Klanslagmarkerne 2021 Spørgsmål og feedback

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Diskuter de seneste ændringer til slagmarkerne her

GBG 2021 Banner.png

Kære konger og dronninger

Vi er glade for at kunne annoncere, at nogle vigtige opdateringer til Klanslagmarkerne nu er tilrådighed for jer! Med denne opdatering vil den inkludere et helt nyt kort, nye belønningsbygninger og en visning af Klanslagmarksligaerne i klanoversigten ! Derudover har vi også inkluderet nogle forbedringer af spiloplevelsen , som blev implementeret på baggrund af indsamlede forslag fra vores Spillersamfund. Vi kan ikke vente på, at I hopper ind og prøver dem!


Opdateringen til Klanslagmarkerne vil være tilrådighed fra den 8. december!
Nyt kort - Vandfaldsøgruppen

Combined Map.png



StartpladserDetaljer
  • spawn points.png
  • sekskantede provinser
  • 5-8 klaner
  • 61 provinser i alt
  • 3-6 naboprovinser.
Med sekskantede felter var vi i stand til at indsætte to nabofelter mere (i stedet for 4 tidligere), hvilket sikrer, at der er behov for mere strategi i forhold til at møde modstanderklaner!!

Det nye og det gamle kort skiftes ad og være verdensspecifikke, hvilket betyder, at hele din verden vil spille det samme kort på samme tid, og når sæsonen er slut, vil du skifte til det andet kort med den næste sæson.



Vigtig information - Med det nye kort vil der også være et andet sæt personlige belønninger som I kan modtaget efter kampe og forhandlinger!



Forbedrede provinsnavne

Vi har også justeret navnesystemet til kortet, så det nu er nemmere at koordinere angreb og vide, hvilken specifikke provins I gerne vil angibe.

Før denne opdatering blev hver provins identificeret med et bogstav og et tal. Bogstavet angiver retningen og sektoren (dvs. D er den sydvestlige sektor), og nummeret på den ring, provinsen er i (dvs. 1 er ring 1). Med denne opdatering har vi implementeret følgende:

Province Names.png
For at give jer mulighed for lettere at finde provinsen, har vi tilføjet et bogstav, der angiver provinsens position inden for sektoren og ringen.
Ny Belønnings bygning - Den Store Elefant

Det er ikke alt! Hvis det lykkes jer at gennemføre en vellykket kampagne på det nye Vandfalds ørige kort, kan du tjene dig selv fragmenter af udvælgelsessættet til bygningen 'Den Store Elefant'!

Eksklusivt til det nye vandfaldsøgruppe-kort er et nyt belønningssæt - Den Store Elefant!

Den Store Elefant er en 4x3 bygning, der kan opgraderes 8 niveauer. Efterhånden som I opgraderer den, vil I modtage forskellige bonusser, herunder: en møntproduktionsbonus, Forge Points samt varer til Klanlageret og en forøgelse af jeres klanstyrke! Til sidst, og vigtigst af alt, er der også en angrebsbonus til jeres angribende hære!

På dets ottende og sidste niveau vil I skulle lave et valg. Et valg som afspejler de mange forskellige roller elefanten har haft gennem tiderne. Vil I vælge at bruge jeres store elefant til kamp, handel eller støtte? Med disse tre forgrenede valg er beslutningen er helt I jeres hænder!


Elefantens majestætElefantbasarElefantkastel
R_SS_MultiAge_Battlegrounds3hRoyalty.png
R_SS_MultiAge_Battlegrounds3hBazaar.png
R_SS_MultiAge_Battlegrounds3hCitadel.png
Ufattelig rigdom venter dig med dette valg! Modtag en forbedret møntproduktionsbonus og flere Forge Points.Du er en handelsmand af natur og også en holdspiller! Modtag flere varer i din klans skatkammer!Glem de andre, det handler om angrebsbonus! Det er tid til at ride i kamp med den forøgede angrebsbonus til dine angribende hære. Du bliver ikke stoppet!
Vigtig bemærkning - Den store Elefant-belønningssættet er specifikt for det nye kort (Vandfaldsøgruppen), og vil ikke erstatte belønningssættet for det tidligere kort (Vulcanen). Derfor kan du stadig vinde belønnningssæt til Æresstatuen og Vejen til sejr på det forrige kort!

Ny kædebygningstilføjelse - Farvestrålende have

Alligevel er det ikke alt, I kan vinde fra en vellykket kampagne! Faktisk kan diamanter og platin liga deltagerne også vinde fragmenter af den farvestrålende have. Med nok fragmenter kan I konstruere en af tre mulige udseender til bygningen og styrke din store elefants produktion!

Kædebygningstilføjelse - Farvestrålende have (2x3)
D_SS_MultiAge_Battlegrounds4.png
D_SS_MultiAge_Battlegrounds4b.png
D_SS_MultiAge_Battlegrounds4c.png
Når tilsluttet :
  • Glædes Bonus
  • Forsvarsbonus for den angribende hær
  • 3 varer
  • 1 Forge Point
Vigtigt tip - Da dette er en kædebygning, skal den være forbundet med den store elefant for at modtage visse bonusser.


Ny visning af klanslagmarksligaerne i Klan-oversigten

For at hjælpe med at spore dine fremskridt i klanslagmarkerne – såvel som for at se din klans tidligere succeser – har vi opdateret klan-menuen til at inkludere en ny ranglistevisning! Dette kan findes i følgende:
Global Tab.png

New Rankings display.png
Dette inkluderer detaljer om, hvor mange gange din klan har vundet i en slagmark, samt mængden af klan liga-point.

Hvis du holder musemarkøren over (eller trykker) på klan slagmarksskærmen kan du se et pop op-vinduet, der viser din klans deltagelse (dvs. hvor mange slagmarker din klan har gennemført i deres respektive liga).

Vigtig information - Informationen i klan-profilmenuen vises kun, når din klan har fuldført minimumsantallet af handlinger (40 i alt). Points gives for at gennemføre kampe (1 point) og for vellykkede forhandlinger (2 point).


Forbedringer af spiloplevelsen

Ud over de opdateringer, vi allerede har nævnt, har vi også inkluderet et par (ofte efterspurgte) Forbedringer af spiloplevelsen, som vi har indsamlet fra vores spillerfællesskaber.


For det første har vi opdateret brugergrænsefladen for at inkludere flere detaljer om de enkelte sektorer. Du kan slå disse oplysninger til og fra ved at bruge følgende knap:



Toggle.png


Toggle view on.png
Når du har slået dette 'til', vil du nu have et display, der viser provinsnavnet (f.eks. A5B), samt antallet af samlede tilgængelige byggepladser.
Targeted and Ignored.png
Når den er slået 'til', vil denne visning også vise klan skjold, samt hvilke provinser der er 'Målrettet', og hvilke der er 'Ignoreret'.

Vigtigt tip - Selvom denne visning viser klanskjold, provinskoordinater samt 'Målrettede' og 'Ignorerede' provinser, er der også vigtig relevant information i den anden visning. Derfor er det værd at skifte mellem 'til' og 'fra'.
Det er ikke den eneste forbedring af spiloplevelsen, vi har inkluderet, i denne opdatering har vi forbedret slagmarks-logfilerne for at inkludere yderligere information:


Battleground Logs.png
Når en provins erobres af din klan, vil din klan modtage yderligere information om, hvilken spiller der tog den sidste handling for at erobre den. Det klan, som provinsen blev taget fra, vil og så blive vist (medmindre den ikke var ejet af en klan, i dette tilfælde vil kun navnet på provinsen og den erobrende spiller blive vist).

Som en yderligere opdatering til slagmarksloggen har vi også implementeret en 'indtrænger'-log, som viser spillere, der har taget en handling mod en 'Ignoreret' provins. Så din klan kan vide, hvem der ikke adlyder instruktionerne!

Vigtig information - Med hensyn til 'indtrænger'-loggen, vil den kun blive vist for egne klanmedlemmer og kun ved et individuelt klan-medlems første angreb på dagen på en 'indtrænger'-provins. Yderligere angreb i løbet af dagen på den samme provins vil ikke udløse logfiler. Et andet angreb den næste dag (på samme provins) vil dog udløse endnu en 'indtrænger' log.
Vi håber, du nyder vores opdatering til Klanslagmarkerne i 2021! Hvilke funktioner sætter jeg mest pris på? Fortæl os det ved at give feedback her!
Hvis du ikke allerede har gjort det, så tjek også vores release video for de nye funktioner!

Til sidst, hvis I ikke allerede har gjort det så bliv medlem af vores Facebook Grruppe! Det er det perfekte sted at lære mere om Forge, samt deltage i andre aktiviteter som f.eks. konkurrencer!

Med venlig hilsen
Jeres Forge of Empires-team
 

Bitte.

Medlem
syntes jeg kan se der er kommet forsyninger og mønter med som gevinster, det da noget af en forringelse :( ikke lige det der gør at man får mere lyst til slagmarkerne
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Tænker at nogle TA er glade for det og det kan måske lokke nogen i KS, hvis de her en event opgave med at skaffe mønter eller forsygninger
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Tænker kun at de ændrede gevinster gælder for Vandfalds kortet men at Vulkan kortet som vi vil have hver anden runde beholder de gamle gevinster
 

Jimse

Aktivt medlem
Vi har ikke fået løst problemet med det meget store forskel i styrke på de enkelte klaner, den store forskel gør det lidt kedeligt, Lidt ligesom Porto Rico mod Norge i kvindehåndbold
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Vi har ikke fået løst problemet med det meget store forskel i styrke på de enkelte klaner, den store forskel gør det lidt kedeligt, Lidt ligesom Porto Rico mod Norge i kvindehåndbold
Det er jeg ikke enig i, vi er 6 klaner på et Dia kort hvoraf 3 slås om midten og de 2 af de andre 3 har været godt omkring på kortet på alt i alt ser det ud til at fungere fint.
Det er også nemmere at finde kampe for de klan medlemmer der ikke har tid til at sidde på spring når noget åbner.
 

Jimse

Aktivt medlem
Ja og på C sidder vi og slette de BL vi erobre, for at få fordelt kampene indenfor klanen. Vi kunne tage hele kortet i løbet af nul komme fem hvis vi ville, men det vil samlet set give vores klan færre kampe, så det gør vi ikke. Der er stadig for mange små/svage klaner i diamantligaen i hvert fald på C
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Efterlad nogle BL'er til de svage klaner :)
Jeg må sige vi har haft den bedste KS længe, masser af aktivitet i midten, 4 ud af 6 klaner har været aktiv i midten, det er ret afbalanceret. Tror ikke nogen klaner har slettet BL'er
 

Jimse

Aktivt medlem
FrejaSP du forstår ikke problemet på C. Vi slette de BL vi overtager, for at fordele kampene mellem klanens medlemmer, Lader vi dem stå bliver der slet ikke noget til de andre klaner
 
Hvornår laver foe en ordentlig opdeling i KS? Flere små klaner er i dialiga, men kan slet ikke give de store klaner kampe. Det er blevet mega kedeligt og surt at se at flere dropper deres hovedby fremfor en anden server, da der slet ikke bliver noget kamp i KS pga så mange småklaner i KS.

Hensigten var vel at der var et flow i ks og en storklan ikke bare lukker et kort ned og slet ikke kan få kampe, fordi man er oppe imod klaner, som ikke er ret aktive eller tager kampe nok.

Jeg overvejer at droppe min hovedby, da det er 3-4 gange i træk, hvor vi slet ikke får de kampe og bygger pga små modstanderne....
Derudover er der forringelse af gevinster mht mønt og forsyninger. event bygninger giver rigeligt med mønt og forsyninger. hvad i alverden skal vi bruge det til....især store spillere. det tager 100år at købe fp for mønt
 
Efterlad nogle BL'er til de svage klaner :)
Jeg må sige vi har haft den bedste KS længe, masser af aktivitet i midten, 4 ud af 6 klaner har været aktiv i midten, det er ret afbalanceret. Tror ikke nogen klaner har slettet BL'er
Jo Freja, vi bliver desværre nød til at slette BL som vi overtager, for ellers lukker vi hele kortet pga at vi er oppe mod mindre klaner som slet ikke kan tage de samme kampe som os, der er en storklan med rigtig mange aktive spillere. Foe skal snart gøre noget for ellers dør spillet for mig på min hovedby
 

Bitte.

Medlem
Det jo så ikke kun i diamant nogen tager hele kortet, problemet er det samme i platin, når der lige er en fra dia der er rykket ned får andre ikke et ben til jorden, hvem gider at tage kampe når den sektor der er lige omkring vores hq bliver taget 4 timer efter man har knoklet med at tage den, ved den første sektore er der jo intet hjælp at hente
 

FrejaSP

Aktivt medlem
FrejaSP du forstår ikke problemet på C. Vi slette de BL vi overtager, for at fordele kampene mellem klanens medlemmer, Lader vi dem stå bliver der slet ikke noget til de andre klaner
Jeg tror ikke det er så forskelligt fra B. Vi har også en mega stærk klan. Jeg ved ikke hvordan det gik for dem på det nye kort men problemet vi havde var ikke mangel på kampe i den store klan eller i den klan der var heldig at bytte med dem, men faste bytteregler var et problem for de andre klaner da de konstant var låst. De er nu droppet.
Ved at droppe bytteaftalerne, giver det bedre muligheder for de andre klaner at finde sektorer der ikke er låst og det giver også mere glæde ved KS når de har mulighed for at lave et raid og få indtaget flere sektorer før de igen moder låste sektorer.
Hvad er forskellen på Fællesskabet og Elverne? Det er tydeligt at i har helt forskellig spillestil i KS
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Det jo så ikke kun i diamant nogen tager hele kortet, problemet er det samme i platin, når der lige er en fra dia der er rykket ned får andre ikke et ben til jorden, hvem gider at tage kampe når den sektor der er lige omkring vores hq bliver taget 4 timer efter man har knoklet med at tage den, ved den første sektore er der jo intet hjælp at hente

Hvis der er 2 klaner der bytter, er de nød til at holde de andre klaner ude af ring 2, ellers går der ged i bytteriet. Det gjorde det meget surt for de andre klaner da de ikke havde en chance for at slippe ud.
Hvis de store klaner dropper bytteaftalerne, så ser kortet helt anderledes ud hvor flere klaner skiftes til at angribe midten.
Nu var vi ikke sammen med Elverne i sidste runde og heller ikke i denne runde af Dia, men der var stor aktivitet på kortet i sidste runde og i denne runde, hvor 4 ud af 6 klaner allerede har været en tur inde i midten.

Generelt virker det som om glæden ved KS er tilbage efter at bytteaftalerne er droppet, ikke kun for de store klaner men også for dem der er på kort med dem
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Hvornår laver foe en ordentlig opdeling i KS? Flere små klaner er i dialiga, men kan slet ikke give de store klaner kampe. Det er blevet mega kedeligt og surt at se at flere dropper deres hovedby fremfor en anden server, da der slet ikke bliver noget kamp i KS pga så mange småklaner i KS.

Grunden til at flere dropper en by eller 2 er at FoE bliver mere og mere tidskrævende. Jeg tror max der skulle være 6 klaner på et kort i Dia Ligaen og måske max 7 i Platin. Uden bytte aftaler er der bedre plads til de mindre klaner men de mindre klaner må også arbejde på at få fyldt deres sektorer før det er for sent. Det nytter ikke at sætte sig ned med en kasse tudekiks og græde over hvor hårdt de har det. Det gælder om at få koordineret deres medlemmer og hvis de kar indtaget en sektor skal der handles inden låsen ryger på den. Her er det nye kort bedre, da der er flere muligheder omkring en sektor.

Hensigten var vel at der var et flow i ks og en storklan ikke bare lukker et kort ned og slet ikke kan få kampe, fordi man er oppe imod klaner, som ikke er ret aktive eller tager kampe nok.

Som jeg ser det så har problemer været at de lidt mindre klaner gav op på forhånd og undgik at få point så de ikke havnede på Dia >1000 kortet. Lige nu har vi 3 Dia kort på B og det betyder at der er en stor chance for at de største klaner ikke alle havner på samme kort.
Jeg har set klaner der plejer at give op være aktive i de sidste 2 runder og sektorerne står ikke længe uden lås men modsat før, så har drop af bytteaftalerne gjort at flere af de før inaktive klaner nu kæmper for en god placering og der er kampe til alle der gider.

Jeg overvejer at droppe min hovedby, da det er 3-4 gange i træk, hvor vi slet ikke får de kampe og bygger pga små modstanderne....
Derudover er der forringelse af gevinster mht mønt og forsyninger. event bygninger giver rigeligt med mønt og forsyninger. hvad i alverden skal vi bruge det til....især store spillere. det tager 100år at købe fp for mønt

Ja gevinsterne er anderledes fra vandfaldskortet, det gamle vulkan kort har stadigvæk de gamle gevinster. Om der er en forringelse er jeg ikke helt enig i. Især lavere tidsaldre har brug for mønt og forsyninger. Det er nu også handy at tage lidt KS kampe når en event kræver mønt eller forsyninger.

Jeg kunne godt lide at vide hvordan det fungere på A, D og E
 

Bitte.

Medlem
Freja prøv at spørge de mindre klaner om de syntes det er sjovt, kom ikke med at de tuder, hvorfor tror du de opgiver... spørg dem af i steder for at komme med de bare tuder. jeg har valgt at være i en lille klan for det virker bedst for mig, derfor har jeg stort set også opgivet at spille ks
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Der er klaner der kæmper selv om de er få og så er der klaner der tror de burde have lov til at have 2-3 sektorer i fred. Hvis de får lov til at have dem men ikke får lov til at brede sig mere, så får de ingen kamp efter de 2-3 sektorer. For at få kampe er de nød til at angribe nye sektorer og give op nogle gamle. Det gælder om at have en låst sektor at angribe fra. Hvis man ikke kan klare det, så er Platin måske bedre.
Selv det gamle kort fungere bedre når de store klaner dropper bytteaftalerne. Vi har kun en klan ud af 6 der ikke rigtigt er kommet i gang i denne runde, de har nok ikke opdaget at noget har ændret sig.
Bytteaftaler var grunden til at folk mistede lysten til KS. Jeg kan se forskellen på B, hvor vi prøver uden aftaler. Jeg ved ikke hvordan det ser ud på de andre serveres.
 

Bitte.

Medlem
Hvem siger de er interesseret i flere kampe det er ikke alle der gider tage så mange kampe, og hvad skulle der gå fra de store klaner for at lade de små beholde et par sektore også måske bytte en, mener jeg længere oppe har skrevet det samme er galt i platin, så det er ikke kun i diamant det kan være et problem... også er det emne uddebatteret fra min side der er alligevel ikke nogen forståelse i de store klaner, for ks fungere ikke med mindre klaner uden de er helt nede i guld eller sølv måske det også er der i vil have dem...
 
Top