Søgeresultater

  1. Morten70

    Spørgsmål til Klanekspedition

    Jeg og den klanfælle , jeg her omtaler, er begge i Rumalder Asteroide. Vi gennemfører begge til KE lvl 4 ( 64/48) Men jeg ender som regel med flere point end klanfællen, selvom jeg ikke har haft forgæves forsøg undervejs. Klanfællen har bedre angrebs-procenter end jeg Her er mit spørgsmål så ...
  2. Morten70

    Spørgsmål om hændelser

    Jeg har læst i Wiki, at der kan forventes 10-15 hændelser pr dag i ens by. Jeg synes det er meget ujævnt, hvornår de kommer. VIl spørge om, det udelukkende er en tilfældigheds-generator, (med en sikring af minimum og maksimums værdier) der spytter disse ud. Eller har ens egne aktioner i spillet...
  3. Morten70

    Vareproducerende SB`er trænger til tekst-revision

    Efter man har nået rumaldrene har de SB`er der producerer varer (Babelstårn, MarkusKirken, Fyrtårn etc) har allesammen en tekst ved dem i stil med Vareproduktion : producerer X uraffinerede varer nødvendige til at producere varer fra din nuværende alder. I praksis efter deres formulering...
  4. Morten70

    Kunne man gøre defensive Klanslagmarks-bygninger lidt bedre

    Lige nu er Attrapper og Fælder mere eller mindre værdiløse, når de står overfor 3+ Belejringslejre, fordi de kun "trigger", hvis udmattelsen stiger i forvejen. Fælder og Attrapper, skulle kun have en meget lille ændring, for rent faktisk at fungere ordentligt overfor Belejringslejre. Istedet for...
  5. Morten70

    Pynte-bygninger/strukturer

    En ide kom til mig. Igennem spillets faser er der en eller flere "valutaer" i spillet , som ikke har så stor værdi, som de har haft, eller som folk har fået samlet så meget af, at de næsten ikke kan bruge det, selvom de ville. Eksempler : Marskreditter, Medaljer i nogen faser af spillet...
  6. Morten70

    Opgradering Terrasse-landbrug

    Jeg er i Rumalder Mars, på nippet til Asteroide-bælte. Hvis jeg i klan-ekspedition henter en TL-opgradering, mens jeg er i Mars, og venter med at bruge denne opgradering til jeg er i Asteroide-alder, vil min TL, så komme i Asteroide-alder, eller forblive i Mars, som en lvl 2 TL ???
  7. Morten70

    spilteknisk spørgsmål om fælder og belejringstårne (klanslagmark)

    Hvis en klan har 5 belejringstårne (2+3) op til en provins, der har 2 fælder på sig. Belejringstårnene gør at spillets almindelige udmattelse ikke stiger, men gør de også at fælderne ikke "trigger" ? Jeg mener fælderne er formuleret noget i retning af , "der er 45% chance for at udmattelsen...
  8. Morten70

    Tilsyneladende Prioriterings-rækkefølge

    Da støtte nok foregår 99,9 % med støtteknappen og resten manuelt Kunne det være rart at få et overblik over prioriteringsrækkefølge. Vær venligst opmærksom på, at jeg ikke betragter det som en facit-liste, men som et stykke arbejde, der kan tilpasses i fællesskab. A : jeg ved ikke , hvor stor...
  9. Morten70

    Kro-besøg ved venner

    Et spørgsmål mest affødt af nysgerighed : På E-server er jeg nyligt startet i højmiddelalder.og har i dag fået tilføjet 2 nye venner, begge fra tidlig middelalder. Den ene (ca 19000 point) kunne jeg få lov at besøge kroen med det samme Den anden (ca 300000 point) kan jeg først få lov at besøge...
  10. Morten70

    Klan tip til begivenheder

    I begivenheder figurerer af og til opgaver , der hedder noget med "anskaf X antal varer, enten ved produktion eller handel" Hvis en af topspillerne i en klan er villig til at under begivenheden at deponere en del af vedkommendes varer på markedspladsen i handler der er "kun klan" kan man udnytte...
  11. Morten70

    Klan-beskeder

    På E-serveren er jeg i en 2 mands-klan, en irritation, vi kan ikke lave ekstra tråde til at lave en lille fp-karrusel. Hvor mange spillere skal man være i en klan, før man får lov at sætte overskrift på sine klanbeskeder, og dermed kunne lave andre tråde end direkte henvendelser til hinanden ????
  12. Morten70

    Støtte-prioritering Kongeligt Badehus

    Lidt ked af at den nye bygning fra "Egypten" Kongeligt Badehus, tilsyneladende er meget langt nede på prioriterings listen, for hvad der bliver støttet , og i hvad for en rækkefølge/prioritering. Har haft bygningen i en lille uge nu, og den er endnu ikke blevet støttet udefra endnu (den er...
  13. Morten70

    Spørgsmål om bygningsopgraderinger

    Hejsa :) Hvis man opgraderer sin eventbygning, der ikke er fra ens nuværende tidsalder, så bliver bygningen efter opgradering ens egen tidsalder. Her er spørgsmålet, man kan ikke opgradere en bygning på max-level for at få den frem til ens nuværende tidsalder vel ? og jeg mener ikke med...
  14. Morten70

    Spørgsmål om historie-opgaver

    Hejsa jeg er ca 3/4 igennem forskningen af Oceanisk fremtid, og har gennemført alle historieopgaver (dem man ikke kan springe over) Nu har jeg kun gentagne opgaver på alle 3 "opgave-uddelere" Er det jeg har at se frem til, indtil jeg har forsket ind i virtuel fremtid ? Ved tidligere overgange...
  15. Morten70

    Markedsplads for Klanskattekamre

    med KE og KvK blev indholdet i klan-skattekamren forbrugt jævnt (ligemeget af alle typer varer) Men med indførsel af Klanslagmark, er det blevet bestemte varer der bliver brugt og ikke andre (afhængig af hvilke type bygninger, der er ens favoritter) Kunne man have en markedsplads for...
  16. Morten70

    Positiv feedback om forhandlinger i KE

    Hejsa Et rigtig fedt tiltag er kommet til i forhandlinger i KE. som jeg rigtig godt kan lide :D At tidligere forgæves placerede varer i en position, ikke langere kan placeres i samme position, selvom varen stadig er i "spil" Stort tak til spiludviklerne for dette
  17. Morten70

    Kroboost til ekstra forhandlingsrunde på klanslagmarken

    KE har muligheden for en ekstra 4. forhandlingsrunde, hvorfor har klanslagmarken ikke samme mulighed for et kroboost ?
  18. Morten70

    Klan-ekspeditions trofæer

    PT er "pokalerne" mig bekendt kun "pynt" på klanprofilerne. Hvad med at disse pokaler/placeringer gav en lille mængde permanente prestige-point afhængig af selvfølgelig om det er guld, sølv eller bronze. Disse point skal ikke vægte det store i forhold til KvK eller Klanslagmarker, men lige...
  19. Morten70

    spørgsmål om vintertoget

    Hejsa Jeg er i oceanisk fremtid PT, når jeg på et et tidspunkt går i virtuel fremtid, og opgraderer vintertoget til VF, men ikke de ekstra godsvogne, får jeg så varer fra 2 tidsaldre fra toget ?
  20. Morten70

    Nedgraderings-sæt

    Hej Jeg ved ikke om dette forslag har været oppe før, men jeg synes det har fået ny aktualitet med Klanslagmarker. Jeg kunne godt tænke mig om det kunne lade sig gøre at få et nedgraderingss-sæt, under nogenlunde samme forudsætninger som opgraderingssættet. Jeg er pt i oceanisk fremtid, og har...
Top