Har InnoGames helt tabt småkagerne? Et åbent klagebrev

DeletedUser655

Guest
Skolehaven, du skriver tidligere at den prestige som HOF ikke ikke er permanent?! Venligst be- eller afkræft. Hvis det ikke er tilfældet vil jeg gerne gøre opmærksom på købeloven i DK samt lovene om markedsføring og konsekvenserne heraf. Fratages Nirvana så meget som et prestigepoint forventer jeg at FOE tilbagebetaler den sum jeg har brugt på spillet siden Fodbold eventen startede.

Eftersom der i bygningens beskrivelse står den giver styrke og IKKE prestige, har du altså fået mere end du har "betalt for", og som sådan er du ikke berettiget til nogen som helst refundering.

Naturligvis er prestigen ikke permanent, da HoF pt betragtes som en sektor - og hvis den ikke længere giver prestige, vil det altså være som at i har mistet sektorer. Skal mistede sektorer også regnes med?
 

DeletedUser12

Guest
Jeg har nu fået bekræftet at prestige fejlen bliver rettet med 1.29.
 

DeletedUser443

Guest
Eftersom der i bygningens beskrivelse står den giver styrke og IKKE prestige, har du altså fået mere end du har "betalt for", og som sådan er du ikke berettiget til nogen som helst refundering.

Naturligvis er prestigen ikke permanent, da HoF pt betragtes som en sektor - og hvis den ikke længere giver prestige, vil det altså være som at i har mistet sektorer. Skal mistede sektorer også regnes med?

Lad mig starte med at erklære mig enig med Zunny i hans oprindelige skriv i alle punkter, der vedrøre selve spillet.

Men det er simpelthen bare ikke korrekt, at fordi der er en beskrivelse af et produkt, der ikke beskriver produktes fulde kapacitet, så skulle Ennogames være fritaget for erstatning, såfremt de ændre produktets formåen. Der ligge en række domme, som vil kunne bruges som refference til en evt. kommende sag omkring et krav om erstatning for køb eller forsøg på køb af HoF.

At produktet er bedre end oprindeligt beskrevet giver ikke fritagelse for erstatning. En skærpende grund er, at Ennogames opererer med Beta-verdener for at teste deres produkter - og her har de tydeligvis, på trods af henvendelser fra deres testere "spillere" - valgt at introducere HoF som den var kendt i Beta. Dette har helt sikkert medført, at en masse spillere har valgt at bruge penge - diamanter - udlukkende for at erhverve sig så mange HoF's som muligt. Ændre Ennogames i de features HoF havde/har ved introduktionen i ikke-beta verdener, gør de sig skyldige i at sælge et produkt under falske forudsætninger og i ond tro - det gør dem erstatningsansvarlige.

/Z
 

DeletedUser655

Guest
Lad mig starte med at erklære mig enig med Zunny i hans oprindelige skriv i alle punkter, der vedrøre selve spillet.

Men det er simpelthen bare ikke korrekt, at fordi der er en beskrivelse af et produkt, der ikke beskriver produktes fulde kapacitet, så skulle Ennogames være fritaget for erstatning, såfremt de ændre produktets formåen. Der ligge en række domme, som vil kunne bruges som refference til en evt. kommende sag omkring et krav om erstatning for køb eller forsøg på køb af HoF.

At produktet er bedre end oprindeligt beskrevet giver ikke fritagelse for erstatning. En skærpende grund er, at Ennogames opererer med Beta-verdener for at teste deres produkter - og her har de tydeligvis, på trods af henvendelser fra deres testere "spillere" - valgt at introducere HoF som den var kendt i Beta. Dette har helt sikkert medført, at en masse spillere har valgt at bruge penge - diamanter - udlukkende for at erhverve sig så mange HoF's som muligt. Ændre Ennogames i de features HoF havde/har ved introduktionen i ikke-beta verdener, gør de sig skyldige i at sælge et produkt under falske forudsætninger og i ond tro - det gør dem erstatningsansvarlige.

/Z

Hmm, lader til jeg tog fejl. Beklager jeg delte falsk information. :)
 

DeletedUser655

Guest
Status i vores PMT tårn på nuværende tidspunkt:

l6KaYm7.jpg


40 millioner point i tårnet. Er det nok til at vise problemet omfang?
 

DeletedUser12

Guest
Der arbejdes pt på en løsning på dette problem også. Det er dog af lidt mere avanceret karakter så jeg kan ikke sige noget om hvornår det bliver ændret
 

DeletedUser

Guest
Der arbejdes pt på en løsning på dette problem også. Det er dog af lidt mere avanceret karakter så jeg kan ikke sige noget om hvornår det bliver ændret

Når det så engang bliver rettet, hvad så med de rangliste point som man har optjent på at vinde alle de kampe, bliver de frataget folk igen? Og hvordan med alle de medaljer som folk vinder ved at udnytte fejlen?


Og hvordan mht. Hall of Fame, I siger at man mister den styrke igen, men indebærer det så også at klanerne ryger tilbage i niveau igen fordi de ekstra point de har fået fra HoF i forbindelse med den daglige udregning bliver modregnet i den styrke der ligger til grund for klanernes niveau?
 

DeletedUser655

Guest
Beast: mht HoF

Lad os sige du har 1000 styrke fra sektorer og du er på level 0 (for at gøre det simpelt). Derudover har du nogle HoF der samlet giver dig 1000 styrke og prestige.

Dvs du har 2000 styrke som virker mod din klans niveau. Din daglige prestige er nu 2000. Det er det du ser på ranglisten.

Efter ændringen:
Stadig 1000 styrke fra sektorer og 1000 styrke fra HoF.
Du har stadig 2000 styrke som virker mod din klans niveau. Din daglige prestige er nu 1000.

Man mister ikke noget, man få bare mindre fremover.
 

DeletedUser12

Guest
Når det så engang bliver rettet, hvad så med de rangliste point som man har optjent på at vinde alle de kampe, bliver de frataget folk igen? Og hvordan med alle de medaljer som folk vinder ved at udnytte fejlen?


Og hvordan mht. Hall of Fame, I siger at man mister den styrke igen, men indebærer det så også at klanerne ryger tilbage i niveau igen fordi de ekstra point de har fået fra HoF i forbindelse med den daglige udregning bliver modregnet i den styrke der ligger til grund for klanernes niveau?

På det første må jeg være dig svar skyldig. Jeg ved det ikke.

Mht det andet, så er de ændrede styrkeværdier ikke med tilbagevirkende kraft. Så klanerne beholder deres niveauer. Det er kun prestigen der fjernes helt. Dette vil naturligvis kunne ses i ranglisterne.
 

DeletedUser

Guest
På det første må jeg være dig svar skyldig. Jeg ved det ikke.

Mht det andet, så er de ændrede styrkeværdier ikke med tilbagevirkende kraft. Så klanerne beholder deres niveauer. Det er kun prestigen der fjernes helt. Dette vil naturligvis kunne ses i ranglisterne.

Det synes jeg sgu er for dårligt for så har de klaner der udnytter det jo fået en blivende fordel eftersom de er kommet flere niveauer foran og dermed bliver sværere for andre at nå pga. de ekstra fordele som de får i takt med at de stiger i niveau ... men så kan det jo være at vi andre også bare skal begynde at "snyde" og udnytte de mange fejl - det er vi jo næsten nødt til hvis vi ikke vil køres helt bagud ...

Det undrer mig virkelig også at man har så travlt med at implementere noget der er så smækfyldt med fejl, særligt de fejl som brugerne på betaserverne i stort omfang har omtalt ...
 

DeletedUser12

Guest
Det er ikke normal kutyme at ændre i balanceringer bagud rettet. Det vil kun ske i meget sjældne tilfælde.
 

DeletedUser

Guest
Det er ikke normal kutyme at ændre i balanceringer bagud rettet. Det vil kun ske i meget sjældne tilfælde.

Nu er der jo ikke tale om balanceringer, men fejl som burde være fanget inden det blev frigivet - særligt med tanke på at der skulle være kommet mange henvendelser om disse fejl fra spillerne på betaserverne ...
 

DeletedUser443

Guest
Mht. HoF kan man vel ikke beskylde nogen klaner for at have udnyttet noget som helst. Vi har kendt virkningen fra Beta-serveren (et test-miljø), der har været henvendelser fra spillere til Ennogames omkring de problemstillinger, som nu også nævnes her, alligevel valgte Ennogames at introducere HoF som vi kender den nu.

Jeg er lidt splittet i denne diskution, da jeg godt forstår nogle af de synspunkter de "slagne" klaner fremlægger - på den anden side kendte vi HoF's features og virkemåde og derfor har alle klaner haft mulighed for at erhverve sig HoF's - og nu "piver" de så fordi det måske ikke er lykkedes dem, at overbevise deres enkelte medlemmer om vigtigheden af at have mange HoF's for klanen.

Det her kan hurtigt blive til flere diskutioner i én og vi kan komme til at løbe i alle mulige retninger på én gang ?

Som tidligere nævnt er jeg meget enig med Zunny, hvis skriv jeg synes er både velformuleret, konstruktivt og tilbyder alternative løsninger på de mange uhensigtsmæssigheder der er i spillet. De bifalder jeg.

På den anden side står vi i en situation, hvor nogle klaner/spillere har vurderet vigtigheden af HoF's med de virkninger som Ennogames, efter test i Beta, har valgt at introducere og sælge. De har nu måske brugt RL-money, diamanter, brugt strategier i fodboldeventen som efter en evt. nedskrivning af Hof's features, kan vise sig at have været spildte m.v. - og nu skal de så straffes for at have handlet efter det Ennogames har valgt skulle være en del af spillet.

Uanset hvad resultatet bliver af denne /disse diskutioner, står Ennogames tilbage med en gruppe af utilfredse kunder - og jeg håber at vi kan undgå, at ellers loyale spillere skal til at føre egentlige retsager mod Ennogames. Hvis Ennogames vælger at gennemføre en "nedskrivning" af HoF's features - gør de sig skyldig i erstatningsansvar overfor mange spillere. Helt konkret kan det jo ses, hvem der har HoF - og de bør erstattes på en vis. Men også spillere uden HoF's kan have krav på erstatning, da de kan have satset spil på at opnår at erhverve sig HoF - hvilket de måske ikke ville have gjort, hvis HoF havde haft de nu evt. nye features, og derfor havde spillet anderledes og havde haft andre ting istedet - eksempelvis medaljer ... eller deres RL-money i lommen :)

Jeg vil anbefale Innogames at overveje hele situationen grundigt engang til - Der er forskel på at rette de uhensigtsmæssigheder i spillet, som Zunny beskriver i sit udmærkede klagebrev og så på at ændre features på en vare man har testet, intoduceret og solgt!

Hvis Ennogames alligevel vælger at gennemføre nedskrivningen af HoF's features - bør de nøje overveje hvordan de vil kompensere spillerne - og Ennogames bør komme med en ordentlig og generøs kompensation, der vil tilfredsstille spillerne. En kompensation til dem, der rent faktisk har opnået en fordel af HoF og en anden til de spillere (alle incl første gruppe), der måtte have spillet efter at få HoF og dermed brugt en ikke hensigtsmæssig strategi i god tro, da vi i modsat fald er nogle, der er indstillet på at "gå hele vejen". (håber ikke det bliver nødvendigt)
 
Vedr. PvP-tårnene, og angreb i POS-territorier for herefter at trække sig efter første angrebsbølge, så kan jeg altså ikke se at det skulle være svært at indføre samme karensperiode som er ved angreb på naboer (24 timer), før samme sektor kan angribes igen, så er problemet med 800 kampe om dagen da næsten klaret.
(jeg ved godt jeg har skrevet det tidligere, men synes ikke der er kommet nogen respons/afklaring på det endnu, og 20 mill kamppoint viser at det er et stort problem i tårnene)
 

DeletedUser655

Guest
Der er mange måder at løse det med sektorer på, og en karantæne periode er en af de bedre, så +1 herfra.
 

DeletedUser

Guest
Tillykke Inno.

I har ødelagt et spil, som jeg har nydt i næsten et år. I har forvandlet spillet fra "spil & vind" til "køb & vind".
Muligvis kan man forstå jeres tanke bag dette tiltag. Dog har jeg absolut ingen forståelse for, at i har nogen interesse i, at spillerne skal konkurrere om, hvem der har mest tid til at sidde og trykke auto+opgiv for at opnå point. 40 mio kamppoint i 1 tårn på 1 uge med 2-3000 kampe er jo komplet latterligt. Dertil har jeg kun én ting at sige:

Farvel Inno.
 

DeletedUser655

Guest
Har det helt på samme måde som Joule.

Jeg siger også farvel. Som spillet er nu er det helt til grin, og jeg finder noget andet at bruge min tid på.
 

DeletedUser12

Guest
Mht HoF er det blevet besluttet at der gives 1000 pokaler i kompensation pr. HoF til de spillere der købte disse før ændringen blev annonceret. For at få disse skal du højreklikke i spillet og klikke support og oprette en ticket/supportanmodning der. På forhånd tak for jeres forståelse.
 

DeletedUser1113

Guest
Mht HoF er det blevet besluttet at der gives 1000 pokaler i kompensation pr. HoF til de spillere der købte disse før ændringen blev annonceret. For at få disse skal du højreklikke i spillet og klikke support og oprette en ticket/supportanmodning der. På forhånd tak for jeres forståelse.

Kommer der en officiel besked ud om dette, eller er det kun de få som lige ser på forum som dermed får denne info?
 

DeletedUser809

Guest
Det er vist kun for dem, der læser med her..
Og med annoncering menes der åbenbart ikke den besked om opdateringen hvor ændringer står i, men der menes denne besked, som er skrevet inde i denne tråd - som aldrig er blevet annonceret... Utroligt at man forventer at alle spillere læser med overalt for at få alle informationer

Som allerede nævnt bliver HoF prestigen fjernet med en af de næsmesteopdateringer. Forhåbentlig allerede den næste så ranglisterne igen viser hvordan klanerne klarer sig i forhold til hinanden i KvK.

Dertil kommer denne tilpasning af styrken der ligges til klanniveauet:

Tidsalder - Gammel/ny
BA - 4/4
JA - 8/6
TMA - 16/10
HMA - 32/22
SMA - 45/27
KT - 55/35
IT - 70/45
DPÆ - 100/70
DMÆ - 135/90
DPT - 170/110
 
Top