Klanslagmarkerne 2021 Spørgsmål og feedback

FrejaSP

Aktivt medlem
Jeg kan godt forstå at små klaner gerne vil i Platin eller Dia men kan ikke se hvordan det skulle fungerer. Det ville ikke hjælpe at lave kort med ca samme antal klan medlemmer som i KE, Der ville stadigvæk give ubalance da mange store klaner næsten ikke er aktiv i KS.
Og ja, jeg tænker at Inno gerne vil have større klaner men kan ikke vide det.
 

Jimse

Aktivt medlem
Har tidligere foreslået, at antallet af klaner i de enkelte ligaer reduceres til 8 i diamant, 16 i platin, 32 i guld , 64 i sølv og resten i bronze, vi kan bare lade tælleren løbe, og så har vi de 8 stærkeste klaner, hvor der så er nedrykning og oprykning, lidt ligesom andre steder hvor der er forskellige niveauer for holdene.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Har tidligere foreslået, at antallet af klaner i de enkelte ligaer reduceres til 8 i diamant, 16 i platin, 32 i guld , 64 i sølv og resten i bronze, vi kan bare lade tælleren løbe, og så har vi de 8 stærkeste klaner, hvor der så er nedrykning og oprykning, lidt ligesom andre steder hvor der er forskellige niveauer for holdene.
Nu er Danmark et lille land. Jeg ved ikke hvor mange Dia klaner der er i de andre lande men på Beta er der 87 Dia klaner. Nu er Beta en underlig størrelse med mindre aktive medlemmer men alligevel 87 Dia klaner vs vores ca. 20 Dia klaner viser tydeligt at der kan være stor forskel i de forskellige lande.

Jeg tror heller ikke at det er en løsning, jeg ser gerne flere Dia klaner og at liga point loftet ændret flyttet til 1100 LP så de 2 i bunden på et kort med 8 klaner ikke røg direkte i platin fra det øverste kort.
Et max på 6 klaner på hver kort i Dia ligaen vil hjælpe da det giver lidt mere plads til hver klan, måske der skulle være mellem 4-6 klaner på et dia kort.
 
Senest redigeret:
Grunden til at flere dropper en by eller 2 er at FoE bliver mere og mere tidskrævende. Jeg tror max der skulle være 6 klaner på et kort i Dia Ligaen og måske max 7 i Platin. Uden bytte aftaler er der bedre plads til de mindre klaner men de mindre klaner må også arbejde på at få fyldt deres sektorer før det er for sent. Det nytter ikke at sætte sig ned med en kasse tudekiks og græde over hvor hårdt de har det. Det gælder om at få koordineret deres medlemmer og hvis de kar indtaget en sektor skal der handles inden låsen ryger på den. Her er det nye kort bedre, da der er flere muligheder omkring en sektor.



Som jeg ser det så har problemer været at de lidt mindre klaner gav op på forhånd og undgik at få point så de ikke havnede på Dia >1000 kortet. Lige nu har vi 3 Dia kort på B og det betyder at der er en stor chance for at de største klaner ikke alle havner på samme kort.
Jeg har set klaner der plejer at give op være aktive i de sidste 2 runder og sektorerne står ikke længe uden lås men modsat før, så har drop af bytteaftalerne gjort at flere af de før inaktive klaner nu kæmper for en god placering og der er kampe til alle der gider.



Ja gevinsterne er anderledes fra vandfaldskortet, det gamle vulkan kort har stadigvæk de gamle gevinster. Om der er en forringelse er jeg ikke helt enig i. Især lavere tidsaldre har brug for mønt og forsyninger. Det er nu også handy at tage lidt KS kampe når en event kræver mønt eller forsyninger.

Jeg kunne godt lide at vide hvordan det fungere på A, D og E
Vi har ingen bytteaftaler på C. Det er lige meget om det er det nye eller gamle kort, når der det er småklaner vi møder.

Forskellen på B og C er at elverne ligger i samme pulje med de større klaner såsom hullerne og jer Freja. FS på C møder kun småklaner som ikke er ret aktive. Lige nu er det faktisk sjældent at vi møder Reborn Rebels i KS. Jeg har mistet lysten på C, da det er møg kedeligt i KS, da vi ikke er oppe imod klaner med samme modstand som vi kan give
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Forskellen på B og C er også at Elverne bygger BL'er og lader dem stå til de fleste klaner hvor FS har valgt ikke at bygge og endda sletter BL'er de får.
Jeg spiller ikke mere på C men jeg kan godt se at de store klaner går i stykker men ved ikke hvorfor.
Hvordan fremtiden uden bytteaftaler ser ud på B er for tidligt at sige, det må ende i krig da jeg kan se et par klaner der gerne vil kæmpe om de første 3 placeringer.
 

Jimse

Aktivt medlem
FS lader BL stå på C, og nogle gange sletter vi dem for os selv, så vi kan fordele kampene, vi har endda bygget BL så de andre klaner kan overtage dem. Vi forsøger at skabe flere og fordelte kampe til os selv., men det er meget svært med mange svage og lidt aktive klaner.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Her kunne det have gjort en forskel hvis ligaerne var globale så der var flere store Dia klaner at matche med hinanden men der ville sikkert stadigvæk være mindre klaner der kom i klemme og ville prøve at undgå toppen af Dia ligaen.
Måske er der brug for et match mere ud over de 1000 LP, f.eks hvor mange gange de har vundet i Dia skulle give dem en større chance for at møde andre der har vundet i Dia. Det ville holde de små klaner i bunden af Dia ligaen men det ville måske give andre problemer da der jo også er vindere i laver Dia.
 

Jimse

Aktivt medlem
Netop, måske det var en ide at lave en "krondiamantliga" for de 8 klaner som har flest 1. pladser i diamant, og "krondiamant"
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Netop, måske det var en ide at lave en "krondiamantliga" for de 8 klaner som har flest 1. pladser i diamant, og "krondiamant"

Det lyder kedeligt hvis det altid er de samme 8 klaner presset sammen på et kort. Det er også svært at sætte et fast antal der er stor forskel på antal klaner på de mange verdener i så mange lande.

Jeg ville sige 10 klaner i denne nye top lige, fordelt på 2 kort med 5 klaner på hver så det ikke altid var de samme klaner imod hinanden og de skulle være tilfældigt fordelt på de 2 kort.

8 klaner på et Dia kort er bestemt ikke sjovt, hverken for de stærke eller de lidt svagere klaner.
 

Hyrde

Aktivt medlem
Hvad skulle være formålet med at have sektorer stående låst ? Det er jo ikke KvK, hvor der kun er en daglig opgradering - de små klaner får heller intet ud af det. Vil man spille KS, skal man kæmpe. Det er der gevinsterne ligger. Sektorer der sover, giver ingen gevinster til nogen.

På D er bytteaftaler også droppet og det fungerer glimrende med alle mod alle. Personligt synes jeg det er fedt at se det til tider mangefarvede kort vi ser. De fleste klaner vover pelsen og bevæger sig ud af. Man kan da godt ende ved flaget ind imellem, men ingen bliver låst inde eller forhindret i at komme ud. Kortet er frit og tigger om at blive brugt.
 

Hyrde

Aktivt medlem
Man skal bare lade være med at sætte cap på MMR - så bliver det de stærkeste klaner hver gang. Det aktuelle problem er et cap på 1000 og at man kan hoppe fra platin til diamant på en runde - ja egentligt i princippet over tid fra kobber til diamant uden at løsne et skud. MMR burde sammensættes af mere end placering, antal kampe taget bør også indgå på en eller anden måde.
 

Jimse

Aktivt medlem
Ved at sætte de 8 stærkeste klaner sammen, man kunne bare lade MMR løbe, så vil der være udskiftning da der altid er klaner som får minus. og endelig er kampe mellem de stærkeste aldrig kedelig. Nogle klaner styrkes med tiden og andre svækkes så over tid vil der være fin udskiftning
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Ved at sætte de 8 stærkeste klaner sammen, man kunne bare lade MMR løbe, så vil der være udskiftning da der altid er klaner som får minus. og endelig er kampe mellem de stærkeste aldrig kedelig. Nogle klaner styrkes med tiden og andre svækkes så over tid vil der være fin udskiftning
Et kort med 8 Dia klaner er meget hårdt for de mindre stærke, sikkert 4-5 af klanerne, da de har meget lidt plads i ring 3 og 4, de bliver næsten altid klemt og deres muligheder for at slippe ud er meget små. Med kun 5-6 klaner på et Dia kort er der bedre plads til hver enkel klan i ydre ringene og der er en større chance for at slippe ud hvis de har bredt sig lidt til siderne.
 

Hyrde

Aktivt medlem
Jeg er enig med dig Freja, 4-6 stærke klaner på et kort, vil give et mere dynamisk forløb.
Den allerbedste måde at undgå de inaktive på de stærkeste kort vil dog stadig - efter min mening - være, at MMR ikke kun dannes efter placering, men også efter antal kampe eller en anden aktivitetsmåler.
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Kan det ikke bare være en løsning at de måler hvor aktive klanerne er mht. kampe og antal spillere der deltager og så sætte sammen efter de parametre?
 

Jimse

Aktivt medlem
Jeg ser ingen grund til at der skal være 20 -30 diamantklaner. Hvis MMR ikke stoppede ved 1000 kunne de øverste klaner vel bare placeres i diamantligaen.
 

Hyrde

Aktivt medlem
Ja, men synes bare ikke man skal kunne bevæge sig op ad uden at kunne tage en eneste kamp, sådan som det er tilfældet med systemet, som det er nu. Har man taget 0 kampe, bør man også have 0 i MMR.
 

Knocks

Nyt medlem
Super lækkert med det nye kort. Så er KS skod at spille på to forskellige kort i det mindste. Hvorfor får vi ikke nogen tilbagemeldinger på alle de beskeder om at vi på C ikke bliver sat sammen med de stærkeste ? I fællesskabet på C har vi haft 2 spændende runder på gud ved hvor mange måneder. Det er da uhørt ringe at det er et år siden at de første problemer opstod omkring for mange klaner i dias ligaen og der er sket nul og niks. Så kom gerne med en tilbagemelding om der bliver arbejdet på at fixe så vi ved hvor vi står.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Jeg ved ikke hvad der går galt på C, men hvis Elverne farver hele kortet så er der da frit slag når det låser op igen og alle klanerne kan bevæge sig ind i mod midten og hvis kun 5-6 klaner, så vare det lidt inden deres naboer skaber problemer.
Ja de bliver nok sparket retur igen men nogen gange lykkes det at lukke en sektor så sent at man kan komme videre derfra senere.
Det må vel også gælde for FS på C, hvis de har indtaget hele kortet, er de forsvarsløse når det låser op og de andre klaner har åbent land
 

Knocks

Nyt medlem
Vi har ikke låst nogen klaner så de kan bare angribe løs. Den ene klan har taget 1 sektor siden imorges. 1 med to sektorer. 3 med 3 sektorer. Ingen af dem er længere end ring 3 endnu. Er det også sådan i er oppe imod hos Elverne eller møder i rent faktisk nogen der kan tage kampe ?
 
Top