Har InnoGames helt tabt småkagerne? Et åbent klagebrev

DeletedUser

Guest
Tak for svaret.

Men, jeg vil dog alligevel tillade mig at være lidt kritisk.
Er det nødvendigt at vide hvor udbredt problemet er? Bør det ikke være nok at vide at muligheden er der og så vurdere hvorvidt det bør være muligt eller ikke? :)

Og det er fint nok at melde det som en fejl - det er bestemt også påskønnet - men så vidt jeg er orienteret har begge problemer været kendt fra betaserveren i et stykke tid, og det undrer mig at de alligevel går Live. Og der skal tråde som disse til før der sker noget (hvis der overhovedet sker noget).

PS: Hvis det skulle lyde sådan, er det ikke dig jeg retter det her mod, på trods af du er den lokale repræsentant :)

Tja, men der har jo også tidligere været situationer hvor der er blevet påtalt større fejl i spillet, men at de alligevel er blevet nedprioriteret til fordel for nyt indhold fordi man fandt det vigtigere at tilføje flere nye ting til spillet. Det er jo det samme igen her, man finder det vigtigere at få presset noget igennem - færdigt eller ej - end at lytte til de tilbagemeldinger der kommer og så bruge den tid der skal til for at rette fejlene og tage stilling til de problemstillinger der kan opstå. Synes at det bliver mere og mere udpræget at InnoGames egentlig er ligegyldige med trofaste spillere, men blot går efter at opretholde en given spillermasse som kan generere nogle diamantkøb og så er det ellers lige meget med hvor mange af de gamle spillere der smutter i utilfredshed ... Der er jo også stadig et hængeparti efter at vores storslåede bygninger blev "voldtaget" og særligt problematikken omkring den uforholdsmæssige styrke som bavnerne nu fik blev påtalt, men alt kritik heraf blev jo bare manet i jorden og folk blev holdt hen med at der kom en (vattet) kompensation senere ... meget senere åbenbart, for vi har da stadig ikke hørt noget om hvornår det vil ske!
 

DeletedUser655

Guest
Det er endnu en ting som InnoGames bør lære, en ting som større udviklere har vidst længe, man skal ikke annoncere ting før de er klar - for så sker det netop at folk begynder at brokke sig over det ikke kommer.
 

DeletedUser

Guest
Det er endnu en ting som InnoGames bør lære, en ting som større udviklere har vidst længe, man skal ikke annoncere ting før de er klar - for så sker det netop at folk begynder at brokke sig over det ikke kommer.

Tja, tror at annonceringen af den vattede kompensation lidt var en "pisse i bukserne for at holde sig varm" løsning ... man blev haglet ned med kritik over "voldtægten" af de storslåede bygninger og regnede med at man kunne lægge en dæmper på det ved at love et plaster på såret ... det virkede jo så bare ikke helt da folk ikke lod sig stille tilfreds med det bette plaster og så fik de faktisk mere skyts til kritikken da man blot blev ved med at love kompensation og hele tiden skød det foran sig med en ukendt tidshorrisont ...
 

DeletedUser785

Guest
Jeg er helt enig.

Ærgerligt at KvK også skal afgøres at diamanter(=Penge)
men som flere også nævner, så er det meget kendetegnende for Inno...
 

DeletedUser12

Guest
Ok en update mht HoF:

1. rangeringen af klanerne er til for at vise hvor godt klanerne klarer sig på KvK kortet + bonus for klan niveau. Intet andet.
2. HoF vil blive ændret forhåbentlig med næste version, men det er ikke sikkert de kan nå det og teste det inden 1.29 kommer ud. Der vil ikke komme et hotfix, da der er for stor risiko for at det skader mere end det gavner. Eftersom det prestige de giver ikke er permanent, så vil deres indvirkning på ranglisterne være midlertidig og vi må derfor lige klare os med det i 2-4 uger. Der er ingen skade sket på den lange bane.
3. Værdierne i hvor meget styrke HoF giver vil også blive ændret. Se mere når den næste opdateringsliste bliver annonceret.
 

DeletedUser655

Guest
Så de ikke bare ændrer hvordan HoF virker, men også hvor meget den giver?

Så er det bare at håbe de ikke ændrer den så meget at den bliver helt ubrugelig :) Så får i nok nogle utilfredse kunder ;)

Mht uendelige kampe, som du kalder dem.

På nuværende tidspunkt i PMT tårnet, er der en spiller der har rundet 800 kampe - uanset omfanget af problemet, kan det vel ikke være rigtigt at det er i nærheden af at være acceptabelt?
 
Senest redigeret af en moderator:

DeletedUser

Guest
På en søndag som denne er det ret svært at få ret meget af vide, men:

Beskrivelsen af HoF er at den kun giver styrke og ikke prestige eller begge dele. Dette er derfor meldt som en fejl og jeg vender tilbage når jeg ved mere.

Mht til Muligheden for uendelige kampe, så har det været oppe at vende, og vi er ved at analysere problemets omfang.

Mht HoF, så er den paradoksale situation nu på Brisgard, at nr.1 (Nirvana) henter 5.900 på HoF og kun 5.157 på KvK. En fordobling på bare 2-3 dage. Hvad vil det ikke ende med, når eventen er afsluttet?
.
Ser ABSOLUT intet incitament til at bruge mere krudt på KvK - det er fuldstændigt smadret.
Godt gået Inno.
.
Skulle det fantastiske ske, at det bliver rettet, går jeg ud fra der rettes fra dag 1, så point-beregning bliver retvisende også i forhold til niveau-beregning.
 

DeletedUser655

Guest
Jordening:
Som HoF virker nu bliver de medtaget i den daglige beregening, HVIS de høstes. Hvis de ikke høstes, vil det altså være som om de ikke er der. Og dette tjekkes hver dag.

Så ændringen kommer formodentligt til at betyde at de ikke længere tages med i den daglige beregning, og Nirvana vil således kun få 5.157 +- ændringer i sektorer til den tid :)
 

DeletedUser12

Guest
Mht HoF, så er den paradoksale situation nu på Brisgard, at nr.1 (Nirvana) henter 5.900 på HoF og kun 5.157 på KvK. En fordobling på bare 2-3 dage. Hvad vil det ikke ende med, når eventen er afsluttet?
.
Ser ABSOLUT intet incitament til at bruge mere krudt på KvK - det er fuldstændigt smadret.
Godt gået Inno.
.
Skulle det fantastiske ske, at det bliver rettet, går jeg ud fra der rettes fra dag 1, så point-beregning bliver retvisende også i forhold til niveau-beregning.

De 5900 vil blive fjernet fra dem da de ikke længere er med i beregningen når fejlen er rettet.
 

DeletedUser655

Guest
Det er vel fra viden om hvor mange point de har fra sektorer (og det ikke har ændret sig siden starten), så er det simpel matematik (nuværende prestige minus gammel prestige = prestige fra HoF)

---

Der er kommet en annoncering på de engelske forums:
kranz Hall of Fame Update.
Dear Players,

Currently Hall of Fame (a FoE Soccer Cup building) is contributing to both Power and Prestige. This is not intended behaviour . HoF should only increase Power (and thus help levelling up your guild), as Prestige is meant to reflect your activity in GvG, not the number of HoFs in guild members’ cities. Guilds are ranked by Prestige, not by their level, therefore the problem is currently influencing guilds’ ranking. This will be changed in one of the upcoming updates (1.29 or 1.30).
On the first day after the update day, guilds will lose all the Prestige provided by HoFs and the daily ranking will be back in its normal state.

Additionally, we have decided to change values of Power being produced by Hall of Fame (this change will go live with 1.29). Below we present old and new values:

Age - old/new
SA - 0/0
BA - 4/4
IA - 8/6
EMA - 16/10
HMA - 32/22
LMA - 45/27
CA - 55/35
InA - 70/45
PE - 100/70
ME - 135/90
PME - 170/110

We are aware that this problem could have caused some confusion. We will solve it as soon as possible.

Best Regards,
Your Forge of Empires Team

Så mangler vi kun en løsning på det med de uendelige point.
 

DeletedUser1426

Guest
Så lykkes det at tage den sidste glæde ved spillet. Efter at have brugt rigtig meget tid på kvk, og tænkt mange strategiske tanker, kommer HOF og smadrer det hele. Føler mig sq lidt til grin, og overvejer helt at droppe spillet.
 

DeletedUser1426

Guest
Må give Jordening fuldstændig ret. Nu har vi i K&Q og Musketeerne (Jordening) brugt flere måneder på at slås om 1. pladsen på Bisgård, og på bare et par dage har alt det arbejde været spildt pga. Hof, det er jo latterligt.
 

DeletedUser632

Guest
Må give Jordening fuldstændig ret. Nu har vi i K&Q og Musketeerne (Jordening) brugt flere måneder på at slås om 1. pladsen på Bisgård, og på bare et par dage har alt det arbejde været spildt pga. Hof, det er jo latterligt.

Nu kan man vel med rette grine lidt af din udmelding tommy, det var så vidt jeg husker K&Q der startede med små fikse satelit klaner bare for at "drille" de andre klaner eller som en af dine kumpaner skrev så var det også er sikker måde at holde de "andre" væk på
Nu er i så slået af en fejl i spillet og straks beklager du dig :)) Det er da dejligt at du så ved at fejlen bliver rette men det gris og de vare i har kostet andre klaner med jeres lille svinenummer kommer ikke igen vel ven :))
 

DeletedUser1426

Guest
Til det kan jeg så tilføje at jeg ikke er en del af ledelsen, og at jeg var med til at få det stoppet, da man i fodbold vm's tegn godt kan kalde det lidt usportslig :)
 

DeletedUser12

Guest
Må give Jordening fuldstændig ret. Nu har vi i K&Q og Musketeerne (Jordening) brugt flere måneder på at slås om 1. pladsen på Bisgård, og på bare et par dage har alt det arbejde været spildt pga. Hof, det er jo latterligt.

Som allerede nævnt bliver HoF prestigen fjernet med en af de næsmesteopdateringer. Forhåbentlig allerede den næste så ranglisterne igen viser hvordan klanerne klarer sig i forhold til hinanden i KvK.

Dertil kommer denne tilpasning af styrken der ligges til klanniveauet:

Tidsalder - Gammel/ny
BA - 4/4
JA - 8/6
TMA - 16/10
HMA - 32/22
SMA - 45/27
KT - 55/35
IT - 70/45
DPÆ - 100/70
DMÆ - 135/90
DPT - 170/110
 

DeletedUser531

Guest
De 5900 vil blive fjernet fra dem da de ikke længere er med i beregningen når fejlen er rettet.

Skolehaven, du skriver tidligere at den prestige som HOF ikke ikke er permanent?! Venligst be- eller afkræft. Hvis det ikke er tilfældet vil jeg gerne gøre opmærksom på købeloven i DK samt lovene om markedsføring og konsekvenserne heraf. Fratages Nirvana så meget som et prestigepoint forventer jeg at FOE tilbagebetaler den sum jeg har brugt på spillet siden Fodbold eventen startede.
 

DeletedUser

Guest
Som allerede nævnt bliver HoF prestigen fjernet med en af de næsmesteopdateringer. Forhåbentlig allerede den næste så ranglisterne igen viser hvordan klanerne klarer sig i forhold til hinanden i KvK.

Dertil kommer denne tilpasning af styrken der ligges til klanniveauet:

Tidsalder - Gammel/ny
BA - 4/4
JA - 8/6
TMA - 16/10
HMA - 32/22
SMA - 45/27
KT - 55/35
IT - 70/45
DPÆ - 100/70
DMÆ - 135/90
DPT - 170/110


Næh, og for en gangs skyld lige en lille justering efter at noget er blevet implementeret i spillet og tænk sig det er en nedjustering ... seriøst, hvornår lærer den udviklingsafdeling at balancere tingene mens de kører i beta og at det er snothamrende dumt at man sætter værdierne sådan at der faktisk altid bliver nedjusteret efterfølgende? Hvornår går det op for dem at folk føler sig røvrendt når de køber noget (uanset hvor udskældt det måtte være, men mange køber det jo så fordi det er en nødvendighed for ikke at blive bagud) og man så bagefter nedskriver værdien af dette?
 
Top