Spørgsmål og feedback om klanslagmarkerne

ditto6000

Aktivt medlem
Helt fair du ikke ønsker den mulighed..Da har vi så bare en forskellig tilgang. Det handler ikke om man i tide og utide sletter belejringer - det gør ingen da heller ikke i kvk da det koster vare og tropper hver gang men alligevel er muligheden tilstede..
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Klanslagmarkerne er ikke en erstatning for KvK så fordi det er i KvK (der er meget forskellig fra KS) er det ikke en grund til at det skal være i KS.
Jeg mener ikke at systemet skal supportere top styrede klaner. Det kan da ikke være så svært at oplyse i en tråd, hvem der må angribes.
Når vi har kørt lidt flere perioder kender vi nok vores venner og fjender i klanerne.
 

DeletedUser2420

Guest
Kun et lille kort svar på min egen bekymring for et stykke tid siden..... :"Bare det ikke bliver for meget med alle de steder, der skal kæmpes for at klanen kan tjene point".
Kan kun sige for mit vedkommende....... "Kampe er ved at hænge mig ud af halsen" :(.
Dernæst syntes det som om, enten KS eller pointsystemet skaber større afstande mellem klanerne, men det var måske også tiltænkt ?
 

Captain Franke

Nyt medlem
FoE er helt afgjort blevet meget mere tidskrævende efter vi har fået KS og jeg frygter at det vil få mange til at vælge at stoppe med at spille
Det findes da mange klaner som ikke spiller KS, så istedenfor at stoppe at spille så kan man da bare blive med i en klan hvor KS ikke er viktig.
 

DeletedUser2420

Guest
Jeg kunne godt foreslå at man parer klaner på tværs af verdenerne...... allerede nu har KS udviklet sig til at klaner arbejder sammen om, at holde andre ned i så stor stil, at ideen med spillet nærmest går fløjten
 

sigenstroem

Medlem
Er ret sikker på logs de kommer, en hurtig rundtur på de udenlandske forums viser at alle brokker sig over den manglende log.
At man ikke kan se hvem har sat og hvem kæmper, hvorfor man ikke kan fjerne en siege osv.

For mig lugter det af et ufærdig produkt, som med fandens vold og magt smides på koste hvad det måtte.

Hvis de rettelser ikke kommer asap, ville jeg da blive en fortaler for at klanerne ser højt og flot på KS.
 

DeletedUser2420

Guest
Endnu en undren...
Har utrolig svært ved at se ideen i at parre 2 - 10 personers klaner med klaner med over 60 medlemmer. Det er s.. tropper og ressourcer lige ud af vinduet. Troede egentlig at det ikke ville ske???????
 

Hyrde

Aktivt medlem
Også et lille pip herfra - det er ganske urimeligt at klaner med 13 medlemmer skal kæmpe mod klaner med 30 og 60 medlemmer, på lige vilkår. Det kan godt være at, det kun er halvdelen af de 60 der er aktive i KS, men så er det nok heller ikke alle 13 der er det. Enten bliver Inno nødt til at skele til medlemstal, når de sætter slagmarken sammen, eller også bliver de nødt til at lave noget med udmattelsesprocenten bliver afhængig af klanstørrelse. Ellers kan jeg godt forudse at mange klaner og spillere vil give op. KS er jo ikke bare et sødt lille initiativ - det har stor betydning og æder varer og enheder i en skala i hvert fald jeg ikke har set før!
 

Carsten444

Nyt medlem
Nu må vi snart have spiludviklerne på banen: hvad har man tænkt sig at gøre ved de åbenlyst urimelige og igennemtænkte forhold som påpeges her? Dvs.

1) Kan vi få en mere fyldestgørende hændelseslog?
2) Kan vi få seedet klanerne på klanslagmarkerne i forhold til ca. samme antal medlemmer, ligesom i KE - det fungerer jo fint der. Men i KS er det jo håbløse odds for små klaner med fx 10 medlemmer at skulle kæmpe mod nogen med fx 50 medlemmer.

Det kan kun gå for langsomt med at få ændret på det.

Men lad os få et svar fra spiludviklerne: hvad har I tænkt jer at gøre ved ovennævnte?
 

Hyne68

Aktivt medlem
Nu må vi snart have spiludviklerne på banen: hvad har man tænkt sig at gøre ved de åbenlyst urimelige og igennemtænkte forhold som påpeges her? Dvs.

1) Kan vi få en mere fyldestgørende hændelseslog?
2) Kan vi få seedet klanerne på klanslagmarkerne i forhold til ca. samme antal medlemmer, ligesom i KE - det fungerer jo fint der. Men i KS er det jo håbløse odds for små klaner med fx 10 medlemmer at skulle kæmpe mod nogen med fx 50 medlemmer.

Det kan kun gå for langsomt med at få ændret på det.

Men lad os få et svar fra spiludviklerne: hvad har I tænkt jer at gøre ved ovennævnte?

Nejnejnej.

Vedr. 2, så har man for længst fra udviklersiden meddelt, at man er nødt til at væbne sig med tålmodighed. Indledningsvis har man i mangel af bedre, været nødt til at benytte faktorer som KE-performance, Klan-niveau, medlemstal, KvK-aktivitet o.a. til at vurdere en sandsynlig KS-performance og deraf indledningsvis match med øvrige klaner. Det kan aldrig afspejle virkeligheden til fulde, og der vil sandsynligvis gå 4-5 sæsoner inden alle klaner har en MMR-score som afspejler true performance, og herfra vil man så hele tiden blive matchet med klaner som ligger helt tæt på egen MMR-score, og sæsonerne vil blive mere jævne. Det kan sagtens betyde, at man møder klaner af helt anden medlemsstørrelse end ens egen (både den ene og den anden vej), men så er det i det mindste baseret på KS-performance fremfor noget andet.
Det vil give så ualmindeligt lidt mening for mig, hvis en runde består af 8 klaner alle med eksempelvis mellem 50 og 58 medlemmer, hvis der i 3 af klanerne kun er 22 som deltager aktivt i KS, i 3 andre klaner er det 41 som deltager og i de 2 sidste er det hhv. 5 og 53 som deltager aktivt.
 

Carsten444

Nyt medlem
Efter denne indledende vurdering vil en lille klan med megetaktive medlemmer fortsat kunne møde en stor klan med meget aktive medlemmer, så er den lille klan altså chanceløs. Fuldstændigt urimeligt - se dog at få ændret det, så det svarer til forholdene i KE, som fungerer på anderledes fair vilkår.
 

Unifire

Nyt medlem
Nu må vi snart have spiludviklerne på banen: hvad har man tænkt sig at gøre ved de åbenlyst urimelige og igennemtænkte forhold som påpeges her? Dvs.

1) Kan vi få en mere fyldestgørende hændelseslog?
2) Kan vi få seedet klanerne på klanslagmarkerne i forhold til ca. samme antal medlemmer, ligesom i KE - det fungerer jo fint der. Men i KS er det jo håbløse odds for små klaner med fx 10 medlemmer at skulle kæmpe mod nogen med fx 50 medlemmer.

Det kan kun gå for langsomt med at få ændret på det.

Men lad os få et svar fra spiludviklerne: hvad har I tænkt jer at gøre ved ovennævnte?

Helt enig, der er fortsat alt for store forskelle i den måder klanerne bliver parret på. Ændres det ikke, frygter jeg at flere vil holde op med at deltage i KS, og så ender det som KvK, hvor de stærkeste dominerer.

Der er i den grad behov for at hændelsesloggen bliver mindst lige så detaljeret som i KvK, det kan ikke tage 3 runder at ændre dette, når det kan kodes ind i spillet på ingen tid! Alternativt så lav en selektiv adgang til at "angribe", lidt a la KvK, hvor man skal være betroet for at kunne sætte en belejringshær.

Det kunne også være rart hvis der var mulighed for at slette et flag på en anden provins, lige som man i KvK kan slette en belejringshær hvis der er lavet et fejlangreb.
 

DeletedUser3010

Guest
Når en klan med 5 medlemmer bliver placeret i mellem en klan med 10-12 medlemmer og en klan med 40 medlemmer hvor begge klaner viser sig at være endda meget aktive, er KS jo ligegyldigt og helt umulig at gøre noget overhovedet...
 

Morten70

Medlem
I KE er der et kroboost til en 4. og ekstra forhandlingsrunde, kunne der ikke være et tilsvarende kroboost til en ekstra forhandlingsrunde på klanslagmarkerne ?
 

sjane

Nyt medlem
Hvad er det for noget at to stærke klaner "slår sig sammen" og skifter til at rykke over i en klan og spille KSM og så skifte til den anden klan i næste runde, bare for at kunne være sikke på at få mindre klaner at spille imod, før var der forbud mod at gå tilbage til egen klan i 7 dage burde det ikke laves om nu til 14 dage
 

FrejaSP

Aktivt medlem
Hvad er det for noget at to stærke klaner "slår sig sammen" og skifter til at rykke over i en klan og spille KSM og så skifte til den anden klan i næste runde, bare for at kunne være sikke på at få mindre klaner at spille imod, før var der forbud mod at gå tilbage til egen klan i 7 dage burde det ikke laves om nu til 14 dage
Jeg forstår ikke problemet her. Der er mange spillere der rokerer rundt i øjeblikker. Nogen søger mod de klaner i de høje ligaer, nogen søger mod klaner med mere eller mindre KS aktivitet end den de er i nu. Små klaner fusionere for at blive større og klare sig bedre.
Hvis en klan har det svært i KS, så er det måske tid at se på hvad klanen kan gøre i stedet for at give op og tigge om hjælp.
Få flere KS aktive medlemmer
Få alle medlemmerne igang i KS
Få boosted angrebs SB
Koordinere angrebene så i ikke mister for mange belejringer
KS er et strategi spil, der skal arbejdes for en sejr
 

Hyrde

Aktivt medlem
Denne gang er vi 8 klaner på vores slagmark. Det forekommer alt for mange. Nogle klaner bliver helt kvast, især de små. Det er ikke fair. Fem klaner per slagmark er et meget mere passende antal - 6 kan gå - 8 er for mange.
 
Top