Klanslagmarkerne 2021 Spørgsmål og feedback

FrejaSP

Aktivt medlem
Slet ikke, lige nu er sektorerne fordelt sådan; 16, 15, 6, 5, 3, 4, 2 og 3 Elverne har 16 og KFF 15
Med både KFF og Elverne på kortet er det svært for andre at komme til men vi prøver.
Inden for den næste time vil de fleste sektorer have fået nye ejere og da KFF og Elv angriber indefra har de flere byggepladser og vi andre bliver hurtigt nedslidt. Tænker der er for mange byggepladser i midten og for få i yder ringene.
Jeg så gerne at hver homebase startede med 2 bygge pladser i homebasen, så ville et være lidt nemmere når de var sendt hjem til start. På denne måde var de ikke gratis men en mulighed.
 
Senest redigeret:

Jimse

Aktivt medlem
Som tidligere sagt FrejaSP, du forstår ikke problematikken på C. Vi venter tålmodigt på at de andre klaner skal tage en sektor, og undlader at cutte dem, samtidig lader vi Bl stå. Men de andre klaner er meget langt fra FS aktivitetsniveau, og flere af dem sætter ikke selv BL. Vi kan tage hele korter, hvis vi ønskede det.
 

Knocks

Nyt medlem
Men det kunne være rart at vide om der bliver kigget på en løsning for de af os hvor KS ikke fungerer ? En ting er at være tålmodig, noget andet er at ikke vide om der overhovedet er nogen der bruger tid på at løse det
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Det er svært når problemerne ikke er de samme på alle servere, derfor vil jeg gerne vide hvordan det fungere på A, D og E
Det skulle gerne være en løsning der virker for alle.
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
De har jo fra start sagt at det skulle inddeles efter aktivitet og det er endnu ikke nået dertil at klanerne faktisk sættes sammen efter aktivitet. Hvad er problemet med at lave et system der ser på aktiviteten i klanerne om det så er antal kampe og/eller antal spillere der deltager.
Server C har i hvert fald haft underlige fordelinger længe, så om der ligger noget bag det eller andet vides ikke, men det ødelægger en stor del af spillet for en gruppe spillere
 

ditto6000

Aktivt medlem
De har jo fra start sagt at det skulle inddeles efter aktivitet og det er endnu ikke nået dertil at klanerne faktisk sættes sammen efter aktivitet. Hvad er problemet med at lave et system der ser på aktiviteten i klanerne om det så er antal kampe og/eller antal spillere der deltager.
Server C har i hvert fald haft underlige fordelinger længe, så om der ligger noget bag det eller andet vides ikke, men det ødelægger en stor del af spillet for en gruppe spillere

Så vidt jeg husker har der fra support hele tiden været sagt at det foregår ved en tilfældig fordeling mellem fx alle i diam gruppen helt tilbage til i foråret 2021 hvor der blev klaget over fordelingen var i udu så de samme mødte de samme hele tiden ud fra klan id og de endte med at få det rettet. I den forbindelse blev der fra flere foreslået at de burde kigge på antal kampe taget samme med ligapoint optjent og ikke hvor mange der er i klanerne eller hvor mange som tager del i KS eller ligapoint alene..

Har så vidt jeg husker ikke endnu set en ordentlig respons på om de vil tage antal kampe med i betragtning endnu andet end de ville kigge på KS fordelingen men måske der er noget jeg har overset.. :)
 
Senest redigeret:

PilgrimDK

Aktivt medlem
Inden KS blev lanceret og i starten var der jo meget snak om at det skulle tilpasses efter aktivitet, men jeg kan selvfølgelig ikke sige hvad de præcist har sigtet efter, men det fungerer stadig ikke ordenligt.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Jeg kan kun sige at på B har vi ikke problemer, der er så meget liv på vores Dia1 kort at det lagger helt i eftermiddag/aften timerne. 8 klaner, hvoraf 6 er meget aktive og kæmper det bedste de har lært og 2 klaner der mangler lidt kræfter til at slippe ud.

Jeg savner stadigvæk at høre hvordan det fungere på A, D og E da det åbenbart kun er C der har et problem med en stor klan og resten der ikke kan eller vil kæmpe
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Vi har 2-3 stærke klaner på C hvor der så er en del andre klaner der gir hvad de kan for at matche, men der er stadig forskel. Men er af problemerne er at vi ser ca. de samme klaner hele tiden og det er minimalt hvad nye klaner vi ser i det lange løb, så hvordan kan det kaldes tilfældighedsblanding hvis du møder ca. de samme runde efter runde? Hvor meget skifter klanerne pulje på B så i møder forskellige løbende?
 

ditto6000

Aktivt medlem
Jeg kan kun sige at på B har vi ikke problemer, der er så meget liv på vores Dia1 kort at det lagger helt i eftermiddag/aften timerne. 8 klaner, hvoraf 6 er meget aktive og kæmper det bedste de har lært og 2 klaner der mangler lidt kræfter til at slippe ud.

Jeg savner stadigvæk at høre hvordan det fungere på A, D og E da det åbenbart kun er C der har et problem med en stor klan og resten der ikke kan eller vil kæmpe
Synes svært at beskrive da kortene konstant forandre sig alt efter runde. Tænker det meget handler om hvor mange stærke spillere man har der er på 24//7 alle 11 dage igennem hvor nyt kort synes vanskeligere at komme ind på når 2 klaner samarbejder om ikke at lukke øvrige ind og de øvrige der egentligt gerne vil være med men hele tiden bankes tilbage til HQ og grundet stort set ingen BL ved udgang udmattes ret hurtigt og inden de rigtigt kommer i spil er de slået tilbage. Kan ikke huske den sidste runde på nyt kort . Sikkert tilfældigt men i min optik ret afgørende hvordan BL muligheder er fordelt om man skal kunne bryde igennem på et ellers lukket kort med bytte byt.

Kun på en server ser jeg i denne runde en jævn fordeling i diam gruppen hvor de fleste på forskellig vis er inde og tage andel af kortet og farven skifter hele tiden men da er vi så heller ikke i diam 1 gruppen - aner ikke hvordan den ser ud.

Tror ikke der er nogen endegyldig forklaring andet end antal af aktive spillere døgnet rundt meget forståeligt har en stor betydning og er der 2 klaner med den sammensætning eller en stærk klan som hjælper en mindre klan i overtag ved bytte byt kan de rydde kortet hvor jeg hører flere andre klaner fortælle at de oplever at det nye kort har gjort det lettere at udelukke andre klaner hvor argumenterne inden start fra INNO egentligt antydede det modsatte.

Er vel egentlig lige kedeligt om det mest ender i bytte byt for stort set alle parter.. Kan bakke op om de klaner med kraftigt overtag som lader øvrige klaner beholde en enkelt provins med mindst 2 BL som udgang om man er i gang med at rydde kortet eller bytte sig til det så der er mulighed for at flere kommer i spil hvis man som klan altså har den interesse at give lidt plads :)

Det ser jo ikke ud til at INNO lufter en bedre fordelingsnøgle som vel hænger sammen med som tidligere nævnt at Danmark er et lille land også i KS regi hvor de store lande med mange flere i diamant ligaen ikke møder de samme igen og igen og derfor ikke har samme problematik. Tænker ikke at KS fordelingen ændres kun for danmarksserverne..:
 
Senest redigeret:

FrejaSP

Aktivt medlem
Kun på en server ser jeg i denne runde en jævn fordeling i diam gruppen hvor de fleste på forskellig vis er inde og tage andel af kortet og farven skifter hele tiden men da er vi så heller ikke i diam 1 gruppen - aner ikke hvordan den ser ud.
Hvis vi snakker om B, så er der ingen bytte aftaler på Dia 1 kortet. 2 klaner slås om 1 pladsen, 4 klaner slås om 3-4 pladsen og 2 har har ikke rigtigt kræfter nok til at lege med.
På B lader de fleste BL'er stå i Dia ligaen, måske med få undtagelser. Jeg tror klanerne er enig om at prøve at undgå at bytte for at give alle en chance. At lade hver klan beholde en sektor ed BL'er er svært når det er alle imod alle. Her ville min ide med 2 byggepladser i HQ hjælpe da alle så ville have en bedre start hvis de har varer til at bygge.

Det ser jo ikke ud til at INNO lufter en bedre fordelingsnøgle som vel hænger sammen med som tidligere nævnt at Danmark er et lille land også i KS regi hvor de store lande med mange flere i diamant ligaen ikke møder de samme igen og igen og derfor ikke har samme problematik. Tænker ikke at KS fordelingen ændres kun for danmarksserverne..:

Nej her er vi blandt de små lande og så længe klanerne undgår bytte aftaler ser det ud til at fungere rimeligt på B. Jeg tror det er svært at fordele det anderledes.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Vi har 2-3 stærke klaner på C hvor der så er en del andre klaner der gir hvad de kan for at matche, men der er stadig forskel. Men er af problemerne er at vi ser ca. de samme klaner hele tiden og det er minimalt hvad nye klaner vi ser i det lange løb, så hvordan kan det kaldes tilfældighedsblanding hvis du møder ca. de samme runde efter runde? Hvor meget skifter klanerne pulje på B så i møder forskellige løbende?

Her ville det hjælpe med max 4-5 klaner på et Dia kort, det giver mere plads til hver enkelt klan og hvis der er f.eks 16 dia klaner kunne der være 4 kort, med 15 klaner i dia, ville der være 3 kort med 5 klaner på hver
 

Jimse

Aktivt medlem
@Freja jeg kan ikke forstå hvorfor du vil have færre klaner pr kort. Dit forslag om 15 klaner kan heller ikke gå, da vi på C er 20 - 22 klaner i diamant. Jeg ser som bekendt helst 8 stærke klaner (som der er plads til på kortet). Det vil give kamp, og gøre det meget vanskeligt at 2 klaner tager det hele, og bygger sektorer.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
@Freja jeg kan ikke forstå hvorfor du vil have færre klaner pr kort. Dit forslag om 15 klaner kan heller ikke gå, da vi på C er 20 - 22 klaner i diamant. Jeg ser som bekendt helst 8 stærke klaner (som der er plads til på kortet). Det vil give kamp, og gøre det meget vanskeligt at 2 klaner tager det hele, og bygger sektorer.
1. 20 klaner vil give 4 kort med 5 klaner, 22 klaner vil give 2 kort med 5 klaner og 4 med 4 klaner, det vil betyde at det ikke er de samme klaner hver gang.
Jeg ønsker ikke at slås på et kort med 8 stærke klaner, vi gør det i denne runde og det er for mange. Spillet lagger og det er for svært at komme til. Vi have flere runder med 6 klaner på et kort, det var meget bedre.
Ja 2 klaner kan tage det hele, hvis de arbejder sammen, men hvis det er alle imod alle, så fungerer det. De store klaner er nød til at droppe bytteriet.
 

PilgrimDK

Aktivt medlem
Nu er det jo ikke alle store klaner der kører byt, når vi endelig er to store klaner i samme pulje så kæmper vi mod hinanden uden at køre aftaler og så kan det godt fylde lidt og selvom der ikke skulle være byt i de forskellige runder så er der stadig det problem at vi ikke fordeles efter aktivitet så det er nærmest et kapløb med et tog mod en cykel (ingen kritik mod dem der forsøger) vi er ofte nødt til at gå under 50% eller mere af hvad vi kan for at det hele ikke går i stå og det gir et problem for os og et problem for de andre der ikke når at tá meget.
så længe klanerne ikke matches efter aktivitet så vil der altid være et problem med kortet.

Dit forslag med 5 klaner på kortet kan stadig ikkefungere hvis en klan tager det hele fordi de andre 4 ligger langt under i aktivitet. Hvis ikke der kan være et flow så falder det på et eller flere steder
 

tridian

Medlem
Det er utroligt at en liga består af så ulige klaner
bl.a. en klan med 57 medlemmer -
en klan med 27 -
en med 2 medlemmer -
 

-=DPP=-

Nyt medlem
Et spørgsmål:
varerne der bruges i KS er afhængig af medlemmerne i klanen, således kun varer fra de TA som medlemmerne er i skal bruges til bygninger.
Et medlem i Jern har en lille produktion af varer, mens en i Venus har en betydeligt større, dels på grund af spillets opbygning men også pga SB’er
og så til spørgsmålet…..er der taget hensyn til dette ?
Det synes umiddelbart ikke sådan, da der er en defakto fravælgelse af folk i lave TA i de klaner der satser på KS
 

ditto6000

Aktivt medlem
Et spørgsmål:
varerne der bruges i KS er afhængig af medlemmerne i klanen, således kun varer fra de TA som medlemmerne er i skal bruges til bygninger.
Et medlem i Jern har en lille produktion af varer, mens en i Venus har en betydeligt større, dels på grund af spillets opbygning men også pga SB’er
og så til spørgsmålet…..er der taget hensyn til dette ?
Det synes umiddelbart ikke sådan, da der er en defakto fravælgelse af folk i lave TA i de klaner der satser på KS
Samme spørgsmål og samme problematik vedr at aktive KS klaner fravælger lave TA grunden prisen på vare i KS ved medlemmer i lave TA er rejst ved support i maj 2020, hvor beskeden var at det var bevidst valg at det var så dyrt i vare for at få spillere til at rykke i tidsalder og videre fra fx JA og undgå stagnation i tidsalder.

De blev gjort bekendt med problemer omkring byer i lave TA blev afvist i aktive KS klaner som egentlig gerne vil have små spillere men ikke har "råd" til det på varefronten om forbruget i KS skal hænge sammen.

Pt opleves det billigst for vareforbruget i KS at samle så mange som muligt I enkelte tidsaldre fremfor lade spillere være i hvad TA de nu har lyst at være og blive i ...

Intet er sket på den front siden dialog hvor der i stedet ses flere klaner med tidsalder grænse for optagelse.

Blot et indspark herfra..
 
Senest redigeret:

-=DPP=-

Nyt medlem
Tak for info……det bekræfter min fornemmelse, og må være et valg udviklerne er beviste om.
faktum er at det gør det sværere for nye spillere at komme igang.
om dette fremmer lønsomheden tvivler jeg på…..det må være best for business at så mange som muligt kommer godt igang.
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Et spørgsmål:
varerne der bruges i KS er afhængig af medlemmerne i klanen, således kun varer fra de TA som medlemmerne er i skal bruges til bygninger.
Et medlem i Jern har en lille produktion af varer, mens en i Venus har en betydeligt større, dels på grund af spillets opbygning men også pga SB’er
og så til spørgsmålet…..er der taget hensyn til dette ?
Det synes umiddelbart ikke sådan, da der er en defakto fravælgelse af folk i lave TA i de klaner der satser på KS
Jeg er enig med dig i at det er et problem og går ud over spillere i lave TA da de ikke er velkommen i stærke KS klaner.
Det betyder også at vi ser spillere i lave TA, der kæmper hård for at få Arken før andre vigtige SB's for deres TA.
Det er ikke sundt for spillet. I KE kan selv en JA spiller være med men ikke i KS
 
Top