis nr 1 med klart højest angrebsboost. Da jeg angriber alle, kan jeg lave ca. 350k point på toppen. Teoretisk set, burde jeg være den i nabolaget, som kan lave flest point; Seneste alder, kun 1 ven i top 10 + største angrebsboost. Hele bunden kan man lave ca 60-70k point på. Alligevel er jeg på under 1 dag, blevet overhalet med mere end 1 mio point i tårnet, mens jeg var ude at nyde solen og godt selskab. Jeg var på forhånd ca 0,5-1 mio point foran.
Det er ikke en kamp jeg kan tage op. Jeg kan ikke få min hverdag til at hænge sammen, hvis jeg skal sidde 24/7 og trykke auto + opgiv på PMT kortet. Og det er faktisk alligevel også meget mere kedeligt end det lyder. Det ødelægger fuldstændig det aspekt ved spillet, som har holdt mig her i næsten 1 år - nemlig kampene. Samtidig synes jeg det gør spillet meget mere til en sur pligt, end en sjov leg. :mad::mad::mad:
Jeg har i forvejen spildt alt for meget af min tid på auto+opgiv den her uge - alligevel ligger jeg nr 3 i PMT tårnet. DET skræmmer mig.

Jeg er meget utilfreds, og bliver det ikke fixet, så er jeg den, der finder noget andet at bruge min tid (og penge) på.
Jeg synes jeg har båret over med mange ting fra jeres side. I tog min angrebsboost, ødelagde hærstyringen og nægter generelt at lytte til gode råd - Og jeg sagde ingenting. Men nu må det altså være nok.

- Joule
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser560

Guest
Jeg er ganske enig med Zunny - men er samtidig ikke overrasket over, at InnoGames på alle mulige måder, forsøger at trække hver en krone ud af lommen på spillerene .. for InnoGames eksisterer ikke på "ikke betalende spillere" .. og iblandt kollegaer i branchen, bryster man sig med at være nr. 1 til at tjene penge på spillerne... overrasket .. næh !
 

DeletedUser

Guest
Tvivler sgu ærligt talt på at InnoGames lytter ... Spillet er en malkeko for dem og skævvridningen er helt bevidst. Man skal ikke kunne klare sig og ligge helt i front uden at bruge en røvfuld diamanter ...
Men ja, InnoGames har tabt småkagerne. Det gjorde de efter min mening allerede dengang de ødelagde SB'erne. Nu har de så også stampet godt og grundigt på de tabte småkager så de er helt sikre på at ingen gider at samle dem op igen ...
Det er jo sørgeligt det Zunny skriver, men det er jo en helt korrekt antagelse ...
 

DeletedUser655

Guest
Jeg er ganske enig med Zunny - men er samtidig ikke overrasket over, at InnoGames på alle mulige måder, forsøger at trække hver en krone ud af lommen på spillerene .. for InnoGames eksisterer ikke på "ikke betalende spillere" .. og iblandt kollegaer i branchen, bryster man sig med at være nr. 1 til at tjene penge på spillerne... overrasket .. næh !

:D:D


Anyway - tak for opbakningen folkens, det viser bare at det virkeligt er et stort problem.

Men, mange af jer giver kun udtryk for at være enig i KvK delen - betyder det at i synes PvP delen er acceptabelt?
 

Orca

Medlem
Jeg kender et tilfælde, hvor to der har forladt min klan, for at gå i en soveklan, nu er kommet op i Prestigen og har overgået klaner der rent faktik kæmper i KvK provinserne uden at have taget en eneste kamp. De har intet ønske om at deltage i KvK i denne klan, men spiller med i fodboldturneringen. Det virker synes ikke at være helt fair overfor klaner, der kæmper KvK og ofret fremgang på denne bekostning. Det vil så igen betyde at flere giver op og stopper med at spille, er jeg bange for.

Jeg har altid synes at det her var et spil som var værd at bruge lidt tid på, men nu udvikler det sig mere og mere som et Facebook spil, hvor alle skal være med uanset om de har sætter sig ind i spillet eller ej. Det er Inklusion 6.0, men så ikke længere et spil som giver mig de udfordringer som det ligesom lægger op til :s
 

DeletedUser1423

Guest
Jeg har spillet i over et år, stået igennem meget, lagt alt for mange penge og fritid i spillet og fundet mig i mange af de tvivlsomme rebalanceringer, som der er kommet til spillet. Men for første gang føler jeg mig nødsaget til at tilmelde mig forum og give mit besyv med.
For Hall of Fames er intet mindre end en forrykt tilføjelse til spillet. Den ødelægger alt det, som vores klaner har kæmpet for i de seneste måneder i KvK.
KvK var krævende, der skulle bruges bunkevis af varer, tid, tilpasning af byer i klanen, koordineres, kæmpes, skiftes forsvar, lægges strategier, forhandles med andre klaner osv. Virkelig krævende at opnå prestige, men det var det, der gjorde det sjovt, udfordrende og fængslende. Der var virkelig prestige i at have meget prestige, for alle vidste, hvor meget det krævede at ligge øverst i KvK. Der var en belønning for indsatsen.

Nu kommer Hall of Fames så og giver absurd meget prestige i forhold til sektorer på KvK-kortene. Så alt vores arbejde med KvK på kortene er så godt som spildt. Som Zunny nævner, har vores klan på blot to dage opnået 50% mere prestige alene med brug af Hall of Fames. Ikke fordi vi generelt kan lide bygningen (hader det, den står for), men fordi vi ønsker fortsat at ligge nr. 1 i KvK efter vores enorme indsats.
KvK er nu forvandlet til 'Kontanter vinder Kampen'. Køb nogle diamanter, vær lidt heldig i lotteriet med Hall of Fames, og jeres klan kan blive nummer et i KvK uden reelt at arbejde for det.
Det giver ingen mening?!?! Det er så demotiverende for alle spillere, der har dyrket KvK seriøst. Forstår godt, at mange spillere overveje at stoppe. KvK er ødelagt, selv om InnoGames var advaret om Hall of Fames af spillerne på Beta-serveren.

Med hensyn til PMT-fejlen med mulighed for uendeligt mange kampe er jeg ikke selv ramt endnu. Men glæder mig da ikke til at kæmpe i PMT-tårnet, hvis det ikke længere handler om at have krigerevner, men blot handler om flest gange at trykke på kamp, auto, opgiv, kamp, auto, opgiv osv. Så er det ikke sejt at vinde tårnet, så er det nærmere sørgeligt.

Tag jer sammen InnoGames, prøv selv at spille spillet og gør jer erfaringer - eller lyt i det mindste til de flittige, dygtige spillere på Beta-serveren, som altid forudser problemerne for jer! Stakkels supportere, som altid skal rede trådene ud efter disse åbenlyse fejl.

Håber virkelig, at der bliver lyttet til spillerne denne gang og reageres hurtigt. Der er trods alt grænser for, hvad vi kan finde os i.
 
det mest vanvittige med Hall of Fame, er jo, at der kan bygges flere af samme spiller vi har en som indtil videre har fået 6 stk., gad vide hvor mange vedkommende kommer op på inden denne event er ovre? 15-20 stk?.

Problemet i PvP, med at trække sig efter første kamp og modtage points herfra, kunne meget nemt løses (i hvert fald delvis), ved at indføre karensperiode på 24 timer for samme sektor kan angribes igen, på samme måde som med naboerne.
 

DeletedUser

Guest
Helt enig med de HoF-bygninger. Det er fuldstændig skævvridning af hele KvK-delen.
 

DeletedUser632

Guest
Har egentligt ikke tænkt over det før nu men som jer andre vil jeg ski give Zunny ret både mht HoF og ikke mindst pvp delen, den har jeg netop lige afprøvet da jeg var lidt skeptisk mht den med ak ak ak jo igen har Zunny ret og det forklar en del om hvorfor tårnet ser ud som det gør pt

Håbe stærkt at inno får det rette asap
 

DeletedUser12

Guest
På en søndag som denne er det ret svært at få ret meget af vide, men:

Beskrivelsen af HoF er at den kun giver styrke og ikke prestige eller begge dele. Dette er derfor meldt som en fejl og jeg vender tilbage når jeg ved mere.

Mht til Muligheden for uendelige kampe, så har det været oppe at vende, og vi er ved at analysere problemets omfang.
 

DeletedUser655

Guest
På en søndag som denne er det ret svært at få ret meget af vide, men:

Beskrivelsen af HoF er at den kun giver styrke og ikke prestige eller begge dele. Dette er derfor meldt som en fejl og jeg vender tilbage når jeg ved mere.

Mht til Muligheden for uendelige kampe, så har det været oppe at vende, og vi er ved at analysere problemets omfang.

Tak for svaret.

Men, jeg vil dog alligevel tillade mig at være lidt kritisk.
Er det nødvendigt at vide hvor udbredt problemet er? Bør det ikke være nok at vide at muligheden er der og så vurdere hvorvidt det bør være muligt eller ikke? :)

Og det er fint nok at melde det som en fejl - det er bestemt også påskønnet - men så vidt jeg er orienteret har begge problemer været kendt fra betaserveren i et stykke tid, og det undrer mig at de alligevel går Live. Og der skal tråde som disse til før der sker noget (hvis der overhovedet sker noget).

PS: Hvis det skulle lyde sådan, er det ikke dig jeg retter det her mod, på trods af du er den lokale repræsentant :)
 
Senest redigeret af en moderator:
Top