Spørgsmål og feedback om klanslagmarkerne

FrejaSP

Aktivt medlem
Ja, hvis der bliver lavet flere guld ligaer, så kan det evt. godt fungere.
Lad os se hvordan det ser ud i morgen efter kl. 8. Der er en del KE klaner på E, men da KE ikke giver meget prestige, så kom mange af dem kun i Silver Liga, hvorimod KvK klanerne røg i Guld.
På Beta er der mange Guld Liga klaner nu selv om folk ikke er så aktive der når det kommer til KE og KvK.
 

Captain Franke

Nyt medlem
Jeg har prøvet at holde mig tæt til det antal kampe per sektor der allerede kræves men ja, de store klaner får flere kampe i de fleste ligaer og de små får fære kampe i de fleste ligaer. Måske er forskellen for stor og det kan tilpasses bedre.

View attachment 698View attachment 699

Her er et alternativ der giver mindre forskel men stadigvæk vil hjælpe små klaner lidt.

View attachment 700

Jeg synes som sagt at din ide her er meget interessant Freja.
Og jeg kan nok bedre lide alt. 2 som du sætter op her, for da er ikke "små-klan-rabatten" for stor. Eksempelvis så synes jeg kun 55 møder i sølv for en sektor er altfor lille, for der er en del små klaner under 10 medlemmer der slet ikke er så små i styrke og evne: eksempelvis alle wingklanene. Jeg synes ikke de skal have en for nem vej til at hjælpe sine moderklaner.

Af den grund så heller jeg fremdeles lidt til at måske en bygningsrabat er bedre, for det belønner nødvendigvis ikke wingklanene i lige stor grad. ...???

Uanset, jeg synes dette er en ide du har tag på her Freja, som jeg synes Inno skulle kikke meget mere på. For der er noget her som er virkelig godt!
 

Captain Franke

Nyt medlem
En helt anden sag vedrørende KS som Inno må få fikset er vareforbruget vs skatkkammeret. For nu så fremkommer dette ikke på samme måde som for KvK, hvor alle varer der er brugt kommer op i skatkammer loggen i negativt tal i rødt, med både antal af en vare og hvem der brugte de. Dette gør det ikke for KS lige nu - og gør det lidt sværere at følge med på vareforbruget.
 

Unifire

Nyt medlem
Så er første runde af KS slut. Vi har alle modtaget fragmenter, men vi kan ikke se at klanstyrken er blevet tildelt. Er det en fejl eller kommer den samtidig som daglig beregning i KvK?
 

DeletedUser2395

Guest
Klanstyrke pointene bliver alle beregnet på samme tid. KvK, KE & KS.
 

Dragon

Community Manager
Team medlemmer
Tak for alt jeres feedback som er læst og videresendt. Det er dejligt at se alle jeres forslag og tilbagemeldinger.

Med hensyn til særlige hensyn på baggrund af klanstørrelse er det ikke noget som er på planen lige nu. En lille klan med mange gode krigere kan i mange tilfælde klare sig bedre end en stor med mange passive og ekstra fordele til disse vil skævvride KS. Det er også udviklernes holdning at den store indsats som det kræves at sammensætte en stor velfungerende klan skal belønnes da det er et vigtigt element i spillet.

Samtidig har man valgt at sætte klanstyrke gevinsterne selv i de lavere ligaer så højt at det for mindre og mellemstore klaner kan give dem et væsentlig boost som gør dem mere attraktive så de får lettere ved at rekrutere nye medlemmer og derfor lettere kan vokse sig større-
 

Captain Franke

Nyt medlem
Hvad sker med de liga hvor der er mindre end 5 klaner? Eks. platin med kun 2... det er da vildt konkurrencevridende at to klaner kun kan sidde at surfe rundt i platin og hygge sig på kortet, men andre kæmper til blods i guld og sølv... de høster mega store fordeler som de nu bliver tildelt at Inno sit liga system...

er det virkelig ikke en limit på minimum af klaner (5) der må til for at oprette en liga
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Giv det lidt flere omgange KS, på beta er der nu 8 Platin og 1 Diamant liga, hvis jeg har talt rigtigt.
Jeg vil tro at så længe vi kun har 2 Platin klaner på hver Live server, bliver de sat sammen med Guld klanerne da der skal være 5 til 8 klaner på et kort.
 

Captain Franke

Nyt medlem
Inno har faktisk selv sat en limit på minimum 5 klaner for en liga, så jeg vil nok have er garanti for at dette bliver gennemført, før jeg stopper at nævne det her.

På A server er det lige nu kun 2 platin klaner... og det er ikke nok til at danne en liga ud fra "reglene".
Iflg. Inno skal da de tre bedste fra guld flyttes op til platin... vil gerne være sikker på at dette sker på A serveren imorgen ;))
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Det syntes jeg ikke at jeg har set, kun at der skal være mellem 5 og 8 planer på et kort, ikke at de skal være i samme lige, men jeg har heller ikke læst alt på Beta
 

Hyne68

Aktivt medlem
Som jeg har læst det, så gælder det, at såfremt der ikke er nok (i dette tilfælde Platin-liga-klaner) til at fylde et kort, så rykkes der op fra Guld-liga. Og det skulle være dem med højest MMR.
Skulle man som Guldliga-klan på et Platin-kort ende på en plads som giver positiv MMR, så gives der 50% oveni. Og skulle man som Guldliga-klan på et Platin-kort ende på en plads som giver negativ MMR, så trækkes der 50% fra.
 

Captain Franke

Nyt medlem
Som jeg har læst det, så gælder det, at såfremt der ikke er nok (i dette tilfælde Platin-liga-klaner) til at fylde et kort, så rykkes der op fra Guld-liga. Og det skulle være dem med højest MMR.
Skulle man som Guldliga-klan på et Platin-kort ende på en plads som giver positiv MMR, så gives der 50% oveni. Og skulle man som Guldliga-klan på et Platin-kort ende på en plads som giver negativ MMR, så trækkes der 50% fra.
Tak for svar Hyne - så var den opklared :)
 

Lizif

Aktivt medlem
Vi rykkede fra sølvliga op i platin (der var kun 1 platin klan efter første runde på vores server)
Jeg tror ikke det kan lade sig gøre under normale forhold, og grunden til at vi kunne det var sikkert at vi havde overskydende MMR fra KE og KvK der ikke blev brugt i første runde.
Forklaringen er nok at medlemsantal spillede ind i forhold til om man kom i guldliga fra start, jeg tror kun det var klaner med +25 medlemmer eller der omkring der kom i guldliga, hvis så vi havde nok MMR til guld fra start men kun var 5 medlemmer så blev vi sat i sølv og så havde vi et overskud af MMR + hvad vi fik for førstepladsen i sølvliga, og det sammenlagt var så nok til at slå de 6 guldklaner der ikke kom op i platin gætter jeg på.
 

ditto6000

Aktivt medlem
Mangler uden tvivl log på hvem sætter belejringer og hvem slår på hvilken belejring og mulighed for at fjerne belejringer igen for ledere..
 
Senest redigeret:

DeletedUser3060

Guest
Er det teknisk muligt, at lave en feature hvor små klaner kan lave et KS samarbejde.
Så de har mulighed for at klare sig bedre.
Det er lidt demotiverende for en lille klan, at skulle vinde 70 kampe (sølvliga) for at erobre en provins.
 

ditto6000

Aktivt medlem
Jeg skriver lige igen - Nu belært fra flere servere ber jeg indtrængende om at vi som ledere kan få muligheden for at fjerne en belejring. I skriver at KS skal kunne spilles af alle nu hvor mobillos og tablet er kommet med på en ny form for delvis kvk hvor vi oplever at nogle som rigtig gerne vil deltage ikke kan navigerer på kortene og er bange for at lave fejl og evt starte en belejring et forkert sted- ikke af deres gode vilje men pga af handicap eller lignende medfører de ikke kan navigere på kortet og derfor hellere stopper med KS frem for lave fejl,

Jeg er lige glad med om en belejring sættes forkert om jeg har muligheden for at fjerne den igen da vi gerne vil have så mange som muligt med uanset formåen og sådan tænker jeg alle klaner har det nu da Mobillos og tablet er kommet med hvorfor alle kan deltage men skal især alliancer blive en succesfuld del af KS som I opfordrer til har vi brug for en forbedring.. Hjælp os nu med at få alle med uden de skal sidde med dårlig samvittighed for at gøre fejl som hele klanen kan bøde for..

Håber på en eller anden slags respons på opslag:)
Venligst Ditto
 
Senest redigeret:

FrejaSP

Aktivt medlem
Nu belært fra flere servere ber jeg indtrængende om at vi som ledere kan få muligheden for at fjerne en belejring.
Ikke enig, jeg kan gå med til at loggen eller sektoren har en note om hvem der satte flaget men ikke at ledelsen skal kunne fjerne det.
 
Senest redigeret:

ditto6000

Aktivt medlem
Tak for respons. og for din gode ide, Frejs SP

Tænker jeg har samme ret som dig og alle andre når jeg oplever noget som kan gøres bedre for at flest muligt kan spille så må man komme med det her i forum. Hvad du ellers mener om mig må du da om.. Du kender ikke mig og jeg kender ikke dig - hverken IRL eller i spillet - så rolig nu og hold dig da venligst kun til emnet.. :)
Når jeg oplever spillere som af en eller anden grund har problemer i spillet så ville det være for nemt bare at være ligeglad.. men jeg vælger at nævne det her såvel som du kan skrive hvad du vil.. :)

Så undskyld mig lige . :)
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Ok, men jeg ønsker bare ikke at se den mulighed i spillet. Folk har brugt enheder eller vare og de er spildte hvis flaget bliver fjernet.
Det kan løses med en tråd, hvor ledelsen skriver hvem der må angribes og hvem der er venner.
Du har ret, jeg skulle ikke have skrevet hvad jeg skrev til sidst, jeg sletter det
 
Top